Gönderen Konu: Vti& E220 CDi  (Okunma sayısı 21746 defa)

HONDA

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #50 : Kasım 07, 2005, 10:08:13 ÖÖ »
540-530 hatta M5'te konfor barındıran arabalar olay bu değil.
Güç ve bu gücün yola aktarımı buna paralel olarak yol şartları
bana kesinlikle Mercedesi daha üstün gösteriyor.

Sadece Mercedesin fren ve lastik performansı zayıflamayacak
diğer araçta farklı bir yoldan  :-D  gitmediği için şartlar aynı...



kelalper

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #51 : Kasım 07, 2005, 09:26:42 ÖS »
Ömer Mercedes BMW ye oranla çok daha yumuşak bi arabadır hele hele dizelleri daha bi yumuşaktır. Bahsettiğin arabaların üzerlerinde IDRIVE Sistemi var ve istersen arabayı taş gibi yapabiliosun. Yapamasan bile üzerlerindeki motorlar performanslı olduğu için Benze oranla daha serttir.
Mercedes E220 CDI da böyle bi opsiyon  zaten yok. Bunların dışında tamam yol şartları vs eşit ama ağırlık farklılıkları var. Biri 1080 kg diğer 1630 kg. Bu yüzden fren ve lastiklere düşecek olan yük her zaman çok daha fazla. Tamam fren olarak Benz daha iyi olabilir ama sonuçta ikiside lastikle tutunuyor. Bu yüzden Benzin lastiklerinde daha fazla stres oluşacak. Tutunma azaldıkça fren üzerinde geçecek süre artıcak bu da zamanla performansı azalıcak. Balatanın bitmesine zaten olanak yok. Bunun ısıyla alakası var. Diskler ısındıkça  daimi performansları düşer yani balatalardakinin tam tersidir.
Bi de birisi dizel ve 150 hp civarında diğeri benzinli 160 Hp. Tamam dizelin torku çok iyi ama arabada 220 CDI. 0-100 ü 14 saniye olan bi arabadan bahsediyoruz. Bunun neyinden korkuosunuz. Denge desen yok. Ayrıca dağ yolunda tork tamam önemli ama ataklıkta önemli. Her yavaş dönemeçten sonra Vtec çok daha hızlı saldıracakken Mercedes daha da zorlanıcaktır. Nedenine gelince basit. Dar virajları muhakkak 100 km nin altında geçeceksin zaten o aralıkta VTI ın 220 CDI a farkı 6 saniye. Düşün sen 0-100 yapıosun 220 CDI senden 6 saniye sonra 100 oluo ve sen o 6 saniyede yaklaşık olarak 140-150 km gibi  hızlara ulaşıosun.  Ben iddia ediyorum aynı yoldan Büyükçekmecede de var. Virajlı ve düz olarak. Bana verin bi tane düz 110 hp Civic Vtec 220 CDI ın içinden geçiim. Hatta karşılığında kendi Volvomu da koyarım. Hayatta kumar oynamadım oynamamda  ama kazanacağıma da bu kadar eminim. Çünkü zorlamiicam bile.

HONDA

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #52 : Kasım 08, 2005, 09:28:50 ÖÖ »
Valla virajına 100 km/h'la girilen dağ yolunu merak ettim açıkçası.
Birde şöyle anlatayım o zaman çünkü fren konusunda Mercedes ve
Honda'yı karşılaştırmak gereksiz gerçekten. O ağırlığı hesaba katan
mühendisler en kötü koşullar için fren geliştirmelerini yapmışlardır bundan
hiçbirimizin şüphesi yok zaten. Dağ yolu vb. gibi yollarda düşük hızlarda
tork gereklidir kaldı ki vti zaten düşük hızlarda ağır kalan bir otomobildir.
VTEC devreye girene kadar Mercedes bayağı bir gitmiş olacaktır. Ya
bende Honda kullanıyorum bende seviyorum ama Mercedes hemde dizel
ben korkarım. 270 CDI kullandım 220 CDI birkaç ay kullandık özellikle
eğim sözkonusu ise Honda boğulup kalacaktır.

kelalper

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #53 : Kasım 08, 2005, 02:16:19 ÖS »
ya benim söylediğim sevip sevmeme değil zaten. Dikkat edersen en fazlla 100 dedim . Tork dizelde daha iyi ama düzgün kullanılan bi VTI daha ataktır düşük hızlarda.  Haa VTecten düşersen sürekli olarak o zaman zaten kapışma direk bırak.

HONDA

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #54 : Kasım 08, 2005, 02:19:54 ÖS »
Bence düşer benim anlatmak istediğim o.
Eğimli bir yolda sürekli VTEC tutturmak zordur.
Sadece eğim olsa viraj olmasa yine tamam derim
ama bu şekilde olmaz.

kelalper

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #55 : Kasım 08, 2005, 08:19:21 ÖS »
E işte onun için bize heel and toe öğretiolar katılımmadan önce. Devir bandını kaçırırsan her araba ile geçilirsin. CTR bile zorlanır.

HONDA

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #56 : Kasım 09, 2005, 09:56:41 ÖÖ »
Sürekli VTEC tutturmak için sol ayak yaparsan yanık fren balataların,
baskı balatan ve kas yapmış baldırların olur.  :-)
Yok abi ne dersen de Mercedes hep 1 adım önde kalıyo bana göre...

Arızalı-rahatsız

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #57 : Kasım 16, 2005, 09:26:04 ÖS »
Alıntı yapılan: "kelalper"
Ya arkadaşlar testte 14 saniyede 100 gören araba nerede curt die 240 görecek. Arabanın fabrika verisi 210. Sen 14 saniyede yaklaşık olarak 160 olursun. Bu da nereden baksan sana 10 boy fark kazandırır.  Dizeller torklarından dolayı güzel yapıştırır arkaya doğru ama ibre yavaş hareket eder. 1630 kg araba bi anda şaak die 240 falan göremez 147 hp lik makina ile. Tork yüksek ama vites oranları falan tamamen yakıt ekonomisi ve sürüş rahatlığına yönelik. VTI ise performans arabası. Vites oranları kısa son vitese kadar. Bi tek 5. viterte zorlanır zaten o aradada tırmanma başlar. Orada da yol vermezsin. 10 km dediğiniz mesafe yeşilköy yenikapı kadar mesafe bile değil. Ulan saxom olsa ben kabul ederdim.

sana katılıyorum aynen dediğin gibi :D

kelalper

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #58 : Kasım 16, 2005, 11:56:05 ÖS »
olm ömer sol ayak hızlı virajlarda dengeyi bozmak için kullanılır. Siz tabe ralliciler heel and toe kullanmazsınız rallilerde. Pist katılımlarında keskin ve dar virajlardan önce vites değiştirirken  sol ayakla debriyaja basarken sağ ayağın burnuyla frene basıp topuk kısmıyla da gaz pedalını tokatlarız hem arabanın devri düşmesin hemde vites geçerken devir farkından dolayı şanzıman zorlanmasın die. Yoksa ben sol ayak frenini sadece arabanın çok hızlı girilen virajlarda arabanın kıçını yola oturtmak için kullanırım. Onda da ufacık bi tokat frene o kadar. Bi de benim heel and toe yu tam tabiri yerine getirecek şekilde yaptığım söylenemez. Boyum uzun olduu  ve ayaklarım büyük olduğu için  ayağımın topuk ve burun kısmı yerine iç kısmını ve dış kısmını kullanabiliyorum. Ufaktan yeti olunca naapalım.

meganecoupe20

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #59 : Aralık 20, 2005, 12:05:23 ÖS »
Yolun rampası fazla ise tork önem kazanır,nerdeyse 2 misli tork farkı var.Virajlı yolda arkadan itiş avantaj sağlar.Neticede kazanman çok zor.

prelude56

  • İleti: 46
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #60 : Aralık 29, 2005, 11:07:29 ÖÖ »
sonucu ben belirteyim arkadaşlar prelude ve 270 cdi kullanıcısıyım vti ile yürüdük 3. vites sonlarına kadar vti ciddi bir fark açıyor ama sonrası malum 260km ye kadar terddütsüz mercedes yürüyor uzun mesafeyi düşünmeyin bence.

CaddeboyCan

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #61 : Ocak 09, 2006, 12:34:10 ÖS »
220 cdi çok ağır araba vtec baştan koparır sonrada geçirtmez

sleeperEK

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #62 : Ocak 09, 2006, 01:04:02 ÖS »
Alıntı yapılan: "meganecoupe20"
Yolun rampası fazla ise tork önem kazanır,nerdeyse 2 misli tork farkı var.Virajlı yolda arkadan itiş avantaj sağlar.Neticede kazanman çok zor.
torku her devirde düzgün biçimde sağlayamıyorki.... vtec devredeyken o torklu hantal aracı yalan edebilir.. yokuş yukarı virajlarda rwd ağır bir aracın avantajdan çok dezaavntajı olur heleki mb gibi kıvrak olmayan bir araç için

tolgabin

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #63 : Ocak 29, 2006, 01:07:49 ÖÖ »
vti zaten başta kopup gider verilerde bunu söylüyo zaten 0-100 barasında 6 saniye fark var.
sonra ne kadar kapatabilirki arayı mercedes, ayrıca dağ yolunda tork önemli diyorsunuz ama burada vites değiştirmeye üşenilen bi durumdan değil kapışmadan bahsediyoruz. yani vti sürekli yüksek devirlerde olacak o zamanda mercedesin şansı olmaz zaten araba 1600 kg. ama eğer 4-5. viteslerde ara süratlenmeleri diyecekseniz ozaman mercedes alır ama vti yüksek devirde kaldığı sürece mercedesin şansı olmaz. 0-100'leri arasında 6 saniyeden bahsediyorsunuz 6 saniye acayip bir fark. mercedes 100 olunca vti 150'leri bulmuş olur yani ara sürekli açılır. ancak e 270 cdi olursa mercedesin sansı olur. ayrıca virajlı yolda mercedes vti gibi virajlara giremez sonuçta konfor ağırlıklı bir araba

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #64 : Ocak 29, 2006, 01:19:46 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "tolgabin"
vti zaten başta kopup gider verilerde bunu söylüyo zaten 0-100 barasında 6 saniye fark var.
sonra ne kadar kapatabilirki arayı mercedes, ayrıca dağ yolunda tork önemli diyorsunuz ama burada vites değiştirmeye üşenilen bi durumdan değil kapışmadan bahsediyoruz. yani vti sürekli yüksek devirlerde olacak o zamanda mercedesin şansı olmaz zaten araba 1600 kg. ama eğer 4-5. viteslerde ara süratlenmeleri diyecekseniz ozaman mercedes alır ama vti yüksek devirde kaldığı sürece mercedesin şansı olmaz. 0-100'leri arasında 6 saniyeden bahsediyorsunuz 6 saniye acayip bir fark. mercedes 100 olunca vti 150'leri bulmuş olur yani ara sürekli açılır. ancak e 270 cdi olursa mercedesin sansı olur. ayrıca virajlı yolda mercedes vti gibi virajlara giremez sonuçta konfor ağırlıklı bir araba


-dağ yolunda nasıl bir kapışma olur..yokuş tırmanılırken yuksek devirde işleyen tork düsük devirde işleyen torka nasıl avantaj sağlar???

-mercedes 100 olunca vti nasıl 150 olur? ferrarimi bu yaa??

-mercedesin viraj kabiliyeti vti dan nasil kötü olabilir??

marka sevgisini anlarım ama sezarın hakkı sezara... :)

Maverick

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #65 : Ocak 29, 2006, 01:35:03 ÖÖ »
bence dag yolunda saglam vırajlar varsa herturlu mercedes kesılır vtı'ın surucusude bıraz tehlıkeyı goze alırsa bence herturlu alır vti

meganecoupe20

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #66 : Ocak 29, 2006, 05:56:47 ÖS »
Rampada torktan başkası dikkate alınmaz,ayrıca Mersonun yol tutuşu her durumda daha üstün olacaktır.

SONE-R

  • İleti: 2064
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #67 : Ocak 29, 2006, 07:58:31 ÖS »
değmesin yağlı boya..... :D  :D  :D

sleeperEK

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #68 : Ocak 30, 2006, 12:28:24 ÖÖ »
$imdi $unu dü$ünün

duran bir nesne hareket edenden çok daha zor hareket eder. Hatta bu o nesnenin ağırlıyla doğru orantılı olur. Ne kadar ağırsa o kadar zor hareket eder.

Takılmı$sınız arabanın 0-100 üne .. MB hiç bir zaman 0 a kadar inmeyecek ki aradaki 6sn avantajı kar sayıyorsunuz..

Bunun dı$ında virajların keskinliğini bilemiyorum ama hala iddia ediyorum ki MB Vtec kadar kıvrak bir araç olmadığı için ard arda gelen sert virajlarda yere çok oturan ağırlık dağılımının dezavantajlarını bu zorlu virajlarda ya$ayacak.. Yalnız eğer virajlar geni$ ve uzunsa Vtec in hiç bir avantajı kalmayacaktır. 270cdi ayrı bir güç olsada 220cdi düzlükte rollingte stock vtecle rahatça yürüyebilcek bir araç..

tolgabin

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #69 : Ocak 30, 2006, 01:18:49 ÖÖ »
yawbahsedilen araba konfor amaçlı üretilen mercedes E serisinin en yavaş modeli
1600 kg'lık bir mercedes E220 cdi kesinlikle virajlarda vti'i geçemez bence tabi herkesin görüşüne saygılıyım ama mercedes E serisinin en yavaş modeli vti'i geçiyorsa vti hangi arabayı geçecek.
sözü edilen spor bir mercedes olsa tamam ama e serisi çok hantal bir kasa sonuçta olay sadece otoban olsa bilemem ama virajlı dağ yolların mercedes bence biraz hantal kalır

sleeperEK

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #70 : Ocak 30, 2006, 09:11:27 ÖS »
Alıntı yapılan: "tolgabin"
yawbahsedilen araba konfor amaçlı üretilen mercedes E serisinin en yavaş modeli
1600 kg'lık bir mercedes E220 cdi kesinlikle virajlarda vti'i geçemez bence tabi herkesin görüşüne saygılıyım ama mercedes E serisinin en yavaş modeli vti'i geçiyorsa vti hangi arabayı geçecek.
sözü edilen spor bir mercedes olsa tamam ama e serisi çok hantal bir kasa sonuçta olay sadece otoban olsa bilemem ama virajlı dağ yolların mercedes bence biraz hantal kalır


MB, konforun yanında gizli güç sunabilmesi sayesinde bu kadar özel bir marka özelliğine erişmiştir.. E55 Amg sürsenizde o araçtan beklemediğiniz konfor özellikleri sergilediğini görürsünüz.

Virajların sertliği hakkında bilgimiz yok. Ardarda gelen sert virajlar MB için handikap tamam ama vtec içinde handikaplar var. Sürat kesilcek araba vtec altına düşecek v.s. Kısacası parkurun sertliğine göre durum değişir.

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #71 : Ocak 30, 2006, 09:37:35 ÖS »
Alıntı yapılan: "sleeperEK"
vtec içinde handikaplar var. Sürat kesilcek araba vtec altına düşecek v.s. Kısacası parkurun sertliğine göre durum değişir.

benim savunduğum nokta bu işte..vtec o virajlarda nasıl açılacak? hangi aralıkta 5500 e çıkacakda sonradan coşacak???ayrıca yokuş yukarı bir patika yolunda ne derece sağlıklı vtec açacak..virajın sert olmadığını varsayarsak bile öyle bir pilotaj lazımki hem belli bir devrin altına düşürmeyecek makinayı hem yolu tutturacak hemde denge sağlayacak..5500 den sonra devirlenen ve alt devirleri leş olan bir vti bence bu kadar iddialı olamaz..düz yolu konuşuyor olsak bu dediklerimden daha farklı düşüncelerim olur ve avantaj vti a geçer..

sleeperEK

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #72 : Ocak 30, 2006, 09:52:05 ÖS »
Alıntı yapılan: "ALG"
Alıntı yapılan: "sleeperEK"
vtec içinde handikaplar var. Sürat kesilcek araba vtec altına düşecek v.s. Kısacası parkurun sertliğine göre durum değişir.

benim savunduğum nokta bu işte..vtec o virajlarda nasıl açılacak? hangi aralıkta 5500 e çıkacakda sonradan coşacak???ayrıca yokuş yukarı bir patika yolunda ne derece sağlıklı vtec açacak..virajın sert olmadığını varsayarsak bile öyle bir pilotaj lazımki hem belli bir devrin altına düşürmeyecek makinayı hem yolu tutturacak hemde denge sağlayacak..5500 den sonra devirlenen ve alt devirleri leş olan bir vti bence bu kadar iddialı olamaz..düz yolu konuşuyor olsak bu dediklerimden daha farklı düşüncelerim olur ve avantaj vti a geçer..


Katılıyorum. + heel n toe ile vtec devri korunsa desek arabada kilitli yok ve ne lastik var nasıl durumda bilmiyoruz. bu teknikle de her virajda araba kafadan kayacak bu da zaman kaybı , hız kaybı , tempo kaybı...

tolgabin

  • Ziyaretçi
Vti& E220 CDi
« Yanıtla #73 : Ocak 31, 2006, 12:49:31 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "sleeperEK"


MB, konforun yanında gizli güç sunabilmesi sayesinde bu kadar özel bir marka özelliğine erişmiştir.. E55 Amg sürsenizde o araçtan beklemediğiniz konfor özellikleri sergilediğini görürsünüz.

Virajların sertliği hakkında bilgimiz yok. Ardarda gelen sert virajlar MB için handikap tamam ama vtec içinde handikaplar var. Sürat kesilcek araba vtec altına düşecek v.s. Kısacası parkurun sertliğine göre durum değişir.


haklısın ben tamamen karşı çıkmıyorum zaten ama sende katılırsınki E55 Amg ile E220CDİ'ın yürüyen aksamı baya farklıdır sonuçta E220CDİ virajları E55AMG gibi alamaz herhalde. benim savunduğum E220CDİ mercedes E serisinin en güçsüz motoru ve o kasa 1600 kg. civarı dümdüz uzun bir hafif virajlı bir yolda tamam sonuç belli olmaz ama virajlı dağ yollarında mercedes çok hantal kalır bence. tabiki yolu görmeden ve denemeden bilinmez. bencede vtec içinde dezavantajlar var. ama sonunda dediğin gibi parkura göre durum değişir ben virajlı dağ yolu diyince sert virajları olan dar bir yol düşündüğüm için böle dedim. zaten sonuçta konuşmakta boş kapışma durumunda dar ve virajlı bir yolda öndekini geçmek altındaki araba iyi bile olsa zor. olay arabadan çok şöföre bakar ve virajlara önde giren çok avantajlı olur

Buyarang

  • Ziyaretçi
Ynt: Vti& E220 CDi
« Yanıtla #74 : Şubat 26, 2009, 06:12:04 ÖS »

ben tırmanıstan dııl duz yoldan korkuyrm max hızını bılmıom cunkı

Maksimum Hız 227 km/h. 147 Hp ve 6 İleri sanzımana sahip. 2001 Model E 220 Cdi sahibiyim ve sana sadece yokus ve varsa virajlarda zorluk cıkartır o mercedesin en yavas arabası olabilir ama emin ol virajlarda kedi gibi cekis ve yol tutus harika ama avantaj bana göre sende