Gönderen Konu: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???  (Okunma sayısı 5568 defa)

can98

  • İleti: 568
Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« : Aralık 29, 2011, 02:31:09 ÖS »
Kapıyı kapattığımızda gelen tok ses sağlamlığı gösterirmi ???
Kaputa vurduğumuzda tok ses gelmesi sağlamlığı gösterirmi ???



hondaciwic

  • İleti: 1795
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #1 : Aralık 29, 2011, 08:22:00 ÖS »
kaputun fazla sagla olması ıyı deıldır allah korusun adama carpınca cok buyuk dezavantaj

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #2 : Aralık 29, 2011, 08:40:25 ÖS »
Okuduklarima ve izledigim belgesellere dayanarak soyluyorum;
Aracin saglamligindan ziyade burada surucu ve yolcu guvenLigi onemli unsursa bunu saglayan suruve ve yolcu kabininin hasar gormemesi ve yeteri kadar yasam alani birakmasidir.

Sac, tampon burulabilir hatta bilerek bu sekilde uretilir ki darbeyi emsin, absorbe etsin, kabin kismina en az sok ulassin.

Kapinin/kaputun tok kapanmasi bence aracin yalitimiyla daha iliskili bir seydir. Toksa yalitim daha iyidir arac daha sessizdir.

MerT01__civic

  • İleti: 2680
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #3 : Aralık 29, 2011, 09:58:22 ÖS »
Okuduklarima ve izledigim belgesellere dayanarak soyluyorum;
Aracin saglamligindan ziyade burada surucu ve yolcu guvenLigi onemli unsursa bunu saglayan suruve ve yolcu kabininin hasar gormemesi ve yeteri kadar yasam alani birakmasidir.

Sac, tampon burulabilir hatta bilerek bu sekilde uretilir ki darbeyi emsin, absorbe etsin, kabin kismina en az sok ulassin.

Kapinin/kaputun tok kapanmasi bence aracin yalitimiyla daha iliskili bir seydir. Toksa yalitim daha iyidir arac daha sessizdir.
+1905  >=ok

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #4 : Aralık 29, 2011, 10:56:48 ÖS »
o değilde kapıların kapanışından memnun olmakla beraber kapatırken bazen yavaş da kapatsam bir ses geliyor, hele ki cam açıksa 2-3 kat daha güçlü geliyor, içim gidiyor her seferinde tamam diyorum kırdım birşeyleri :D

can98

  • İleti: 568
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #5 : Aralık 30, 2011, 06:41:11 ÖÖ »
bugün eski model bir araba gördüm yanımdan geçerken kapıyı kapattılar aynı teneke sesi çıktı

can98

  • İleti: 568
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #6 : Aralık 30, 2011, 06:45:00 ÖÖ »
kaput ağırsa sağlam anlamına mı geliyor ???

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #7 : Aralık 30, 2011, 08:31:33 ÖÖ »
kaput ağırsa sağlam anlamına mı geliyor ???

Kaput agirsa burdan yola cikarsak arac genel olarak agirdir bu da yakit tuketimini ve dolayisiyla performansi olumsuz etkileyen bir unsurdur.
Bir anektod paylasayim; Sizdirmazlik muayenesinde sirada beklerken bir hyundai getz e lpg sini ruhsata isletmesinin problem olabilecegini cunku lpg kitiyle beraber aracin maksimum tasima agirligini asabilecegini belirttiler. Bu durumdan dolayi Hyundai, Sanayi bakanligi ile mahkemelikmis. Belki bilirsiniz hyundai Getz B sinifi olmasina ragmen arac agirligi 1200kg civaridir, yani bizim civiclerle ayni hatta daha fazla. Yani agirlik bazen cok zararli olabiliyor :)

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #8 : Aralık 30, 2011, 08:55:07 ÖÖ »
kaportadaki tok ses, sacın kalınlığı anlıma gelir, ama kalın saç sağlamlık demekmidir. O tartışılır. Marka ve modele göre değişiklik gösterir bir biçimde. Kapı olayı ise, Arkadaşlarıma katılarak kesinlikle yalıtım ve fitil lastikleri ve kapıda kullanılan diğer malzemenin  kalitesi ile alakalıdır. Tok ses, Kalitelidir diyebiliriz. hammadeden çalınmamıştır. Ama sağlam mı değil mi? o çok ayrı konu. Atıyorum bir Mersedesin Kaputundan gelen tok sesle, Bir Golf'ün kaputundan gelen tok ses çok farklı şarkılar söyler... Ayrıca gümünüz koşullarına göre, Belli klasik modeller dışında Mersedes'te Bmw de daha ince, ve daha hafif alaşımlar ile sağlamlığını korumaya çalışmaktadır. 2012 senesinde üretici firmaların büyük bir kısmı, aracın mümkün olduğunca hafif ve kaplamanın darbe emmeye yönelik tasarlanması gerektiğinde hemfikirdir...  Öenmli olan şasi'nin sağlamlığıdır. Kapı, kaporta ve benzer parçalar zaten adı üzerinde değişebilen parçalardır. Firmaların bu tip değişebilen parçaları daha ince ve hafif yapması, hem yakıt/çevre ilişkisine, hem yaya güvenliğine hem de yedek parça üretiminden keseye olumlu etkiler sağlar.
« Son Düzenleme: Aralık 30, 2011, 08:57:11 ÖÖ Gönderen: Grafink »

2008 elegance

  • İleti: 465
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #9 : Aralık 30, 2011, 09:43:25 ÖÖ »
tok ses her zaman sacın kalın olduğu anlamına gelmez, sacı ince bir aracın kapısına içten izole maddesi yapıştırınca yine tok ses geliyor.

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #10 : Ocak 05, 2012, 11:58:29 ÖS »
ağır kapı hosuma gidiyor güven veriyor ağır lop diye kapanıyor zaten.sağlamlıgını bilmem denemedim ama mantıken sağlam olabilir.

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #11 : Ocak 06, 2012, 12:02:10 ÖÖ »
ağır kapı hosuma gidiyor güven veriyor ağır lop diye kapanıyor zaten.sağlamlıgını bilmem denemedim ama mantıken sağlam olabilir.
onurum walla helal bi orda bi burda ;D

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #12 : Ocak 06, 2012, 12:18:48 ÖÖ »
tok ses iyi yalıtıma delalettir sağlamlığa değil... içerdeki yumuşak malzemeden dolayı tok gelir ses, saçdan kaynaklı değildir o. ek olarak sacın kalın olması da artık birşey ifade etmiyor; misalen volvo sacı kalınlaştırmaktan vazgeçip kompozit malzemeye yöneldi, adamlar bildiğimiz sacdan üretmiyor metal plastik karma bir malzeme kullanıyorlar, ek olarak artık üst sınıf araçların tamamı "bump zone" tabir edilen darbe emici şekillerle dizayn ediliyor, araç o yapı sayesinde kaza anında kendini feda ediyor ama içerdekilere hiçbirşey olmuyor! (tabi en ufak çarpışmada bi ton servis maliyeti çıkıyor onu hiç söylemiyoruz :) ) eski araçlar çok daha rijid tasarlanırdı ama onlar da kaza anında içindeki yolcuyu değil kendini korurdu daha ziyade, mevcut araçlarda bu tip detaylar artık gözle görülür halde değil... uzay kafes, kompozit malzeme, darbe emici yapılar vs vs zilyon tane detay var bir aracı sağlam hale getiren... ama ses bunların hiçbirini anlamaya yardımcı olmaz özetle. misal olsun diye bir E-Klasse Mercedes'le smart'ın çarpışma testinin videosunu vermek isterim... dikkat edilirse mercedes feci halde hasar alır ama içeri hiçbişey olmaz... hasara bakan mercedes sağlam değilmiş der ama amaç orda hasarsızlık değildir... üstelik mercedesin ne sacı incedir ne kapılarından tiz ses gelir

http://www.youtube.com/watch?v=ueafSvK9T-M&feature=related

bu da son kasa C-Klasse Mercedes'in çarpışması:

http://www.youtube.com/watch?v=sKSPxQjPOm0


aliylmz

  • İleti: 543
    • http://www.facebook.com//bestelenmis.satirlar
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #13 : Ocak 06, 2012, 01:06:49 ÖÖ »
Okuduklarima ve izledigim belgesellere dayanarak soyluyorum;
Aracin saglamligindan ziyade burada surucu ve yolcu guvenLigi onemli unsursa bunu saglayan suruve ve yolcu kabininin hasar gormemesi ve yeteri kadar yasam alani birakmasidir.

Sac, tampon burulabilir hatta bilerek bu sekilde uretilir ki darbeyi emsin, absorbe etsin, kabin kismina en az sok ulassin.

Kapinin/kaputun tok kapanmasi bence aracin yalitimiyla daha iliskili bir seydir. Toksa yalitim daha iyidir arac daha sessizdir.
aynen katılıyorum.
Kaput/Tampon taş gibi oldunu düşünsene motor kaputtan insanlarda koltukla beraber camdan uçarlar.

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #14 : Ocak 14, 2012, 12:28:54 ÖÖ »
ağır kapı hosuma gidiyor güven veriyor ağır lop diye kapanıyor zaten.sağlamlıgını bilmem denemedim ama mantıken sağlam olabilir.
onurum walla helal bi orda bi burda ;D
sipidi gonzales gibi :D

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #15 : Ocak 15, 2012, 09:38:54 ÖÖ »
tok ses iyi yalıtıma delalettir sağlamlığa değil... içerdeki yumuşak malzemeden dolayı tok gelir ses, saçdan kaynaklı değildir o. ek olarak sacın kalın olması da artık birşey ifade etmiyor; misalen volvo sacı kalınlaştırmaktan vazgeçip kompozit malzemeye yöneldi, adamlar bildiğimiz sacdan üretmiyor metal plastik karma bir malzeme kullanıyorlar, ek olarak artık üst sınıf araçların tamamı "bump zone" tabir edilen darbe emici şekillerle dizayn ediliyor, araç o yapı sayesinde kaza anında kendini feda ediyor ama içerdekilere hiçbirşey olmuyor! (tabi en ufak çarpışmada bi ton servis maliyeti çıkıyor onu hiç söylemiyoruz :) ) eski araçlar çok daha rijid tasarlanırdı ama onlar da kaza anında içindeki yolcuyu değil kendini korurdu daha ziyade, mevcut araçlarda bu tip detaylar artık gözle görülür halde değil... uzay kafes, kompozit malzeme, darbe emici yapılar vs vs zilyon tane detay var bir aracı sağlam hale getiren... ama ses bunların hiçbirini anlamaya yardımcı olmaz özetle. misal olsun diye bir E-Klasse Mercedes'le smart'ın çarpışma testinin videosunu vermek isterim... dikkat edilirse mercedes feci halde hasar alır ama içeri hiçbişey olmaz... hasara bakan mercedes sağlam değilmiş der ama amaç orda hasarsızlık değildir... üstelik mercedesin ne sacı incedir ne kapılarından tiz ses gelir

http://www.youtube.com/watch?v=ueafSvK9T-M&feature=related

bu da son kasa C-Klasse Mercedes'in çarpışması:

http://www.youtube.com/watch?v=sKSPxQjPOm0


ne yazıkki bu zamana kadar orası burası göçen megane2 sahibi arkadasım hep yaya yaya yaya güvenliği diye konusur dururdu.o yüzden yumusak.yayayı geçtim,carpısmada darbeyi emiyor içeriye hissettirmiyor diyordu.
bi gün opel aldı,o zaman megane kağıt gibi demeye basladı opelde bile.kalkıp bi gün bariyerlere girdiğimizde ki allah korusun,o yumusak arabanın içinde sıkısıp kalmak var.
ben kapının sökülmüşünü gördüm a3 ün.o kapının öyle kapanması için ekstra bi izolasyon yok.sadece ses için içerisinde değişik bi sünger var.zaten izolasyonla o kadar sıkı kapanmaz baya ağır bi izolasyon olması lazım.
bi mercedes s kasanın kapısını acıp kapadığımızda gülle gibi benim tarif ettiğim tarzda,o zaman bütün japon aracları ve meganlar mercedesten daha sağlam ve içerisindeki yolcuyu koruyor.mercedesinde herhangi bi yerine tıklattığınızda megane gibi yumusak bi yeri yoktur tamponlar dısında.ama örnek veriyorum yine megane2 den,hadi tamponlarla,camurlukla yayaya vurabilirsin,kaput ve bagaj,tavandamı teneke gibi olur?japonda da böyle.,ince sac kullanılıyor.benim beğenmediğim leon dahi,ki hondayı daha cok beğenirim fd6 kasayı,her yeri sıkı sıkı,iç mekanı filan iğrenc olsada.opelden filan sıkı.
karsılastırmaları rahat yapabilirim,söyle bişey de var 2011 model astra h kasanın kapısı leon gibi kapanmıyor.bu leonların kazalarını gördüm sağlam araclarmıs.gecen hatta eskişehirde bi kaza oldu belki gören olmustur,siyah 54 plaka bi leon direği üstüne indirmiş babam 1 ölü var filan demişti,aracı serviste gördüm tesadüf,sahipleri gelmişti ölü filan yok sahibi biziz dedi şaşırdım.a3 ten süphe ettim o direk a3 ün tavanına inseydi zaten tavanı leona göre basıktır a3 ün ,sıkısma olayı olurmuydu diye,sonra heralde ona göre yapmıslardır dedik kendimizi avuttuk insallah öyledir :D

jackal6961

  • ambassador
  • İleti: 256
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #16 : Ocak 15, 2012, 09:47:18 ÖÖ »
Sacı kalın olan bır araba sadece mıcır taş vs geldiğinde ince olan hafif zarar gorurken o, zarar gormez o kadar.Şasi önemli. 01-06 arası uretılen civicler zamanında sınıfının en sağlam şasisi ödülünü aldı bunu belirteyım .Ama gel gör ki sacı falan incecik yanı.Ama bunun sayesınde de kalkışta klasmanımda tokatlamadık arba bırakmıyorum :D  >=ok

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #17 : Ocak 15, 2012, 11:17:43 ÖÖ »
leon  ile FD6 kafa kafaya girse ikisi aynı hasarı alır. veya benzer classman arabaların tamamı. hiç kendinizi kandırmayın. kaldı ki bence önemli olan kazadan kaçabilmek.

dthakankoca

  • İleti: 6
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #18 : Ocak 16, 2012, 01:45:01 ÖÖ »
http://www.youtube.com/watch?v=fPF4fBGNK0U&feature=related

çok enteresan bir video....tank gibi dediğimiz araçlar  aslında ne kadar güvensiz sürücü güvenliği açısından.....

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #19 : Ocak 16, 2012, 09:36:52 ÖÖ »
http://www.youtube.com/watch?v=fPF4fBGNK0U&feature=related

çok enteresan bir video....tank gibi dediğimiz araçlar  aslında ne kadar güvensiz sürücü güvenliği açısından.....

hakikaten enteresanmış... bel air bi taraftan girer öbür taraftan çıkar dedim ama döküm araç bile parçalandı... sanırım güncel kafes sistemleri cidden önemli

tok ses iyi yalıtıma delalettir sağlamlığa değil... içerdeki yumuşak malzemeden dolayı tok gelir ses, saçdan kaynaklı değildir o. ek olarak sacın kalın olması da artık birşey ifade etmiyor; misalen volvo sacı kalınlaştırmaktan vazgeçip kompozit malzemeye yöneldi, adamlar bildiğimiz sacdan üretmiyor metal plastik karma bir malzeme kullanıyorlar, ek olarak artık üst sınıf araçların tamamı "bump zone" tabir edilen darbe emici şekillerle dizayn ediliyor, araç o yapı sayesinde kaza anında kendini feda ediyor ama içerdekilere hiçbirşey olmuyor! (tabi en ufak çarpışmada bi ton servis maliyeti çıkıyor onu hiç söylemiyoruz :) ) eski araçlar çok daha rijid tasarlanırdı ama onlar da kaza anında içindeki yolcuyu değil kendini korurdu daha ziyade, mevcut araçlarda bu tip detaylar artık gözle görülür halde değil... uzay kafes, kompozit malzeme, darbe emici yapılar vs vs zilyon tane detay var bir aracı sağlam hale getiren... ama ses bunların hiçbirini anlamaya yardımcı olmaz özetle. misal olsun diye bir E-Klasse Mercedes'le smart'ın çarpışma testinin videosunu vermek isterim... dikkat edilirse mercedes feci halde hasar alır ama içeri hiçbişey olmaz... hasara bakan mercedes sağlam değilmiş der ama amaç orda hasarsızlık değildir... üstelik mercedesin ne sacı incedir ne kapılarından tiz ses gelir

http://www.youtube.com/watch?v=ueafSvK9T-M&feature=related

bu da son kasa C-Klasse Mercedes'in çarpışması:

http://www.youtube.com/watch?v=sKSPxQjPOm0


ne yazıkki bu zamana kadar orası burası göçen megane2 sahibi arkadasım hep yaya yaya yaya güvenliği diye konusur dururdu.o yüzden yumusak.yayayı geçtim,carpısmada darbeyi emiyor içeriye hissettirmiyor diyordu.
bi gün opel aldı,o zaman megane kağıt gibi demeye basladı opelde bile.kalkıp bi gün bariyerlere girdiğimizde ki allah korusun,o yumusak arabanın içinde sıkısıp kalmak var.
ben kapının sökülmüşünü gördüm a3 ün.o kapının öyle kapanması için ekstra bi izolasyon yok.sadece ses için içerisinde değişik bi sünger var.zaten izolasyonla o kadar sıkı kapanmaz baya ağır bi izolasyon olması lazım.
bi mercedes s kasanın kapısını acıp kapadığımızda gülle gibi benim tarif ettiğim tarzda,o zaman bütün japon aracları ve meganlar mercedesten daha sağlam ve içerisindeki yolcuyu koruyor.mercedesinde herhangi bi yerine tıklattığınızda megane gibi yumusak bi yeri yoktur tamponlar dısında.ama örnek veriyorum yine megane2 den,hadi tamponlarla,camurlukla yayaya vurabilirsin,kaput ve bagaj,tavandamı teneke gibi olur?japonda da böyle.,ince sac kullanılıyor.benim beğenmediğim leon dahi,ki hondayı daha cok beğenirim fd6 kasayı,her yeri sıkı sıkı,iç mekanı filan iğrenc olsada.opelden filan sıkı.
karsılastırmaları rahat yapabilirim,söyle bişey de var 2011 model astra h kasanın kapısı leon gibi kapanmıyor.bu leonların kazalarını gördüm sağlam araclarmıs.gecen hatta eskişehirde bi kaza oldu belki gören olmustur,siyah 54 plaka bi leon direği üstüne indirmiş babam 1 ölü var filan demişti,aracı serviste gördüm tesadüf,sahipleri gelmişti ölü filan yok sahibi biziz dedi şaşırdım.a3 ten süphe ettim o direk a3 ün tavanına inseydi zaten tavanı leona göre basıktır a3 ün ,sıkısma olayı olurmuydu diye,sonra heralde ona göre yapmıslardır dedik kendimizi avuttuk insallah öyledir :D

:) dediğimi anlamamışsın... diyorum ki mercedesin kapısı kale kapısı gibi kapanır ama nasıl hasar aldığı ortada... yani konu başlığında kastedilen sağlamlıkla tok sesin bir ilgisi yok, o sağlamlık bu sağlamlık değil... adamlar tank üretmiyor neticede, arada servise de bekleriz demeye getiriyor... dolayısıyla tek başına kalın sac da bi anlam ifade etmiyor, tok ses de tiz ses de... hepsi farklı amaca hizmet ediyor. arkadaşının ne dediği önemli de değil, renaulta iyi diyeni de dinlemem opeli alman sananı da... hele senin a3ün kapısı iyi kapanıyo falan hiç demedim ki o varsayımla cevap vermişsin... yüz elli ayrı alakasız başlıkta bu mevzuyu getirdin önüme ben de 150 kere aynı şeyi söyledim... ben yoruldum ama sen hala yorulmamışsın belli ki... son kez söylüyorum: a3 iyi bir araba değil, audiden saymıyorum, kapısı falan da iyi kapanmıyor, tasarımında ciddi hatalar var, büyük beklentilerle binip müthiş sükutuhayalle indiğim bir arabadır, o yüzden hiçbir zaman katılmicam sana... konu dışı o yüzden... kalın sac alman falan derken mercedes, bmw ve üst sınıf audileri kastediyorum... ki bu bi tasarım anlayışıdır, herkes elinde olanı kullanır... taa 2. dünya savaşından beri bu böyle almanya için... ağır zırhlı hantal alman panzerlerine karşı hafif zırhlı ama hızlı ingiliz sherman'larının savaşı gibi... yada amerikalıların hiç sıkıştırılmamış 6 litre motordan sırf ömrü uzun olsun diye 200 bg güç üretmesi gibi... herkes elinde olanla en iyisini yapmaya çalışıyor... hepsinin de kendine göre avantajı-dezavantajı var... hiçbiri külliyen iyi yada kötü değil

özetlersem... soruda kastedilen sağlamlıkta araçlar çok nadir... hele bu sınıfta hiç yok... ama tok ses nedir derseniz, yumuşak izolasyon malzemelerin yüksek frekanslı sesi (yani tizler) alması sonucu geriye kalan tondur... sacı istediğiniz kadar kalın yapın izolasyon kullanmadan o sesi elde etmeniz fiziken mümkün değildir... ekstradan üst sınıf araçlarda vakum kapılar var, onlar hepten farklı kapanıyor... bizim sınıftaki araçların hiçbirinde o denli iyi bir işçilik yok malesef... o durumu bu paraya beklemeyin yani. ha sağlamlığı anlaşıldığı anlamda konuşursak mesela audi R8 bi milattır o açıdan... adamlar alüminyum malzemeden uzay kafes gövde imal etmişler, ve bilinen en sağlam araçlardan biri çıkmış ortaya... hatta ironman filminin çekimlerinde aracı vinçle çekiştirip parçalamak istemişlerdi ama aracı bölememişlerdi bi türlü ve o sahneden vazgeçilmişti sonunda... düşünürsek araçta bizim bildiğimiz anlamda sac bile yok... ama sağlam mı sağlam... demek ki sacın türü yada kalınlığı değil mevzu... ince bir alüminyumdan bile o sağlamlıkta araç üretilebiliyorsa volvonun meşhur sac kalınlığından vazgeçip kompozit malzemeye dönmesi son derece mantıklı... tahminen ilerde sac diye bişey kullanılmayacak bile
« Son Düzenleme: Ocak 16, 2012, 09:41:17 ÖÖ Gönderen: BHAAL »

Loss Minute

  • İleti: 237
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #20 : Ocak 16, 2012, 10:09:03 ÖÖ »
Kapı kapanış sesine göre aracın sağlamlığını anlamak :D

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #21 : Ocak 16, 2012, 10:19:09 ÖÖ »
Gallardo kola tenekesi gibi ama kapılar güm diye kapanıyor :D

Olay kapı fitillerinde ağalar. Yapısal bir olay.

Ben güvenlik olayını arabanın viraj kabiliyeti ile ölçüyorum. Manevra yeteneği ile ölçüyorum. Frenleri ile ölçüyorum. Civicler fren yönünden zayıf arabalar.
Lastikleri ve diskleri değiştikten sonra artık gözüm kararmaya başladı  :hehe

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #22 : Ocak 17, 2012, 11:54:02 ÖS »
http://www.youtube.com/watch?v=fPF4fBGNK0U&feature=related

çok enteresan bir video....tank gibi dediğimiz araçlar  aslında ne kadar güvensiz sürücü güvenliği açısından.....

hakikaten enteresanmış... bel air bi taraftan girer öbür taraftan çıkar dedim ama döküm araç bile parçalandı... sanırım güncel kafes sistemleri cidden önemli

tok ses iyi yalıtıma delalettir sağlamlığa değil... içerdeki yumuşak malzemeden dolayı tok gelir ses, saçdan kaynaklı değildir o. ek olarak sacın kalın olması da artık birşey ifade etmiyor; misalen volvo sacı kalınlaştırmaktan vazgeçip kompozit malzemeye yöneldi, adamlar bildiğimiz sacdan üretmiyor metal plastik karma bir malzeme kullanıyorlar, ek olarak artık üst sınıf araçların tamamı "bump zone" tabir edilen darbe emici şekillerle dizayn ediliyor, araç o yapı sayesinde kaza anında kendini feda ediyor ama içerdekilere hiçbirşey olmuyor! (tabi en ufak çarpışmada bi ton servis maliyeti çıkıyor onu hiç söylemiyoruz :) ) eski araçlar çok daha rijid tasarlanırdı ama onlar da kaza anında içindeki yolcuyu değil kendini korurdu daha ziyade, mevcut araçlarda bu tip detaylar artık gözle görülür halde değil... uzay kafes, kompozit malzeme, darbe emici yapılar vs vs zilyon tane detay var bir aracı sağlam hale getiren... ama ses bunların hiçbirini anlamaya yardımcı olmaz özetle. misal olsun diye bir E-Klasse Mercedes'le smart'ın çarpışma testinin videosunu vermek isterim... dikkat edilirse mercedes feci halde hasar alır ama içeri hiçbişey olmaz... hasara bakan mercedes sağlam değilmiş der ama amaç orda hasarsızlık değildir... üstelik mercedesin ne sacı incedir ne kapılarından tiz ses gelir

http://www.youtube.com/watch?v=ueafSvK9T-M&feature=related

bu da son kasa C-Klasse Mercedes'in çarpışması:

http://www.youtube.com/watch?v=sKSPxQjPOm0


ne yazıkki bu zamana kadar orası burası göçen megane2 sahibi arkadasım hep yaya yaya yaya güvenliği diye konusur dururdu.o yüzden yumusak.yayayı geçtim,carpısmada darbeyi emiyor içeriye hissettirmiyor diyordu.
bi gün opel aldı,o zaman megane kağıt gibi demeye basladı opelde bile.kalkıp bi gün bariyerlere girdiğimizde ki allah korusun,o yumusak arabanın içinde sıkısıp kalmak var.
ben kapının sökülmüşünü gördüm a3 ün.o kapının öyle kapanması için ekstra bi izolasyon yok.sadece ses için içerisinde değişik bi sünger var.zaten izolasyonla o kadar sıkı kapanmaz baya ağır bi izolasyon olması lazım.
bi mercedes s kasanın kapısını acıp kapadığımızda gülle gibi benim tarif ettiğim tarzda,o zaman bütün japon aracları ve meganlar mercedesten daha sağlam ve içerisindeki yolcuyu koruyor.mercedesinde herhangi bi yerine tıklattığınızda megane gibi yumusak bi yeri yoktur tamponlar dısında.ama örnek veriyorum yine megane2 den,hadi tamponlarla,camurlukla yayaya vurabilirsin,kaput ve bagaj,tavandamı teneke gibi olur?japonda da böyle.,ince sac kullanılıyor.benim beğenmediğim leon dahi,ki hondayı daha cok beğenirim fd6 kasayı,her yeri sıkı sıkı,iç mekanı filan iğrenc olsada.opelden filan sıkı.
karsılastırmaları rahat yapabilirim,söyle bişey de var 2011 model astra h kasanın kapısı leon gibi kapanmıyor.bu leonların kazalarını gördüm sağlam araclarmıs.gecen hatta eskişehirde bi kaza oldu belki gören olmustur,siyah 54 plaka bi leon direği üstüne indirmiş babam 1 ölü var filan demişti,aracı serviste gördüm tesadüf,sahipleri gelmişti ölü filan yok sahibi biziz dedi şaşırdım.a3 ten süphe ettim o direk a3 ün tavanına inseydi zaten tavanı leona göre basıktır a3 ün ,sıkısma olayı olurmuydu diye,sonra heralde ona göre yapmıslardır dedik kendimizi avuttuk insallah öyledir :D

:) dediğimi anlamamışsın... diyorum ki mercedesin kapısı kale kapısı gibi kapanır ama nasıl hasar aldığı ortada... yani konu başlığında kastedilen sağlamlıkla tok sesin bir ilgisi yok, o sağlamlık bu sağlamlık değil... adamlar tank üretmiyor neticede, arada servise de bekleriz demeye getiriyor... dolayısıyla tek başına kalın sac da bi anlam ifade etmiyor, tok ses de tiz ses de... hepsi farklı amaca hizmet ediyor. arkadaşının ne dediği önemli de değil, renaulta iyi diyeni de dinlemem opeli alman sananı da... hele senin a3ün kapısı iyi kapanıyo falan hiç demedim ki o varsayımla cevap vermişsin... yüz elli ayrı alakasız başlıkta bu mevzuyu getirdin önüme ben de 150 kere aynı şeyi söyledim... ben yoruldum ama sen hala yorulmamışsın belli ki... son kez söylüyorum: a3 iyi bir araba değil, audiden saymıyorum, kapısı falan da iyi kapanmıyor, tasarımında ciddi hatalar var, büyük beklentilerle binip müthiş sükutuhayalle indiğim bir arabadır, o yüzden hiçbir zaman katılmicam sana... konu dışı o yüzden... kalın sac alman falan derken mercedes, bmw ve üst sınıf audileri kastediyorum... ki bu bi tasarım anlayışıdır, herkes elinde olanı kullanır... taa 2. dünya savaşından beri bu böyle almanya için... ağır zırhlı hantal alman panzerlerine karşı hafif zırhlı ama hızlı ingiliz sherman'larının savaşı gibi... yada amerikalıların hiç sıkıştırılmamış 6 litre motordan sırf ömrü uzun olsun diye 200 bg güç üretmesi gibi... herkes elinde olanla en iyisini yapmaya çalışıyor... hepsinin de kendine göre avantajı-dezavantajı var... hiçbiri külliyen iyi yada kötü değil

özetlersem... soruda kastedilen sağlamlıkta araçlar çok nadir... hele bu sınıfta hiç yok... ama tok ses nedir derseniz, yumuşak izolasyon malzemelerin yüksek frekanslı sesi (yani tizler) alması sonucu geriye kalan tondur... sacı istediğiniz kadar kalın yapın izolasyon kullanmadan o sesi elde etmeniz fiziken mümkün değildir... ekstradan üst sınıf araçlarda vakum kapılar var, onlar hepten farklı kapanıyor... bizim sınıftaki araçların hiçbirinde o denli iyi bir işçilik yok malesef... o durumu bu paraya beklemeyin yani. ha sağlamlığı anlaşıldığı anlamda konuşursak mesela audi R8 bi milattır o açıdan... adamlar alüminyum malzemeden uzay kafes gövde imal etmişler, ve bilinen en sağlam araçlardan biri çıkmış ortaya... hatta ironman filminin çekimlerinde aracı vinçle çekiştirip parçalamak istemişlerdi ama aracı bölememişlerdi bi türlü ve o sahneden vazgeçilmişti sonunda... düşünürsek araçta bizim bildiğimiz anlamda sac bile yok... ama sağlam mı sağlam... demek ki sacın türü yada kalınlığı değil mevzu... ince bir alüminyumdan bile o sağlamlıkta araç üretilebiliyorsa volvonun meşhur sac kalınlığından vazgeçip kompozit malzemeye dönmesi son derece mantıklı... tahminen ilerde sac diye bişey kullanılmayacak bile
ölü taklidi yapayımmı?bende 2011 320d var,2011 astra ,2011 leon var hepsinden de sıkı,fd6 dan da sıkı.gel ac kapa denemesi bedava :),ne kötü arabaymıs a3 ya :) ,2005 a6 mızda vardı ona yakın belki onun gibi kapanıyor kapısı.sen bence a3 u ufaltılmıs a6 filan seklinde bekliyordun içinde mmi ekran ıvır zıvır tarzında.dolusunu alırsan o da var ama git bir diğerlerine bak,1 serisi rakip alır direk a3 ü bir de ona bak istersen,istediğin kadar kötü de ,adı audi,bmw diye para veriliyor de bu böyle.
sen neye biniyorsun e 350 filanmı a3 ü bu kadar kötüledin.her neyse konumuz bu değil maalesef.a3 kötüdür sınıfın en kötü aracıdır.
ben kapısı sağlam kapanıyor araba sağlam demiyorum.sağlam hissettiriyor diyorum.güvende hissediyorsun.kaza yapmadım sağlammı değilmi görmedim allahta göstermesin.
smarta binelim o zaman ,güven duygusu baska bişey ayrıca,herkes düz duvara vurmuyor testlerdeki gibi, bunun taklası var ıvırı zıvırı var.adam kac sene önce s kasa ile havalimanına girdi son hız deniyormus.duvarı deldi geçti bişey olmadı.euro ncap te benim için bişey ifade etmiyor..yanlı biraz heralde.renault hep 5 yıldız masallah.volvo filan hikayeymiş..
ilkere de sonuna kadar katılıyorum hep derim pasif güvenlik diyemi geçiyor o .güvenli bi arabanın kazası dısında,kaza yaptırmaması da önemli,biriyle durursun biriyle duramazsın carparsın,biriyle dönersin biriyle virajı alamazsın carparsın.o da seni korur
« Son Düzenleme: Ocak 17, 2012, 11:54:56 ÖS Gönderen: onur_s »

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Tok Ses Sağlamlığı Gösterirmi ???
« Yanıtla #23 : Ocak 18, 2012, 10:08:38 ÖÖ »
subaru nun sloganıydı aktif sürüş aktif güvenlik diye. Corvette ve viper larda abs yoktu. Spor karakteri öldürmesin diye :D

Audi veya BMW ye kötü demek yanlış olur. abartılıyor lafı görecelidir. Bende abartıldığı kanaatindeyim.

Misalen 60 70 ile a3 ve 3,20 kafa kafaya girse hemen hemen aynı hasarı alırlar. Benzer durum FD6 ile 3,20 çarpıştığında  da olur. İllaki BMW daha iyidir ama tövbe haşa Allah yapımı değil seni herşeyden korusun.