TeamHondaTurkey.Com

HONDA => Karşılaştırmalar => Konuyu başlatan: alphan - Ekim 25, 2005, 06:25:34 ÖS

Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: alphan - Ekim 25, 2005, 06:25:34 ÖS
Bi arkadasım ayarlamıs 19km lık bı yol ama yolun 7-8kmsı dag yolu  vırajlı tırmanma kalanıda pıst gıbı dumduz cocuk saalam para koyuyo ne dyosnz?
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: ALG - Ekim 25, 2005, 06:29:39 ÖS
tırmanısta kesin zorlancaksın hatta arkasına duseceksin..bu biraz sakat bence
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: alphan - Ekim 25, 2005, 06:41:32 ÖS
ben tırmanıstan dııl duz yoldan korkuyrm max hızını bılmıom cunkı
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: kelalper - Ekim 25, 2005, 06:56:15 ÖS
Bence tırmanıştan korkman gerek. Eğer tırmanış kısmı virajlı ve darsa dizellerin büyük avantajı var o konuda. Düzlüğe çıktıktan sonra sen daha seri olarak hızlanırsın. Ağırlık ve yakıt avantajın var. Bi de 220 CDI. Eğer 270 CDI olsaydı o zaman uzak dur derdim. Düzlüktede arkandan ayrılmaz. Yapman gerekene gelince. Dağ yolu daha önceyse o zaman katılıma arkadan başlamandır. Hızını öndekine göre ayarlıyarak hem ona baskı yapıp yorarsın hemde hata yapmasına neden olursun hata yaptıkça zaten lastiklerinin tutunma oranı azalır ve yoruldukça daha çok hata yapar ve hızı yavaşlar düzlüktede geçersin. Ama düzlükte başlayıp ondan sonra dağlık kesim olursa o zaman önde başla ve farkı açmaya bak. Dağ başlangıcında arkada olursan o zaman geçmene izin vermez zaten. Tamamen kullandığınız güzergahla alakalı.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: SuperSonic - Ekim 25, 2005, 07:06:03 ÖS
Zevkli, tehlieli, uzun bir yol..  Kolay gelsin valla...  Zorlansa da alır derim.  Dikkatli olsun yine de
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: Volkanvti - Ekim 26, 2005, 09:39:19 ÖÖ
walla dostum düzlükte ve virajda korkma derim ama düzlük rampada sıkıştırabilir nede olsa tork var ama dikkat et derim dostum , para işi durumu biraz riske sokuyor tehlikeli olabilir. AMA SONUCU BİLDİR HAAA
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: HONDA - Ekim 26, 2005, 11:05:05 ÖÖ
270 CDI olsa kesin derdim ama 220 CDI hakkında bir fikrim yok.
Düzde max hızı VTI'dan iyi olacaktır. Yokuş yukarı güzergahta ise
tork avantajını kullanır. Ben olsam iddiaya girmezdim.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: ALG - Ekim 26, 2005, 11:20:45 ÖÖ
Alıntı yapılan: "kelalper"
Bence tırmanıştan korkman gerek. Eğer tırmanış kısmı virajlı ve darsa dizellerin büyük avantajı var o konuda. Düzlüğe çıktıktan sonra sen daha seri olarak hızlanırsın. Ağırlık ve yakıt avantajın var. Bi de 220 CDI. Eğer 270 CDI olsaydı o zaman uzak dur derdim. Düzlüktede arkandan ayrılmaz. Yapman gerekene gelince. Dağ yolu daha önceyse o zaman katılıma arkadan başlamandır. Hızını öndekine göre ayarlıyarak hem ona baskı yapıp yorarsın hemde hata yapmasına neden olursun hata yaptıkça zaten lastiklerinin tutunma oranı azalır ve yoruldukça daha çok hata yapar ve hızı yavaşlar düzlüktede geçersin. Ama düzlükte başlayıp ondan sonra dağlık kesim olursa o zaman önde başla ve farkı açmaya bak. Dağ başlangıcında arkada olursan o zaman geçmene izin vermez zaten. Tamamen kullandığınız güzergahla alakalı.


+1
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: alphan - Ekim 26, 2005, 11:29:27 ÖÖ
Bende pek girmeyi düsünmyrm ama bi fikir aliyim dedim ztn 270 olsa hıc yanasmam cunkı 200metre kalkıs dııl 19kmlk yol yani.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: HONDA - Ekim 26, 2005, 11:33:20 ÖÖ
220 CDI bildiğim kadarıyla 4 silindir.
270 CDI ise 5 silindir bu aradaki fark bir ihtimal
yokuşta bayılmasına neden olsa da VTI'dan çok
daha üstün torku olduğundan o açığı rahatlıkla
kapatır gibi geliyo bana.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: dd1777 - Ekim 26, 2005, 11:55:58 ÖÖ
Alıntı yapılan: "ALG"
Alıntı yapılan: "kelalper"
Bence tırmanıştan korkman gerek. Eğer tırmanış kısmı virajlı ve darsa dizellerin büyük avantajı var o konuda. Düzlüğe çıktıktan sonra sen daha seri olarak hızlanırsın. Ağırlık ve yakıt avantajın var. Bi de 220 CDI. Eğer 270 CDI olsaydı o zaman uzak dur derdim. Düzlüktede arkandan ayrılmaz. Yapman gerekene gelince. Dağ yolu daha önceyse o zaman katılıma arkadan başlamandır. Hızını öndekine göre ayarlıyarak hem ona baskı yapıp yorarsın hemde hata yapmasına neden olursun hata yaptıkça zaten lastiklerinin tutunma oranı azalır ve yoruldukça daha çok hata yapar ve hızı yavaşlar düzlüktede geçersin. Ama düzlükte başlayıp ondan sonra dağlık kesim olursa o zaman önde başla ve farkı açmaya bak. Dağ başlangıcında arkada olursan o zaman geçmene izin vermez zaten. Tamamen kullandığınız güzergahla alakalı.


+1


harika anlatmışsın10+

ama işin içinde para olunca her türlü pislikte girer para olmasa yap ama para...
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: kelalper - Ekim 26, 2005, 03:26:35 ÖS
bi sn ya VTI lar 240 kadran vurmuyor mu. Sen 240 vurduktan sonra dizelin o hızlara gelip seni geçene kadar düzlük biter zaten.Bi de kullanan nasıl kullanıyor o önemli.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: HONDA - Ekim 26, 2005, 03:28:16 ÖS
Alıntı yapılan: "kelalper"
bi sn ya VTI lar 240 kadran vurmuyor mu. Sen 240 vurduktan sonra dizelin o hızlara gelip seni geçene kadar düzlük biter zaten.Bi de kullanan nasıl kullanıyor o önemli.

Bundan o kadar emin olma.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: Srkn® - Ekim 26, 2005, 03:40:22 ÖS
VTI'ı o tarz bir arabayla yormak :roll:
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: kelalper - Ekim 26, 2005, 03:47:40 ÖS
Ömer neden emin olmiim. 220 CDIda o kadar performanslı bir dizel değil.  Zırt die 200 lü hızlara çıkamaz.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: HONDA - Ekim 26, 2005, 03:48:58 ÖS
Alıntı yapılan: "kelalper"
Ömer neden emin olmiim. 220 CDIda o kadar performanslı bir dizel değil.  Zırt die 200 lü hızlara çıkamaz.

Çıkıyo çıkıyo zart diye de çıkıyo zurt diye de...
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: G60 - Ekim 26, 2005, 03:57:01 ÖS
Yeni nesil dizel araçlar hakkında ön yargılı olmayın.Heleki Mercedes-Benz dizel motoru ise.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: kelalper - Ekim 26, 2005, 04:12:34 ÖS
Alın E 220 CDI değerleri

Max hp: 147 bhp at 4200 rpm
Max tork 343 kgm at 2000 rpm
Ağırlık: 1630 kg

0-100: 11:47 sn test değeri 14:4 sn.
 max hız: 210 km/s

Dizeller iyi gider biliyorum kuzenim S3 satıp E 270 CDI aldı. Kullandım ama 220 CDI da bu kadar gider zaten.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: G60 - Ekim 26, 2005, 04:14:27 ÖS
Ağırlık bitirmiş olayı :D
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: dd1777 - Ekim 26, 2005, 07:56:29 ÖS
Max tork 343 kgm at 2000 rpm
dikkat edin arkadaşlar
ayrıca
genelde 520 kullanıyorum 2.200cc we çok da iyi yürüyo we ağırlık 1570kg

ama bu koşuşturmanın sonucu bence type-r
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: HONDA - Ekim 27, 2005, 09:45:29 ÖÖ
Type R  #-o
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: dd1777 - Ekim 27, 2005, 09:59:57 ÖÖ
pardon yanlış yazdım vti
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: alphan - Ekim 27, 2005, 12:54:36 ÖS
Bayramda lastik alıyım istanbula gelınce dönüste denerz artık
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: SPoRTeXHauST - Ekim 27, 2005, 01:59:29 ÖS
Alıntı yapılan: "erischman®"
Alıntı yapılan: "kelalper"
Ömer neden emin olmiim. 220 CDIda o kadar performanslı bir dizel değil.  Zırt die 200 lü hızlara çıkamaz.

Çıkıyo çıkıyo zart diye de çıkıyo zurt diye de...


aynı şeyi yazmayı düşünüyodum ;) zart diyede çıkıyo zurt diyede.

kelalpar max hız: 210 km/s  ?

bu kadrandaki son hızmı, yoksa ulaşabildiği son hızmı ?

hiç denenmedi ama 210 da kalacağına inanmam.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: HONDA - Ekim 27, 2005, 02:05:39 ÖS
Alıntı yapılan: "SPoRTeXHauST"
Alıntı yapılan: "erischman®"
Alıntı yapılan: "kelalper"
Ömer neden emin olmiim. 220 CDIda o kadar performanslı bir dizel değil.  Zırt die 200 lü hızlara çıkamaz.

Çıkıyo çıkıyo zart diye de çıkıyo zurt diye de...


aynı şeyi yazmayı düşünüyodum ;) zart diyede çıkıyo zurt diyede.

kelalpar max hız: 210 km/s  ?

bu kadrandaki son hızmı, yoksa ulaşabildiği son hızmı ?

hiç denenmedi ama 210 da kalacağına inanmam.

Ben 220 CDI ile çok rahat 220 km/h yaptım kadranda sapma olur ama
onu bilemem belki fazlasını da yapabilir çok da zorlamamıştım ve zemin
düzlüktü.
270 CDI ise 250 km/h ları çok daha rahat yapıyor.

Not: Tekrar söyliim bu hızlar kadranda görünen hızlardır.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: alphan - Ekim 27, 2005, 05:39:13 ÖS
bende duzyolda bundan korkuydm herıf caat cewırır 240 ben 240 yapana kdr artık cok gec olr
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: kelalper - Ekim 28, 2005, 02:02:11 ÖÖ
Ya arkadaşlar testte 14 saniyede 100 gören araba nerede curt die 240 görecek. Arabanın fabrika verisi 210. Sen 14 saniyede yaklaşık olarak 160 olursun. Bu da nereden baksan sana 10 boy fark kazandırır.  Dizeller torklarından dolayı güzel yapıştırır arkaya doğru ama ibre yavaş hareket eder. 1630 kg araba bi anda şaak die 240 falan göremez 147 hp lik makina ile. Tork yüksek ama vites oranları falan tamamen yakıt ekonomisi ve sürüş rahatlığına yönelik. VTI ise performans arabası. Vites oranları kısa son vitese kadar. Bi tek 5. viterte zorlanır zaten o aradada tırmanma başlar. Orada da yol vermezsin. 10 km dediğiniz mesafe yeşilköy yenikapı kadar mesafe bile değil. Ulan saxom olsa ben kabul ederdim.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: can - Ekim 28, 2005, 05:06:14 ÖÖ
ge.çersin geçmessin bilmiorum da.. para mara da demişin.. sen önce kendine dikkat et de :) geçtin geçmedin dert deil..
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: alphan - Ekim 28, 2005, 09:19:22 ÖS
Ben dikkat ederim kendime neyse olay yapılırsa haber weririm sonucu
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: EwO - Ekim 28, 2005, 09:47:21 ÖS
yaa mercedes kac para koyuyomuss ve arabasında modifiye warmı adamın ??? :D:D:D
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: AudioGarage - Ekim 28, 2005, 11:01:49 ÖS
Kanki hertürlü gir olaya..paradan ziyade vti farkını 1600 c.c farkını..honda farkını kanıtlarsın kendine..wede bize...

rampalı cartlı curtlu yol lastiklerinlede alakalı...

mercedes tonajını toplayana kadar sen gidip bide kapiçuno içersin..
Ha unutmadan baktınki darlandırdı yolda..çağır kardeşlerini geliriz hertürlü yanına... :D
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: alphan - Ekim 28, 2005, 11:16:57 ÖS
Kardeşim sagol:) ama ben kıbrısta ögrenciyim yorma senin yawruyu
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: AudioGarage - Ekim 29, 2005, 12:19:00 ÖÖ
hiiii...yaw desene kıbrısdayım diye...
ozaman elele başbaşasın..tanıma beni....
 :D  :D  :D
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: 35YE720 - Ekim 30, 2005, 06:59:33 ÖS
Walla yasadigim bi olayini anlatayim... Kusadasina giderken 140 Km gidiodum 3.0 dizel x5 arkamdan yol istedi. Uslu uslu verdim aaa bi baktim arkasinda A4 tampon tampona.seytan durtdu tabi. Neyse falan derken benim ayak pedala yaslanmis, Zaten ben hep soluyorum e220cdi cok iyi ivmelenio ozellik 110-120 Km den sonra...200 Km geldigim de ki bu bence kisa bi zamanda oldu A4 yol verdi X5 biraz mesafeyi acmisdi.Arkasina yapisdim once yol vermedi bende o sira 220 civarive gectigimde 230 km uzerindeydi. Bence 220Cdi saglam gidio.

Vti alirmi derseniz, alir ama 220cdi kolay koay birakmaz....
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: SuperSonic - Ekim 30, 2005, 09:29:43 ÖS
Bu teknik verilere göre VTI alır bence
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: kelalper - Ekim 31, 2005, 12:41:26 ÖÖ
ya tamam ulen bıraktım saxoyu bana Hakanın Civicten verin bi tane ben onunla geçicem o mendeburu.  Ya neyinden korkuosunuz kardeşim bu kadar. 1600 kiloluk lendoha nereye kendini kaldıracakta yakalayacak. Onu bırak virajlarda ne yapıcak o kadar ağırlıkla. Torku var ama ağırlığı yüzünden daha yavaş girmek zorunda virajlara.  Bıraktım VTI ı normal 1.6 civicle ben geçerim. Herşeyinede iddiaya varım.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: SuperSonic - Ekim 31, 2005, 08:31:59 ÖÖ
yürü be alper  :-D
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: KORAY - Ekim 31, 2005, 08:36:59 ÖÖ
aLper vtec açtı :D
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: dd1777 - Ekim 31, 2005, 08:46:19 ÖÖ
Alıntı yapılan: "kelalper"
ya tamam ulen bıraktım saxoyu bana Hakanın Civicten verin bi tane ben onunla geçicem o mendeburu.  Ya neyinden korkuosunuz kardeşim bu kadar. 1600 kiloluk lendoha nereye kendini kaldıracakta yakalayacak. Onu bırak virajlarda ne yapıcak o kadar ağırlıkla. Torku var ama ağırlığı yüzünden daha yavaş girmek zorunda virajlara.  Bıraktım VTI ı normal 1.6 civicle ben geçerim. Herşeyinede iddiaya varım.


alper sana bişi sorcam ağırlıkk??
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: kelalper - Ekim 31, 2005, 08:57:54 ÖÖ
benim ağırlığım mı mercedesin ağırlığını mı sorucan. Ben ağırım ama bi araba ağırlığında değilim.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: dd1777 - Ekim 31, 2005, 09:18:34 ÖÖ
Alıntı yapılan: "kelalper"
benim ağırlığım mı mercedesin ağırlığını mı sorucan. Ben ağırım ama bi araba ağırlığında değilim.


onu sormadım alpercim
ağır araba ile hafif arabanın viraj kabiliyet konusu
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: HONDA - Ekim 31, 2005, 09:42:02 ÖÖ
+1
Mercedesi öttüren bir adam virajlarda konuşturur...
Demedi demeyin...
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: EwO - Ekim 31, 2005, 10:02:43 ÖÖ
o arabayı alırsa yani haliyle virajlardada ii gitmesi lazım yoksa bosunamı okadar para werip kapısıcak adam ama vti onden kalkarsa ii gider arkandan yetisincede yol wermicen o biraz riskli oda haliyle kızdıgı icn hata yapcak ve cukkayı indiricen :D:D:D:D
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: dd1777 - Ekim 31, 2005, 02:29:32 ÖS
sonradan bi düzlük çıkarsa karşına o zaman şüpeli topspeed
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: kelalper - Ekim 31, 2005, 04:40:26 ÖS
Mercedesi istediği kadar öttüren bi adama verin virajlarda yababileceği şey sınırlı. Neden derseniz birincisi dizelin denge handikapı ikincisi arabanın zaten genel olarak ağır olması. Ağır arabanın viraz kabiliyeti her zaman daha kötüdür. Neden derseniz ağırlık merkez kaç kuvvetinden dolayı virajın dışına doğru arabayı zorluyacaktır. Birde dizel motorlar normal motorlara oranla %30 daha ağırdırlar. Ve bu ağırlığın komple önde olduğunu düşünün. Ne kadar hızlanırsa hızlansın belli bi yerden sonra VTI dan daha önce frene basmak zorunda kalıcaktır. Bide ön taraf daha ağır olduğu için Ön lastikler mesafe uzadıkça tutunmakta zorlanacaktır çünkü virajlı yerlede diskler ısındıkça daha zor tutacaktır. Bütün bunlar ağır bir araba için handikap. O yüzden viraja VTI dan daha hızlı girme olasılığı yok. Bunların dışında ağırlığı motorun tork avantajını da köreltiyor. Eğer 270 CDI olsaydı düşünürdüm gene girerdim ama 220 CDI la hayatta düşünmem girerim.
Bide şunu düşünün Benz in setup u tamamen konfora yönelik olduğu için hızlı girilen virajlarda çok fazla zorliyacaktır sürücüyü. Biraz bırakmaya başladımı sürücü zaten otomatik olarak temposunu ister istemez yavaşlatacaktır. Biraz  pist tecrübemiz var bu tip katılımlarda arabadan çok sürücü piskolojisi önemlidir.  O yüzden arabanın arkası biraz salındı mı kim olsa temposunu yavaşlatacaktır. Ofansif şekilde o arabayla katılımmanın imkanı çok çok az. Defansif çizginin dışına taştığı zaman çok zor anlar yaşatır sürücüsüne. Diyorum Normal VTEC verin SOHC onunla geçerim. Kendi arabamla 30 saniye avans verir gene  geçerim.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: HONDA - Kasım 01, 2005, 09:08:07 ÖÖ
Burada mevzu pist deneyimlerimiz değil Alper. Bende pistte çok saatler
kaldım ama bu onunla alakalı değil. Cup otomobillerinde senin dediğin
gibi her araç aynı ama burada birbirinden kelalaka 2 otomobili karşılaştırı-
yoruz. Şunu da belirtmekte fayda var Mercedesin frenleri ile ilgili bir
noktaya değinmişsin ısındıkça daha zor tutacak diye. Şöyle bir gerçek var
Mercedesin freni kor hale bile gelse VTI'dan çok daha iyi tutar. ;)
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: dd1777 - Kasım 01, 2005, 10:19:55 ÖÖ
alpercim ağırlık konusunda bişi daha sorcam tamam hoş ağır araba viraja doru daha fazla yükten dolayı daha çokkayar demişsin peki aynı oranda yola basmasıda söz konusu değilmi
++stndrt karşılaştıyoruz lastik fatkıda war bu işte
++arkasını bırakması zor çünkü sistemler war bukonuda he gerçe o sistemi kapatsandaha iyi çünkü performans ksiyo bırakmasın araba kendini diye
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: kelalper - Kasım 01, 2005, 12:13:41 ÖS
Ömer  frenler tutsa bile lastikler belli bir yerden sonra tutmamaya başlar. Mercedes konfor arabası ve her frene yüklenmede önden arkaya daha fazla yük transferi yapılır bu da ön lastikler üzerindeki stresi arttırır ve belli bir yerden sonra lastik sıcaklıkla birlikte özelliklerini kaybetmeye başlar.Hatırlarsan katılımlarda o yüzden dolayı her zaman en hızlı turu yapmaya değil ortalama tur hızı üzerinde yoğunlaşılır çünkü belli bi yerden sonra lastikler tutunmamaya başlayacaktır. Mercedesi kullanan arkadaşında tutunmamaya başlayan lastiklerle başa çıkabilecek kadar iyi olduğunu sanmıyorum o yüzden temposu düşecektir.

Cihan lastik üzerindeki baskı arttıkça tutunma artar ancak belli bir noktadan sonra tutunma değil kaymaya başlar. Ve Mercedesin üzerinde tamamen konfora yönelik bi amortisör var her virajda ağırlık bi tarafa yüklenicek yani arabanın yükünün büyük kısmı sadece bir tarafa binecek o zaman lastikler sence daha mı iyi tutar daha mı kötü tutar. Sert amortisör kullanılmasının nedenide lastikler üzerindeki ağırlığın virajlarda sadece bi tarafa değil optimum şekilde 4 lastiğe dağıtılmasını sağlamaktır. Yol tutuşta bu şekilde sağlanır. Yolu amortisörler değil lastikler tutar o yüzden amaç her lastiğe düşen gücü optimize etmektir.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: dd1777 - Kasım 01, 2005, 05:39:18 ÖS
doru sölüyosun amacım sana mualefet değil içerikli bilgi almaktı zaten alper
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: kelalper - Kasım 01, 2005, 09:45:31 ÖS
ok  bende muhaliflik yapıosun die yazmadım zaten.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: HONDA - Kasım 07, 2005, 10:08:13 ÖÖ
540-530 hatta M5'te konfor barındıran arabalar olay bu değil.
Güç ve bu gücün yola aktarımı buna paralel olarak yol şartları
bana kesinlikle Mercedesi daha üstün gösteriyor.

Sadece Mercedesin fren ve lastik performansı zayıflamayacak
diğer araçta farklı bir yoldan  :-D  gitmediği için şartlar aynı...
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: kelalper - Kasım 07, 2005, 09:26:42 ÖS
Ömer Mercedes BMW ye oranla çok daha yumuşak bi arabadır hele hele dizelleri daha bi yumuşaktır. Bahsettiğin arabaların üzerlerinde IDRIVE Sistemi var ve istersen arabayı taş gibi yapabiliosun. Yapamasan bile üzerlerindeki motorlar performanslı olduğu için Benze oranla daha serttir.
Mercedes E220 CDI da böyle bi opsiyon  zaten yok. Bunların dışında tamam yol şartları vs eşit ama ağırlık farklılıkları var. Biri 1080 kg diğer 1630 kg. Bu yüzden fren ve lastiklere düşecek olan yük her zaman çok daha fazla. Tamam fren olarak Benz daha iyi olabilir ama sonuçta ikiside lastikle tutunuyor. Bu yüzden Benzin lastiklerinde daha fazla stres oluşacak. Tutunma azaldıkça fren üzerinde geçecek süre artıcak bu da zamanla performansı azalıcak. Balatanın bitmesine zaten olanak yok. Bunun ısıyla alakası var. Diskler ısındıkça  daimi performansları düşer yani balatalardakinin tam tersidir.
Bi de birisi dizel ve 150 hp civarında diğeri benzinli 160 Hp. Tamam dizelin torku çok iyi ama arabada 220 CDI. 0-100 ü 14 saniye olan bi arabadan bahsediyoruz. Bunun neyinden korkuosunuz. Denge desen yok. Ayrıca dağ yolunda tork tamam önemli ama ataklıkta önemli. Her yavaş dönemeçten sonra Vtec çok daha hızlı saldıracakken Mercedes daha da zorlanıcaktır. Nedenine gelince basit. Dar virajları muhakkak 100 km nin altında geçeceksin zaten o aralıkta VTI ın 220 CDI a farkı 6 saniye. Düşün sen 0-100 yapıosun 220 CDI senden 6 saniye sonra 100 oluo ve sen o 6 saniyede yaklaşık olarak 140-150 km gibi  hızlara ulaşıosun.  Ben iddia ediyorum aynı yoldan Büyükçekmecede de var. Virajlı ve düz olarak. Bana verin bi tane düz 110 hp Civic Vtec 220 CDI ın içinden geçiim. Hatta karşılığında kendi Volvomu da koyarım. Hayatta kumar oynamadım oynamamda  ama kazanacağıma da bu kadar eminim. Çünkü zorlamiicam bile.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: HONDA - Kasım 08, 2005, 09:28:50 ÖÖ
Valla virajına 100 km/h'la girilen dağ yolunu merak ettim açıkçası.
Birde şöyle anlatayım o zaman çünkü fren konusunda Mercedes ve
Honda'yı karşılaştırmak gereksiz gerçekten. O ağırlığı hesaba katan
mühendisler en kötü koşullar için fren geliştirmelerini yapmışlardır bundan
hiçbirimizin şüphesi yok zaten. Dağ yolu vb. gibi yollarda düşük hızlarda
tork gereklidir kaldı ki vti zaten düşük hızlarda ağır kalan bir otomobildir.
VTEC devreye girene kadar Mercedes bayağı bir gitmiş olacaktır. Ya
bende Honda kullanıyorum bende seviyorum ama Mercedes hemde dizel
ben korkarım. 270 CDI kullandım 220 CDI birkaç ay kullandık özellikle
eğim sözkonusu ise Honda boğulup kalacaktır.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: kelalper - Kasım 08, 2005, 02:16:19 ÖS
ya benim söylediğim sevip sevmeme değil zaten. Dikkat edersen en fazlla 100 dedim . Tork dizelde daha iyi ama düzgün kullanılan bi VTI daha ataktır düşük hızlarda.  Haa VTecten düşersen sürekli olarak o zaman zaten kapışma direk bırak.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: HONDA - Kasım 08, 2005, 02:19:54 ÖS
Bence düşer benim anlatmak istediğim o.
Eğimli bir yolda sürekli VTEC tutturmak zordur.
Sadece eğim olsa viraj olmasa yine tamam derim
ama bu şekilde olmaz.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: kelalper - Kasım 08, 2005, 08:19:21 ÖS
E işte onun için bize heel and toe öğretiolar katılımmadan önce. Devir bandını kaçırırsan her araba ile geçilirsin. CTR bile zorlanır.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: HONDA - Kasım 09, 2005, 09:56:41 ÖÖ
Sürekli VTEC tutturmak için sol ayak yaparsan yanık fren balataların,
baskı balatan ve kas yapmış baldırların olur.  :-)
Yok abi ne dersen de Mercedes hep 1 adım önde kalıyo bana göre...
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: Arızalı-rahatsız - Kasım 16, 2005, 09:26:04 ÖS
Alıntı yapılan: "kelalper"
Ya arkadaşlar testte 14 saniyede 100 gören araba nerede curt die 240 görecek. Arabanın fabrika verisi 210. Sen 14 saniyede yaklaşık olarak 160 olursun. Bu da nereden baksan sana 10 boy fark kazandırır.  Dizeller torklarından dolayı güzel yapıştırır arkaya doğru ama ibre yavaş hareket eder. 1630 kg araba bi anda şaak die 240 falan göremez 147 hp lik makina ile. Tork yüksek ama vites oranları falan tamamen yakıt ekonomisi ve sürüş rahatlığına yönelik. VTI ise performans arabası. Vites oranları kısa son vitese kadar. Bi tek 5. viterte zorlanır zaten o aradada tırmanma başlar. Orada da yol vermezsin. 10 km dediğiniz mesafe yeşilköy yenikapı kadar mesafe bile değil. Ulan saxom olsa ben kabul ederdim.

sana katılıyorum aynen dediğin gibi :D
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: kelalper - Kasım 16, 2005, 11:56:05 ÖS
olm ömer sol ayak hızlı virajlarda dengeyi bozmak için kullanılır. Siz tabe ralliciler heel and toe kullanmazsınız rallilerde. Pist katılımlarında keskin ve dar virajlardan önce vites değiştirirken  sol ayakla debriyaja basarken sağ ayağın burnuyla frene basıp topuk kısmıyla da gaz pedalını tokatlarız hem arabanın devri düşmesin hemde vites geçerken devir farkından dolayı şanzıman zorlanmasın die. Yoksa ben sol ayak frenini sadece arabanın çok hızlı girilen virajlarda arabanın kıçını yola oturtmak için kullanırım. Onda da ufacık bi tokat frene o kadar. Bi de benim heel and toe yu tam tabiri yerine getirecek şekilde yaptığım söylenemez. Boyum uzun olduu  ve ayaklarım büyük olduğu için  ayağımın topuk ve burun kısmı yerine iç kısmını ve dış kısmını kullanabiliyorum. Ufaktan yeti olunca naapalım.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: meganecoupe20 - Aralık 20, 2005, 12:05:23 ÖS
Yolun rampası fazla ise tork önem kazanır,nerdeyse 2 misli tork farkı var.Virajlı yolda arkadan itiş avantaj sağlar.Neticede kazanman çok zor.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: prelude56 - Aralık 29, 2005, 11:07:29 ÖÖ
sonucu ben belirteyim arkadaşlar prelude ve 270 cdi kullanıcısıyım vti ile yürüdük 3. vites sonlarına kadar vti ciddi bir fark açıyor ama sonrası malum 260km ye kadar terddütsüz mercedes yürüyor uzun mesafeyi düşünmeyin bence.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: CaddeboyCan - Ocak 09, 2006, 12:34:10 ÖS
220 cdi çok ağır araba vtec baştan koparır sonrada geçirtmez
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: sleeperEK - Ocak 09, 2006, 01:04:02 ÖS
Alıntı yapılan: "meganecoupe20"
Yolun rampası fazla ise tork önem kazanır,nerdeyse 2 misli tork farkı var.Virajlı yolda arkadan itiş avantaj sağlar.Neticede kazanman çok zor.
torku her devirde düzgün biçimde sağlayamıyorki.... vtec devredeyken o torklu hantal aracı yalan edebilir.. yokuş yukarı virajlarda rwd ağır bir aracın avantajdan çok dezaavntajı olur heleki mb gibi kıvrak olmayan bir araç için
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: tolgabin - Ocak 29, 2006, 01:07:49 ÖÖ
vti zaten başta kopup gider verilerde bunu söylüyo zaten 0-100 barasında 6 saniye fark var.
sonra ne kadar kapatabilirki arayı mercedes, ayrıca dağ yolunda tork önemli diyorsunuz ama burada vites değiştirmeye üşenilen bi durumdan değil kapışmadan bahsediyoruz. yani vti sürekli yüksek devirlerde olacak o zamanda mercedesin şansı olmaz zaten araba 1600 kg. ama eğer 4-5. viteslerde ara süratlenmeleri diyecekseniz ozaman mercedes alır ama vti yüksek devirde kaldığı sürece mercedesin şansı olmaz. 0-100'leri arasında 6 saniyeden bahsediyorsunuz 6 saniye acayip bir fark. mercedes 100 olunca vti 150'leri bulmuş olur yani ara sürekli açılır. ancak e 270 cdi olursa mercedesin sansı olur. ayrıca virajlı yolda mercedes vti gibi virajlara giremez sonuçta konfor ağırlıklı bir araba
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: ALG - Ocak 29, 2006, 01:19:46 ÖÖ
Alıntı yapılan: "tolgabin"
vti zaten başta kopup gider verilerde bunu söylüyo zaten 0-100 barasında 6 saniye fark var.
sonra ne kadar kapatabilirki arayı mercedes, ayrıca dağ yolunda tork önemli diyorsunuz ama burada vites değiştirmeye üşenilen bi durumdan değil kapışmadan bahsediyoruz. yani vti sürekli yüksek devirlerde olacak o zamanda mercedesin şansı olmaz zaten araba 1600 kg. ama eğer 4-5. viteslerde ara süratlenmeleri diyecekseniz ozaman mercedes alır ama vti yüksek devirde kaldığı sürece mercedesin şansı olmaz. 0-100'leri arasında 6 saniyeden bahsediyorsunuz 6 saniye acayip bir fark. mercedes 100 olunca vti 150'leri bulmuş olur yani ara sürekli açılır. ancak e 270 cdi olursa mercedesin sansı olur. ayrıca virajlı yolda mercedes vti gibi virajlara giremez sonuçta konfor ağırlıklı bir araba


-dağ yolunda nasıl bir kapışma olur..yokuş tırmanılırken yuksek devirde işleyen tork düsük devirde işleyen torka nasıl avantaj sağlar???

-mercedes 100 olunca vti nasıl 150 olur? ferrarimi bu yaa??

-mercedesin viraj kabiliyeti vti dan nasil kötü olabilir??

marka sevgisini anlarım ama sezarın hakkı sezara... :)
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: Maverick - Ocak 29, 2006, 01:35:03 ÖÖ
bence dag yolunda saglam vırajlar varsa herturlu mercedes kesılır vtı'ın surucusude bıraz tehlıkeyı goze alırsa bence herturlu alır vti
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: meganecoupe20 - Ocak 29, 2006, 05:56:47 ÖS
Rampada torktan başkası dikkate alınmaz,ayrıca Mersonun yol tutuşu her durumda daha üstün olacaktır.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: SONE-R - Ocak 29, 2006, 07:58:31 ÖS
değmesin yağlı boya..... :D  :D  :D
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: sleeperEK - Ocak 30, 2006, 12:28:24 ÖÖ
$imdi $unu dü$ünün

duran bir nesne hareket edenden çok daha zor hareket eder. Hatta bu o nesnenin ağırlıyla doğru orantılı olur. Ne kadar ağırsa o kadar zor hareket eder.

Takılmı$sınız arabanın 0-100 üne .. MB hiç bir zaman 0 a kadar inmeyecek ki aradaki 6sn avantajı kar sayıyorsunuz..

Bunun dı$ında virajların keskinliğini bilemiyorum ama hala iddia ediyorum ki MB Vtec kadar kıvrak bir araç olmadığı için ard arda gelen sert virajlarda yere çok oturan ağırlık dağılımının dezavantajlarını bu zorlu virajlarda ya$ayacak.. Yalnız eğer virajlar geni$ ve uzunsa Vtec in hiç bir avantajı kalmayacaktır. 270cdi ayrı bir güç olsada 220cdi düzlükte rollingte stock vtecle rahatça yürüyebilcek bir araç..
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: tolgabin - Ocak 30, 2006, 01:18:49 ÖÖ
yawbahsedilen araba konfor amaçlı üretilen mercedes E serisinin en yavaş modeli
1600 kg'lık bir mercedes E220 cdi kesinlikle virajlarda vti'i geçemez bence tabi herkesin görüşüne saygılıyım ama mercedes E serisinin en yavaş modeli vti'i geçiyorsa vti hangi arabayı geçecek.
sözü edilen spor bir mercedes olsa tamam ama e serisi çok hantal bir kasa sonuçta olay sadece otoban olsa bilemem ama virajlı dağ yolların mercedes bence biraz hantal kalır
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: sleeperEK - Ocak 30, 2006, 09:11:27 ÖS
Alıntı yapılan: "tolgabin"
yawbahsedilen araba konfor amaçlı üretilen mercedes E serisinin en yavaş modeli
1600 kg'lık bir mercedes E220 cdi kesinlikle virajlarda vti'i geçemez bence tabi herkesin görüşüne saygılıyım ama mercedes E serisinin en yavaş modeli vti'i geçiyorsa vti hangi arabayı geçecek.
sözü edilen spor bir mercedes olsa tamam ama e serisi çok hantal bir kasa sonuçta olay sadece otoban olsa bilemem ama virajlı dağ yolların mercedes bence biraz hantal kalır


MB, konforun yanında gizli güç sunabilmesi sayesinde bu kadar özel bir marka özelliğine erişmiştir.. E55 Amg sürsenizde o araçtan beklemediğiniz konfor özellikleri sergilediğini görürsünüz.

Virajların sertliği hakkında bilgimiz yok. Ardarda gelen sert virajlar MB için handikap tamam ama vtec içinde handikaplar var. Sürat kesilcek araba vtec altına düşecek v.s. Kısacası parkurun sertliğine göre durum değişir.
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: ALG - Ocak 30, 2006, 09:37:35 ÖS
Alıntı yapılan: "sleeperEK"
vtec içinde handikaplar var. Sürat kesilcek araba vtec altına düşecek v.s. Kısacası parkurun sertliğine göre durum değişir.

benim savunduğum nokta bu işte..vtec o virajlarda nasıl açılacak? hangi aralıkta 5500 e çıkacakda sonradan coşacak???ayrıca yokuş yukarı bir patika yolunda ne derece sağlıklı vtec açacak..virajın sert olmadığını varsayarsak bile öyle bir pilotaj lazımki hem belli bir devrin altına düşürmeyecek makinayı hem yolu tutturacak hemde denge sağlayacak..5500 den sonra devirlenen ve alt devirleri leş olan bir vti bence bu kadar iddialı olamaz..düz yolu konuşuyor olsak bu dediklerimden daha farklı düşüncelerim olur ve avantaj vti a geçer..
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: sleeperEK - Ocak 30, 2006, 09:52:05 ÖS
Alıntı yapılan: "ALG"
Alıntı yapılan: "sleeperEK"
vtec içinde handikaplar var. Sürat kesilcek araba vtec altına düşecek v.s. Kısacası parkurun sertliğine göre durum değişir.

benim savunduğum nokta bu işte..vtec o virajlarda nasıl açılacak? hangi aralıkta 5500 e çıkacakda sonradan coşacak???ayrıca yokuş yukarı bir patika yolunda ne derece sağlıklı vtec açacak..virajın sert olmadığını varsayarsak bile öyle bir pilotaj lazımki hem belli bir devrin altına düşürmeyecek makinayı hem yolu tutturacak hemde denge sağlayacak..5500 den sonra devirlenen ve alt devirleri leş olan bir vti bence bu kadar iddialı olamaz..düz yolu konuşuyor olsak bu dediklerimden daha farklı düşüncelerim olur ve avantaj vti a geçer..


Katılıyorum. + heel n toe ile vtec devri korunsa desek arabada kilitli yok ve ne lastik var nasıl durumda bilmiyoruz. bu teknikle de her virajda araba kafadan kayacak bu da zaman kaybı , hız kaybı , tempo kaybı...
Başlık: Vti& E220 CDi
Gönderen: tolgabin - Ocak 31, 2006, 12:49:31 ÖÖ
Alıntı yapılan: "sleeperEK"


MB, konforun yanında gizli güç sunabilmesi sayesinde bu kadar özel bir marka özelliğine erişmiştir.. E55 Amg sürsenizde o araçtan beklemediğiniz konfor özellikleri sergilediğini görürsünüz.

Virajların sertliği hakkında bilgimiz yok. Ardarda gelen sert virajlar MB için handikap tamam ama vtec içinde handikaplar var. Sürat kesilcek araba vtec altına düşecek v.s. Kısacası parkurun sertliğine göre durum değişir.


haklısın ben tamamen karşı çıkmıyorum zaten ama sende katılırsınki E55 Amg ile E220CDİ'ın yürüyen aksamı baya farklıdır sonuçta E220CDİ virajları E55AMG gibi alamaz herhalde. benim savunduğum E220CDİ mercedes E serisinin en güçsüz motoru ve o kasa 1600 kg. civarı dümdüz uzun bir hafif virajlı bir yolda tamam sonuç belli olmaz ama virajlı dağ yollarında mercedes çok hantal kalır bence. tabiki yolu görmeden ve denemeden bilinmez. bencede vtec içinde dezavantajlar var. ama sonunda dediğin gibi parkura göre durum değişir ben virajlı dağ yolu diyince sert virajları olan dar bir yol düşündüğüm için böle dedim. zaten sonuçta konuşmakta boş kapışma durumunda dar ve virajlı bir yolda öndekini geçmek altındaki araba iyi bile olsa zor. olay arabadan çok şöföre bakar ve virajlara önde giren çok avantajlı olur
Başlık: Ynt: Vti& E220 CDi
Gönderen: Buyarang - Şubat 26, 2009, 06:12:04 ÖS

ben tırmanıstan dııl duz yoldan korkuyrm max hızını bılmıom cunkı

Maksimum Hız 227 km/h. 147 Hp ve 6 İleri sanzımana sahip. 2001 Model E 220 Cdi sahibiyim ve sana sadece yokus ve varsa virajlarda zorluk cıkartır o mercedesin en yavas arabası olabilir ama emin ol virajlarda kedi gibi cekis ve yol tutus harika ama avantaj bana göre sende
Başlık: Ynt: Vti& E220 CDi
Gönderen: emre16 - Şubat 26, 2009, 10:45:59 ÖS
vti kopar gider tork tork bi yere kadar dizellerin deviri sınırlı kesiyo ama vti uzarda uzar 220 merconun şansı olmaz....
Başlık: Ynt: Vti& E220 CDi
Gönderen: canguder - Şubat 27, 2009, 12:29:44 ÖÖ
mercedes sürücüsüne rahatlık sağlar virajlarda ve dağa tırmanışlarda ancak sadece kullanım kolaylığı sağlar.Mercedesin bu serisinin hız için üretildiğini düşünmüyorum.Mercedes genelde konforu arttırmak için motor gücünü ve ağırlığı yüksek tutuyor.Bu sayede kullanıcı yüksek hızlardada konforlu ve sessiz gidebiliyor.Ama kalkışlarda sen her türlü alırsın.19 km uzun yol hiç belli olmaz.İyi sürücü kimse o kazanır diyorum.Maksimum hızda seni geçebilir.
Başlık: Ynt: Vti& E220 CDi
Gönderen: infaztim - Şubat 27, 2009, 12:51:55 ÖÖ
bende vti var filtre egsozlu

bide 200 kompressor var 98 modellerden 186 hp 260 nm efsane seriden.

iki aracıda çokca yürüttük sonuçmu.

kadranlar 200 bizim aynalar birbirine değiyo.

60-200 rollünde.

ama benim arkada tesisat var ve mercedes aşırı bvakımlı 0-30 yağ falan kullanıyo.

normal şartlarda 2 boy atıyorum.

e220 cdi nin şansı yok vti karşısında.

çünkü benim kompressor güle oynaya geçio onları.

Başlık: Ynt: Vti& E220 CDi
Gönderen: GKS TypeR - Şubat 27, 2009, 08:47:02 ÖÖ
şaka gibi ya 2005 in konusu
Başlık: Ynt: Vti& E220 CDi
Gönderen: ROLL KİNG - Şubat 27, 2009, 08:54:42 ÖÖ
iyi bir pilotaj olursa vti alır derim.
Başlık: Ynt: Vti& E220 CDi
Gönderen: asmaz - Şubat 28, 2009, 05:26:52 ÖÖ
bence e220 bariz alır one gectigi anda ztn yokusta cok zor
Başlık: Ynt: Vti& E220 CDi
Gönderen: Erhan-R - Mart 07, 2009, 04:20:41 ÖS
biz aynısını denemiştik hemki mercedeste chip vardı bende ise hiçbirşey yoktu 4 kez ayrı yollarda kankamla denedik mercedes kankamındı.. mersin aydın otobanında yürüdük merceden 100-150 de az öne geçiyor ve o sırada 4. viteste 150 den sonra vtec açıyor ve olabildiğince iyi yürüyor.. mercedes gene arkada.. tekirdağ rampasını bilmeyen yoktur rampadan 10 km önce yürümeye başladık rampada biraz öne geçti sanki yakalayamıyıcak gibi oldum ama 4. vitesi sonuna kadar yürüttüm 5. vitese attığımda nosa basmış gibi uzadım bolu ve ankarada denedik sadece bir yerde yakalayamadım virajdan çıkınca erken 5. vitese attım araba bayıldı sonra yakalayamadım sadece bir bilgi :)...
Başlık: Ynt: Vti& E220 CDi
Gönderen: infaztim - Mart 09, 2009, 06:19:40 ÖS
beyler;

vti e220 cdi yi geçe-rrrrrrr

bunu böle bilin.

bende kompressorde var 186 hp liklerden 260 nm onunla ben 220cdi leri geçiorumbenzinci bi amcamızda var onun oğlula denedik kompressor deliyor.

kompressorle vti ninde neredeyse fit gittiğini düşünürsekki vti nin açıcağı stock ise yarım boy oda zoroğlu zor cdi 220 vti yi geçemez.
Başlık: Ynt: Vti& E220 CDi
Gönderen: yalçınn - Mart 09, 2009, 09:36:58 ÖS
fabrika verilerine bakarsan vti alır ama bi hata yapar yada bi şekilde cdi 220 yi önüne alırsan zor geçersin bide yol vermezse....
Başlık: Ynt: Vti& E220 CDi
Gönderen: altunparmak - Mart 09, 2009, 09:41:48 ÖS
vti  >=ok