Gönderen Konu: Otomobil satışları  (Okunma sayısı 824 defa)

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Otomobil satışları
« : Nisan 08, 2006, 02:23:24 ÖÖ »
Otomobil satışındaki rekorlarımız Avrupa'yı yakalamamıza yetmiyor

Türkiye'de istikrara bağlı olarak yaşanan büyümenin yansımalarını iki yıldır otomotiv satışlarında da rekorlarla görüyoruz. Ancak tüm bu rekorlara rağmen Avrupa ülkelerindeki satışlar nüfusa oranla Türkiye'nin çok üzerinde. Buna en yakın örnek, 750 bin nüfusa sahip Güney Kıbrıs. 72 milyon nüfuslu ülkemizde 2005 yılında 439 bin otomobil satılırken, nüfusu Türkiye'nin sadece 100'de biri olan Güney Kıbrıs'ta satılan otomobil sayısı ise 270 bin. Bu da Türkiye’nin sahip olduğu potansiyeli tam olarak satışlara yansıtamadığını ortaya koyuyor.

TÜRKİYE otomotiv pazarı 2001 yılı krizinden sonra ekonomideki olumlu gelişmelerin de etkisiyle önemli bir büyüme ivmesi yakaladı. Sektörde istikrarın büyümeyle birlikte gelmesi başta otomotiv firmaları olmak üzere herkesi memnun etti. Otomotivde iki yıldır hem ihracat hem de iç satışlarda üst üste rekorlar kıran Türkiye, Avrupa'nın önde gelen pazarları arasında yer alırken, üretim merkezi olarak da adından söz ettirir hale geldi. Geçen yıl otomotiv pazarı, 439 bin adedi binek otomobil, 272 bin adedi hafif ticari araç ve 53 bin adedi ticari araç olmak üzere toplamda 764 bin adede ulaştı. Böylece, 739 bin adet olarak gerçekleşen 2004 yılı rakamı da aşılmış oldu.

Otomotiv pazarındaki bütün bu olumlu gelişmelere rağmen nüfusu 70 milyonu aşan Türkiye'nin sahip olduğu potansiyelin henüz çok küçük bir kısmını kullanabildiği ortaya çıktı. Avrupa Birliği 2005 yılı verilerine göre nüfusu sadece 749 bin olan Güney Kıbrıs'ta binek otomobil pazarı 270 bin adete ulaştı. Bu Türkiye'nin önünde kat etmesi gereken daha çok yol olduğu görülüyor.

ODD RAPORU

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) raporunda, Sicilya ve Sardunya'dan sonra Akdeniz«in üçüncü büyük adası olan Kıbrıs'ın güneyindeki Rum kesiminin Avrupa'nın 11'inci binek otomobil pazarı olduğu belirtiliyor. Türkiye ise 439 bin adetlik binek otomobil satışıyla Avrupa'nın 8'inci pazarı konumunda bulunuyor. Bu durumda Türkiye binek otomobil pazarının, nüfusumuzun yaklaşık 100'de birine eşit olan Güney Kıbrıs'ın iki katına bile ulaşmadığı gerçeği dikkat çekiyor.

164 KİŞİDEN BİRİ ALIYOR

Türkiye'nin resmi olmayan rakamlara göre şu anki nüfusunun 72 milyonu bulduğu belirtiliyor. Geçen yıl 439 bin otomobilin satıldığı Türkiye'de her 164 kişiden sadece birinin yeni bir araç satın aldığı ortaya çıkıyor. Oysa Güney Kıbrıs'ta durum çok farklı. Geçen yıl 270 bin adetlik bir otomobil pazarına ulaşan Güney Kıbrıs'ta yaklaşık olarak her 3 kişiden biri yeni araç sahibi oldu. Böylece Türkiye, kişi başına düşen yeni otomobil sayısında da Güney Kıbrıs'ın çok gerisinde kaldığı görülüyor.

Avrupa binek otomobil pazarı

ÜlkeNüfusAraç satışı

Almanya82.431.3903.320.147

İngiltere60.441.4572.439.717

İtalya58.103.0332.234.174

Fransa60.656.1782.067.789

İspanya40.341.462 1.528.849

Belçika10.364.388479.433

Hollanda16.407.491465.184

Türkiye72.000.000438.597

Avusturya8,184,691 307.915

İsveç9,001,774274.301

Güney Kıbrıs750.000269.728

İsviçre7.489.370 264.413

Hafif ticaride Avrupa'nın 4'üncü büyük pazarı olduk

Türkiye, Avrupa'nın 4'üncü büyük hafif ticari araç pazarı oldu. ODD verilerine göre, Türkiye'de geçen yıl 271 bin adetlik hafif ticari araç satışı gerçekleştirildi. İtalya ve Almanya gibi ülkeleri geride bırakan Türkiye, Fransa, İspanya ve İngiltere'nin ardından Avrupa'nın en önemli hafif ticari araç pazarı olmayı başardı.

ÜlkeAraç sayısı

Fransa419.043

İspanya386.169

İngiltere325.372

Türkiye271.811

İtalya203.041

Almanya191.232

Portekiz69.733

Hollanda65.226

Belçika62.068

Danimarka57.292

İrlanda36.440

Norveç35.185

Satılan her 5 otodan 2'si dizel

Binek otomobil pazarında dikkat çeken bir başka gelişme ise dizel araç satışlarındaki önemli artış oldu. 2005 yılında dizel otomobil satışlarının toplam satışlar içindeki payı yüzde 38'e ulaştı. 2004 yılında bu oranın yüzde 24 olması, dizel tercihinde yüzde 58'lik bir artışa işaret ediyor. Bu artışta yüksek akaryakıt fiyatlarının yanı sıra kaliteli dizel yakıtın yaygınlaşmasının etkili oluduğu belirtiliyor.

SınıfDizel (adet)Payı (%)

A3528

B87.91142

C53.32933

D17.22734

E7.41472

F1.89064

Toplam168.12338

Otoların yüzde 81'i 1.6 litrenin altında

Geçen yılı satılan binek otomobillerin yüzde 81'i 1600 cc'nin altında motorlara sahipti. Bunda yüksek ÖTV oranları etkili oldu. Bilindiği gibi binek otomobilde 1600 cc'ye kadar yüzde 37, 1600-2000 cc arasında yüzde 60, 2000 cc üzerinde ise yüzde 84 oranında ÖTV uygulanıyor.

Hacim Adet Pay (%)

1600 cc altı 353.740 81

1600-2000cc 72.384 17

2000 cc üzeri 12.014 3

Toplam 438.597100

Sadece 5 kişiden biri otomatik vites istiyor

Özellikle yoğun şehir içi trafiğinde sürücülere büyük kolaylık sağlayan otomatik şanzımanın, Türk tüketicisi tarafından pek fazla tercih edilmediği ortaya çıktı. ODD verilerine göre, 2005 yılında satılan araçların sadece 86 bin adedi, bir başka deyişle yüzde 20'si otomatik şanzımanlı olarak tercih edildi. Bu da her 5 Türk tüketicisinden yalnız birinin otomatik vitesli araç kullanmayı istediğini ortaya koydu.

Sınıf Otm. Payı (%)

A 1.29830

B 22.90611

C 27.44617

D 22.10444

E 9.53893

F 2.94399

Toplam 86.28020



Onu-R

  • İleti: 3113
Otomobil satışları
« Yanıtla #1 : Nisan 08, 2006, 02:40:53 ÖÖ »
gecen gun gazetede buna benzer bi haber okumus ve cok sasırmıstım.. İsviçre (tabi yanlış hatırlamıyosam) ve kıbrıs karşılaştırılmıştı.. kıbrısın maaşallahı var bu konuda :) . . . .

Maverick

  • Ziyaretçi
Otomobil satışları
« Yanıtla #2 : Nisan 08, 2006, 10:02:51 ÖÖ »
onlardada olsun bızdekı gıbı vergılerde goreyım ben onları bır arabaya kac sene bınıyorlar.bızım basımızdakı bu serefsızler yuzunden bu durumlardayız.bızım besledıgımız kıbrıstakı bizi begenmıyen p.ç'ler bile altlarında 350z ler,celıcalarla gezıyorlar. :mad:  :mad:  :mad: