Gönderen Konu: Dünya kupası araştırması verileri  (Okunma sayısı 1028 defa)

TEAMHONDATURKEY

  • Ziyaretçi
Dünya kupası araştırması verileri
« : Temmuz 07, 2006, 02:24:49 ÖS »
Dünya kupası araştırması verileri
           
MasterCrad'ın Dünya Kupası için yaptırdığı araştırmaya göre, Almanya ekonomisinin, Dünya Kupası'nın ardından 25 milyar avroya kadar kazanç elde edeceği tahmin ediliyor.

2006 Dünya Kupası ana sponsoru MasterCard, 12 spor ekonomisi uzmanı ve 6 spor sosyologunun görüşlerini aldı. KRC araştırma şirketi tarafından İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya ve Hırvatistan'daki katılımcılarla, kendi dillerinde görüşme yapılarak hazırlanan araştırmada, bu Dünya Kupası'nın en karlı organizasyon olacağı aktarılırken, insanların çalışmak yerine futbol seyredeceği için ekonominin para kaybedeceği görüşüne de yer verildi.

Uzun vadede, canlanan turizminin Alman ekonomisi üzerinde çok büyük etkisi olmasının beklendiği kaydedilen araştırmada, Brezilya ve Fransa için Dünya Kupası'nın kazanılmasının en büyük yararının ekonomik değil sosyal açıdan olacağı bildirildi.

Sosyal faydaların kısa vadeli olması yönündeki inanca rağmen, şampiyonluğun ''İyi Hisset'' faktörü oluşturarak sosyal bütünlük ve verimliliğin artmasına yardımcı olacağı belirtilen araştırmada, Dünya Kupası'nda kazançlı çıkacak olan sektörler otelcilik, spor giyim, yeme-içme, perakende ve turizm olarak sıralanıyor.

-KADINLARIN FUTBOLA OLAN İLGİSİ ARTIYOR-

Spor ekonomisi ve sosyal uzmanların büyük bir çoğunluğu futbol izleyen, oynayan ve takip eden kadınların sayısında son on yıl içerisinde artış olduğunu belirtiyor. Bu artışa genellikle toplumdaki ve özel olarak da futbol toplumundaki değişimin neden olduğu vurgulanıyor.

Bir sosyolog, futbolun altyapısında kadınlar için bir gelişme olduğunu söylese de, bir diğer uzman futbol oynayan kadınların sayısında büyük bir artış olmadığını belirtiyor. Spor konusunda uzman sosyologlar, futbolun medyada, özellikle de ''kadın medyasında'' moda haline geldiği için daha çok kadının futbolla ilgilendiğini vurguluyor.

Böylece, futbol sadece çalışan erkek sınıfının hakimiyetinde değil, bir karnaval ya da tiyatro atmosferinde algılanıyor. Bazı uzman sosyologlar, toplumun son yıllardaki yaygın ''eşit şartlar'' fikrinin, kadınları futbola karşı cesaretlendirdiğini belirtiyor.

-EN KAZANÇLI FRANSA-

Görüşleri alınan ekonomi uzmanları, ev sahibi ülkenin en çok kar edebileceği spor organizasyonları olarak Dünya Kupası ve olimpiyatları gösteriyor.

Şimdiye kadar olimpiyatlara ev sahipliği yapmaktan en çok yararlanan şehir Barselona olurken, Dünya Kupası'na ev sahipliği yapan ülkeler arasında ise en çok Fransa'nın fayda sağladığı vurgulanıyor. Ekonomi uzmanları büyük bir spor organizasyonuna ev sahipliği yapmanın, ev sahibi ülkenin gelişmesine, turizmini canlandırmasına ve yatırımcıların ilgisini çekmeye yardımcı olacağına inanıyor.

(aa)