4.5 km'lik güzergah için LPG kiti taktırmak mevcut teknoloji için söylüyorum çok çok az tasarruf sağlar, uzun yıllar sürer amorti etmeniz.
Ancak dediğiniz gibi bir sistem ile atıyorum, 150-200 metrede hatta kısa bir rölantide bekleme işleminden sonra araç hemen lpg'ye geçip de benzin tüketimini kesecekse, tasarruf oranı artar.
Ancak, yapmış olduğunuz km çok düşük olduğu için yine kitin maliyetini ve taktıracağınız bu ilave cihazın masrafını çıkartmanız uzun yıllar sürecektir.
Ben kimsenin aracı nasıl kullanacağına karışmam, forumda bazı kişiler aracını az kullanın benzinli binin, lpg taktırmayın diye öğütler veriyorlar ya o açıdan yanlış anlaşılmasın diye söylüyorum. Honda kitapçığında okuduğum bir cümleyi aktaracağım, 2.5 km'den daha kısa mesafelerde aracın kullanılmasını Honda kitapçığı tavsiye etmiyor. Yürüyerek gidin dememiş ama o manayı çıkarmamak için alim olmaya gerek yok.
Bir önceki mesajımda belirttiğim üzere sadece kendim için açmadım konuyu, benim kaygım her zaman araca vereceği zarardır LPG nin. Amacım sadece tasarruf olsa idi 2012 civic alacağıma 30000 daha az paraya gül gibi bir araba alır ve 30000 liralık binerdim yıllarca. Ben bir FD6 ya binmek istediğim için neredeyse 50000 lira ödedim ve aldım, tasarruf etmek değil birinci amacım.
Bu tür sitemlerin taahüdü ve dahi amacı dediğiniz gibi çok kısa süre/mesafede LPG ye geçmesi. 200 lira maliyet de büyük bir maliyet değil bence ki bence bu fiyat daha da düşecektir alternatifleri gelirse.
Dilerseniz ben sistem hakkında okuduklarımdan edindiklerimi paylaşayım. Bu arada bu konu hakkında herhangi bir deneyimim olmadığını belirteyim, araştırmayı ve bilgi edinmeyi seviyorum sadece:
Sıralı sistemler LPG ye geçmek motor suyunun ısınmasını bekliyor. çünkü (değişik kaynaklarda değişik ısı dereceleri gördüm 28 ila 40 derece arasında) LPG likit halden gaz haline geçmek için bu ısıya muhtaç. Sistemlerde de en kolay ve en ucuz yöntem motor suyunun ısısından faydalanmak olduğundan bu tercih edilmiş. Bu arada zaten var olan sistemlerin çoğunda LPG kitlerinin beyinlerinde yapılan bir manipülasyon oynama ile benzinden LPG ye geçiş ısısını düşürebiliyorsunuz. 20 dereceye 15 dereceye düşürenleri okudum. Yani motor ısısı 15 dereceye ulaştığında direk LPG devreye giriyor. Ama, ama, ama. LPG nin likit hali ile gaz hali arasında hacim olarak çok fark var, anladığım kadarıyla likit halindeki haz haline geçtiğinde hacmi takriben 250 kat artıyor. yani siz 15 derecede iken lpg yi yanma odasına likit olarak püskürtüyorsunuz, dolayısıyla yanma anında olması gerekenden büyük bir basınç ortaya çıkıyor. Buda motor arızası oluşturmak, motorun pistonların dengesini bozmak için büyük bir etken. Bu bahsettiğim sistem ise LPG yi önce ısıtıyor ve gaz haline dönüşmesini sağlıyor.
Son paragrafınız içinse; evet evim ile işyerim birbirlerine çok yakın ama bu arabayı binmek için aldım, evin önünde bıraksam aklım onda kalır
şaka bir yana sabah eşimi bırakıyorum oğlumu bırakıyorum henüz 3 yaşında arabasız hayatta gitmez, kızımı okula bırakıyorum sonra iş yerime gidiyorum. şansım bu saydıklarımın hepsinin aynı güzergahta olması. aslında bu saydıklarımdan eve en yakın olanı zaten benim iş yerim, yani sabahları bu saydıklarımı yapmadan yürüyerek işyerine gitsem inanın araba ile bunları yaptığım süreden daha kısa sürede iş yerine gitmiş olurum.