Ben genel prensip olarak yokuş bile olsa D den şaşmam.
Ancak bir keresinde başıma geldi. vtec2 aracımla dağ yoluna tırmanıyordum, araç 2 ile 3 vites arasında gidip geliyordu. Yani 2-3 sn 2 ile sonra 3-5 sn 1 sonra tekrar 2.
O noktada vitesi 2 ye almak aracı rahatlatır, sürekli vites değiştirip kendini yormasını engeller. Bu durum 1.vites içinde geçerlidir.
Ayrıca 2. viteste rampa çok dik olmadıkça araç. Deneyerek görebilirsin. En azından vtec2 lerde böyle.

Ayrıyeten 2.viteste araç düşük devirde kalkmaya çalışacağından karlı, buzlu yollardaki kalkışlarda yardımcı olabilir. D de 1.vitesle kalkmaya çalışacağından araç patinaja düşebilir. manelde 2 ye alırsan araç 2. vitesle kalkmaya çalışır. İlk kalkış çok daha yumuşak olur.
d3 spor mod gibi düşünebilirsin. Şanzuman kendini max 3. vitese kilitler. Yani hiç 4. vitese atmaz. Bu durumda orta hızlarda (70km hız ve üzeri gibi) motor devrinin düşmesini engellediğinden gerektiğinde daha çabuk hızlanmanı sağlar, gaza tepkisi artar. Ancak yakıt tüketimin (araç 70km ve üzeri hızlarda uzun oranlı 4.vitesi kullanamayacağından) artar.