Gönderen Konu: Type-R için En Uygun Filtre Kiti  (Okunma sayısı 4087 defa)

Buğra A.

  • İleti: 225
    • Buğra AKPINAR
Type-R için En Uygun Filtre Kiti
« : Nisan 05, 2007, 11:47:15 ÖS »
Merhaba ;

Şu son zamanlarda filtre kitlerini detaylı bir şekilde araştırıyorum ve aracıma en uygun kitin hangisi olduğuna karar veremedim.

AEM v2 & AEM Cold Air arasındaki farklar nelerdir acaba?

Teşekkürler...



R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: Type-R için En Uygun Filtre Kiti
« Yanıtla #1 : Nisan 06, 2007, 12:11:53 ÖÖ »
Aem v2 SRI = Short Ram Intake
Aem CAI = Cold Air Intake

v2 , motorun hemen yanından şanzımanın bulunduğu boşluğa doğru kıvrılır filtre o boşlukta durur.
CAI ise akünün yanından boru ile tampon altına doğru iner , davlumbazın içinde durur , en iyi soğuk havada o şekilde alınmaktadır.

Injen ve Pipercross 'ta düşünebilirsin ekstra olarak.

SuperSonic

  • İleti: 1432
    • http://www.teamhondaturkey.com
Ynt: Type-R için En Uygun Filtre Kiti
« Yanıtla #2 : Nisan 06, 2007, 08:48:22 ÖÖ »
Benim tercihim AEM V2

R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: Type-R için En Uygun Filtre Kiti
« Yanıtla #3 : Nisan 06, 2007, 10:23:42 ÖÖ »
Ya ben eski arabamda Aem v2 kullanıyordum , sesi falan gayet güzel , tampon altından güzel bir besleme yardımıyla dahada iyi oluyor , tek eksiği Heatshield adı verilen motorla arasındaki ısı alışverişini engelleyen metal parçanın olmaması...

Ama şöyle birşey var alma şansın varsa Injen SRI al , site üyelerimizden ALG kullanıyor çokta memnun.

Buğra A.

  • İleti: 225
    • Buğra AKPINAR
Ynt: Type-R için En Uygun Filtre Kiti
« Yanıtla #4 : Nisan 06, 2007, 11:22:50 ÖÖ »
Cold Air önerdiler.Ayrıca kelepçe bölümüne bypass adını verdikleri bir şeyde dahil ediyorlarmış.Merak ettim sadece nasıl bir performans alabilirim diye.Teşekkür ederim.

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Type-R için En Uygun Filtre Kiti
« Yanıtla #5 : Nisan 07, 2007, 12:13:15 ÖÖ »

   CAI ile daha fazla performans alırsınız SRI'ye göre.. Injen veya Aem Cai başarılı olacaktır..

   Yalnız type-R sahiplerinin aklını kurcalayan tek sorun Cai'lerin çamurluğun içinde olmasından dolayı su çekme ihtimalidir.. Yoksa birçoğu Cai ile daha fazla performans alınabileceğini bilir, sadece bu kötü ve baş ağrıtacak ihtimalden dolayı Sri tercih etmektedirler.. Şu da var ki, daha Cai kullanıp da su alan hiç type-R olmadı ülkemizde :) (yurdışında oldu mu olmadı mı bilemiyorum).. Güzel bir şekilde yapıldığı zaman bir sorun olacağını zannetmiyorum (yarım metre suya girmedikçe tabiki :) )

   

Buğra A.

  • İleti: 225
    • Buğra AKPINAR
Ynt: Type-R için En Uygun Filtre Kiti
« Yanıtla #6 : Nisan 07, 2007, 10:55:43 ÖÖ »
CAI için bypass öneriyorlar.Ara kısma ufak bir filtre yani.Eğer su alma ihtimali olduğunda direk filtre girişi kesiliyor ve bypasstan hava alınıyormuş kuruyana kadar.Bu arada AEM V2'de karar kıldım şimdilik.İleride noolur bilemem artık.

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Type-R için En Uygun Filtre Kiti
« Yanıtla #7 : Nisan 07, 2007, 08:52:04 ÖS »

   Valla nasıl oluyor o olay anlayamadım tam olarak, aynı boru üzerinde, bir borunun başında, bir de ortalarda 2 tane filtre mi oluyor yani  ???

Yani eğer bu olay ile su alma riski tamamen ortadan kalkıyorsa bence v2 ye falan gerek kalmaz..

R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: Type-R için En Uygun Filtre Kiti
« Yanıtla #8 : Nisan 07, 2007, 09:41:57 ÖS »
Bypass diye bir olay duymadım ben ancak filtreye geçirilen bir çorap tarzı bişey var suyu almıyor ama havayı alıyor , bu tarz birşeyde düşünülebilir.

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Type-R için En Uygun Filtre Kiti
« Yanıtla #9 : Nisan 08, 2007, 01:53:38 ÖÖ »

   Hee yani bu veya benzeri birşey olabilir ama filtrede bypass fln ben de ilk defa duyuyorum..

Buğra A.

  • İleti: 225
    • Buğra AKPINAR
Ynt: Type-R için En Uygun Filtre Kiti
« Yanıtla #10 : Nisan 08, 2007, 10:40:34 ÖÖ »
Bende ilk defa  duydum ancak deneyen arkadaşlarım çok memnunlar.Estremo Tuning bahsetmişti bana bu işten.

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: Type-R için En Uygun Filtre Kiti
« Yanıtla #11 : Nisan 10, 2007, 11:17:14 ÖS »
by-pass valf diye bir ara aparat var doğrudur..

ama gereksiz pahalı satılıyor..

bu arada aracında hedırs, eksoz sistemi, beyin vs olayına girmeyeceksen CAI ye girmene gerek yok cunku SRI de netice itibari ile bişeyler var ama öyle abartılan beygirler oldugunu düşünmüyorum...

CAI den dolayı motor bloğuna su çekmiş type-r lar ingiltere forumlarında var, forumlardan birinde okuduktan sonra CAI ye pek yaklaşasım olmadı..

INJEN SRI kullanıyorum ve oldukça memnunum..performans olarakda stock type r dan farklı oldugunu soyleyebilirim...