
Ölüm haberini ilk duydugumda içimden bir şeyler gitmişti gerçekten..
Unutulmayacak ve hep hatırlanacak kadar önemli bir isim...
Ne mutlu kendisineki Renç Koçibey adı Türk motorsporları tarihinde hakettiği yeri çoktan almış durumda.
Ani ölümüde kullandıgı araba gibi hızlıydı gerçekten.
Evet yukarıdaki söylencelere ufak bir kesit..Istedimki Team Honda Turkey de Renç Koçibeyi tekrar hatırlasın ve kendisine ait bilgi birikim paylaşımımız olsun arkadaşlar..
RENÇ KOÇİBEY KİMDİR?
1942 yılında İstanbul'da doğan Renç Koçibey, gençlik yıllarında motosikletle başladığı mekanik sporlara, otomobil katılımçılığıyla devam etti. Otomobil sporlarındaki ilk başarısına, 1968 yılında Ford motorlu Anadol'uyla katılarak birinci olduğu Türkiye'nin ilk resmi rallisi olan Trakya Rallisi'nde ulaştı. Otomobil sporlarının ülkemizde yerleşmesi ve gelişmesi için, hiçbir fedakarlıktan kaçınmadı. 25 yılda hemen tüm katılımmalara katıldı. Yurt dışındaki rallilerde, ülkemizi başarıyla temsil etti. 1976 ve 1979 yıllarında Uluslararası Türkiye Rallisi'nde birincilik kazandı. 1984'de M2 Ford Escort ile Balkan Şampiyonu oldu.

1992 yılında kamyon kullanarak katıldığı Paris-Cap Rallisi'nde Afrika'nın içlerinde çok zor günler geçirmesine rağmen, finişe ulaşabilmesiyle övgü aldı. Türkiye'nin ilk lisanlı katılımçılarından olan Koçibey, İSOK-İstanbul Otomobil Sporları Kulübü'nün sicil kurulu üyeliğini de yürüttü. Ayrıca 1988'de dünyanın en iyi Mitsubishi pilotu seçilmişti ve iki kez Paris-Dakar Rallisi'ne katılmıştı...
Son olarak Renault Ralli takımında katılıman Koçibey tırmanma katılımları için hazırlanıyor ve arkadan itişli Renault 11 projesi üzerinde çalışıyordu. İzmit yakınlarında Ali Sipahi Rallisi için yol notu çıkarırken geçirdiği kaza sonucu 9 Şubat 1993'te vefat etti.