Gönderen Konu: Tuvturk Arac Muayene  (Okunma sayısı 4564 defa)

Mickcasey

  • İleti: 408
Tuvturk Arac Muayene
« : Şubat 26, 2009, 11:23:52 ÖS »
Arakdaslar bugun kardesımın aracını muayene ettırdım ettırır kende bılgı almaya calıstım. Forumda bır cok xenon kullanıcısı arkdas var. Muayenede sonradan takılan xenonun sorun cıakrtıp cıkartmadıgını sordum. Bana servıs tarafından takılı ıse elektrık baglantısına bakarız dedıler. Ama onemlı olan aracın far yıkaması varmı  varsa bırsey soylemıyoruz dedıler. Sonradan xenon takılı araclarda far yıkaması zorunlulugu koymuslar. Yanı cogumuzun xeonu zorluk cıkartacak. Anlasılan o ki yenı 2010 cıvıc e xenon takanlar yırttacak . Onda far yıkaması mevcut. Onun dısında yapılan testlerde en cok onem verdıklerı arabanın frenlerı ve saga sola cekmesı. Kanımca gıtmeden once 1 rot-balans yaptırın oraya gıdıp kusurdan dolayı gerı donmekten ıyıdır. Sonra far lar onemlı servısten 1 gun once aldım ve kontrollerını yaptırmama ragmen farlarımda sorun oldugunu soledıler ama hafıf kusurdan dolayı gectım. Aracın aldıtınada bakıyorlar bısı gorurlerse lifte alıyorlar. Vergı borcunuzu gıtmeden yatırın yoksa gerı donuyorsunuz. Ruhsat, trafık sıgorta polıcesı aslı, 124 tl, yangın tupu, 2 adet reflektor, saglık cantası, cekme halatı ,krıko gereklı olan mataryeller. Eger muayene gunun gecırdıysenız fıyat artıyor. ben 130 verdım 20 gun gectı dıye. Bıde cok kalabaklık oluyor ben dudulluya gıttım 5 saatte cıktım ama ogrendım kı pzt ve salı sabah saatlerı bombos mus cuma , cumartesı cok kalabalıkmıs .



Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5958
Ynt: Tuvturk Arac Muayene
« Yanıtla #1 : Şubat 26, 2009, 11:54:12 ÖS »
Yeni muayeneye girdim xenon var ama sorun cıkarmadılar ama adam arabayı satın almak istedi modifiye manyağının tekine denk geldim allahtan :D

son cıkısta korna ayırıcı sordu yok dedim tamam boşver dedi sonra tam cıkısta amiri geldi filtreyi boblatınca kıl olmus tuttu kornayı sorun etti gittim bi düt korna taktım gene aynı elemanı buldum cıktım muayeneden :) hiçbişey sökmedim egzos harici :)
« Son Düzenleme: Şubat 26, 2009, 11:55:32 ÖS Gönderen: Mahir TÜRKMEN »

Mickcasey

  • İleti: 408
Ynt: Tuvturk Arac Muayene
« Yanıtla #2 : Şubat 26, 2009, 11:55:40 ÖS »
iyimiş :)

muratdcan

  • Ziyaretçi
Ynt: Tuvturk Arac Muayene
« Yanıtla #3 : Şubat 27, 2009, 09:22:12 ÖÖ »
anlamadım ya muayeneyemi gidiyoruz yoksa komple bakıma mı ? herşeyi söküp tekrar takıcaz yani :(

gxb

  • Ziyaretçi
Ynt: Tuvturk Arac Muayene
« Yanıtla #4 : Şubat 27, 2009, 09:36:36 ÖÖ »
TüvTürk muayenesi ile ilgidili bilgiler :con
Kaynak: www.tuvturk.com.tr



Türkiye�de 2008 yılında 4 milyon adet motorlu aracın muayenesini gerçekleştirebilmeyi hedeflediklerini de belirten TÜVTURK yetkilileri, �Türkiye�de 2007 yılı sonu itibariyle 13 milyon adet motorlu araç bulunuyor. Bu araçların muayene edilmesinden elde edilen toplam gelirden, yaklaşık 7.3 milyar Amerikan Doları devlete ödenecektir.

4 farklı değerlendirme kriteri olacak, uluslararası muayene kriterleri uygulanacak!
TÜVTURK yetkilileri araç muayenesinde Kusursuz, Hafif Kusurlu, Ağır Kusurlu ve Emniyetsiz olarak 4 farklı değerlendirme kriterlerinin olduğunu ve Avrupa Birliği standartlarından taviz vermeden muayene işlemlerini gerçekleştireceklerini belirttiler. Bununla birlikte kusur derecelendirmesinde Türkiye�ye özgü bazı değişiklikler yaptıklarının da altını çizen yetkililer, � Örneğin cam çatlağı olan bir araç Almanya�da ağır kusurlu sayılmaktadır ama bunu Türkiye�de muayene sürecinin ilk geçiş döneminde hafif kusur kapsamına aldık. Böyle bir durumda olan aracın sahibine belli bir süre vereceğiz ve kendisinden bu sorunun çözmesini rica edeceğiz. Verilen süre sonunda çatlak onarılmış ise biz de kendisine onay ve plaka etiketi verebileceğiz� dedi. Emniyetsiz ya da ölümcül kusurlu olarak tespit edecekleri araçları ise trafiğe çıkmaması için Trafik ve Emniyet Kuruluşlarına bildireceklerini belirten yetkililer, muayene için geri gelmesi gereken araçları da bildirmekle yükümlü olduklarını da dile getirdi.

KONTROLÜ YAPILAN NOKTALAR

TÜVTURK�te araç muayenesi, elle tutulabilen gözle görülebilen ve ulaşılabilen aksamların muayene edilmesiyle gerçekleşir. Kapalı kutular içinde veya kaplamalar altında ulaşılamayan aksamlar kontrol edilmez. Gerekirse bu aksamların fonksiyon kontrolü yapılır.

1-Fren Tertibatı: Araç muayenesi ana başlıklarından biri olan ve ilk sırada yer alan fren tertibatının test edilmesi; trafikte seyreden her türlü araç ve yayalar için hayati önem taşır. Fren tertibatının periyodik aralıklarda kontrol edilmesi ve aşınan parçaların değiştirilmesi gerekir. Araç muayenesi açısından değerlendirildiği zaman önde fren pedalından başlayarak; mekanik, hareketli, sürtünen ve esneyen her aksam elle veya gözle kontrol edilir. İlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde, fren test cihazı ile aynı aks üzerinde bulunan tekerleklerin fren kuvveti sapma yüzdesi ile toplam araç ağırlığına göre fren verim yüzdesi hesaplanır.

2-Direksiyon Sistemi: Araçların yol ve seyir kontrolüyle istenilen yöne yönlendirmesini sağlayan direksiyon sisteminin kontrollerinde; direksiyon simidinden başlayarak sırasıyla; direksiyon mili, direksiyon kutusu ve bağlantı elemanlarıyla sistemi tekerleklere bağlayan direksiyon rot kollarının boşluk ve sağlamlıkları; elle, gözle ve boşluk test cihazlarıyla kapsamlı olarak kontrolden geçirilir.

3-Görüş Şartları: Temiz ve yeterli görüş, araç kullanıcıları için maksimum yol ve sürüş güvenliği sağlar. Bu sebeple aracın tüm dış camları, cam yıkama tertibatları, cam silecekleri, iç ve dış görüş aynaları titizlikle kontrol edilir.

4-Aydınlatma Sistemi: Araçların gece ve kötü yol şartlarında güvenle seyredebilmeleri için aydınlatma sistemlerinin faal olması ve ayarlarının trafikte seyreden diğer araç sürücülerini rahatsız etmeyecek
şekilde yapılmış olması gerekmektedir. Bu sebeple tüm iç-dış aydınlatma, fren, gösterge, sinyal, geri vites, plaka ve sınır lambaları titizlikle kontrol edilir. Uzun-kısa ve sis farlarının yükseklik ayarları cihazlar vasıtasıyla test edilir.

5-Aks, Jant, Lastik ve Süspansiyon Sistemi: Araçların yol tutuşunda ve güvenli seyrinde yürüyen aksam ve süspansiyon elemanları özel bir göreve sahiptir. Yay, amortisör gibi süspansiyon elemanlarının, aracın jant, aks ve lastikleriyle tam uyumlu çalışması sürüş güvenliği açısından son derece önemlidir.

6-Şase ve Şase Bağlantı Parçaları: Araç gövdesinin sağlamlığı hem sürüş anında hem de olası bir kaza durumunda yolcular açısından büyük öneme sahiptir. Bunun yanında şaseye bağlanmış bir çok parçanın da sağlam ve çalışır durumda olması gerekmektedir. Bunlar; sürücü kabini ve araç gövdesi, bağlantıları, merdiven basamakları, koltuklar, alt taban, egzoz boruları, susturucular, yakıt tankı ve boruları, stepne ve taşıyıcısı, kapılar ve kapı kilitleri, yan ilave korumalar, çekici römork ve treyler çeki kaplini ile kaplin mekanizmalarının kontrolünü kapsar.

7-Diğer Donanımlar: Pasif güvenlik sistemlerinin en önemlilerinden biri emniyet kemeridir. Bir kaza esnasında emniyet kemeri takılı olan yolcunun diğer yolculara göre hayatta kalma şansı her zaman daha yüksektir. Bu sebeple ön ve arka emniyet kemerleri ve kilit karşılıklarının fonksiyonelliği titizlikle kontrol edilir. Bunların yanısıra yangın söndürme tüpü, üçgen ikaz reflektörü ve ilk yardım çantası da kontrol edilir.

8-Çevreye Zarar Verme: Trafikteki araçların oluşturduğu çevresel gürültüler ile yaydıkları egzoz gazları insan sağlığı açısından son derece zararlıdır. Bu sebeple İstasyonlarımızda gürültü seviyesi kontrolleri ile egzoz emisyon kontrolü gerçekleştirilecektir.

9-Yolcu Taşıyan Araçlar İçin: Toplu taşıma araçlarına yönelik olarak; koltuk düzenleri, iç aydınlatma lambaları, ısıtma sistemleri ve havalandırma sistemlerinin seyahat eden yolcuların gereksinimlerini karşılayacak şekilde olup olmadığı kontrol edilir.

10-Araç Tanımları: Trafikte seyreden araçların üzerinde taşıdıkları plaka, tanıtım numaraları ile ruhsat üzerindeki tescil ve trafik bilgileri birebir aynı olmak zorundadır.

MUAYENE SONUÇLARI

Kusursuz: Muayene edilen araçta herhangi bir eksikliğin bulunmaması halidir.

� Bu durumda aracın ön plakasına ve muayene raporuna muayenenin geçerlilik süresini içeren etiket yapıştırılır.
� Ruhsat onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
� Yetkili kişi tarafından detaylı muayene raporu verilir.
� Raporun muayene geçerlilik süresi boyunca saklanması gerekmektedir.
� Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.

Hafif Kusur: Aracın yapılan muayenesi sonrasında, yeniden muayenesine gerek duyulmayan bir eksikliğin bulunması halidir.

� Bu durumda araç muayeneden geçmiş sayılır. Aracın ön plakasına ve muayene raporuna muayenenin geçerlilik süresini içeren etiket yapıştırılır.
� Ruhsat onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
� Yetkili kişi tarafından detaylı muayene raporu verilir. Raporun muayene geçerlilik süresi boyunca saklanması gerekmektedir.
� Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.
� Raporda belirtilen eksikliklerin tamamlanması gerekmektedir.

Ağır Kusur: Aracın muayenesi sonucunda, tamirine ihtiyaç duyulacak derecede eksiklikler tespit edilmesi halidir. Bu eksikliklerin giderilerek bir ay içinde aracın yeniden muayeneye gelmesi gerekmektedir.

� Aracın muayene raporuna geçici kusurlu araç etiketi yapıştırılır.
� Bir ay içinde raporda bulunan kusurlar tamir ettirilir ve raporla birlikte aynı istasyona gelinir.
� Bir ay içinde gelen araçlarda bir muayene tekrarı ücretsizdir.

Emniyetsiz: Aracın; can ve mal emniyeti ile trafik güvenliği açısından tehlikeli olacak derecede kusurlarının, eksikliklerinin tespiti halidir.
� Aracın durumu en yakın trafik zabıtasına bildirilir.
� Aracın emniyetsiz olduğuna dair rapor verilir.
� Bir ay içinde raporda bulunan kusurlar tamir ettirilir ve raporla birlikte aynı istasyona gelinir.
� Bir ay içinde gelen araçlarda bir muayene tekrarı ücretsizdir.

ARAÇ MUAYENESİ ÖNCESİNDE HAZIRLANMASI GEREKEN ZORUNLU BELGELER :

Tüm araçlar için;

� Ruhsat : Tescil ve Trafik Belgesinin aslı.

� Fenni Muayene İzin Belgesi :
Vergi dairesi veya bürolarından alınan ve aracın vergi borcu, trafik cezası ve OGS geçiş borcu olmadığını belirten belgedir. Aracınıza ait ceza ve borç yok ise bu belge olmadan da TÜVTURK istasyonlarında muayene işleminizi başlatabilirsiniz.

� Trafik Sigortası (Poliçe) :
Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi (İnsan taşımada kullanılmayan römorklar, kendilerini çeken motorlu aracın sigortasına dahildir. Bu araçlar için Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi talep edilmez.)

LPG veya CNG takılı araçlar için;

� Gaz Sızdırmazlık Raporu :
LPG veya CNG takılı araçlar için muayeneye gelmeden önce alınması gereken rapordur. LPG/CNG Ruhsatı, "Gaz Sızdırmalık Raporu" yerine kullanılamaz.

Tadilat (tespit) muayenesi yapılacak araçlar için ek olarak;
� Yetkili mühendis tarafından çizilen onaylı tadilat projesi ve hesapları

ARACINIZDA BULUNMASI GEREKEN ZORUNLU EKİPMANLAR:

Tüm araçlar için:

� İlk yardım seti: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda en az 1 adet. (TS 4019�a uygun)
� Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.
� Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir.
� Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacaktır.

Araç sınıfına göre ek diğer zorunlu ekipmanlar:
� Taksi otomobiller: Her zaman kullanılır durumda taksimetre.
� Kamyon ve çekiciler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı)
� Otobüsler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı); pencere halindeki güvenlik çıkışlarının her birinin yanında en az bir adet kırma çekici
� Traktörler: Flaşörlü, yanıp sönen, sarı ışıklı, dönerli, uyarı lambası.
� Şehirlerarası yük veya yolcu nakliyatı yapan otobüs, kamyon ve çekiciler: Her zaman kullanılır durumda takograf.
� Römorklar (traktör römorkları dahil) ve kamyonlar: Uygun boyutlarda ve yeterli sayıda arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
� Traktör römorkları: Azami hızı saatte 30 km�nin altında olanlarda 1 adet adet üçgen şeklinde arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
� Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre yetki belgesi almış yolcu taşımacılığında kullanılan araçlar: Her 10 koltuk için en az 1 adet boyun korsesi.
� Motosikletler ve motorlu bisikletler: Kask ve koruyucu gözlük

Daha fazlası aşağıdaki forum sitesinde tartışılmış. :con
http://forum.geceucusu.com/index.php?showtopic=1603

BLACK ORANGE

  • İleti: 3425
Ynt: Tuvturk Arac Muayene
« Yanıtla #5 : Şubat 27, 2009, 05:36:20 ÖS »
paylaşım için teşekkürler desnize ayvayı en güzel tarafından yedik... :);)

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5958
Ynt: Tuvturk Arac Muayene
« Yanıtla #6 : Şubat 27, 2009, 05:38:44 ÖS »
Arkadaşlar aracınızı temizleyin iç dış ve görünüm modlamalarınızdan korkmadan gidin şansınızı deneyin bence geçersiniz ;)

karaboga18

  • İleti: 1405
    • Lamborghini Die-cast
Ynt: Tuvturk Arac Muayene
« Yanıtla #7 : Şubat 27, 2009, 06:18:46 ÖS »
bişey sorcam bu modları ruhsata işletince de sorun çıkar mı :S

Mickcasey

  • İleti: 408
Ynt: Tuvturk Arac Muayene
« Yanıtla #8 : Şubat 27, 2009, 10:51:35 ÖS »
Fennı muayene raporunu artık vergı daıresı vermıyor bilginize cunku tuvturk de artık onlar gıbı vergı borcu olup olmadıgını gorebılıyor. Ama tabıkıde ıstasyondan vergı borcu odenmıyor.

asmaz

  • İleti: 1908
Ynt: Tuvturk Arac Muayene
« Yanıtla #9 : Şubat 28, 2009, 05:13:35 ÖÖ »
hayırlısı bakalım ne diyelim gitmeden ne olacagını bilemeyiz