Gönderen Konu: CRV 98 YOKUSTA BAYILDI.SES PROBLEMI  (Okunma sayısı 2806 defa)

yasircetinkaya

  • İleti: 4
CRV 98 YOKUSTA BAYILDI.SES PROBLEMI
« : Temmuz 25, 2012, 02:39:05 ÖÖ »
Merhaba arkadaşlar 2 ay kadar önce otomatik crv 98 aldım... nedendir bilmiyorum...1 saatlik bir yokuş tırmanışı sonuna doğru araç bayıldı resmen gaz pedalını sonuna kadar basmama rağmen öylece kaldı (bu arada 1.vitesle çıkıyorum)...acemiliğimden olcak sanıırm aracımda gaz takılı ve ben gazla çıktım yokuşu ...neyse araç bayıldıktan sonra benzine almak aklıma geldi ve tin tin çıktım ...ama iş işten geçmişti galiba...düze çıktığımda aracımın şanzıman yada motorundan (tam anlayamadım) sesler gelmeye başladı ne yazıkki.....:((((((((

evet arkadaşlar şimdi benim öğrenmek istediğim ....aracım rampayı gazla çıktığım için mi bayıldı yoksa 1. vitesle fazla gittiğim içinmi ...? birde arkadaşlar vites konusunda bilgisizim ...rampada hangi vitesi kullanmam gerekiyordu...? sonuç olarak aracım şuan sorunsuz hareket ediyor...ama o uyuz ses devam ediyor...sanki birşey gevşemiş sanki bir şey sürtüyormuş gibi bir ses .tarifi gerekirse şimdiden teşekkürer...



honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: CRV 98 YOKUSTA BAYILDI.SES PROBLEMI
« Yanıtla #1 : Temmuz 25, 2012, 02:57:09 ÖÖ »
Merhaba arkadaşlar 2 ay kadar önce otomatik crv 98 aldım... nedendir bilmiyorum...1 saatlik bir yokuş tırmanışı sonuna doğru araç bayıldı resmen gaz pedalını sonuna kadar basmama rağmen öylece kaldı (bu arada 1.vitesle çıkıyorum)...acemiliğimden olcak sanıırm aracımda gaz takılı ve ben gazla çıktım yokuşu ...neyse araç bayıldıktan sonra benzine almak aklıma geldi ve tin tin çıktım ...ama iş işten geçmişti galiba...düze çıktığımda aracımın şanzıman yada motorundan (tam anlayamadım) sesler gelmeye başladı ne yazıkki.....:((((((((

evet arkadaşlar şimdi benim öğrenmek istediğim ....aracım rampayı gazla çıktığım için mi bayıldı yoksa 1. vitesle fazla gittiğim içinmi ...? birde arkadaşlar vites konusunda bilgisizim ...rampada hangi vitesi kullanmam gerekiyordu...? sonuç olarak aracım şuan sorunsuz hareket ediyor...ama o uyuz ses devam ediyor...sanki birşey gevşemiş sanki bir şey sürtüyormuş gibi bir ses .tarifi gerekirse şimdiden teşekkürer...

geçmiş olsun.
lpgde rampa çıkışı esnasında hararette yükselme oldu mu?

yasircetinkaya

  • İleti: 4
Ynt: CRV 98 YOKUSTA BAYILDI.SES PROBLEMI
« Yanıtla #2 : Temmuz 25, 2012, 09:04:56 ÖÖ »
sağolun...evet bende hararete baktım hemen ama hararet normaldi.bu arada araçta 6 kişi artı yükde vardı...

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: CRV 98 YOKUSTA BAYILDI.SES PROBLEMI
« Yanıtla #3 : Temmuz 25, 2012, 11:02:04 ÖÖ »
gazla çıkmayıp benzinde aynı rampayı rahatça çıktıysa sorun aracın lpg aksamında gibi gözüküyor.

aynı rampayı benzinde de çıkmasaydı motor veya otomatik vitesten şüphelenmek lazımdı ki, sizde bu olmadığından iyi haber :)

vakit geçirtmeden honda ustasına baktırın derim.

yasircetinkaya

  • İleti: 4
Ynt: CRV 98 YOKUSTA BAYILDI.SES PROBLEMI
« Yanıtla #4 : Temmuz 25, 2012, 11:47:51 ÖÖ »
öncelikle teşekkürler verdiğiiniz bilgiler için...peki bu tür yokuşlarda hangi viteste çıkmak önemli 5 kişi artı yüklü araba...
1-2-d3-ve d4  hangisini tercih etmeliyim...

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: CRV 98 YOKUSTA BAYILDI.SES PROBLEMI
« Yanıtla #5 : Temmuz 26, 2012, 08:52:05 ÖÖ »
Ben genel prensip olarak yokuş bile olsa D den şaşmam.
Ancak bir keresinde başıma geldi. vtec2 aracımla dağ yoluna tırmanıyordum, araç 2 ile 3 vites arasında gidip geliyordu. Yani 2-3 sn 2 ile sonra 3-5 sn 1 sonra tekrar 2.

O noktada vitesi 2 ye almak aracı rahatlatır, sürekli vites değiştirip kendini yormasını engeller. Bu durum 1.vites içinde geçerlidir.

Ayrıca 2. viteste rampa çok dik olmadıkça araç. Deneyerek görebilirsin. En azından vtec2 lerde böyle. :)
Ayrıyeten 2.viteste araç düşük devirde kalkmaya çalışacağından karlı, buzlu yollardaki kalkışlarda yardımcı olabilir. D de 1.vitesle kalkmaya çalışacağından araç patinaja düşebilir. manelde 2 ye alırsan araç 2. vitesle kalkmaya çalışır. İlk kalkış çok daha yumuşak olur. 

d3 spor mod gibi düşünebilirsin. Şanzuman kendini max 3. vitese kilitler. Yani hiç 4. vitese atmaz. Bu durumda orta hızlarda (70km hız ve üzeri gibi)  motor devrinin düşmesini engellediğinden gerektiğinde daha çabuk hızlanmanı sağlar, gaza tepkisi artar. Ancak yakıt tüketimin (araç 70km ve üzeri hızlarda uzun oranlı 4.vitesi kullanamayacağından) artar.