Gönderen Konu: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.  (Okunma sayısı 3050 defa)

MerT01__civic

  • İleti: 2680
evet arkadaşlar yeni düzenleme buyrun..

Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak
Gelir İdaresi, Motorlu Taşıtlar Vergisinde önümüzdeki yıl kapsamlı bir çalışma yapılması yönünde bir tavır aldı.
Bu çalışmada, halen silindir hacmi ve yaşı esas alan Motorlu Taşıtlar Vergisi sisteminin, yeni bir değerlendirmeye tabi tutulacağı, bu kapsamda AB üyesi ülkeler başta olmak üzere çeşitli ülkelerin vergi uygulamalarının da tek tek taranacağı belirtildi.
Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük
vergi alınacak. Ancak araçların kullandıkları yakıtlara göre karbon salınımları farklılaşıyor.

DİZELLER HER YÖNDEN AVANTAJLI

Türkiye’de dizel otomobil kullanımı masraf çıkarttığı söylentisi nedeniyle pek tercih edilmiyor. Bunun yerine yüksek yakıt gideri olan ve çevreye daha çok karbon salınımı yapan ‘benzinli’ araçlar kullanılıyor.
Artık benzinli araçlardan karbon salınımı daha fazla olduğu için MTV vergisi dizellere göre daha fazla alınacak. Bu da sahip olunan eski modelli benzinli otomobillerin vergilerinin çok daha yukarı çıkacağı anlamına geliyor. Yani satıldığında 6-7 bin TL eden otomobiller yıllık 2 bin TL vergi ödeyebilir.
Getirilecek yeni düzenleme ile elektrikli otomobillerin vergisi çok cazip oranlara çekilecek. Elektrikli arabalardan sonra da dizel otomobiller karbon salınımlarının az olmasından dolayı vergide avantajlı konumda olacak.
Ancak dizel otomobiller de eskidikçe karbon salınımı artacağından dolayı, vergisi de yıla göre artışa geçecek. Ancak benzinli otomobil kadar yüksek vergiye
ulaşmayacak.

ARABA 6 BİN TL VERGİSİ 2 BİN TL

Ortalama olarak Türkiye’de kullanılan benzinli ve dizel otomobillerin büyük çoğunluğu 1.600 cc motor hacmine sahip. Piyasada yoğun olarak kullanılan araçlara baktığımızda da benzinli otomobillerin dizellere göre daha fazla salınım yaptığını görebiliyoruz. İşte Türkiye’de kullanılan bazı benzinli ve dizel otomobillerin karbon salınımları:

Hyundai Getz 1.4 benzinli: 141 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Hyundai Getz 1.5 dizel: 118 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Hyundai Era 1.6 benzinli: 152 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Hyundai Era 1.5 dizel: 120 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Fiat Albea 1.4 benzinli: 148 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Fiat Albea 1.3 dizel: 127 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Renault Fluence 1.6 benzinli: 155 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Renault Fluence 1.5 dizel: 119 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Toyota Corolla 1.6 benzinli: 162 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Toyota Corolla 1.4 dizel: 122 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Peugeot 206 1.4 benzinli: 150 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Peugeot 206 1.4 dizel: 110 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

AVRUPA ÜLKELERİNDEN UYGULAMA ÖRNEKLERİ

Motorlu Taşıtlar Vergisinde çeşitli ülke uygulamaları da şu şekilde belirleniyor:
-İngiltere: Motorlu taşıtları 2001 yılından itibaren karbon dioksit emisyonuna göre vergilendiriyor. Emisyon temelli vergilemenin yürürlüğe girmesinden sonra yeni şirket araçlarının ortalama emisyonu 196 gramdan 2002'de 182 grama, 2007 yılında 165 grama, 2008-2009 döneminde 140 grama düştü. Yüksek mesafe indiriminin kaldırılmasıyla şirket araçlarının 1 yılda katettikleri mesafe 300 milyon mile geriledi.
2009 tarifesine göre hurdaya çıkan araçların ortalama CO2 emisyon miktarı, kilometrede 179 gram, bunların yerine alınan araçların 134 gram oldu.
-İrlanda: 1 Temmuz 2008'den itibaren tescil edilen bütün binek otomobillerde motorlu taşıtlar vergisi, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor.
Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine ise devam ediliyor. İrlanda'da düşük CO2 emisyonuna sahip araçlar ödüllendirilirken, yüksek CO2 emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.
Ödenecek yıllık vergi, çevre dostu araçlarda 104 avrodan başlıyor, bu rakam yüksek emisyona sahip araçlarda 2.100 avroya kadar yükseliyor.
-Fransa: 2008 başında uygulamaya konulan ödül-cezalandırma sistemiyle CO2 emisyonu aşağı çekilmeye çalışılıyor. Sistemde düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanırken, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.
Bu yıl için kilometrede 124 gramdan fazla CO2 emisyonuna neden olan araçlar ödülden yararlanamıyor, emisyon miktarının 156 gramı aşması durumunda cezalar uygulamaya giriyor.
Sistem sayesinde 2007 sonunda 149 gram olan yeni araçların ortalama emisyon miktarı, geçen yılın ikinci katılımında 133 grama düştü.
-İsveç: İsveç'te binek otoların neden olduğu emisyon, diğer AB üyesi ülkelere göre oldukça yüksek. Bu ülkede 2006 yılında CO2 emisyonuna dayalı vergilemeye geçildi. 2003 yılında 198 gram düzeyinde bulunan CO2 emisyonu, 3 yıl sonra 191 grama geriledi.
Ancak buna rağmen İsveç, AB üyeleri içinde hala araç filosu ağır ve yakıt tüketimi yüksek olan bir ülke durumunda. Yüksek emisyona rağmen ülkede büyük motorlu araçlar hala tercih ediliyor.
-Diğer ülkeler: AB'de 2006 yılında binek otolara CO2 ile ilintili vergi uygulayan ülke sayısı 9 iken, bu sayı 2007 yılında 11'e, 2008 yılında 14'e, daha sonra da 17'ye yükseldi. Günümüzde İngiltere, Fransa, İsveç ve İrlanda'nın dışında 13 ülke daha kısmen ya da tamamen CO2 emisyonuna ya da yakıt tüketimine göre motorlu taşıtlar vergisi uyguluyor.
Listeye Almanya, Letonya ve İtalya da eklenirken, İtalya ve Lüksemburg haricindeki bütün Batı Avrupa ülkelerinde arz edilebilir elektrikli araçlara teşvik uygulaması sözkonusu.
-Almanya: Karbon temelli motorlu taşıtlar vergisi uygulamasına en son katılan ülkelerden birisi. 2009 yılının sonunda gerçekleştirdiği reform ile araçların silindir hacmine göre değil, yaydıkları CO2 ve diğer zararlı gazların miktarına göre vergilendirmeye başladı.
-Hollanda Karbon temelli vergileme yapan bir diğer ülke. Daha temiz ve daha az karbon yayan araç teknolojini teşvik için plaka vergisini daha etkin yakıtlı araçlan için indirdi. Bu değişimin ardından etkin yakıtlı B kategori araçların piyasa payı yüzde 9,5'den yüzde 16,1'e yükseldi.



MerT01__civic

  • İleti: 2680
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #1 : Ekim 21, 2011, 03:50:54 ÖS »
araba 6bin vergisi 2bin diyor :D nasıl iş.. hem bide sadece benzin ve dizel demiş.. araçların %90'ı lpg'li lpg olan nasıl olucak..
« Son Düzenleme: Ekim 21, 2011, 03:52:29 ÖS Gönderen: MerT01__civic »

TURQAZ

  • İleti: 733
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #2 : Ekim 21, 2011, 04:02:03 ÖS »
ben her halükarda şanslıyım 1.4 tdi :))

drmoz

  • İleti: 727
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #3 : Ekim 21, 2011, 04:56:25 ÖS »
LPG li araçlar için yeni bir düzenleme var mıdır? Malumunuz eğer önemli olan çevre kirliliği ise, teorik olarak LPG'nin yanması sonucu oluşan iki bileşik var: H2O ve CO2 :D

MerT01__civic

  • İleti: 2680
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #4 : Ekim 21, 2011, 10:29:15 ÖS »
LPG li araçlar için yeni bir düzenleme var mıdır? Malumunuz eğer önemli olan çevre kirliliği ise, teorik olarak LPG'nin yanması sonucu oluşan iki bileşik var: H2O ve CO2 :D
valla ben bu işten birşey anlamadım :D nasıl olur bu uygulama görücez bakim..

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #5 : Ekim 21, 2011, 10:44:43 ÖS »
LPG li araçlar için yeni bir düzenleme var mıdır? Malumunuz eğer önemli olan çevre kirliliği ise, teorik olarak LPG'nin yanması sonucu oluşan iki bileşik var: H2O ve CO2 :D
valla ben bu işten birşey anlamadım :D nasıl olur bu uygulama görücez bakim..

Cevreyi en az kirleten LPG li araclar degil mi?
Lpg li araclarin da emisyon dusuk olmasindan dolayi vergisi dusuk
olmali.

MerT01__civic

  • İleti: 2680
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #6 : Ekim 21, 2011, 10:47:17 ÖS »
LPG li araçlar için yeni bir düzenleme var mıdır? Malumunuz eğer önemli olan çevre kirliliği ise, teorik olarak LPG'nin yanması sonucu oluşan iki bileşik var: H2O ve CO2 :D
valla ben bu işten birşey anlamadım :D nasıl olur bu uygulama görücez bakim..

Cevreyi en az kirleten LPG li araclar degil mi?
Lpg li araclarin da emisyon dusuk olmasindan dolayi vergisi dusuk
olmali.

öyle ama lpg konusunda hiçbir açıklama yapılmamış.. bakalım neler olacak..

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #7 : Ekim 21, 2011, 10:52:22 ÖS »
lpg en düşük olanı olacaktır bence.

ahmet290

  • İleti: 246
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #8 : Ekim 21, 2011, 10:55:21 ÖS »
lpgli araçlardan vergi alınmasın :D

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #9 : Ekim 21, 2011, 11:08:09 ÖS »
ahmet bu kesinlikle olmaz, ben daha zam yaparlar diye korkuyorum.

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #10 : Ekim 21, 2011, 11:12:41 ÖS »
6000 tl lik araçtan 2000 tl vergi alan zihniyetin ben varya ...... töbe töbe yine gece gece hoplattılar sinirimi yahu

MerT01__civic

  • İleti: 2680
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #11 : Ekim 21, 2011, 11:15:23 ÖS »
6000 tl lik araçtan 2000 tl vergi alan zihniyetin ben varya ...... töbe töbe yine gece gece hoplattılar sinirimi yahu
zamlardan dolayı millet 2.el'e hücum eder diye böyle bir önlem aldılar heralde :D

gronholm_07

  • İleti: 366
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #12 : Ekim 21, 2011, 11:26:26 ÖS »
bagajlarınızda mobil1 esp 5w-30 bulundurmayı unutmayın. dusuk sulfur ve fosfor ıcerdıgı ıcın egsoz emısyon sıstemını korur ve dunyadakı yesıl damgalı tek urundur... bılgılerınıze...

Utku Ataç

  • İleti: 709
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #13 : Ekim 22, 2011, 07:58:10 ÖÖ »
hadi hayırlısı :)

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #14 : Ekim 22, 2011, 08:39:44 ÖÖ »
olan yine fakire olcak 2003 lü yıllarda hurda indirimi çıkarttılar fakir fukaranın elindeki 2-3 milyarlık arabaları topladılar alt gelir araçsız kaldı şimdide yine olan alt gelir tabakasını hedef alıyor. Aracı sadece hastası olunca, carsı pazara yada ayda bir piknige gitmek için giden vatandasın aracına goz diktiler. Atıyorum 90 model 2000 motor ford tanustan emisyonu çok diye 2000 T.L vergi alırsalar çogu aracı hurdacı yolu bekliyor yine. 

mali

  • İleti: 8035
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #15 : Ekim 22, 2011, 11:10:06 ÖÖ »
bu durumda lpg en avantajlı olur ama maksat kazık atmaksa bir yolunu bulurlar ama maksat çevre duyarlılığıysa lpg avrupada teşvik ediliyor ;)

2432

  • İleti: 905
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #16 : Ekim 22, 2011, 07:31:49 ÖS »
netice yok konuda yahu. TR de olcak mı ne zaman olur,direk dış ülkelerden veriliyor örnekler, ne kadar emisyona ne kadar vergi muhabbeti de nanay

av.ak

  • av.ak
  • İleti: 257
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #17 : Ekim 28, 2013, 07:59:57 ÖS »
up. varmı gelişme :)

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #18 : Ekim 29, 2013, 07:19:53 ÖÖ »
var mı lpg ile ilgili bir gelişme ?

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: 2012 MTV motor hacmine değil,emisyona göre hesaplanacak.
« Yanıtla #19 : Ekim 29, 2013, 07:23:04 ÖÖ »
bekliyoruz.