TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: Buğra A. - Nisan 05, 2007, 11:47:15 ÖS
-
Merhaba ;
Şu son zamanlarda filtre kitlerini detaylı bir şekilde araştırıyorum ve aracıma en uygun kitin hangisi olduğuna karar veremedim.
AEM v2 & AEM Cold Air arasındaki farklar nelerdir acaba?
Teşekkürler...
-
Aem v2 SRI = Short Ram Intake
Aem CAI = Cold Air Intake
v2 , motorun hemen yanından şanzımanın bulunduğu boşluğa doğru kıvrılır filtre o boşlukta durur.
CAI ise akünün yanından boru ile tampon altına doğru iner , davlumbazın içinde durur , en iyi soğuk havada o şekilde alınmaktadır.
Injen ve Pipercross 'ta düşünebilirsin ekstra olarak.
-
Benim tercihim AEM V2
-
Ya ben eski arabamda Aem v2 kullanıyordum , sesi falan gayet güzel , tampon altından güzel bir besleme yardımıyla dahada iyi oluyor , tek eksiği Heatshield adı verilen motorla arasındaki ısı alışverişini engelleyen metal parçanın olmaması...
Ama şöyle birşey var alma şansın varsa Injen SRI al , site üyelerimizden ALG kullanıyor çokta memnun.
-
Cold Air önerdiler.Ayrıca kelepçe bölümüne bypass adını verdikleri bir şeyde dahil ediyorlarmış.Merak ettim sadece nasıl bir performans alabilirim diye.Teşekkür ederim.
-
CAI ile daha fazla performans alırsınız SRI'ye göre.. Injen veya Aem Cai başarılı olacaktır..
Yalnız type-R sahiplerinin aklını kurcalayan tek sorun Cai'lerin çamurluğun içinde olmasından dolayı su çekme ihtimalidir.. Yoksa birçoğu Cai ile daha fazla performans alınabileceğini bilir, sadece bu kötü ve baş ağrıtacak ihtimalden dolayı Sri tercih etmektedirler.. Şu da var ki, daha Cai kullanıp da su alan hiç type-R olmadı ülkemizde :) (yurdışında oldu mu olmadı mı bilemiyorum).. Güzel bir şekilde yapıldığı zaman bir sorun olacağını zannetmiyorum (yarım metre suya girmedikçe tabiki :) )
-
CAI için bypass öneriyorlar.Ara kısma ufak bir filtre yani.Eğer su alma ihtimali olduğunda direk filtre girişi kesiliyor ve bypasstan hava alınıyormuş kuruyana kadar.Bu arada AEM V2'de karar kıldım şimdilik.İleride noolur bilemem artık.
-
Valla nasıl oluyor o olay anlayamadım tam olarak, aynı boru üzerinde, bir borunun başında, bir de ortalarda 2 tane filtre mi oluyor yani ???
Yani eğer bu olay ile su alma riski tamamen ortadan kalkıyorsa bence v2 ye falan gerek kalmaz..
-
Bypass diye bir olay duymadım ben ancak filtreye geçirilen bir çorap tarzı bişey var suyu almıyor ama havayı alıyor , bu tarz birşeyde düşünülebilir.
-
Hee yani bu veya benzeri birşey olabilir ama filtrede bypass fln ben de ilk defa duyuyorum..
-
Bende ilk defa duydum ancak deneyen arkadaşlarım çok memnunlar.Estremo Tuning bahsetmişti bana bu işten.
-
by-pass valf diye bir ara aparat var doğrudur..
(http://img256.imageshack.us/img256/3252/aemabv20401ssl8.jpg) (http://imageshack.us)
ama gereksiz pahalı satılıyor..
bu arada aracında hedırs, eksoz sistemi, beyin vs olayına girmeyeceksen CAI ye girmene gerek yok cunku SRI de netice itibari ile bişeyler var ama öyle abartılan beygirler oldugunu düşünmüyorum...
CAI den dolayı motor bloğuna su çekmiş type-r lar ingiltere forumlarında var, forumlardan birinde okuduktan sonra CAI ye pek yaklaşasım olmadı..
INJEN SRI kullanıyorum ve oldukça memnunum..performans olarakda stock type r dan farklı oldugunu soyleyebilirim...