Gönderen Konu: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz  (Okunma sayısı 7653 defa)

Halonox

  • İleti: 11
Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« : Haziran 05, 2014, 04:04:19 ÖS »
Merhaba arkadaslar, biraz once ankarada cilgin bir yagmur basladi, ortalik rezil hale geldi.

Orta halli olan su birikintisinden FD6 kasa civic'im ile biraz hizli sekilde gecmem gerekti. Ama konu aklima takildi, egzoz seviyem alcak diye hizli gecerek egzozdan su almayi engellemeyi daha uygun gordum, ama yaptigim hareketin ne kadar mantikli oldugundan emin degilim. Sizin konu hakkindaki tecrubelerinizi merak ediyorum. Hizlimi, yavasmi gecmek daha mantikli?

Ayrica bir arkadasim hizli gecince elektroniklere su kaciyor, sonra oksitleniyor filan diye icime kurt dusurdu, aceba almam gereken bir onlem varmi? FD6 nin orta capli su birikintileri ile arasi nasildir?

Tecrubelerinizi bekliyorum



becoca

  • __ByR@Mm__
  • İleti: 1334
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #1 : Haziran 05, 2014, 05:22:37 ÖS »
Motordaki elektronik aksamlar koruma altında. Eğer daha önceden kırılmadıysa  sorun olmaz. Sonuçta aracın yağmurda kullanılacağını hesaplıyorlar.

Ben yavaş girmekten yanayım.



Suya girmek kaçınılmaz ise direksiyonu düz bir şekilde sıkıca tutun.

Manevra ve fren yapmayın. Sadece direksiyonu tutun ayağınızı gazdan çekin.

Daha önce fark ederseniz, öncelik suya girmekten kaçmak.Ancak kaçacak yerimiz yok ise frenle hızımızı kesebildiğimiz kadar kesiyoruz (Suya girmeden önce)Suya girerken yukarıda bahsettiğim yöntemi uyguluyoruz.

Ayrıca suya mümkünse sağ ve sol tekerin ikisini de sokuyoruz.Tek taraf girerse aracı tekerin suya girdiği tarafa doğru çekecektir.

Dört teker girince hızınıza bağlı beton etkisi yapacak. Araç yine hıza bağlı olarak ve suyun yüksek olduğu tarafa doğru çekecek.

__________________________________
« Son Düzenleme: Haziran 05, 2014, 05:23:08 ÖS Gönderen: becoca »

hondatürk

  • ホンダトルコ
  • İleti: 853
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #2 : Haziran 05, 2014, 08:18:51 ÖS »
arkadaşıma katılıyorum ne kadar hızlı gidersen suda o kadar motora su atma riski çok !!

oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4106
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #3 : Haziran 05, 2014, 08:30:09 ÖS »
+1 hızlı geçmenin sağa sola atma riski var.

angaramos

  • İleti: 1086
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #4 : Haziran 05, 2014, 09:39:53 ÖS »
Suya girdiğin zaman yapman gereken direksiyonu sıkıca tutman en hassas konu bu gaza veya frene basmadan geçmende yarar var.aynı sekilde mucura kaptırdıgınızdada direksiyonu sıkıca tutup saga sola cevirmememniz gerekiyor

hakko modelistlik

  • İleti: 394
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #5 : Haziran 05, 2014, 11:10:11 ÖS »
benim bildiğim eksoz su seviyesindeyken araç stop ederse kesinlikle marş basmıcan motora su alır  >=ok

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #6 : Haziran 06, 2014, 06:33:16 ÖÖ »
Adamlar yagmura gore yapmislar gölden gecilecek sekilde degil tamponu asan birikintilerden kacin yavas gecin ayrica

SU-vic

  • Süleyman
  • İleti: 783
    • Benimkisi :)
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #7 : Haziran 06, 2014, 08:16:55 ÖÖ »
Eski arabamla bi tecrübem olmuştu. (99 civic 1,4 is) Muğla da Aşırı yağışlı bi havada hızım 10km 2-3 km gitmek zorunda kaldım. (10-15km hızdayken bile lastiklerimden kalkan sular arabanın boyunu aşıyordu.) Hızlı gitmek mümkün değil zaten, yağmurdan önümü zor görüyorum silecek yetişmiyo. Yarım saat bi cafenin önünde durdum. Kahvaltımı yaptım. Bastım marşa çalışmıyo. Baya bi uğraştım çalışmadı. Hafif rampaydı 4-5 defa vurdurmayı denedim, yine çalışmadı. Bujilere su aldı diye tahmin ettik. Rampadan aşağı sallandım sonrasını iterek getirdim. Bıraktım o şekilde. 2-3 gün dokunmadım, güneşin altındaydı. Sonra bastım marşa hemen çalıştı. O süre zarfında kurumuştu.

06FAT68

  • İleti: 2306
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #8 : Haziran 06, 2014, 12:12:57 ÖS »
Suya girdiğin zaman yapman gereken direksiyonu sıkıca tutman en hassas konu bu gaza veya frene basmadan geçmende yarar var.aynı sekilde mucura kaptırdıgınızdada direksiyonu sıkıca tutup saga sola cevirmememniz gerekiyor
işte burda yalnışsınız.
Mucura kapıldığınızda yada karda kaydığınızda kaydığınız yönün tam tersine direksiyonu çevirerek aracı toplamaya çalışmalısınız.

becoca

  • __ByR@Mm__
  • İleti: 1334
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #9 : Haziran 06, 2014, 12:18:26 ÖS »
Suya girdiğin zaman yapman gereken direksiyonu sıkıca tutman en hassas konu bu gaza veya frene basmadan geçmende yarar var.aynı sekilde mucura kaptırdıgınızdada direksiyonu sıkıca tutup saga sola cevirmememniz gerekiyor
işte burda yalnışsınız.
Mucura kapıldığınızda yada karda kaydığınızda kaydığınız yönün tam tersine direksiyonu çevirerek aracı toplamaya çalışmalısınız.

Şunu belirtmek gerekir. Burada 5-10 derecelik açı ile müdahale etmek gerekir. (Saati göz önüne alıp 10 dk gibi düşünelim)

Zaten lastik yola tutunmadığı için çevirmeniz etki etmeyecek. Sudan çıktığınızda lastik tutunduğu zaman ,direksiyon düz değilse hızınıza bağlı olarak kaza kaçınılmaz olur.

Birçok uzman bu konuda direksiyonu düz tutmak gerektiğini belirtir. Sebebi de yukarıda anlattığım konudur.

İyi Günler dilerim. Kazasız belasız.

becoca

  • __ByR@Mm__
  • İleti: 1334
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #10 : Haziran 06, 2014, 12:19:03 ÖS »
Suya girdiğin zaman yapman gereken direksiyonu sıkıca tutman en hassas konu bu gaza veya frene basmadan geçmende yarar var.aynı sekilde mucura kaptırdıgınızdada direksiyonu sıkıca tutup saga sola cevirmememniz gerekiyor
işte burda yalnışsınız.
Mucura kapıldığınızda yada karda kaydığınızda kaydığınız yönün tam tersine direksiyonu çevirerek aracı toplamaya çalışmalısınız.

Şunu belirtmek gerekir. Burada 5-10 derecelik açı ile müdahale etmek gerekir. (Saati göz önüne alıp 10 dk gibi düşünelim)

Zaten lastik yola tutunmadığı için çevirmeniz etki etmeyecek. Sudan çıktığınızda lastik tutunduğu zaman ,direksiyon düz değilse hızınıza bağlı olarak kaza kaçınılmaz olur.

Birçok uzman bu konuda direksiyonu düz tutmak gerektiğini belirtir. Sebebi de yukarıda anlattığım konudur.

Karda kayınca dediğiniz şekilde tam terse manevra yapmak gerekli.

İyi Günler dilerim. Kazasız belasız.
« Son Düzenleme: Haziran 06, 2014, 12:19:35 ÖS Gönderen: becoca »

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #11 : Haziran 06, 2014, 12:42:43 ÖS »
Benim Vtec2 HB ile geç görüp hızlıca girdiğim (90 km/sa civarı tahminen 10-15 cm su yüksekliği) su birikintisinde tecrübem Plakalığı ve Plakayı yerinde bulamamak şeklinde olmuştu :)
Direksiyonu düz tuttum BFgoodrich G-grip lastiklerin su tahliyesi çok iyi olduğu için kızaklama olmadı...

angaramos

  • İleti: 1086
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #12 : Haziran 06, 2014, 01:06:53 ÖS »
Suya girdiğin zaman yapman gereken direksiyonu sıkıca tutman en hassas konu bu gaza veya frene basmadan geçmende yarar var.aynı sekilde mucura kaptırdıgınızdada direksiyonu sıkıca tutup saga sola cevirmememniz gerekiyor
işte burda yalnışsınız.
Mucura kapıldığınızda yada karda kaydığınızda kaydığınız yönün tam tersine direksiyonu çevirerek aracı toplamaya çalışmalısınız.

Dostum ben ileri ve güvenli sürüş teknikleri uzmanlık kursu almış biri olarak bu yorumda bulundum.Denemesi bedava diyeceğim ancak denenecek bir şey değil.
Mucurda yapmanız gereken direksiyonu sıkı şekilde tutmak gaza basmıyoruz.Ancak arabayı yavaş yavaş sert bir şekilde değil frenliyoruz.Aynı şekilde suyada sert girmemek en doğrusudur ancak girersenizde direksiyonu düz ve sıkı bir şekilde tutmaktır.

Karda kayma olayınında suyla ve mucurla hiç bir bağlantısı yoktur.Direksiyonu ters yöne çevirmek doğru.Ancak burdada dikkat edilmesi gereken nokta debriyaja basmak püf noktası.kesinlikle frene veya gaza basmıyoruz.Halk arasında debriyajın kavrama noktası diye tabir ettiğimiz şekilde debriyaja basılı tutarak aracı toplamaya çalışıyoruz.Kesinlikle fren ve gaza basmak aracı toplamamızı imkansız hale getirebilir
« Son Düzenleme: Haziran 06, 2014, 01:08:19 ÖS Gönderen: angaramos »

just_honda

  • İleti: 72
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #13 : Haziran 06, 2014, 08:39:42 ÖS »
Yağmurdan sonra park sensörleriyle sıkıntı yaşayan oldu mu..? tesadüfi olabilir ama bugün yağmurdan sonra (öğle vaktinde anadolu yakasındaki yağmura yakalandım vede baya bir su birikintilerinden nasibimi aldım) sanki park sensörleri bidaha bir hassaslaştı arada baya mesafe olmasına rağmen stop ukatılımı vede bipleme sesi uzamaya başladı..

hondatürk

  • ホンダトルコ
  • İleti: 853
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #14 : Haziran 07, 2014, 12:26:17 ÖÖ »
sıkıntı sensör girişine su kaçmışsa ondandır , hiç elleme oynama kuruyunca düzelir bozulmamışsa  >=ok

just_honda

  • İleti: 72
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #15 : Haziran 07, 2014, 10:55:36 ÖÖ »
sıkıntı sensör girişine su kaçmışsa ondandır , hiç elleme oynama kuruyunca düzelir bozulmamışsa  >=ok

umarım düzelir kuruyunca..

emretolga01

  • İleti: 83
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #16 : Haziran 07, 2014, 11:19:39 ÖÖ »
suyun ortasinda kalmayacak şekilde hesaplayın dizel olsa yarisi suda olsada gider ama benzinlide bujiler su aldiği zaman kalırsın ayrıca hava filtresinin seviyeside önemli. göztepede e-5 su altında kaldıgında makas atarak yolda kalmıyacak şekilde butun arabaları geçip gittik uygun hızda  çok yavaş giren veya duranlar yolda kalmıştı :) su seviyesi 20 cm vardi arac eski laguna lardandi lpg li
« Son Düzenleme: Haziran 07, 2014, 11:20:11 ÖÖ Gönderen: emretolga01 »

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #17 : Haziran 07, 2014, 06:45:24 ÖS »
suyun ortasinda kalmayacak şekilde hesaplayın dizel olsa yarisi suda olsada gider ama benzinlide bujiler su aldiği zaman kalırsın ayrıca hava filtresinin seviyeside önemli. göztepede e-5 su altında kaldıgında makas atarak yolda kalmıyacak şekilde butun arabaları geçip gittik uygun hızda  çok yavaş giren veya duranlar yolda kalmıştı :) su seviyesi 20 cm vardi arac eski laguna lardandi lpg li
Arkadaş yeni bir bakış açısı getirmiş.Şimdi hızlı mı geçmek lazım yavaş mı?

becoca

  • __ByR@Mm__
  • İleti: 1334
Ynt: Su birikintisi ile ilgili tecrubeleriniz
« Yanıtla #18 : Haziran 07, 2014, 07:10:40 ÖS »
Amaç illa hız limiti vermekse 20-50 arası diyelim. Zaten 50 dahil olmak üzeri üstü hızlarda (Yüksek sular için) aracı tutamazsınız.

Zaten ülkemizde denk geldiğimiz sular ortalama 2 metre uzunluğunda olur. Pek fazla yok. Bunlara da düşük hızla girmekte fayda var

Alt geçitlerde bazen su birikiyor ya. Öyle su olduğunda zaten kimse görerek girmez. Girende Trafik durduğu için kaçamayanlar. O durumda yapacak bir şey yok. Geçmiş olsun. Su genelde motoru ıslatır ve araç çalışmaz. Araçtan çıkarken cam ı kullanında arabanın içi hepten göl olmasın. Sızıntı ile kurtarmaya bakın.