Gönderen Konu: arka yaylar  (Okunma sayısı 6532 defa)

serkan

  • Ziyaretçi
arka yaylar
« : Kasım 24, 2006, 05:18:54 ÖS »
arabanın arkası biraz daha havada bunun sebebi nedir bide nasıl indirebiliriz bunu ön tarafla aynı seviyeye ???




deeperblack

  • Ziyaretçi
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #1 : Kasım 24, 2006, 05:28:25 ÖS »
   Motor önde olduğu için ön taraf daha fazla alçalıyor.
En temizi arkaya iki kişi daha oturtmak :)

serkan

  • Ziyaretçi
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #2 : Kasım 24, 2006, 05:35:10 ÖS »
    
En temizi arkaya iki kişi daha oturtmak :)

;D ozaman da çok kalabalık olur arabanın içi :P
bizim otoparkta bi tane daha var önle arka aynı seviyede. bi görsem kullananı hemen yapışıp sorcam ama gözükmüyo ki hiç  :roll:

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #3 : Kasım 24, 2006, 06:07:54 ÖS »

   :)  Çoğu araçta oluyor böyle şeyler, aynı seviyede olması istenirse işlem görmesi gerekiyor, Civic type-R'da 5 cm Eibach takınca önler biraz yukarıda olur, yine aynı kasa 1.6 Civic'e 3.5 cm Eibach takan arkadaş olmuştu, onda da arka öne göre biraz daha yukarıdaydı.. Dediğim gibi eğer istiyorsanız işinin ehli ustalara gösterebilirsiniz ama "yok ben orjinalliğini bozmam, orasını burasını kestirmem, sonra abuk subuk sesler gelecek" diyorsanız hiç girmeyin bu tarz işlere.. Başka bir yöntem de tesisat yaptırmak olacaktır ;D  Çift bass lı bir kabin çaktın mı gör bak nasıl oluyor ;D

serkan

  • Ziyaretçi
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #4 : Kasım 24, 2006, 06:13:58 ÖS »
ozaman en iyisi böle kullanmak olacak :)

tani

  • İleti: 124
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #5 : Kasım 24, 2006, 06:34:47 ÖS »
Bence hiç dokunma, yada onurun dediği gibi çift sub ve amfiyi bagaja göm gitsin...

serkan

  • Ziyaretçi
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #6 : Kasım 24, 2006, 06:39:50 ÖS »
Bence hiç dokunma, yada onurun dediği gibi çift sub ve amfiyi bagaja göm gitsin...
yok zaten kestirme gibi bişey yapmam artık böle idare edicez. ilkbahara body kit yaptırcam belki ozaman biraz fark eder

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #7 : Kasım 24, 2006, 06:42:34 ÖS »
normal bir düşüklük, arka her zaman öne göre biraz daha havada olmalıdır.

serkan

  • Ziyaretçi
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #8 : Kasım 24, 2006, 06:45:52 ÖS »
normal bir düşüklük, arka her zaman öne göre biraz daha havada olmalıdır.
yay markasına göre değişiyo mu bu peki yoksa bu arabaya hagi yayı takarsan aynı mı olur?

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #9 : Kasım 24, 2006, 09:48:27 ÖS »
arabadaki mantıkdır bu..her zaman arka önden biraz daha havada olur..

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #10 : Kasım 24, 2006, 11:14:05 ÖS »

   ALG abimize katılıyorum, yani  "her zaman arka önden biraz daha havada olur.."  derken olmalıdır anlamında söylemiş, önden çeker araçlarda ön tarafın arkaya oranla biraz daha alçak olması makul olandır ama işte bazen bu olmuyor, yayın markası, kaç cm olduğu ve hangi araca uygulanacağı vb. durumlar farklılık yaratabiliyor, zaten neredeyse çok az araç söylenildiği kadar iniyor :) 

erischman

  • Ziyaretçi
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #11 : Kasım 25, 2006, 08:18:40 ÖÖ »
ALG

+1

Aerodinami açısından arkadaki maks. 1 cm'lik fazlanın artısı olacaktır.
Ön yüksek arka daha inik ise de tam tersi aerodinami bozulur rijitlik azalır.

deeperblack

  • Ziyaretçi
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #12 : Kasım 25, 2006, 08:29:53 ÖÖ »
ALG

+1

Aerodinami açısından arkadaki maks. 1 cm'lik fazlanın artısı olacaktır.
Ön yüksek arka daha inik ise de tam tersi aerodinami bozulur rijitlik azalır.

   
Kesinlikle bende katılıyorum. Bende bu tarz bir sorun var mesela.Bagajdaki müzik sistemi gereğinden fazla ağır. O nedenle özellikle kalkışlarda ciddi patinaj sorunları yaşıyorum.

serkan

  • Ziyaretçi
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #13 : Kasım 25, 2006, 01:32:33 ÖS »
Teşekkür ederim ilginiz için. Şimdi içim daha rahat :)

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #14 : Kasım 25, 2006, 01:40:18 ÖS »

   Rica ederiz :)

VteC_MaNiaC

  • İleti: 317
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #15 : Kasım 25, 2006, 06:17:04 ÖS »
serkan pazartesi 11 gibi okulda olacam ben sna bi taktik wercem sorunun hallolcak ;) bi aksilik çıkmazsa uğricam yanına

ctggy

  • İleti: 61
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #16 : Aralık 10, 2006, 10:22:25 ÖS »
Arabanin arkasinin havada olmasinin bir kac sebebi var en onemlisi onden cekerli bir arac oldugu icin gaza basildiginda arkanin yere inmesi ve aeordinamike yardimci olmasi. Ayrica virajlarda yatma sebebiyeti vermesidir. Arka ve onu esit derecede yani dumduz yapilirsa ki bende oyle o zaman arabanin arka tarafinda yaticak yeri kalmiyor boylece islak yollarda viraj donme etkisi zorlasiyor cunku VSA bir yere kadar tutunuyor ve ondan sonra biraka biliyor. Eger duzgun bir yay almak istersen Tein tavsiye ederim ya SS yada H-tech yay. Bende H-tech yay var. Bu yay onu 2 cm arkayi 1 cm indiriyor. Koni aldigin zaman en dusuge bile getirsen arka taraf 1 cm onden daha yukarda oluyor. Kaygilancak bir durum soz konusu degil.

serkan

  • Ziyaretçi
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #17 : Aralık 11, 2006, 04:40:38 ÖS »
Arabanin arkasinin havada olmasinin bir kac sebebi var en onemlisi onden cekerli bir arac oldugu icin gaza basildiginda arkanin yere inmesi ve aeordinamike yardimci olmasi. Ayrica virajlarda yatma sebebiyeti vermesidir. Arka ve onu esit derecede yani dumduz yapilirsa ki bende oyle o zaman arabanin arka tarafinda yaticak yeri kalmiyor boylece islak yollarda viraj donme etkisi zorlasiyor cunku VSA bir yere kadar tutunuyor ve ondan sonra biraka biliyor. Eger duzgun bir yay almak istersen Tein tavsiye ederim ya SS yada H-tech yay. Bende H-tech yay var. Bu yay onu 2 cm arkayi 1 cm indiriyor. Koni aldigin zaman en dusuge bile getirsen arka taraf 1 cm onden daha yukarda oluyor. Kaygilancak bir durum soz konusu degil.
Teşekkürler ctggy  ;)

@wesome

  • Ziyaretçi
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #18 : Aralık 11, 2006, 05:04:41 ÖS »
evet bendede tein var. yayina gore deigisio bu. benimde arka havada ama farkli marka bi yay onelri 2" arkalari 2.1" indirio du dengelemek icin. ama bence de arkanin biraz havada olmasi iyi. on zaten cok yerde arkada okadar inerse hic bi yere girip cikamam  :lol: bende teins s tech var 1.4" indirdi bence cok ideal. H.tech ler 0.8" benim araba icin bence biraz az cok fark etcegini sanmam...
« Son Düzenleme: Aralık 11, 2006, 05:05:48 ÖS Gönderen: @wesome »

R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #19 : Aralık 11, 2006, 06:19:14 ÖS »
Arka biraz yüksek daha iyi  , önden arkaya doğru yükselmesi daha bi jdm duruyor :)

ctggy

  • İleti: 61
Ynt: arka yaylar
« Yanıtla #20 : Aralık 11, 2006, 09:43:22 ÖS »
Arabanin arkasinin havada olmasinin bir kac sebebi var en onemlisi onden cekerli bir arac oldugu icin gaza basildiginda arkanin yere inmesi ve aeordinamike yardimci olmasi. Ayrica virajlarda yatma sebebiyeti vermesidir. Arka ve onu esit derecede yani dumduz yapilirsa ki bende oyle o zaman arabanin arka tarafinda yaticak yeri kalmiyor boylece islak yollarda viraj donme etkisi zorlasiyor cunku VSA bir yere kadar tutunuyor ve ondan sonra biraka biliyor. Eger duzgun bir yay almak istersen Tein tavsiye ederim ya SS yada H-tech yay. Bende H-tech yay var. Bu yay onu 2 cm arkayi 1 cm indiriyor. Koni aldigin zaman en dusuge bile getirsen arka taraf 1 cm onden daha yukarda oluyor. Kaygilancak bir durum soz konusu degil.
Teşekkürler ctggy  ;)
Her zaman ;D