Gönderen Konu: vtec2 klima problemleri  (Okunma sayısı 18600 defa)

kaan07

  • İleti: 127
vtec2 klima problemleri
« : Haziran 18, 2012, 11:33:51 ÖS »
arkadaşlar hafta sonu 900 km kadar bir yolculuk yapma şansım oldu. Aracım 2005 vtec2 es. Aracımla yaşadığım klima sorunlarını aktarmak istiyorum. Aracın kliması bazen ılık esiyor pek soğutmuyor bazen öyle soğutuyorki içerdeki herkes üşüyor. Bazen yine orta seviyede soğutmadayken birden acayip soğutmaya başlıyor :) Birde yokuşta klima açıkken aracı epey bir zorluyor. Bunlar olağan şeyler ama anlayamadığım durum şu. Klima acık yürürken belli bir devire gelince birden sanki aracı birisi arkadan cekip bırakıyor gibi oluyor. Yani araçta kısa süreli bir yığılma sonra düzelme oluyor.Bazende belli bir devire gelince aracı birisi arkadan ittiriyor gibi araç kısa süreli bir ivme kazanıyor. Bu anlattıklarım öyle abartılacak kadar cok fazla değil yani sorun yaratacak kadar değil ama dikkatimi ceken ve anlam veremediğim şeyler. Bu sorunları sizlerde yaşıyormusunuz.



enginturan

  • Engin
  • İleti: 1268
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #1 : Haziran 19, 2012, 09:49:49 ÖÖ »
sorun değil bu yaşadıklarınız klima kompresörü devreye girip çıktığında oluyor bahsettiğiniz şeyler 2000 motor altındaki araçlarda çok fazla hissediliyor bu malesef

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #2 : Haziran 19, 2012, 11:24:49 ÖÖ »
aynen bende 1000km yaptım 3 gun once aynı dedıklerın gibi  bu klima işi malesef boyle bızım araçlarda.

ssmoonlight

  • İleti: 6
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #3 : Haziran 19, 2012, 03:34:52 ÖS »
klimadan konu açılmışken, daha geçen sene gaz bastırmıştım vtec2 aracıma çok ta güzel soğutmaya başlamıştı, ancak bu yaz gene aynı sorun klimanın hiç tadı yok, her sene gazmı bastırmak gerekiyor bu alete oksa başka bir sorunmu var anlıyamadım?

Alperen Eren

  • İleti: 183
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #4 : Haziran 19, 2012, 05:18:14 ÖS »
klimadan konu açılmışken, daha geçen sene gaz bastırmıştım vtec2 aracıma çok ta güzel soğutmaya başlamıştı, ancak bu yaz gene aynı sorun klimanın hiç tadı yok, her sene gazmı bastırmak gerekiyor bu alete oksa başka bir sorunmu var anlıyamadım?

Arkadaşlar Aracım 2005 2.4 Accord 155.000 km de.

Klimam çift yönlü dijital klima . Sol taraf hiç soğutmuyordu . Sağ tarafın soğutması ise zayıftı . Klimaya gaz bastırdım ve polen filtresini değiştirdim . Polen filtresi leş gibiydi . Aracı aldığım kişi sanki orjinalliği bozulmasın diye hiç değiştirmemiş . Neticeye gelince şu anda her iki tarafta gayet iyi soğutuyor . Ancak konuyla alakalı esas kısmı şuki ; Usta kışında haftada bir klimayı açmak gerektiğini yoksa gazın zamanla özelliğini yitirdiğini söyledi . Belki problem bununla alakalı olabilir diye bahsettim .

Herkese iyi forumlar ...

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #5 : Haziran 19, 2012, 07:48:55 ÖS »
ben bir sene oldu bastıralı bir sikıntı yok. gecen sene nasılsa bu senede aynı. kısında calıstırmadım klimacılar gazın devirdaimi için calıstırılmasını soyluyorlar ama sizin  sorun sistemde kacak olmasından

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #6 : Haziran 21, 2012, 04:17:50 ÖS »
Genelde klima kompresöründeki contalar aşınıyor ve gaz kaçırıyor. Eğer motora çok aşırı yük bindiriyorsa yine kompresörle ilgili sorununuz var demektir.kompresör rulmanlarının yağı azalmıştır yada rulmanlar zarar görmüştür.ki harekete geçmekte zorlandığı için ciddi devir kaybına neden oluyordur.şahsen benimkinde devreye girip çıktığı zor belli oluyor.hemen belirteyim eski megane ınmdan biliyorum. O kompresör bakımı sıkıntılı iştir. 250-ile 500 arasında tutabilir.

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #7 : Haziran 21, 2012, 11:31:54 ÖS »
arkadaşın yaşadığı olaylar normal, şirkette clio 1.4 kullandım asıl ondaki farkı görseniz bizim araçlardaki o güç kaybına ses çıkarmazdınız.ben kışa girerken kayışı değiştirip kısa kayış takarım klima kompresörü kışın dönmez boşta kalır. yazın tekrar uzun kayışla klima kompresörünü de sistemin içine alırım. geçen sene değiştirdiğim polen filtrelerinin hali içler acısıydı, özellikle tozlu topraklı yerlerde dolanıyosanız 6 7 ayda değişmesi gerektiği kanaatine vardım. klima gazı basan yerlerde yarım saatte basılan gazlar pek randımanlı değildir. gaz ağır ağır 1 2 saatte basılmalı. klima gazı bastırıken sistemde klima yağı olup olmadığını sorun. kompresörden uğultu geliyorsa rulmanı değiştirmek işinizi görür, maksimum 50 tl tutar. eğer ihmal edilirse kompresör zarar görür sıfırının fiyatını duymak istemezsiniz çıkma parça peşine düşersiniz.

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #8 : Haziran 22, 2012, 10:24:21 ÖÖ »
Söylediklerinize katılıyorum. Kompresör fiyatlarının 1000-2000 tl civarı olduğunu biliyorum. Ancak 50 tl ye kompresörü sökecek, içini açacak , bakımını yapacak (ki açılınca conta ve rulmanlar değişiyor) yerine
 takacak bir usta bulunmaz diye düşünüyorum.sadece parça maliyeti 100 tl civarı tutar. Artı gaz boşalıyor mecburen gaz basılacak. En az yarım gün işçilik olacak. Ben meganımda kompresör tamirine 250 civarı vermiştim.artı diğer masrafarla 500 tl yi bulmuştu. Çokda istediğim gibi olmadığı için sattım gitti..

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #9 : Haziran 22, 2012, 05:48:53 ÖS »
hocam bunda rulman kasnakta. genelde kasnağa güç bindiği için o bozma yapar. serviste kasnakla rulman monteli satılıyor. tahmini 350 tl idi sanırım. ama kompresörü sökünce( sen bile yaparsın elin yatkınsa ) uçtan kasnağı söküyosun içinden rulmanı çıkarttırıp yenisini taktırtmak tornacıda 5 10 tl arası para atıyosun. 20 tl rulman. klima gazın var ise kompresör klima gazını içine çekiyo nekadar gaz çektiği yazıyo saatinde. tekrar o gazı aracına basıyo zaten gaz senin eksiği varsada tamalıyo farkını veriyosun. bi el emeğide 25 tl atsan elektrikçine işlem tamam. 1 1buçuk saat anca sürüyoki zaten yarım saati parça alıp tornacıya giderken geçiyo.

galantus

  • İleti: 822
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #10 : Haziran 22, 2012, 08:26:51 ÖS »
allaha şükür benim soğutmada sorun yok ama klima düğmesine basınca hemen farkı hissedebiliyorum. Ayrıca düzde öyle cok aşırı bir güç kaybım yok ama rampada kendini epey belli ediyor. Mesela araç 4 le rahat cıktığı yokuşu klima acıkken 3 e düşmüyor ama 4 le rahat rahat cıkmıyor zorluyor. Sizde nasıl

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #11 : Haziran 22, 2012, 09:08:34 ÖS »
Arkadaşlar tüm THT üyelerimize buradan klima sorunları ile ilgili olarak yardımcı olmaya çalışacağım, yaşadığım iklimin sıcak oluşu sebebi ile klima konusu çok hassas bizler için, daha önceki araçlarımda sorunlarım oldu klima ile ve neredeyse bu konu üzerine master yapmış kadar bilgi sahibi oldum, öğrenmek istediklerinizi yada sorunlarınızı pm olarak atarsanız net cevap vermeye çalışırım.
Konuyu başlatan üyemizin sorunu aydınlığa çıkması için, en son klima bakımı ne zaman yapıldığı ve gaz basma işlemi sırasında ve öncesinde vakum süresi ayrıca kompresör yağ miktarı ile ilgili bir takım bilgileri öğrenmek gerek benim olaydan anladığım elbetteki emin olamamakla birlikte, klima yağının olması gerekenden fazla konulmuş olduğu yönünde, eğer yanılıyorsam söyleyin, klimanız şehir içi çok sıcak ortamda uzun süre çalıştığında kesik kesik ılık soğuk üflüyorsa ve aracınıza al ver tabir edilen çekişte düşmeler yaşatıyorsu sorun vakumun az yapılmasındandır, uzun yolda soğutmada sorun olmaz fakat şehir içinde soğutma güçlüğü çeker, ilk çalıştığında yine soğutur fakat motorkaputu içi ısındığında soğutma olayı verimsizleşir doğru mu?

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #12 : Haziran 23, 2012, 12:36:10 ÖÖ »
allaha şükür benim soğutmada sorun yok ama klima düğmesine basınca hemen farkı hissedebiliyorum. Ayrıca düzde öyle cok aşırı bir güç kaybım yok ama rampada kendini epey belli ediyor. Mesela araç 4 le rahat cıktığı yokuşu klima acıkken 3 e düşmüyor ama 4 le rahat rahat cıkmıyor zorluyor. Sizde nasıl

çok normal hocam, ani hızlanmalarda ben çok etkileniyorum yoksa sıkıntı yok bence

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #13 : Haziran 23, 2012, 12:47:08 ÖÖ »
Arkadaşlar tüm THT üyelerimize buradan klima sorunları ile ilgili olarak yardımcı olmaya çalışacağım, yaşadığım iklimin sıcak oluşu sebebi ile klima konusu çok hassas bizler için, daha önceki araçlarımda sorunlarım oldu klima ile ve neredeyse bu konu üzerine master yapmış kadar bilgi sahibi oldum, öğrenmek istediklerinizi yada sorunlarınızı pm olarak atarsanız net cevap vermeye çalışırım.
Konuyu başlatan üyemizin sorunu aydınlığa çıkması için, en son klima bakımı ne zaman yapıldığı ve gaz basma işlemi sırasında ve öncesinde vakum süresi ayrıca kompresör yağ miktarı ile ilgili bir takım bilgileri öğrenmek gerek benim olaydan anladığım elbetteki emin olamamakla birlikte, klima yağının olması gerekenden fazla konulmuş olduğu yönünde, eğer yanılıyorsam söyleyin, klimanız şehir içi çok sıcak ortamda uzun süre çalıştığında kesik kesik ılık soğuk üflüyorsa ve aracınıza al ver tabir edilen çekişte düşmeler yaşatıyorsu sorun vakumun az yapılmasındandır, uzun yolda soğutmada sorun olmaz fakat şehir içinde soğutma güçlüğü çeker, ilk çalıştığında yine soğutur fakat motorkaputu içi ısındığında soğutma olayı verimsizleşir doğru mu?

dediklerin doğru hocam yukardaki yazılarımdan birindede bahsettim. klima yağı vakum ve geri basım önemli unsur.  soruna gelirsek şehir içinde şehir dışındaki gibi motor içinde hava sirkülasyonu olmadığı için verim azalmakta. telafi etmek için aracı devirli kullanmak gerekirki buda aşırı yakıt tüketimi ve motor ısısının dahada artmasına neden olur.  peki klima borusunun aşırı ısınmasını nasıl açıklarsın klima soğukta çalışırken. bikere klima çalışır vaziyette dolaştım motor kaputunu açıp o ana boruya dokundum ateş gibiydi tesadüfen oldu. normal çalışma prensibimidir? çünkü benim bildiğim soğuk olması gerektiğiydi.

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #14 : Haziran 23, 2012, 07:34:22 ÖÖ »
hangover, senin tesadüfen temas ettiğin yer yüksek basınç borusu, yapısal olarak incedir ve yüksek basınçlı gazı taşıdığı için sıcaktır, kompresörden basınçla itilen gazı evaparatör dediğimiz iç soğutma peteğine doğru götürür, evparatör girişindeki genleşme valifnden püskürtülen gaz hacim değişikliğinden dolayı etkili bir soğukluk verir, soğumuş olan gazı, alçak basınç borusu aracılığı ile kompresörümüz yeniden emmek sureti ile olay bu şekilde devam eder, senin durumunu şu şekilde düşünüyorum, şehir içi çalışırken aşırı ısınan sistem basınç kaptörünün devreye girmesi ile, kompresör devre dışı kalmakta, yani yeterince vakumlama yapılmadığından gazın hacmi sistem içindeki olması gereken hacmi aşmakta ve sistem kısa aralıklarla devreye girip çıkmakta.

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #15 : Haziran 23, 2012, 11:19:54 ÖS »
hangover, senin tesadüfen temas ettiğin yer yüksek basınç borusu, yapısal olarak incedir ve yüksek basınçlı gazı taşıdığı için sıcaktır, kompresörden basınçla itilen gazı evaparatör dediğimiz iç soğutma peteğine doğru götürür, evparatör girişindeki genleşme valifnden püskürtülen gaz hacim değişikliğinden dolayı etkili bir soğukluk verir, soğumuş olan gazı, alçak basınç borusu aracılığı ile kompresörümüz yeniden emmek sureti ile olay bu şekilde devam eder, senin durumunu şu şekilde düşünüyorum, şehir içi çalışırken aşırı ısınan sistem basınç kaptörünün devreye girmesi ile, kompresör devre dışı kalmakta, yani yeterince vakumlama yapılmadığından gazın hacmi sistem içindeki olması gereken hacmi aşmakta ve sistem kısa aralıklarla devreye girip çıkmakta.

dediğin gibi olma ihtimali var hocam , gaz doldurduğum yere gittim makinesi o sıra randımanlı çalışmıyomuş bunu öğrendim. bakıma sokmuş makinesini hafta içi telafi edicek tekrar vakum yapılıp gaz basılıcak . bilgilendirmen için teşekkür ederim birkaç gün klima açmayayım dimi hocam o işlemi tekrar yaptırana kadar ,yoksa bi zararı yokmu bu şekilde birkaç gün daha kullanayımmı bununda bilgisini verirsen sevinirim

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #16 : Haziran 23, 2012, 11:24:12 ÖS »
bir zararı olmaz, muhtemelen cihazların kalibrasyonu bozulmuştur, gaz gramla verildiği için çok hassas terazisi var cihazın kendi bünyesinde, tam ölçüm yapamıyorsu gaz fazla verilmiş te olabilir.

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #17 : Haziran 23, 2012, 11:27:49 ÖS »


ısınan yeri işaretledim hocam. resimde görünmeyen 6-7mm çapında bir boru daha var onada baktığımda oda sıcaktı

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #18 : Haziran 23, 2012, 11:29:20 ÖS »
işaretlediğin borunun soğuk olması gerekir, alçak basınç ve vakum hortumu çünki

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #19 : Haziran 23, 2012, 11:31:45 ÖS »
ateş gibiydi hocam malesef. sorun nedir sence sistemde hatalı başka bişeymi vardır yoksa dediğin gibi gazın basınç dengesizliğindenmidir

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #20 : Haziran 23, 2012, 11:32:09 ÖS »
bu işaretlediğin boru, klima sistemi çalışır durumdayken mi sıcaktı yoksa sistem bir müddet kullanılıp kapatıldıktan sonra mı yani motorun kaput içi ısısından etkilenerek ısınma ihtimalinden soruyorum, sistem çalışırken soğuk olması gerekir.

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #21 : Haziran 23, 2012, 11:39:07 ÖS »
klima açık yanaştım aracı stop ettim yağına suyuna bakarım havalansın diye motor kaputunu kaldırdım o sıra elim o boruya dokundu.

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #22 : Haziran 23, 2012, 11:40:07 ÖS »
pardon hocam hatta stop etmedim motor çalışıyodu biraz motor sesinide dinlerim dedim. sonra stop ettim. ama yanaştığım an klimayı kapattım

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #23 : Haziran 23, 2012, 11:43:37 ÖS »
klima açık yanaştım aracı stop ettim yağına suyuna bakarım havalansın diye motor kaputunu kaldırdım o sıra elim o boruya dokundu.
tamam, sıcak olması normal o zaman, yarın sistemi çalıştır bir müddet yani aracın motoru kaput içi ısınsın ve daha sonra sistem çalışırken rölantide kontrol ve ardından aracın devrini 1500rpm sabit tut bir de aynı yere tekrar dokun aradaki farkı buradan aktar, bu işlem esnasında havalandırma hızımızı en hızlı olacak şekilde açmış olmamız gerek ayrıca dışarıdan aldığı havayı içeri vermeli camlar kapalı olmalı, bir böyle konrol et, daha önceki yıllarda burada yazmıştım klima performans testini, eğer bulursam uzun uzun yazmadan linkini atmaya çalışayım buraya.

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: vtec2 klima problemleri
« Yanıtla #24 : Haziran 23, 2012, 11:46:17 ÖS »
kacaman:
evet arkadaşlar klimamızı test edelim hep birlikte öğrenelim bu test nasıl yapılır.
arkadaşlar olayı anlatayım bu klima performans testi:
araç 1 saat gölge bir yerde bekletilir, aracın yüze hava üfleyen yerine termometre konularak dışardan hava içeri girecek şekilde max konumunda üflemesi sağlanır, klimayı çalıştırmıyoruz dikkat lütfen, içeri giren havanın dış ortam sıcaklığı ile arasındaki farka bakılır + - 5 derece olarak aralık kabul sayılır, aracın kapılar pencere ve kaput kapalı rolantide çalışırken üfleme hızı max konumu ve dışarıdan hava içeri girecek şekilde klima çalıştırılır. 6 dakika sonra yüze hava üfleme yerine bıraktığımız termometreye bakılır dış ortamdan içeri en hızlı şekilde üflediği havayı dış sıcaklığın 1/2 si ile 4 derece üstü olacak aralıkta üflüyorsa klimamız iyi soğutuyor demektir örneğin, dış ortam 40 derece ise üflediği havayı 20ile 25 derece arasına kadar düşürmüş olmalı.