Gönderen Konu: Motor Hacmine Aldanmayın..  (Okunma sayısı 1289 defa)

Daniel Gabriel

  • Ziyaretçi
Motor Hacmine Aldanmayın..
« : Mart 02, 2006, 11:09:11 ÖÖ »





Lotus mühendisleri daha önce ‘Elise’ modelinde kullandıkları güçlü, sert ve hafif alüminyum şasi malzemesi üzerine yepyeni bir otomobil üretti. Sadece 650 kg ağırlığındaki otomobil firmanın menşesini yansıtır nitelikler sunuyor. Sürücü koltuğu sağ tarafa konumlandırılan otomobilin oturma planına ilişkin bir diğer sürprizse sağ koltuğun bulunmaması. Bu bölüme istek halinde ekstra koltuk takılıyor.
Circuit Car’in tasarım ve üretim süreci topu topu on bir hafta sürmüş. Tamamen pist müsabakalarına yönelik olarak geliştirilen bu konsept otomobilin üretim versiyonlarının 2006 yılı ortasında banttan inebileceği tahmin ediliyor.
Sağlam ve bir o kadar da hafif bir şasiye sahip olan otomobilde turbo destekli 1.8 litre hacmindeki güçlü bir motor kullanılmış. Tasarım, tamamen basit ve kompozit bir anlayış çerçevesinde şekillendirilmiş. Arka bölümde kullanılan devasal boyuttaki spoyler hem aerodinamik, hem de estetik kaygılara ilaç gibi geliyor. VVTL-i teknolojisiyle donatılan motor Eaton M62 supercharger sayesinde 8000 d/d’de 243 HP gibi, hacminden beklenmeyecek kadar müthiş bir güce imza atıyor. Motorun 7000 d/d’de sunduğu torksa tam 236 Nm. Performans verileri ağırlıkla kıyaslandığında Circuit Car’ın 1 ton başına 373 HP güç ve 363 Nm tork ürettiği ortaya çıkıyor ki kuşkusuz bu rakamlar Lotus’un o bilindik imajıyla birebir örtüşüyor! Bu versiyon 0-100 km/s hızlanmasını 4 saniyenin altında gerçekleştirirken, 0-160 km/s süreciyse sadece 9 saniye sürüyor… Üretim versiyonlarındaysa bu verilerin bir miktar törpüleneceği ifade ediliyor. Gücün 190 HP, torkunsa 180 Nm civarına çekileceği tahmin edilmekte. 6 ileri olarak tasarlanan C64 tipi şanzıman gücün minimum kayıpla yola iletilmesini sağlayan en önemli unsurlardan birisi olarak göze çarpıyor. Böylesine süratli bir otomobili durdurmak da bir hayli güç olsa gerek! Bu mühim görev servo destekli, 4 kanallı, ABS sistemine sahip olan ikiz pistonlu Lotus/AP-Racing tipi alüminyum kaliperlere verilmiş.
Otomobilin şasisi ve gövdesi yakından incelendiğinde neredeyse bir maket kadar basit ve kompakt olarak tasarlandığı görülüyor. Her bir parça bakım ve onarım durumları için kolaylıkla sökülebilir-takılabilir şekilde üretilmiş. Ön bölüm kendine has çizgilere sahip ve otomobilin bir ön camı yok. Kullanılan spoyler ve difüzör sayesinde oldukça hafif olan aracın yere basma kuvveti artırılmış. Circuit Car Yokohama’nın A005 kodlu lastikleri üzerinde ilerliyor. Darbe emiş sistemiyse tam bağımsız, lades formundaki amortisörlere emanet edilmiş.

Teknik Özellikler
Motor: Toyota 2ZZ-GE
Motor hacmi: 1796 cc
Maks. Güç: 243 HP – 8000 d/d
Maks. Tork: 236 Nm – 7000 d/d
0-100 km/s: 3.9 saniye
Ağırlık: 650 kg



Maverick

  • Ziyaretçi
Motor Hacmine Aldanmayın..
« Yanıtla #1 : Mart 02, 2006, 02:01:32 ÖS »
....... Sürücü koltuğu sağ tarafa konumlandırılan otomobilin oturma planına ilişkin bir diğer sürprizse sağ koltuğun bulunmaması. Bu bölüme istek halinde ekstra koltuk takılıyor. ......



nasıl oluyor bu yawww :lol:  :lol:

tolgabin

  • Ziyaretçi
Motor Hacmine Aldanmayın..
« Yanıtla #2 : Mart 02, 2006, 03:44:24 ÖS »
ya fena yürür bu yaw :D