Yorumların çoğu afaki ve marka bağımlılığıyla alakalı gibi duruyor.Yeni Accord ile ilgili aşağıdaki yorum gibi Mondeo ile ilgili varsa alalım.
Accord teknolojisiyle Almanlara alternatif olacak
Japon üretici Honda'nın Orta Üst Sınıftaki temsilcisi Accord, baştan aşağıya yenilenen tasarımı ve teknik özellikleri ile artık premium modelleri hedefliyor. Hem teknik hem de iç mekandaki konfor ve kalite bakımından Alman otomobilerinin seviyesine ulaşan Accord, BMW 3 Serisi, Audi A4 ve Mercedes C Serisi'ne alternatif olmayı amaçlıyor. Yeni Accord, yaklaşık 70 bin YTL'den başlayan fiyatlarla Mayıs ayında Türkiye'de satışu sunulacak.
16 MİLYON SATILDI
Bugüne kadar 16 milyon adet satılan Accord, 8'inci jenerasyonda da sportif çizgilerini koruyarak, kendine özgü çizgilerini muhafaza etmeyi başarmış. Yepyeni bir model olmasına rağmen uzaktan bakıldığında, Accord olduğu anlaşılmasını sağlayan detaylar sayesinde radikal bir tasarımdan kaçınıldığını görmek mümkün. Daha geniş ve daha alçak tasarıma sahip yeni Accord, keskin kenarlı tasarım ve aracın kaslı yapısını vurgulayan geniş çamurluk ağızları ile güçlü bir duruş sergiliyor. Dış tasarımında dikkat çekici burun ve arkaya doğru uzanan akıcı hatlar da araca daha atletik bir stil sağlıyor. Ön kısıma bakıldığında köşeli tasarlanan farlar araca sert bir bakış kazandırıyor. Burun kısmındaki krom kaplı havalandırma ızgarası ise araca prestij katıyor. Araç gövdesinin büyük bir kısmında kullanılan sert çizgilerle ışık oyunlarının yapılması da Accord'un daha farklı görünmesine neden oluyor.
SINIF ATLATAN İÇ MEKAN
Aracın içi de kalite ve konforuyla Accord'un sınıf atladığını net olarak ortaya koyuyor. Civic modelinde olduğu gibi küçük çaplı ve kalın bir direksiyon simidinin kullanıldığı Accord'da, üst seviyedeki malzeme ve işçilik dikkat çekiyor. Kafa karıştırmayan kumanda birimlerinin yerleşimi de oldukça başarılı. Direksiyon simidinin arkasındaki dairesel formlu hız ve devir göstergesi de iç mekana sportif bir hava katıyor. Artan diz ve baş mesafesi sayesinde Accord, öncüsüne oranla daha geniş bir iç mekana kavuşmuş.
İkisi benzinli biri dizel olmak üzere 3 motor seçeneğine sahip Yeni Accord'un Türkiye'ye ilk etapta yanlızca 2.0 litre benzinli motor seçeneği gelecek. 2.0-litre i-VTEC motor, öncüsü ile benzer performans seviyeleri sunarken, yakıt tüketiminde ise kendisini geliştirmiş. 6300 devirde 156 beygir güç sunan yeni nesil benzinli motor, sınıfının en düşük yakıt tüketimini sağlıyor. Bu motor, Accord'un 9.3 saniyede 0'dan 100 km/s hıza çıkmasını sağlıyor ve maksimum 215 km/s'lik hız kazandırıyor. Karma yakıt tüketimi, önceki Accord'da 100 kilometrede 7.7 litreyken, yeni benzinli motorda bu oran 7.2 litreye çekilmiş. 2.2 litrelek i-dtec dizel motorun beygir gücü artarak 150 beygire çıkarken, Accord'un en güçlü motoru olan 2.4 litrelik i-VTEC benzinli motorun beygir gücü de 11 beygir artırılarak 201 beygire çıkartılmış. Her üç motorda 6 ileri manuel şanzıman bulunurken benzinli motorlarda 5 ileri otomatik seçeneğini de sunuluyor.
Accord'un orta üst sınıftaki diğer rakiplerinden ayrılmasını sağlayan en önemli özelliğini 'Şerit Koruma Destek Sistemi' oluşturuyor. Yeni Accord, 'Şerit Koruma Destek Sistemi' (LKAS) ile gerektiğinde direksiyon çevirme torku sağlayarak aracın şerit içindeki konumunu koruyor. Yani özellikle uzun yollarda yorgunluğunuza bağlı olarak aracınız şerit dışına çıktığı anda Accord sadece sesli uyarmıyor, direksiyonun kontrolünü de devralıp, aracı tekrar şeridinin içine sokuyor. Sistem, ön cama takılmış olan kameradan alınan görüntülerin yardımıyla aracın bulunduğu şeridin sınırlarını belirliyor. Daha sonra aracı şeridin ortasında tutmak için gerekli optimum direksiyon torkunu hesaplıyor ve bu tork sürücü hareketi (en az yüzde yirmi) ile desteklenen direksiyon torkunun (en fazla yüzde seksen) kombinasyonunu oluşturuyor. Araç şerit işaretini geçmek üzere olduğunda kesintisiz bir bip sesi duyuluyor ve sürücü buna tepki vermezse araç otomatik olarak direksiyona verdiği güçle şeridin içine kendini sokuyor. Aslan BATUR / Hürriyet