Gönderen Konu: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????  (Okunma sayısı 6498 defa)

burak_k

  • İleti: 36
civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« : Eylül 28, 2009, 03:17:30 ÖS »
arkadaşlar honda civic aracım var 2010 model kurşunsuz benzin in hangisi daha iyi performans saglar 95 oktan iyimidir yoksa 97 mi koyayım bi zararı olurmu acaba?????????



ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #1 : Eylül 29, 2009, 06:33:10 ÖÖ »
http://www.teamhondaturkey.com/forum/karsilastirmalar/ynt_95_oktan_97_oktan_100_oktan_benzin-t27482.0.html;msg408221#msg408221

http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/yakit_sistemi/Oktan_Hakkinda.htm
alinti yapiyorum

95, 98? Oktan Hakkındaki Gerçekler!..

Derleyen: Volkan Akkoç (Makina Mühendisi)

Reklamlarda bahsedildiği gibi aracınızın performansının artması için yüksek oktanlı benzin alıyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ederiz...

İşte size oktan hakkında bilmeniz gereken en önemli madde: Piyasada satılan araçların (benzinli araçlar) hemen hemen hepsi normal oktan sayıları ile en iyi performansı sağlamak üzere tasarlanmıştır. Dolayısıyla, daha yüksek oktan sayısına sahip bir benzinli yakıt motorunuzun performansını arttırmaz...

Peki nasıl oluyor da akaryakıt firmaları yüksek oktanlı yakıtın motorunuzun performansını arttıracağını iddia edebiliyor:Bununla ilgili gözden kaçan (veya gözden kaçırılmak istenen!!) durum, yüksek oktanlı yakıtın tüm motorlarda değil fakat bazı özelliklere sahip olan motorlarda az miktarlarda performans artışı gösterebilmesidir.

Bu bahsettiğimiz özelliklerden en önemlisi yüksek performanslı ve yeni tip motorlarda bulunabilen vuruntu-algılama sistemidir (bazı motorlarda oktan-ayar sistemi de bulunur). Yurt dışındaki benzin istasyonlarında satılan benzinler oktan sayısı göz önüne alındığında üç sınıfa ayrılır:- 87 oktan ve altı (regular)- 88-91 oktan (mid-grade)- 92 oktan ve üstü (premium) Aracınız için doğru oktan sayısını nasıl anlarsınız...

Bunu anlamanın tek yolu aracınızın kullanım kılavuzuna bakmaktır. Piyasadaki araçların çoğu “regular” olarak nitelendirilen yakıtlar ile çalışmak üzere tasarlanmıştır. Fakat yüksek sıkıştırma oranları ile çalışan motorlara sahip bazı spor araçlar, eski araçlar ve lüks sınıftaki bazı araçlarda daha yüksek oktanlı yakıtların kullanılması gerekebilir. Fakat paragrafın başında da söylediğimiz gibi hangi benzini kullanmanız gerektiğini anlamak için yapmanız gereken tek şey aracınızın kullanım kılavuzuna bakmaktır.

Daha yüksek oktanlı yakıt motorunuzu daha iyi temizler mi?Akaryakıt istasyonlarında satılan yakıtların hemen hemen hepsinde silindir içindeki birikmeyi önleyici katkı maddeleri bulunur. Motorun temizlenmesine yardımcı olmak bu katkı maddelerinin görevidir ve oktan sayısının bu konuda bir etkisi yoktur.Vuruntu – Oktan sayısı arasındaki ilişki...

Aracınızın motorunu dikkatlice dinleyin... Eğer vuruntu sesi gelmiyor ise aracınızın kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yakıtı kullanmaya devam edin. Bildiğiniz gibi vuruntu silindirlerde yanlış zamanda meydana gelen ateşlemeden veya tutuşmadan kaynaklanır ve performansınızı düşürmesinin yanı sıra uzun süre devam etmesi halinde motora zarar verebilir. Eğer motorunuzda vuruntudan şüpheleniyorsanız daha yüksek oktanlı bir yakıt kullanmayı deneyebilirsiniz. Fakat bunun yerine motorunuzun ateşleme sistemini kontrol ettirmek üzere servise gitmek daha akılcı bir yöntemdir.

Yüksek oktanlı yakıt ile daha çok kilometre yapabilir misiniz?Aracınız, örneğin 87 oktanlı bir yakıt ile çalışmak üzere tasarlanmış ise sizin 98 oktanlı bir yakıt kullanmanız aracınızın aynı benzin ile daha çok yol almasını sağlamaz. Bununla ilgili teknik ayrıntıları bir önceki sayımızda kapsamlı olarak sizlere sunmuştuk. Eğer 98 oktanlı bir yakıt kullanmaya başladıktan sonra aracınızın aldığı yol artıyorsa bu, motorunuzun ateşleme avansının tekrar ayarlanmaya ihtiyacı olduğunu gösterir ve bu ayarı yaptırdıktan sonra 87 oktanlı bir yakıt ile aynı verimi sağlayabilirsiniz.

Motor, yüksek oktanlı yakıt ile daha mı kolay çalışır?Bu sorunun cevabı kesinlikle “hayır”dır.Yüksek oktanlı yakıt performansı arttırır mı?Eğer aracınız 87 oktanlı bir yakıt ile çalışacak şekilde tasarlanmış ise daha yüksek oktanlı bir yakıt kullandığınızda motorunuzda bir performans artışı hissedemezsiniz. Daha önce de söylediğimiz gibi eğer hissedilir bir artış oluyor ise bu, motorunuzun ateşleme avansının yeniden ayarlanmaya ihtiyacı olduğu anlamına gelir...

Reklamlarda bahsedildiği gibi aracınızın performansının artması için yüksek oktanlı benzin alıyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ederiz...

Oktan ile ilgili gerçekler:

•Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yanar. Bu yavaş yanma da yüksek devirlerde iken motorunuzda vuruntu oluşmasını engeller. Dolayısıyla yüksek oktanlı benzin, vuruntuya daha dirençlidir.

• Eğer motorunuz düzgün çalışıyorsa ve vuruntu gibi sorunları yoksa daha yüksek oktanlı bir benzin türüne geçmenize gerek yoktur.

• Eğer motorunuzda vuruntu veya aşırı ses var ise bunun sebebi mutlaka benzin olmak zorunda değildir. Bu sorunlar motorun elektronik kontrol sisteminden, ateşleme zamanından v.s. kaynaklanıyor da olabilir. Eskiyen motorlarda (150.000 – 200.000) silindir içinde biriken karbon, silindir içi basıncının normalden yüksek olmasına sebep olarak vuruntu meydana getirebilir. Bu da yüksek kilometre yapmış motorlarda normaldir ve biriken karbonlar temizlenerek bu sorun giderilebilir.

• Günümüz otomobillerinin bir çoğu yakıt enjeksiyon sistemine sahiptir. Bu modern otomobillerin, üretici yüksek oktanlı yakıt kullanılmasını tavsiye etmediği sürece, yüksek oktanlı yakıtla çalıştırılmalarına gerek yoktur.

 

 

 

 

Oktan ile ilgili yanlışlar

• Yüksek oktanlı benzin ile daha fazla yol alırsınız.Genelde araçlar 87 oktanlı benzin ile çalışacak şekilde dizayn edilmiştir ve aynı miktardaki yüksek oktanlı benzin alacağınız yolu arttırmaz.

• Yüksek oktanlı benzin, motorun daha kolay çalışmasını sağlar.Hayır, sağlamaz.

• Yüksek oktanlı benzin motor gücünü arttırır.Aracınızı daha yüksek oktanlı bir benzin ile çalıştırırsanız güçte hiçbir farklılık olmaz.

• Yüksek oktanlı benzin daha fazla rafine edilmiştir, daha iyi bir benzindir. Doğru. Fakat bu fazladan uygulanan rafine işlemleri zaten oktan sayısını arttırmak içindir ve yüksek oktanlı benzinin tüm motorlar için daha iyi bir yakıt olacağı anlamına kesinlikle gelmez. Bu işlemler sadece yakıtın içindeki hidrokarbon dizilişini değiştirir ve daha yavaş yanma özelliği katar. Bu ilave işlemler ayrıca . yatı da arttırır!..

 

Ali Yener

Shell Türkiye Akaryakıt Ürünleri Kalite Sorumlusu

Vuruntu kısaca kontrolsüz yanma olarak tanımlanabilir. Benzin yapısı gereği çok kolay tutuşabilir. Bujinin amacı, sıkışma sonucu artan sıcaklığa bağlı benzin hava karışımı kendi kendine yanmadan önce ateşlemeyi başlatarak yanmayı kontrol altına almaktır.

Motorlardan daha yüksek verim alabilmenin en önemli çözümlerinden bir tanesi, kompresyon oranını artırarak operasyon sıcaklığını yukarı taşımak ve ayni hacimli motordan daha yüksek verim elde etmektir.Ancak yukarıda da değinildiği üzere, yüksek kompresyon oranı, yüksek sıcaklık, kendi kendine tutuşma olasılığını gündeme getireceği için, yakıtın kimyasal yapısında iyileştirmeye gidilerek, kolayca tutuşum eğilimi daha az olan hidrokarbonların oranı artırılır ve bu da oktan cinsinden ifade edilir.

Özet olarak, kompresyon oranı yüksek ve verim arattırmak üzere tasarlanmış modern motorlar, yüksek oktanlı benzinlere ihtiyaç duyarlar.Vuruntunun zararları...

1- Yanma hızı ve basınçların çok yükselmesi nedeniyle, piston ve yataklar üzerine inen darbeler bu elemanların malzemelerinin yorulmasına neden olur.

2- Ani basınç yükselmesi ile meydana gelen basınç dalgaları titreşimlere neden olur. Bu titreşimler ısı kayıpları ve yakıt sar. yatını arttırarak verim ve gücü düşürür.

3- Sıcaklıkların artması, motorun daha fazla ısınmasına neden olur ki bu da vuruntuyu daha fazla şiddetlendirir. Bu ve buna benzer daha birçok zararlara neden olan vuruntu olayını önleyebilmek için, ilk olarak, kullanılan yakıtın kendi kendine tutuşma yeteneğini düşürülmesi sağlanmalıdır. Böylece yakıtın vuruntuya direnci arttırılır. Bu nedenle, ilk çözüm olarak, benzinin vuruntuya daha çok dirençli hidrokarbonlardan teşkil etmeye çalışmak olacaktır. Teşkil edilen benzinin vuruntuya direnci “Oktan Sayısı” denilen bir değer ile anlaşılır. Oktan Ölçümü Benzinlerin vuruntuya karşı dirençleri hakkında . kir veren ‘oktan sayısı’ değerleri, sıkıştırma oranı değiştirilebilen ve vuruntu değeri elektrikle ölçülen bir benzin motoru (C.F.R-Cooperative Fuel Research Motor) ile saptanır. C.F.R motoru ile yapılan deneyde, oktan sayısı ‘100’ olarak kabul edilen izo-oktan ile ‘0’ olarak kabul edilen normal heptan yakıtları referans yakıt olarak kullanılır. Oktan sayısı saptanacak benzin,

1- C.F.R motoru yakıt deposuna doldurulur

2- Yakıtın motora giriş sıcaklığı ile motor devir adedi,kullanılacak yöntemlere göre belirli değerlerde sabitleştirilir, motordan vuruntuyu haber veren darbe sesleri gelinceye kadar sıkıştırma oranı arttırılır.

3- Oluşan vuruntunun miktarı nokmetre (knockmeter) ile saptanır ve yakıt deposu boşaltılır.

4- Bundan sonra depoya, muayyen yüzdeler dahilinde izo-oktan ile heptan doldurulur. Daha önce saptanmış devir sayısı, giriş sıcaklığı ve sıkıştırma oranı değiştirilmeksizin aynı vuruntuyu meydana getirecek şekilde, izo-oktan ile heptan yüzdeleri değiştirilmek suretiyle deney tekrar edilir.İlk bulunan vuruntuya eşit bir değer ortaya koyan deneyde kullanılmış olan izo-oktan yüzdesi, deney benzinin oktan sayısını verir. Örneğin, aynı vuruntuyu elde edebilmek için %95 oranında izo-oktan kullanılmış ise, deney benzinin Oktan Sayısı 95’dir.

 

95 Oktan ile 98 Oktan benzin arasındaki farklar

1- 98 Oktanlı benzinin 95 Oktanlı benzine göre en büyük avantajı, daha yüksek Oktan Sayısına sahip olması nedeniyle motorun çalışması sırasında oluşabilecek vuruntuya karşı direncini arttırmaktadır. Bu da 98 Oktan Benzin kullanan bir aracın daha sessiz çalışmasını sağlar.Titreşimsiz çalışan bir motorun performansı da paralel olarak artmakta ve en yüksek verim elde edilmektedir. Bu sayede motor ekipmanlarının ömrünü uzatmaktadır.

2- 98 Oktanlı benzin,sahip olduğu yüksek oktan sayesinde, yakıtın birkaç noktada kendi kendine tutuşmasını önleyip düzensiz basınç dalgalanmalarının önüne geçer. Bu nedenle yanma, en yüksek verimde gerçekleşir. Böylece motordan maksimum güç ve ivmelenme elde edilmesini sağlayarak motor üreticisinin belirttiği değerlere ulaşmasını sağlar.

3- 98 Oktan benzin, motordaki yanmanın en verimli şekilde gerçekleşmesini sağladığı için, egzoz gaz sıcaklıklarının da düşmesine neden olur. Bu da katalitik konvertör ömürlerinin uzamasını sağlar. Bu sayede egzoz emisyonlarında da ciddi bir iyileşme sağlanmaktadır.

4- Yüksek oktana göre tasarlanmış (98 oktan gibi) ve vuruntu sensörü içeren araçlarda, yüksek oktan, hava-yakıt karışımının yanma verimini arttırdığı için hem güç artışı sağlar hem de egzoz emisyonlarının insan ve çevre sağlığı açısından daha uygun olmasını (NOX’leri azaltır) sağlar. Turbocharged ve vuruntu sensörü olan araçlarda yüksek oktanlı (98 oktan) yakıtın %6’lara varan güç kazancı yarattığı tespit edilmiştir.Vuruntu yapan araçlarda ise hava/yakıt karışımının yanmaya başlangıç zamanını (ignition time), gecikmeyi önleyerek ve optimize ederek vuruntuyu ortadan kaldırır. Benzinde oktanın yükseltilmesi, otomobil üreticilerinin yüksek sıkıştırma(hava/yakıt karışımını) oranı ile daha yüksek performanslı motor dizayn edebilmelerine ve dolayısıyla daha fazla güç kazanılmasına,yakıt ekonomisi sağlanmasına ve egsoz emisyonlarının iyileştirilmesine yardımcı olmaktadır.

 

Ahmet Yılmaz

BP Türkiye Akaryakıt Direktörü

Akaryakıttaki kalite standartları, TSE tarafından belirlenmiş olan oktan değeri, yoğunluk, kurşun oranı, kükürt oranı, buhar basıncı, donma noktası, parlama noktası, elektrik iletkenliği gibi değerlerin bütünüdür.Bir benzinin oktan numarası, yakıtın bir motorun silindirinde kontrol dışında yanma veya vuruntuya direncini belirler.

Oktan sayısı ne kadar yüksek olur ise motorda vuruntuya direnç artar. Oktan sayısı 0 ile 100 arasındaki bir skalaya göre belirlenmektedir.Bu skalada 0 oktan sayısı n-heptan adlı maddenin, 100 oktan sayısı iso- oktan (benzini temsil eden madde) adlı maddenin oktan sayısını belirtmektedir.

Oktan sayısı 92 olan benzin demek; motorda yandığında % 92 oranında iso-oktan ile %8 oranında n-heptan içeren karışıma benzer yanma davranımı gösteren, bir başka deyişle bu karışım gibi vuruntu direnci gösteren benzimiz var demektir. Benzinli motorda, silindire gelen benzin-hava karışımı ateşlendiğinde, o anda ordan başlayan kontrollü bir yanma olsun isteriz. Eğer bu ateşleme yerinden uzakta, kendi kendine yanma başlangıcı olup, yanma sonucu kararsız bileşikler oluşursa ve bu sırada metalimsi sesler çıkıp, sarsıntı oluyorsa, motor vuruntu ile çalışıyor denir ve bu durum istenmez. Bir benzinin oktan sayısı ne kadar yüksekse bu vuruntu daha az oluşur, yani yakıt vuruntuya direnç gösterir.

Benzinin hidrokarbon bileşimine ve içerdiği oktan arttırıcı katıklara göre oktan sayısı değişir. Oktanda yüksek seviye yanmayı iyileştirir, vuruntuyu azaltır, motor malzemelerinin ömrünü uzatır.Ancak vuruntu olmasın diye çok yüksek oktanlı benzin motora verilemez. Çünkü oktan sayısı, sıkıştırma oranı ile yakından ilgilidir. Bu nedenle hangi taşıtta, hangi oktan niteliğinde benzin kullanılacağı belirtilir. Motor tasarımına uygun oktan sayılı benzin kullanmak gerekir. Tüketiciler bu önerileri dikkate almalıdırlar.

BP Kurşunsuz, içeriğindeki “özel 4. nesil katıklar” sayesinde de:

• Daha verimli yanar ve motor performansının yükselmesine katkıda bulunur.

apr_35bucuk

  • İleti: 588
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #2 : Eylül 30, 2009, 09:04:41 ÖÖ »
eğer aracınızı sıfır aldıysanız 97 oktana alıştırın ve sürekli 97 oktan alın 95 almayın . ben 95 i kötülemek için böyle demiyorum ama araç sürekli 97 kullanılırsa daha iyi olacağını düşünüyorum... ve kullanıyorum...

ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #3 : Eylül 30, 2009, 09:58:19 ÖÖ »
bazen bosuna kurek cekiyor gibi hissediyorum. hakikaten merak ettim "araç sürekli 97 kullanılırsa daha iyi olacağını düşünüyorum" sizi boyle dusunduren bilimsel gercek nedir?

mali

  • İleti: 8034
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #4 : Eylül 30, 2009, 11:54:13 ÖÖ »
konuyu ilker arkadaşım açıklamış
benim bildiğim ve duyduğum 97 oktan yüksek sıkıştırmada kullanılan bir yakıt.
bildiim bişeyi daha yazmak istiyorum
arkadaşımın arabası rölantide stop ediyordu tamirci ilk önce kelebeği temizlemek yerine 97 oktan kullan düzelir demiş
97 oktan kullandı ama hala sorun devam ediyor

mustican

  • İleti: 690
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #5 : Eylül 30, 2009, 11:56:41 ÖÖ »
hepsi fasarya .....
benim yakinen tanidigim benzinci arkadaslarim var ...ayni yakit diyor

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #6 : Eylül 30, 2009, 12:23:03 ÖS »
o zaman dizellerinde hepsi aynı bizmi yanlış biliyoruz :) 97 ile 95 aynı benzin olamaz. oktan sayısı her zaman fark gösterir.

2010 vtec

  • İleti: 156
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #7 : Eylül 30, 2009, 04:28:52 ÖS »
dostum bizde de aynı araba var 2010 civic var şimdiye kadar hep 97 aldık ve 97 alacağız.98 bulsak 98 alcez :D

ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #8 : Eylül 30, 2009, 05:48:12 ÖS »
arkadaşlar kullanma kitapçığınıza bakacak olursanız (P#212) yakıt oktan sayısını görürsünüz. yok ben böyle iyiyim diyorsanız siz bilirsiniz ama benim sokağa atacak param yok. :)

mustican

  • İleti: 690
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #9 : Eylül 30, 2009, 11:32:28 ÖS »
o zaman dizellerinde hepsi aynı bizmi yanlış biliyoruz :) 97 ile 95 aynı benzin olamaz. oktan sayısı her zaman fark gösterir.

once dızeldıyosun sora benzın ....anlayamadım
bır de dızelde bende ınanıyorum eurodıesel ın faydasına

apr_35bucuk

  • İleti: 588
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #10 : Ekim 01, 2009, 09:29:49 ÖÖ »
bazen bosuna kurek cekiyor gibi hissediyorum. hakikaten merak ettim "araç sürekli 97 kullanılırsa daha iyi olacağını düşünüyorum" sizi boyle dusunduren bilimsel gercek nedir?

valla arkadaşım inceden yüklü bi vti vtec im var. gazlamalı organizasyonlara katılıyorum kalkıpta 95 oktanda almam o gecelerde . kaldırmasalar 100 oktan alırım . sokağa atıcak param yok diyosun da birazcık motoru dinlersen aracının daha sessiz çalıştığını anlarsın . 97 de fark yok diyosun ama en azından psikolojik olarak aracımın daha iyi gittiğini düşünüyorum . sürekli aracımı dinlerim performansını fark ederim 97 de kim ne derse desin işe yarıyor . ama kalkıp da bunu 90 beygir arabada performans olarak algılayamazsın...ki ayrıca arada 3 kuruş fark var zaten alışmışız bu kadar benzin parası vermeye kalkıpda 3 kuruş mu rahatsız edicek .aldığımız 30-40 liralık benzinde edeceği fark 0.0020 lt yani bunu mu hesaplıcaz . bilmiyorum tabi herkesin kendi düşüncesi kendi arabası...

ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #11 : Ekim 01, 2009, 09:36:39 ÖÖ »
bazen bosuna kurek cekiyor gibi hissediyorum. hakikaten merak ettim "araç sürekli 97 kullanılırsa daha iyi olacağını düşünüyorum" sizi boyle dusunduren bilimsel gercek nedir?

valla arkadaşım inceden yüklü bi vti vtec im var. gazlamalı organizasyonlara katılıyorum kalkıpta 95 oktanda almam o gecelerde . kaldırmasalar 100 oktan alırım . sokağa atıcak param yok diyosun da birazcık motoru dinlersen aracının daha sessiz çalıştığını anlarsın . 97 de fark yok diyosun ama en azından psikolojik olarak aracımın daha iyi gittiğini düşünüyorum . sürekli aracımı dinlerim performansını fark ederim 97 de kim ne derse desin işe yarıyor . ama kalkıp da bunu 90 beygir arabada performans olarak algılayamazsın...ki ayrıca arada 3 kuruş fark var zaten alışmışız bu kadar benzin parası vermeye kalkıpda 3 kuruş mu rahatsız edicek .aldığımız 30-40 liralık benzinde edeceği fark 0.0020 lt yani bunu mu hesaplıcaz . bilmiyorum tabi herkesin kendi düşüncesi kendi arabası...
gule gule binin arkadaslar arabalariniza ne diyeyim. ben isin bilimsel yonunu soyledim isteyen dikkate alir isteyen almaz, herkesin kendi biliri. faydam olsun istedim hepsi o. psikolojik olarak sana oyle hissettiriyorsa oyle yap tabiiki zira bu kadarcik paraya bu mutluluk gercekten ucuz :)

apr_35bucuk

  • İleti: 588
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #12 : Ekim 01, 2009, 12:25:49 ÖS »
arkadaşım zaten burada kullandığımız yakıtlar kaliteli değil adam kitapçıkta 95 kullan diyo ama japonyada ki yakıt la burdakinin kalitesi aynıysa eywallah . burdaki 98 oktan onların dedikleri 95 oktandan bile kalitesiz bende bunu anlatmak amacıyla 97 diyorum .eğer yanlış düşünüyon diyosan yine eywallah...birde ayrıyetten koskoca shell firması mesela , dünyaca ünlü adam formula ya yakıt üretiyo ama 97 diye 95 kakalıyacak yok öyle bunun kontrolü var ıvırı zıvırı var . yakıt zaten rafineriden çıkarken tek yakıt olarak çıkıyo . 95 - 97 diye ayrım yok ama her firmanın kendine özel formülü var ve bu sayede oktanını arttırıyo...

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #13 : Ekim 01, 2009, 01:05:50 ÖS »
belki doğuda 95 oktanla 97 oktan benzin aynı pompadan çekilebilir ama istanbuldaki denetimler buna izin vermez. kendinizi kandırmayın arkadaşlar.

ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #14 : Ekim 01, 2009, 01:14:53 ÖS »
arkadaşım zaten burada kullandığımız yakıtlar kaliteli değil adam kitapçıkta 95 kullan diyo ama japonyada ki yakıt la burdakinin kalitesi aynıysa eywallah . burdaki 98 oktan onların dedikleri 95 oktandan bile kalitesiz bende bunu anlatmak amacıyla 97 diyorum .eğer yanlış düşünüyon diyosan yine eywallah...birde ayrıyetten koskoca shell firması mesela , dünyaca ünlü adam formula ya yakıt üretiyo ama 97 diye 95 kakalıyacak yok öyle bunun kontrolü var ıvırı zıvırı var . yakıt zaten rafineriden çıkarken tek yakıt olarak çıkıyo . 95 - 97 diye ayrım yok ama her firmanın kendine özel formülü var ve bu sayede oktanını arttırıyo...
97 diye 95 sattigini iddia etmedimki zaten. elbette hepimiz biliyoruz yakitlarin ayni rafineriden ciktigini ve firmalarin daha sonra oktan sayilarini artirdiklarini, ozel formullu katkilar koyduklarini. demem o ki oktan sayisi performans artirmaz. SIKISTIRMAorani fazla olan araclarda vuruntuyu engeller. eger araclarinizda fabrika cikis degerlerinin uzerinde SIKISTIRMA yaptiysaniz tabii ki kullanin. hatta sizin kafaniz rahat edecekse yine kullanin benimkisi sadece bilgi paylasimi para sizin arkadaslar yuksek oktanli benzin kullanmanin bir sakincasi yok.

mustican

  • İleti: 690
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #15 : Ekim 01, 2009, 11:26:07 ÖS »
ya yuzde 1 faydasi vardir///

Quantum

  • Ziyaretçi
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #16 : Ekim 02, 2009, 09:05:20 ÖÖ »
Uzun bir aradan sonra böyle bir konuda sizleri bilgilendirme ihtiyacı hissettim..

Öncelikle teori ile gerçek hayatın birbirlerinden çok farklı iki kavram olduğunu söylemek istiyorum..

Gerçek hayatla teori, (yada litaratür, ya da bilimsel makaleler, adına her ne diyorsanız) çoğu zaman birbiri ile örtüşmez..

Zira dış etkenler söz konusudur..

Teori dış etkenleri dikkate almaz!..



Bir arkadaşım oktan ölçümü için yurtdışına numune gönderdi.. Aşağıda ayrıntıları okuyacaksınız..

"Merhaba arkadaşlar,

Yurt dısında birçok otmobil ve tuning firmasına yazılım hizmeti veren EVOTECH tuning ortaklarından biri TR'ye geldi bayilik için.

Calısmalar akabinde Evotech bayisi TR de acıldı (Çok samimi esas işi başka ancak otomobil işine gönül vermiş)

Genelde otomobil ve tunıng fırmalarına hızmet veren bır kurulus oldugu ıcın adı cok duyulmus degıl.

Yapılan birkaç uygulama neticesınde alınan verime bu işlerin içinde biri olarak hayretle tanıklık ettim.

İlerleyen zamanlarda TR de başarılı uygulamalar olacagını dusunmekteyim..

V-Box ile yapılan bazı olcumlerde hedeflenen neticelere ulaşamadıgımız ıcın benzinleri numune alıp yurt dısına teste gönderdik

gelen sonuçları yazıyorum.

OPET:

97 Oktan = 93,17 OKTAN
95 Oktan = 90,89 Oktan

SHELL ve BP tipa tip ayni yine hic ama hic fark yok

97 OKTAN = 92,77 Oktan
95 Oktan = 90,14 Oktan


Petrol Ofisinden de numune onumuzdeki hafta gelecek.

test sonuçlarının geldigi mailde

analiz yapan adam dalga gecmis günü gecmis kolonyalarimi benzine döküyorsunuz diye

Ciddi bir problem var bunda aslında keşke tr de tüketici haklarını koruyan ciddi kurum ve duyarlı ınsanlar olsaydı

Yazık cok yazık diyorum.

NOT: Test için numuneler farklı farklı istasyonlar alınmıştır!.."



Yani aslında 97 oktan benzin aldığınızda, 95 oktan bile almamış oluyorsunuz..

Sadece piyasadaki oktan olarak en yüksek değere sahip benzini almış oluyorsunuz.

Yukarıda yazanları okuduktan sonra isteyen istediği yerden, istediği firmadan yakıt alabilir, istediği oktan yakıtı kullanabilir..

İyi günler..

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #17 : Ekim 02, 2009, 09:23:48 ÖÖ »
testi yapan firma hangisi ? oktanların gerçektende düşük çıktığı ispatlanmışmı ? dava açılmışmı ? bunlar şaka değil arkadaşlar eğer 97 oktan benzin öyle çıkıyorsa ülkeler ayağa kalkar ne diyorsunuz. emin olmadan lütfen insanları yanlış bilgilendirmeyin.

apr_35bucuk

  • İleti: 588
Ynt: civic elegance 2010 kurşunsuz 95 mi 97 mi??????????
« Yanıtla #18 : Ekim 02, 2009, 09:54:28 ÖÖ »
bende tam bunu demek istedim ama yanlış anlaşıldı. aldığımız benzinler gerçekten 95 oktan 95 değil o yüzden 97 alın diyorum. neyse hatta bi forum sitesinden okumuştum . birisi anlatmış türkiyeden yurtdışına kendi araçlarıyla gidiyorlarmış . burda depoyu doldurduklarında düz eğimsiz otobanda araç 170 km hızda kalıyomuş gitmiyormuş . sınır dan çıktıktan sonra galiba bulgaristan dı ordan fulleyince yine aynı düz otobanda araç çok rahat 200 km yi görmüş . adam diyodu hatta bariz fark var bizim benzinimizle yabancı ülkelerin benzinlari arasında diyodu ...