Gönderen Konu: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???  (Okunma sayısı 19948 defa)

statik

  • İleti: 1121
Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« : Eylül 08, 2010, 02:22:20 ÖS »
Arkadaşlar dün babam için 5800 aldık. Telefon gayet iyi. Bize göre yok yok. Ancak navigasyon olayını çözemedik. Birşeyler açılıyor ama o sırada GPS bekleniyor diye bi uyarı veriyor. Uzun bi süre bekletti sonra iptal deyip bıraktım. Hattımız faturalı olduğu için ücret alıp almadığınıda takip edemiyoruz bu özellikten. Bilgi sahibi arkadaşlarımızdan yardım istiyorum. Şimdiden teşekkürler. :) Bu arada günlerdir yardım istediğim televizyon işinide dün akşam http://www.teknosa.com.tr/Cultures/tr-TR/Products/urundetay.htm?CS_ProductID=110011512&CS_Category=_LCD_TV853&CS_Catalog=_SES_VE_GORUNTU# bu modeli alarak sonlandırdık. :)



No17

  • İleti: 61
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #1 : Eylül 08, 2010, 05:54:46 ÖS »
telefonun kendi içinde kayıtlı yerlere ücretsiz bakabiliyorsun fakat farklı bi yer için internet ücreti ödemen lazım.. aynı telefon bende var pek kurcalamadım ama anladığım kadarıyla öle..

insomniac

  • İleti: 2486
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #2 : Eylül 11, 2010, 10:17:08 ÖS »
öncelikle telefonunuzun SW update-program güncelleme bölümünden ovi maps i güncelleyin (internet bağlantısı gerekir kablosuzdan bağlanın) güncelleme yapıldıktan sonra ovi maps (bende navigasyon bu şekilde geçiyor) açın size bağlantı için internet kullanılsın mı kullanılmasın mı soracak eğer kullanılmasın derseniz gsm şebekesi üzerinden bulunduğunuz konumu belirler internet kullanılsın derseniz o zaman internet ağı ile bulunduğunuz yeri belirler ayrıca navigasyon desteği sağlar... ben böyle gözlemledim eğer kullanan başka arkdaşlar varsa yardımcı olurlar sanırım... Not: telefonunuz 5800 navigator versiyonu ise bu söylediklerim olmayabilir...

statik

  • İleti: 1121
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #3 : Eylül 11, 2010, 10:43:31 ÖS »
öncelikle telefonunuzun SW update-program güncelleme bölümünden ovi maps i güncelleyin (internet bağlantısı gerekir kablosuzdan bağlanın) güncelleme yapıldıktan sonra ovi maps (bende navigasyon bu şekilde geçiyor) açın size bağlantı için internet kullanılsın mı kullanılmasın mı soracak eğer kullanılmasın derseniz gsm şebekesi üzerinden bulunduğunuz konumu belirler internet kullanılsın derseniz o zaman internet ağı ile bulunduğunuz yeri belirler ayrıca navigasyon desteği sağlar... ben böyle gözlemledim eğer kullanan başka arkdaşlar varsa yardımcı olurlar sanırım... Not: telefonunuz 5800 navigator versiyonu ise bu söylediklerim olmayabilir...

Şu an evde değilim, kutusunda 5800 Navigatör yazıyor. Eve gider gitmez bakacağım dediklerinize

insomniac

  • İleti: 2486
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #4 : Eylül 11, 2010, 10:45:17 ÖS »
öncelikle telefonunuzun SW update-program güncelleme bölümünden ovi maps i güncelleyin (internet bağlantısı gerekir kablosuzdan bağlanın) güncelleme yapıldıktan sonra ovi maps (bende navigasyon bu şekilde geçiyor) açın size bağlantı için internet kullanılsın mı kullanılmasın mı soracak eğer kullanılmasın derseniz gsm şebekesi üzerinden bulunduğunuz konumu belirler internet kullanılsın derseniz o zaman internet ağı ile bulunduğunuz yeri belirler ayrıca navigasyon desteği sağlar... ben böyle gözlemledim eğer kullanan başka arkdaşlar varsa yardımcı olurlar sanırım... Not: telefonunuz 5800 navigator versiyonu ise bu söylediklerim olmayabilir...

Şu an evde değilim, kutusunda 5800 Navigatör yazıyor. Eve gider gitmez bakacağım dediklerinize
hocam 5800 NAVİ versiyonu onda durum biraz farklı sanırım...

statik

  • İleti: 1121
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #5 : Eylül 11, 2010, 10:51:15 ÖS »
Ben bayağı kurcaladım, ama ekranda sürekli GPS bekleniyor yazıyor ve hiç bişey olmuyor. Ücretlendirmesi nasıl onuda çözemedim. Türkcell merkezlerine gidip sormayı planlıyorum olmazsa. Detaylıca burayada yazarım.

insomniac

  • İleti: 2486
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #6 : Eylül 11, 2010, 11:00:10 ÖS »
Ben bayağı kurcaladım, ama ekranda sürekli GPS bekleniyor yazıyor ve hiç bişey olmuyor. Ücretlendirmesi nasıl onuda çözemedim. Türkcell merkezlerine gidip sormayı planlıyorum olmazsa. Detaylıca burayada yazarım.

çok teşekkürler seviniriz valla...

humerus06

  • İleti: 17
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #7 : Eylül 12, 2010, 12:50:20 ÖÖ »
Benimde Nokia N79' da 3 aylık bedava vardı ana menü üzerinde duruyordu haritalar diye oradan girince harita bilgisi arçlar derken bir yerlerden buldum ve 1 haftalık bedava "sesli" navigasyonu aktif edebildim...

themcrp

  • İleti: 17
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #8 : Eylül 14, 2010, 11:43:02 ÖS »
bende de 5800 var.ve navigasyon ücretsiz oldu.yani paralı değil eskisi gibi.GPS bekleniyor diyen arkadaşlar evin içinde falan uyduyu bulmuyor.açık havada yapmanız lazım.yada evde pencerenin kenarında falan.açık havada deneyip yapabilrsiniz.

statik

  • İleti: 1121
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #9 : Eylül 14, 2010, 11:57:26 ÖS »
Efendim radyoda bir problem vardı, onun için kvk ya gittik, versiyon mu ne yükselteceklermiş. GPS bekleniyor mevzusunuda söyledik. Tamam hallederiz dediler. Dün vermiştik ama bugün çıkmadı. Yarın çıkar heralde. Açık havada denemek lazım doğru söylüyosunuz. Kullanma kılavuzunuda okudum ama pek çözemedim.

onur1980

  • onur1980
  • İleti: 1273
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #10 : Eylül 15, 2010, 12:39:19 ÖÖ »
evet denıldıgı gıbı evın ıcınde almaz. bu arada ben navigasyonu acınca knt gıdıyor. bunu ucretsız yapmanın yolu nedır. tel nokıa 5800

statik

  • İleti: 1121
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #11 : Eylül 15, 2010, 12:54:14 ÖÖ »
evet denıldıgı gıbı evın ıcınde almaz. bu arada ben navigasyonu acınca knt gıdıyor. bunu ucretsız yapmanın yolu nedır. tel nokıa 5800

Onu bu hafta ben kendim çözeceğim bi şekilde inşallah :) anlatırım detaylarıyla

cizbudak

  • İleti: 501
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #12 : Eylül 15, 2010, 02:03:24 ÖÖ »
Öncelikle hayırlı olsun iyi bir tercih yapmışsınız :) 2009 Mayıs ayından beri kullanıyorum ve cok memnunum. Nokia Maps, Garmin Mobile Xt, sygic Mobile, Ndrive gibi gps yazılımların tumunu 5800 de kullanmış biri olarak söyluyorumki nokia mapsı boşverin :) şu linkteki yönergeleri takip ederek çok kısa sürede GArmin Mobile Xt yi telefonunuza kurun. http://www.maxicep.com/s60-3rd-harita-gps-navigasyon/garmin-mobile-xt-v5-00-50-kurulumu-and-kilavuzu-by-reis-i-eagles-149961.html. Telefonda menude yer>konumlama yöntemlerıne gelıp sadece tumlesık gps i secın dıgerlerı secersenız gps e hızlı baglanır fakat ınternetı kullanacagından dolayı faturanızı kabartır. tumlesık gpsde baglanma suresı yerın durumuna bır kaç dakıka ıle 5-6 arası bulabılır. ilk baglantı her zaman uzun surer daha sonrakı baglantılar eskı uydular kayıtlı oldugu ıcın cok daha kısa surer. bu arada gps zayıf radyo dalgalarını kullandıgı ıcın kapalı mekanlarda evlerde vs calışmaz bu normaldır.yuksek bır katta oturyorsanız cam kenarındanda cekebılır. donanım haber sıtesının forumunda 5800 e özel konu var orada aklınıza takılan soruların tum cevaplarını bulabılırsınız. telefona ıstedıgınız gıb taklada attırabılırsınız bende suan nokia c6 telefonunun yazılımı yuklu 5800 de :D c6 henuz Türkiyeye gelmeden biz kullanıyoruz  :dil

statik

  • İleti: 1121
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #13 : Eylül 15, 2010, 05:33:02 ÖÖ »
Verdiğiniz bilgiler için çk teşekkürler :) dediğim gibi telefon güya versiyon yükseltilsin diye kvk ya verildi. Bugün çıkar heralde. C6 dediğiniz şey ne oluyorki?

melih2323

  • İleti: 181
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #14 : Eylül 15, 2010, 06:13:17 ÖÖ »
Garmin süper ovi ile uğraşmaya hiç gerek yok. Yanlız 2-3 dk sürebiliyo uydu ile bağlantısı. Açık havada daha çabuk bağlanıyo.

cizbudak

  • İleti: 501
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #15 : Eylül 15, 2010, 11:10:10 ÖÖ »
Verdiğiniz bilgiler için çk teşekkürler :) dediğim gibi telefon güya versiyon yükseltilsin diye kvk ya verildi. Bugün çıkar heralde. C6 dediğiniz şey ne oluyorki?
c6 diye bahsettiğim nokianin yeni bir modeli :) onun yazılımını bilgisayar üzerinden 5800 e kurunca oluyor bizim teller c6 :D versiyon yükseltmek gibi düşünebiliriz :D tabi bu garanti dışı bir olay istenırse eski haline alınabılıyor

themcrp

  • İleti: 17
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #16 : Eylül 15, 2010, 02:49:40 ÖS »
evet denıldıgı gıbı evın ıcınde almaz. bu arada ben navigasyonu acınca knt gıdıyor. bunu ucretsız yapmanın yolu nedır. tel nokıa 5800

Onu bu hafta ben kendim çözeceğim bi şekilde inşallah :) anlatırım detaylarıyla
Bu kontör meselesi için ben yardımcı olayım size.sırasıyla şunları yapıcaksınız;
Menü-Haritalar-Ayarlar-İnternet'e giriyorsunuz. Bağlantı 'Çevrimdışı' olucak.(çevrimiçi seçili olduğunda GPS'e her bağlandığında kontörünüz gider.)
Şebeke Hedefleri'ne girin.3 seçenek olacak sadece 'WAP servisleri'ni işaretleyin diğer seçenekleri kaldırın.
daha sonra haritalardan komple çıkış yapıp tekrar girin işlem tamamdır.ancak yanlış hatırlamıyorsam ilk GPS sinyalini almak için bir defaya mahsus kontör gidiyordu 50kr sanırım.

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #17 : Eylül 15, 2010, 11:34:45 ÖS »
Navigasyon satın alınması lazım.
Ben tatilde kullanacağımdan dolayı 1 aylık satın aldım sadece 7 tl
senelik ücreti ise 21 tl
yok almam derseniz internetten bağlanarak yol buluyorsunuz o da navigasyon
ücretinden fazla yazıyor.

Owner89

  • İleti: 1298
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #18 : Eylül 15, 2010, 11:54:16 ÖS »
garmin programı atılıyor ücretsiz şekilde benim telde 5800 ücretsiz navigasyon kullanıyorum az cok bilgisyardan anlıosan basit bi kaç işlemle yapıosun sınırsız navigasyonun oluyor:) ücret vs hiç bişe yok

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #19 : Eylül 16, 2010, 08:24:31 ÖÖ »
garmin programı atılıyor ücretsiz şekilde benim telde 5800 ücretsiz navigasyon kullanıyorum az cok bilgisyardan anlıosan basit bi kaç işlemle yapıosun sınırsız navigasyonun oluyor:) ücret vs hiç bişe yok

Detay verebilirmisin. Hangi siteden alıyorsun programı?
Garmin bu programı bedavaya mı veriyor?

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #20 : Eylül 16, 2010, 11:02:41 ÖÖ »
garminde ücretlidir. ama kolayca kırılabiliyor.. kullanılması kolaydır. internette kolayca kurulması ile ilgili bilgiler mevcuttur..

Owner89

  • İleti: 1298
Ynt: Nokia 5800 navigasyon kullanımı ???
« Yanıtla #21 : Eylül 16, 2010, 11:54:32 ÖÖ »
garminde ücretlidir. ama kolayca kırılabiliyor.. kullanılması kolaydır. internette kolayca kurulması ile ilgili bilgiler mevcuttur..

arkadaşın dediği gibi ücretli ama kırılabiliyor internette araştır mutlaka karşına çıkar 1 kaç işlem sonucu para ödemekden vs kurtulmuş olursun