115likleri 160a kadar falan önde gider, hiç yabana atılacak motor değildir ancak güç farkından dolayı son süratinin daha yüksek olmasının imkanı ihtimali yoktur, zaten ağırlıklar da neredeyse aynı, konuşmaya değmez yani! ha 128 olanları kağıt üzerinde çok kuvvetli ancak bu hyundai motorlarının verilerinde hata var sanıyorum zira hiç de öyle iyi gitmiyorlar, amerikada da katolog değerleri hatalı diye mahkeme konusu oldu ve hyundai kabul etti. o yüzden aradaki fark o muhabbetten kaynaklı olabilir diye düşünüyorum. ha chip tuning falan bilmem, güçlendirirsin geçer, turboyu büyütürsün son hızda da açar arayı, ama stock halde yüksek süratte almasının mümkün olmadığını çok açık net söylüyorum. isteyen kendi aracını övmeye devam edebilir, ziyanı yok.
ha bu arada Berkay tork dediğin ivmelenmeyi belirler, tam tanımı "devir cinsinden moment" tir, yani tekerlek belli bir hızda dönerken daha hızlı dönmesini sağlamanın yolu torku arttırmaktır, hülasa 0-100 benzeri süreleri etkileyen şey doğrudan torktur, ancak ivme her daim güç/ağırlık oranına bakar, yani hem ağırlığın az olacak hem gücün fazla olacak. buna ek olarak hızlar arttıkça hava direnci müthiş artar, öyle ki 200 km'nin üzerinde içinde yol aldığın şey gaz değil sıvı gibi davranmaya başlar, o yüzden oralarda hızlanmaya çalışmanın tek yolu gücü arttırmaktır. Bir misal: Veyron 250 km hıza çıkmak için 250-300 bg gibi bir güç harcar, ancak 400 km'e çıkmak için geri kalan 700-750 bg gücünü harcar, aradaki farka bakarsan yüksek hızlara çıkmak için lineer değil üssel bir güç eğrisine ihtiyaç duyduğunu görebilirsin, yani son süratte geçen araba her daim daha "güçlü" olandır. şahsına yazdım ama ilk sen yazmışsın diye, açıklama herkes içindir, yanlış anlama
bu arada bir düzeltme yapmak isterim, turbo torku arttırmaz, tsi motorların yarattığı genel bir yanılgıdır bu, orada yapılan stroke çapını arttırıp torku yükseltmektir, turbo gücü arttırır, stroke çapı torku arttırır, dolayısıyla daha düşük devirde daha yüksek güç ve tork elde edilmiş olur. tork gücün bir fonksiyonu olduğundan beraber yükselmiş olurlar ancak sıradan kullanıcı turbosu olduğundan torkunun arttıığını düşünmeye devam eder zira izah eden biri bulunmaz satışta. bu tip motorlarda asıl sağlanmak istenen daha düşük devirde tork verip daha az yakıt yakmasının sağlanmasıdır, yani motorun gücünden ödün verir devri düşürürsün ancak torku arttırırsın, düşen gücü de turbo ile kısmen tamamlayıp görece seri bir araç üretmiş olursun, mantık bundan ibarettir.