Gönderen Konu: Akü problemi ?  (Okunma sayısı 4938 defa)

mali

  • İleti: 8034
Akü problemi ?
« : Eylül 04, 2009, 12:47:01 ÖÖ »
8-9 ay önce arabamı yeni aldığım günlerde pikniğe gittigimizde 2-3 saat kadar teyp açık kaldı arabada tesisatta var geri döneceğimiz zaman marşa basınca araba çalışmadı etrafta başka araba olmayınca mecburen arabayı kaktırarak çalıştırdık eve gelesiye kadar akü kendini topladı. Şuan sorun yok akünün yeşil ışığıda yanıyor ama artık kış geliyor aküye yük binecek artık.
akünün amperi düşük olduğundan mı bitti? ömrümü bittiyor?
Değiştirmem gerekiyorsa kış gelmeden değiştirmek istiyorum (malum kış zammını yemeden)

Bu durum normal mi?




rallier_61

  • İleti: 171
Ynt: Akü problemi ?
« Yanıtla #1 : Eylül 04, 2009, 05:14:38 ÖÖ »
akü 45A lık ince olandan mı.? tesisat amfi de içeriyorsa bitirmesi normal.. ben de başımdan geçen bi olayı anlatayım bu konuda:denize giderken karşıdan gelen daha iyi farketsin diye farları açmıştım,sonra arabayı sıfırlayarak parkettim ve sağ ön kapıdan indim far açık uyarı sesi de devreye girmedi dolayısıyla,denizi görünce de akıl baştan gitti,farları açık bıraktım..sonra yüzme faslı bitti arabaya doğru gidiyorken bi baktım farlar açık,koşa koşa gittim,farları söndürüp marşa bastım,nazlanarak da olsa çalıştı..ayrıca aracım otm.vites senin gibi vurdurma sansım da yok.. sonra gazlamadan ağır ağır gittim,bu olayın baş mağduru olan 45Amperlik orj.akü halen işini yapıyor..ve 2 saatten fazla kısa farları yakabilmiş,gittiğimde de halen yanıyordu(feri kaçmış olsa da :D)..
eski aracım düz vitesti,onda akü bitince vurdurmuştum bi keresinde,sonra vites boşta motora yüksek devir çevirterek şarj ettirmiştim,bi sonraki gün pederi yolda bırakmış akü..bitik akü rölantide şarj olmaya başlamalıymış,bunu öğrendim.. ayrıca 2 haftada bir akünün üzerindeki tapaları çıkarıp kontrol ederim içerideki sıvı seviyesini,aynı zamanda akü kanallarına taze hava da girmiş oluyor böylece(her ne kadar tapaların üzerinde hava alması için delikler olsa da)..

mali

  • İleti: 8034
Ynt: Akü problemi ?
« Yanıtla #2 : Eylül 04, 2009, 05:58:59 ÖÖ »
ince olanındanmı bilmiyorum
arabayı aldığımda üzerinde bu akü vardı akü yerini tam doldurmuş durumda
kışın sıkıntı yaratırmı?

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Akü problemi ?
« Yanıtla #3 : Eylül 04, 2009, 08:14:28 ÖÖ »
 Araçlarında bas+amfi olan arkadaşlar kontak kapalıyken uzun süre müzik dinlemesin.
Hele hele 500-600 rms bir bas besliyorsanız 15-20 dk da aküyü sıfırlar.
Şarj edilebilir ve yola devam eder ama akünün ömrü kısalır.

Sana tavsiyem bir akücüye gidip akünü ölçtür. Zaten akücü sana daha ne kadar kullanabilirsin söyler.
Yok içime sinmez dersen yeni akü al ama amper değerlerini değiştirme. Çünkü aracındaki elektronik devreler
45 amper bir akü için ayarlanmış. Uzun vadede zararlı olur.

DOHC _06

  • İleti: 397
Ynt: Akü problemi ?
« Yanıtla #4 : Eylül 04, 2009, 11:35:32 ÖÖ »
akün 3 yıl ı doldurduysa bence sen kışa girmeden bi akü sahibi ol derim yani eğer aküyü yeni almadıysan akün büyük ihtimal 45 liktir ve bana göre bu hondaya göre yetersiz sebebine gelirsen bnm  akü aracın bütün elektroniğini çok rahat çalıştırıodu ama arabanın motorunu bi türlü çalıştıramıodu bence 45 lik yetersiz ben şimdi 60 lık aldım 60 lık akü tavsiye ederim sana bu arada akün sulu ise zaten ben daha kurusunu pek görmedim.var diolar ama sulu akünün suyunu devamlı kontrol edersen daha çok verim alırsın 60A dan aşağı akü alma .

mali

  • İleti: 8034
Ynt: Akü problemi ?
« Yanıtla #5 : Eylül 04, 2009, 09:53:29 ÖS »
arabayı alalı 10 ay kadar oldu önceki durumunu bılmıyorum şimdilik aküde sıkıntı yok ama zayıfsa kışın mutlaka sorun cıkaracak

aküm 1 sene daha gıdecekse boşuna aku masrafına gırmeyelım bu aralar masrafa girmeden atlatırsam ıyı olacak :)

cahitarsal

  • İleti: 462
Ynt: Akü problemi ?
« Yanıtla #6 : Eylül 04, 2009, 11:21:04 ÖS »
arabayı alalı 10 ay kadar oldu önceki durumunu bılmıyorum şimdilik aküde sıkıntı yok ama zayıfsa kışın mutlaka sorun cıkaracak

aküm 1 sene daha gıdecekse boşuna aku masrafına gırmeyelım bu aralar masrafa girmeden atlatırsam ıyı olacak :)
bızım araclatın akulerı ınce japon aku amperını eger degıstırır ısen yuksek almanı tafsıye ederım

DOHC _06

  • İleti: 397
Ynt: Akü problemi ?
« Yanıtla #7 : Eylül 06, 2009, 10:04:57 ÖÖ »
valla şimdi haklısın masraf olmasın ama bu akü işi eğer bi iki defa da aynı şeyi yaparsa hemen değiştir rezil olma derim.ben zamanında çok rezil oldum ondan dolayı hemen değiştiriyorum bide akünün durumunu öğrenmek istiosan bi elektrikçiye yada akücüye git o sana akünün durumunu söyler ve suyunu falan kontrol eder .

MaximuS

  • İleti: 308
Ynt: Akü problemi ?
« Yanıtla #8 : Eylül 06, 2009, 11:46:06 ÖÖ »
ben de dohc06 arkadaşıma katılıyorum. sıkıntı yaşamaktansa, değiştirin derim... paranla rezil olmak neymiş öğrenmiş olursunuz yoksa

yucel94

  • İleti: 6
Ynt: Akü problemi ?
« Yanıtla #9 : Aralık 21, 2009, 02:40:49 ÖÖ »
2007 cıvıc premium var 3 yıl sonunda akü sorunu yaşadım 45 amper yerine inci nin tam bizim civic e göre dar üretilmiş 60 amper lik akü taktırdım (110 tl) hiçbir sorun yok araba kendine geldi MARŞ BASMASI SİLGEÇ, TEYP, 4 LÜLER, CAM İNİP KALKMASI HARİKA OLDU...bence akü satmak için böyle düşük AMPER takıyorlar.  MUTLAKA 60A taktırın selamler..

alp55

  • İleti: 489
Ynt: Akü problemi ?
« Yanıtla #10 : Aralık 21, 2009, 09:02:42 ÖÖ »
arkadaşlar günaydın, akülerin amper değerleriyle oynamanızı tasiye etmem çünkü değerler belirlenmiş hesaplara göre seçiliyor, şarj dinamosunun değeri akünün değerine göre seçiliyor, yüksek amper aküyü şarj etmekte zorlama olacak hatta tam full şarj yapamayabilir akü 60 Ah değerinde değilde 50-55Ah şarj olur, bu aracın çalıştığı süreyeyle orantılı olur. akünün ömrü zaten 3 yılla sınırlı, şarj dinamosu ömürlük, ömrünü kısaltmayın derim, müzikten feragat etmiş olmazsınız, akünüzün ömrü bitiyorsa değil far, park açık olsada marş almaz

34GB4525

  • İleti: 1057
Ynt: Akü problemi ?
« Yanıtla #11 : Aralık 21, 2009, 10:49:55 ÖÖ »
Bir elektronikçi olarak amperin artması kapasitenin artıcağı anlamına gelir yani farlar açık 45 amper bi akü 1 saatte tamamen boşalıyorsa 60 amper 1 saat 15 dkda boşalır ama voltaj aynıdır tam bilmiyorum ama heralde 12 yada 24 voltla çalışır çoğu şey (silecek far marş motoru vs) bu durumda hiç bir şeye zararı olmaz diye düşünüyorum sonuçta üretim aşamasında maliyette önemli olduğu için araç üretilirken 45 amperlik bi akünün her şeyi (silecek far marş motoru vs) rahatca çalıştıracağı düşünülerek konulmuş siz 60 amperlik alsanızda fark etmemesi gerekir ;)

mali

  • İleti: 8034
Ynt: Akü problemi ?
« Yanıtla #12 : Aralık 21, 2009, 01:29:37 ÖS »
benim şahsi fikrimde 45 lik veya 60 lık fark etmemesi gerekir
serçeye 72 lik akü bağladık gayet güzel kullandık

bu arada benim aküde hala sorun yok :)
yeterki kontak kapalıyken uzun süre müzik dinlememek :)
arada bir çalıştırınca sorunsuz kullanıyorum