Gönderen Konu: 2006-20012 FD6'LAR TAM OTOMATİK Mİ YARI OTOMATİK Mİ?  (Okunma sayısı 2991 defa)

mkucuksahin

  • İleti: 20
2006-20012 FD6'LAR TAM OTOMATİK Mİ YARI OTOMATİK Mİ?
« : Aralık 09, 2016, 01:34:15 ÖS »
Bunu nasıl anlıyoruz?



ilhansr

  • BLACK SNAKE FD6
  • İleti: 118
Ynt: 2006-20012 FD6'LAR TAM OTOMATİK Mİ YARI OTOMATİK Mİ?
« Yanıtla #1 : Aralık 09, 2016, 02:51:12 ÖS »
Tam otomatik cvt şanzuman. Fakat D ve S modunda sende vites değiştirebilirsin.

hll19

  • İleti: 100
Ynt: 2006-20012 FD6'LAR TAM OTOMATİK Mİ YARI OTOMATİK Mİ?
« Yanıtla #2 : Aralık 09, 2016, 08:40:41 ÖS »
bildiğim kadarı ile söylediğiniz model arası civicler cvt şanzıman değil "tork konvektörlü tam otomatik" şanzıman kullanıyor(yanlışım varsa arkadaşların düzeltmesi iyi olur) ve bu sayede piyasadaki en sorunsuz otomatik şanzıman sıfır hata demiyorum elbette ama en az sorun çıkaranı olduğu bilinmekte.

hb modellerinde ise yarı otomatik olduğu söylenen ve ara ara sorun ve arızalarla karşılaşılabilen i-shift şanzıman bulunuyor dediğim gibi kesin böyledir demiyorum benim araştırmalarım bu şekilde doğrusu bu değil ise bir arkadaşın düzeltmesi iyi olur.
« Son Düzenleme: Aralık 09, 2016, 08:44:11 ÖS Gönderen: hll19 »

988_honda

  • İleti: 232
Ynt: 2006-20012 FD6'LAR TAM OTOMATİK Mİ YARI OTOMATİK Mİ?
« Yanıtla #3 : Aralık 12, 2016, 10:06:14 ÖÖ »
cvt şanzuman en yeni cıvıclerde kullanılıyor.2006-2015 e kadar tork konvektörlü tam otomatik diye biliyorum.

ilhansr

  • BLACK SNAKE FD6
  • İleti: 118
Ynt: 2006-20012 FD6'LAR TAM OTOMATİK Mİ YARI OTOMATİK Mİ?
« Yanıtla #4 : Aralık 12, 2016, 10:20:38 ÖÖ »
CVT şanzuman hondanın genel olarak kullandığı şanzuman değilmi?

hll19

  • İleti: 100
Ynt: 2006-20012 FD6'LAR TAM OTOMATİK Mİ YARI OTOMATİK Mİ?
« Yanıtla #5 : Aralık 12, 2016, 11:55:49 ÖS »
CVT şanzuman hondanın genel olarak kullandığı şanzuman değilmi?

Genel olarak denilebilir jazz larda kullandı City de kullandı suan yeni civic lerde kullanıyor  ama burada bahsedilen fd6 kasa civic lerde kullanmadı fd6 larda klasik tork konvektorlu şanzıman kullanıldı.

ilhansr

  • BLACK SNAKE FD6
  • İleti: 118
Ynt: 2006-20012 FD6'LAR TAM OTOMATİK Mİ YARI OTOMATİK Mİ?
« Yanıtla #6 : Aralık 13, 2016, 10:10:21 ÖÖ »
Bilginiz için teşekkürler. Ben Honda nın genel olarak cvt kullandığını biliyordum. Peki tork konvertörlü şanzuman ile cvt arasındaki fark nedir bilginiz varmı?

hll19

  • İleti: 100
Ynt: 2006-20012 FD6'LAR TAM OTOMATİK Mİ YARI OTOMATİK Mİ?
« Yanıtla #7 : Aralık 13, 2016, 11:53:58 ÖS »
CVT (Continuously Variable Transmission / Sürekli Değişken Şanzıman)

CVT şanzımanlar yapı itibariyle tork konvertörüne sahip olsalar bile klasik otomatiklerden farklı olarak dişli setleri içermezler. Bunun yerine iki konik kasnak arasına gerilmiş bir kayış bulunur ve kasnakların çaplarının büyütülüp küçültülmesi ile giriş ve çıkış hızları oranlanır. Kasnakların minimum ve maksimum çapları, yani ilk ve son oranları bellidir. Fakat ara oranlar kademe olmadığı için sürüş koşullarına göre sürekli değişir. Gaza basıldığında motor devri gaz talebine göre belirlenen bir devre kadar yükselir ve sabitlenir. Bu noktadan sonra motor devri artmadığı halde araç hızlanmaya devam eder. Yani şanzıman oran değiştirir. Bu sistemi vitesli bir bisiklete benzetmek mümkün. Pedal çevirme hızınızı değiştirmeden vitesleri değiştirdiğinizi düşünün. Hızınız artar fakat pedal hızınız aynıdır. CVT şanzımanlar, motor devrini en verimli aralıkta tutarak çalışabilmeleri nedeniyle çoğunlukla araç ağırlığına göre düşük torka sahip atmosferik motorlar ile entegre edilirler. CVT şanzımana sahip otomobiller hızlanırken motor sesi ve devri artmadığı için subjektif olarak “gitmiyor” hissine sebep olabilir. Bu yüzden yeni sistemlerde elektronik kademelendirme yapılır. Yani sanki vites kademesi varmış gibi belirlenmiş aralıklarda oran değiştirmeyi bırakan CVT, motor devrini az da olsa yükselterek vites efekti yaratır. Alıntıdır.

Burda cvt ne demek anlatılıyor hocam arasındaki fark ise klasik tork konvektorlu şanzıman da dişli sistemi vardır vites geçişleri vardır fd6 larda 5 ileri vites devir biter vites yükselir klasik bir otomatik. Cvt de ise yukarıda bahsedildiği gibi devir sabit kalır araç hızlanır herhangi bir vites değişimi hissetmezsin sebebide dişli yerine kasnak kullanılıyor olması bildiği kadari ile bu şekilde.