Gönderen Konu: 2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.  (Okunma sayısı 5139 defa)

batoglu

  • Ziyaretçi
2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.
« : Eylül 23, 2009, 10:54:08 ÖÖ »
Merhaba herkese,

2005 model otomatik vites vtec civic'im var. 50.000 km'de. son 15.000 km dir lpg ile kullanıyorum. LPG ise Lovato.

bir müddettir sabahları çalıştırır çalıştırmaz hareket edersem eğer zemberek boşalma sesi gibi ( trrrrrrrrrrk ) bir ses geliyor. Ses otomatik vites geçişinde değil vites içinde hareket ederken geliyor. Motor ısınınca geçiyor. Eğer çalıştırdıktan sonra 4-5 dk hareket etmeden ısınmasını beklersem bu ses gelmiyor ya da çok az geliyor.

Bir başka sorun ise subap ayarı nasıl yapılıyor. Belirli sabitleri var mı? Subap ayarı nasıl yapılıyorla ilgili bi dökümanı olan var mı?

Bir de LPG takıldıktan sonra aracı benzinle kullanmak zorunda kaldığımda 10 lt ortalamalarda yakıyor. Daha once bu 8 lt lerdeydi. Acaba sübap ayarı bu kadar etkiler mi ? yoksa LPG Ecu programlama gibi aracın kendi ecu'sunude programlatmak mı gerekir?

Herkese şimdiden teşekkürler.



enginturan

  • Engin
  • İleti: 1268
Ynt: 2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.
« Yanıtla #1 : Eylül 23, 2009, 12:44:19 ÖS »
hoşgeldiniz site kuralı gereği önce üye tanıtım bölümünden kendinizi tanıtın:)

ilk sorunuzun yanıtına gelince abs beyninden geldiğini düşünüyorum.

batoglu

  • Ziyaretçi
Ynt: 2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.
« Yanıtla #2 : Eylül 23, 2009, 02:19:30 ÖS »
Üye tanıtım bölümü tamam :)

ABS beyni düşünmenizin sebebi nedir acaba?

Diğer sorularım hakkında da bir fikriniz var mı?

enginturan

  • Engin
  • İleti: 1268
Ynt: 2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.
« Yanıtla #3 : Eylül 23, 2009, 02:39:55 ÖS »
vtec II kasaların hemen hemen hepsinde bir zaman sonra ilk kalkışta yani araç ilk açlıştırıldığında araç soğuk sıcak fark etmiyor geliyor o kadar sorun edilecek birşey değil
diğer sorularınıza gelince :) subap ayarı çok büyük bir ustalık gerektiren bir iş değil ama tecrübe gerekiyor ben şahsen hiç kendim yapmayı düşünmedim ama ustam yaparkende pür dikkat çok izledim yanında nasıl yaptığını uğraşmayı hiç istemem 40 tl ye yapıyor nasıl olsa :) lpg konusunda hiç bir fikrim yok :)

cancin

  • İleti: 124
Ynt: 2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.
« Yanıtla #4 : Eylül 24, 2009, 08:43:15 ÖS »
yakıt tüketiminin artması STF ve LTF değerlerinin artmasındandır. Bu son teknoloji araçlar oksijen sensöründen gelen verilere göre , enjektörlerin açık kalma sürelerini artırıyorlar. Eğer lpg ayarların bire bir benzini tutmuyor ise yada lpg ayarını kaliteli lpg gazı ile yaptırdında sonra kötü lpg ye rasladında falan filan..
Eğer aracın lpg ayarları bir miktar düşük yapıldıysa yada yakıt kötüyse lamda dan gelen verilere göre benzin ecu su enjeksiyon sürelerini artırıyor. Lpg ecusuda  benzin ecusundan bilgi alarak kaopyalama yöntemi ile  aracı çalıştırıyor b, bu sefer oda arttırıyor ve sorunu gidermeye çalışıyor yani enjektör daha fazla açık kalarak biraz fazla yakıt gönderiyor pistona. Lpg ayarındaki bozukluk yada lpg kalitesizliğinden gelen sorun aracın benzin ecusundaki süreleri uzatıyor STF (short time fuel trim) değeri anlık değişsede LTF (long time fuel trim)değeri kısa vadede kendini düzeltemiyor. aracınızı benzine aldığınızda  uzun enjeksiyon süreleri ile karşı karşıya kalıp yakıt fazla gönderiliyor, araç normalde sadece benzinle kullanılsadan fazla yakıyor. Hatta bazen öyle bozukluklar oluyorki LTF değerlerinde araç boguluyor yakıttan...

Bu yavurlar (yabancılar) meraklıları araçlarında hava filtresi değiştirseler ECU restleme işi yapıyorlar. Bence sizinde ECE restleme yapmanız lazım. Yani ltf ve stf degerleri sıfırlanıp araç tarafında yeniden oluşturulmalı. Ben daha önce kendim yaptım. Araç sıcak olmalı ve araç radyötör fanı 1 kere çalıştıktan sonra kontak kapatılıyor akü eksi kutupbaşı yada ana sigorta sökülüyor 5 dk. bekleniyor (bence 5 sn yeter ya öyle yazmışlar) sonra  kutupbaşı tekrar takılıyor , araç çalıştırılıp hiçbir elektrikli aksamı çalıştırılmadan (fan, radyo vb.) 5 dk. rolantide bekleniyor. sensörlerden gelen bilgiye göre stf değeriniz oluşmuş durumdadır 25-30 km benzinle gezmenizle beraber ltf değerleride oluşuyor. ...   (honda cıvıc ece reset falan yazarsan yabancı sitelerden  benzer bilgilere ulaşabilirsin.)

Benim araştırmalarımla bu bilgiler sabittir. Sorumluluk kabul etmem. tartışmaya açıktır. saygılarımla..  ben denedim bazı sorunlarım halloldu.

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: 2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.
« Yanıtla #5 : Eylül 24, 2009, 09:33:35 ÖS »
o zemberek boşalma sesi bendede var.araçta aynı.2005 otomatik. bende kafayı yiyecektim.nedir bu ses diye....

cahitarsal

  • İleti: 462
Ynt: 2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.
« Yanıtla #6 : Eylül 24, 2009, 09:40:17 ÖS »
o zemberek boşalma sesi bendede var.araçta aynı.2005 otomatik. bende kafayı yiyecektim.nedir bu ses diye....

engin arkadsın dedıgı gıbı abs sesıdır fren kuvvetle bos vbıryerde asılın abs kıtledıgını ve o sesın gelıcegını duyacaksınız

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: 2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.
« Yanıtla #7 : Eylül 24, 2009, 09:59:30 ÖS »
problem yoktur mu diyorsunuz.çünkü 2-3 aydır gelmeye başladı.daha önce yoktu çünkü. yada ben dikkat etmemişimdir.

mustican

  • İleti: 690
Ynt: 2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.
« Yanıtla #8 : Eylül 24, 2009, 10:55:06 ÖS »
subap ayari o kadar farketttirir eger kotuyse

yalçınn

  • İleti: 3389
Ynt: 2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.
« Yanıtla #9 : Eylül 24, 2009, 11:11:27 ÖS »
daha önce benim ustam lpg li arabama benzinle binersem lpg olmayanlara göre çok yakacağını söylemişti mantıklı bi açıklamada yaptı ama hatırlamıyorum... sübap ayarı bozukluğuda üstüne eklenirse yakıt bu kadar artar gibi geliyor bana...

gokhan035

  • Ziyaretçi
Ynt: 2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.
« Yanıtla #10 : Eylül 24, 2009, 11:55:33 ÖS »
yakıt tüketiminin artması STF ve LTF değerlerinin artmasındandır. Bu son teknoloji araçlar oksijen sensöründen gelen verilere göre , enjektörlerin açık kalma sürelerini artırıyorlar. Eğer lpg ayarların bire bir benzini tutmuyor ise yada lpg ayarını kaliteli lpg gazı ile yaptırdında sonra kötü lpg ye rasladında falan filan..
Eğer aracın lpg ayarları bir miktar düşük yapıldıysa yada yakıt kötüyse lamda dan gelen verilere göre benzin ecu su enjeksiyon sürelerini artırıyor. Lpg ecusuda  benzin ecusundan bilgi alarak kaopyalama yöntemi ile  aracı çalıştırıyor b, bu sefer oda arttırıyor ve sorunu gidermeye çalışıyor yani enjektör daha fazla açık kalarak biraz fazla yakıt gönderiyor pistona. Lpg ayarındaki bozukluk yada lpg kalitesizliğinden gelen sorun aracın benzin ecusundaki süreleri uzatıyor STF (short time fuel trim) değeri anlık değişsede LTF (long time fuel trim)değeri kısa vadede kendini düzeltemiyor. aracınızı benzine aldığınızda  uzun enjeksiyon süreleri ile karşı karşıya kalıp yakıt fazla gönderiliyor, araç normalde sadece benzinle kullanılsadan fazla yakıyor. Hatta bazen öyle bozukluklar oluyorki LTF değerlerinde araç boguluyor yakıttan...

Bu yavurlar (yabancılar) meraklıları araçlarında hava filtresi değiştirseler ECU restleme işi yapıyorlar. Bence sizinde ECE restleme yapmanız lazım. Yani ltf ve stf degerleri sıfırlanıp araç tarafında yeniden oluşturulmalı. Ben daha önce kendim yaptım. Araç sıcak olmalı ve araç radyötör fanı 1 kere çalıştıktan sonra kontak kapatılıyor akü eksi kutupbaşı yada ana sigorta sökülüyor 5 dk. bekleniyor (bence 5 sn yeter ya öyle yazmışlar) sonra  kutupbaşı tekrar takılıyor , araç çalıştırılıp hiçbir elektrikli aksamı çalıştırılmadan (fan, radyo vb.) 5 dk. rolantide bekleniyor. sensörlerden gelen bilgiye göre stf değeriniz oluşmuş durumdadır 25-30 km benzinle gezmenizle beraber ltf değerleride oluşuyor. ...   (honda cıvıc ece reset falan yazarsan yabancı sitelerden  benzer bilgilere ulaşabilirsin.)

Benim araştırmalarımla bu bilgiler sabittir. Sorumluluk kabul etmem. tartışmaya açıktır. saygılarımla..  ben denedim bazı sorunlarım halloldu.

güzel bilgiler arkadaşım teşekkürler ;)

eko1121

  • İleti: 36
Ynt: 2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.
« Yanıtla #11 : Eylül 28, 2009, 01:09:13 ÖS »
yakıt tüketiminin artması STF ve LTF değerlerinin artmasındandır. Bu son teknoloji araçlar oksijen sensöründen gelen verilere göre , enjektörlerin açık kalma sürelerini artırıyorlar. Eğer lpg ayarların bire bir benzini tutmuyor ise yada lpg ayarını kaliteli lpg gazı ile yaptırdında sonra kötü lpg ye rasladında falan filan..
Eğer aracın lpg ayarları bir miktar düşük yapıldıysa yada yakıt kötüyse lamda dan gelen verilere göre benzin ecu su enjeksiyon sürelerini artırıyor. Lpg ecusuda  benzin ecusundan bilgi alarak kaopyalama yöntemi ile  aracı çalıştırıyor b, bu sefer oda arttırıyor ve sorunu gidermeye çalışıyor yani enjektör daha fazla açık kalarak biraz fazla yakıt gönderiyor pistona. Lpg ayarındaki bozukluk yada lpg kalitesizliğinden gelen sorun aracın benzin ecusundaki süreleri uzatıyor STF (short time fuel trim) değeri anlık değişsede LTF (long time fuel trim)değeri kısa vadede kendini düzeltemiyor. aracınızı benzine aldığınızda  uzun enjeksiyon süreleri ile karşı karşıya kalıp yakıt fazla gönderiliyor, araç normalde sadece benzinle kullanılsadan fazla yakıyor. Hatta bazen öyle bozukluklar oluyorki LTF değerlerinde araç boguluyor yakıttan...

Bu yavurlar (yabancılar) meraklıları araçlarında hava filtresi değiştirseler ECU restleme işi yapıyorlar. Bence sizinde ECE restleme yapmanız lazım. Yani ltf ve stf degerleri sıfırlanıp araç tarafında yeniden oluşturulmalı. Ben daha önce kendim yaptım. Araç sıcak olmalı ve araç radyötör fanı 1 kere çalıştıktan sonra kontak kapatılıyor akü eksi kutupbaşı yada ana sigorta sökülüyor 5 dk. bekleniyor (bence 5 sn yeter ya öyle yazmışlar) sonra  kutupbaşı tekrar takılıyor , araç çalıştırılıp hiçbir elektrikli aksamı çalıştırılmadan (fan, radyo vb.) 5 dk. rolantide bekleniyor. sensörlerden gelen bilgiye göre stf değeriniz oluşmuş durumdadır 25-30 km benzinle gezmenizle beraber ltf değerleride oluşuyor. ...   (honda cıvıc ece reset falan yazarsan yabancı sitelerden  benzer bilgilere ulaşabilirsin.)

Benim araştırmalarımla bu bilgiler sabittir. Sorumluluk kabul etmem. tartışmaya açıktır. saygılarımla..  ben denedim bazı sorunlarım halloldu.

güzel bilgiler arkadaşım teşekkürler ;)
bu kadar bilgiyi bizimle paylaştığın için sana çok teşekkür ederim arkadaşım

cancin

  • İleti: 124
Ynt: 2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.
« Yanıtla #12 : Eylül 30, 2009, 09:22:34 ÖÖ »
Ne mutlu bana ,  forumun amacı da zaten bu  :)   :gitar

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: 2005 civicden gelen ses ve diğer sorunlar.
« Yanıtla #13 : Eylül 30, 2009, 09:36:33 ÖÖ »
her modelde oluyormu bu resetleme olayı.en azından honda civic in her kasasında aynı mı bu resetleme?