Pistonlarla silindirler arasında krankda ve dişliler arasında zamanla boşluklar oluşuyor. O da aktarmayı vs olumsuz etkiliyor.
Yağı sormamın sebebi daha önce kullanılan kalın yağ ise o boşlukları doldurur ancak ince yağ gevşek geleceği için boşluklar araçta güç kaybına neden olur.
Karter ve şanzıman yağ tapalarına yağ değişimi esnasında dikkatli bakın o tapaların ucu mıknatıslıdır yağın metal aşınmasını ve ısınmasını önleme gibi bir görevi olduğu gibi bu aşınan metallerden sürtünme yoluyla dökülen tozlarıda kartere ve şanzıman yağ haznesine taşır. O tapalardaki mıknatıslar o parçacıkları tutarak devridaim yapmasını engeller.
Kalın yağ sürtünmeyi daha fazla engelliyor gibi görünebilir ancak burada önemli olan yağın parçalara tutunma özelliğidir.
Yağ sayesinde parçaların birbirine teması minimuma insede kalın yağ o parçaların arasını daha fazla doldurup uzun vadede açıklığın daha fazla olmasına neden olur. Ve ince yağ konulduğu zaman bu aralıkları doldurmakta zorlanacağı için araçta güç kaybı ve vuruntuya sebep olacaktır.
Bu kaybı önlemek için bor power , nano bor, Elmas tozu gibi katkılar koyarlar özellikle de eski araçlara. Ama şiddetle uzak durmanızı öneririm. Bu katkılar sürtünmeye dayanıklı değildir ve uzun vadede kristalize olarak silindir çeperlerini ve de piston dişli krank gibi yerleri kaplar bu kalıntılar zamanla motor sarmaya kadar gidecek sıkıntılar yaratır.
Aracınız çok eskiyse koyun ama bir motor parasını da kenara koyun.
Demem o ki kalın yağdan ince yağa geçmek çok da iyi bir şey değil yağ daha iyi daha pahalı olabilir ama etkisi illa ki iyi olacak diye bir kaide yok.
Ilk konulan yağ ne ise ondan devam edin bir önceki bakımda ne koydukları çok da önemli değil o bakıma kadar ne konmuş ona bakın kayıtları varsa.
Bir de ince yağ eksilme yapabilir contalardan da sızabilir. Bizzat başıma geldi 10/40 tan 0/30 geçmiştim eski aracımda havalar ısınınca yağ sızdırmaya başladı.
Ince yağın tek avantajı vardır erken ısınır motoruda erken ısıtır LPG ye çok daha hızlı geçer araç.
Özgür Kızılkaya