Gönderen Konu: rolanti sorunu olanlar 98İES gaz kelebek sensörlerinin temizliği ( resimli)  (Okunma sayısı 17624 defa)

gecetilkisi

  • İleti: 1998

Bilindiği üzere aracım yağmur sonrası 2000-3000 devir arası kesiklik ve gaz yememe sorunu yapıyordu. Buji kablosunu değiştirdim ve ateşleme sistemini kontrol ettim. Sorun yoktu en son bizce gaz kelebek sensörü dediğimiz potansiyometre ve map sensörünü temizledim taktım.Ancak parçanın görevini tam anlamadan temizlik yaptığımdan gaz yememe devam etti ve  tekrar sökme gereği  duydum.

Bu potansiyometre teyplerdeki ses açıp  kapama düğmesi prensibi ile çalışıyor gaz kelebeğinin konumunu ecu ye bildirip  ona göre yakıt hava karışımı ayarlıyor.

Bildiğimiz ies motoru





Gaz kelebeği motor üzerindeyken potansiyometre soldaki kırık soketli olan siyah parça




Potansiyometre  sökülmüş hali gaz kelebek gövde tarafı



Potansiyometre yaylı bir parça görüldüğü gibi üç bacağı var ben bu üç bacağın okuyucu olduğunu sandım fakat yanılmışım gerçek okuyucu ortadaki yayın altında olduğundan orayı tekrar balata temizleyici ile temizledim.



Potansiyometre ön tarafı



Sıradaki parçamız gaz kelebeği altında rolantiyi ayarlayan parça bu parça motor su sıcaklığında ,klima, hidrolik direksiyon ve  elektrik aksamlarını kullanımında içindeki sıcaklık sensörü ve ecuden gelen verilerle üzerindeki  motor vasıtasıyla hava kanalını açıp kapayarak rolantiyi sabit ayarda tutmak.

Sol tarafından su geçişi olurken sağ taraf taki iki kanallı yer hava girişini kontrol ediyor   


Oksijen sensörünede bir el atayım dedim ama hava karardığından, tampon ve radyatörü sökmeden sökülmediğinden öyle bir denedik ama sökemedim.


Gaz kelebek gövdesi takıldıktan sonra Motor soğukken rolanti 1500 devirde sabit



Fan açtıktan sonra gaza basıp (4000-5000 devire gelene kadar)  çektikten sonra rolanti 1000 devirde sabit.



Bir haftadır deniyorum  aracın gaz yememe tekleme sorunu geçti ancak sanki perormansı birazcık düştü  gibi geliyor. Birde arac rolantiyi kendisi indirmiyor ilahla gaz vermek lazım.

Artık kendi ustamız olduğumuza göre bana 1 adet potansiyometre lazım cıkmacılar tutturabildiğine fiyat söylüyorlar aralarında  bayağı bir uçurum var ebayda  28 dolar civar fakat onlada hiç tecrübem olmadığından  ugraşamıyorum.

Aranıyor bölümünde sansımı deneyeyim.








hondacolik

  • ホンダ患者
  • İleti: 898
devirde kayma var zannedersem dostum , bunun 2 yolu var biri pc'den kalibrasyon yaptırman diğeri ise akünün artı kutup başını söküp yarım saat beklemen sonra takıp hiç gaz vermeden çalıştırıp rölantide 10-15 dakka çalıştırman sonrası devir 800 lerde seyreder bizzat denendi umarım işe yarar

gecetilkisi

  • İleti: 1998
onları yaptım olmadı.bu aracımı 800 devirde hiç gormedim ben çalısırken. arada düşüyo ama geri 1 e geliyor.

23korg23

  • İleti: 2477
adaptasyon gerekli gibi.. eğer eskidende yüksek devirde çalışıyor idiyse o zaman rolanti ayarını yaptıracaksın kendin yapma bence bilgisayardan adaptasyon yapacak usta halleder.. oksijen sensörü radyatör sökülmeden çıkıyor temizledikten sonra farkı görürsün zaten... birde iat sensörünü temizle elini sürmüşken en basiti zaten eğer kutu içi filtre falan kullanıyorsan iat sensörü kirlenebiliyor peçete ile temizlesen de olur

cobra34

  • İleti: 1427
aracın rolanti beyni üzrindeki civatadan ayar yapman gerekiyor ustaya bile gerek yok,adaptasyon gerekli değil ies lerde.

gecetilkisi

  • İleti: 1998
nerde o civata göstermen mümkün mü

gecetilkisi

  • İleti: 1998
bir de benim rolanti sorunum yok sorun rolantinin normale gelmesi için araca gaz vermem lazım sımdi civata ile dusursek bu sefer stop etme başlayabilir.

23korg23

  • İleti: 2477
o vidanın yerini bilerek söylemedim kurcalama diye... bence adaptasyon ve bilgisayardan görerek ayarlamak daha sağlıklı... unutmadan senin rolanti sorunun var bence çünki rolanti yüksek bizim araçların rolantisinin orjinal değeri 760 ile 860 devir arasında olmalı

gecetilkisi

  • İleti: 1998
bugun yetkili servise gittimadam bunlara adaptasyonolmaz dedi biriniz. şimdi durm soyle sabah calısıyor 1500 devirde 1 dakka ısıstıyoz yola cıkıyorum bu sefer rolanti 2000 de en az 15 dakika bir yol gitcem 1000 devire düşüyor . dikkatli bakıldıgında 1000-1100 arası oynama oluyor. cihaza baglattım sorun gözükmüyor. Biriniz su ayar civatasının yerini söylesinde birde ondan deneyelim ama sanmıyorum

belki gaz kelebeginin altında sıcak su giriş ve çıkışı olan parça var on tıkanmış yada görevini yapmıyor olabilir inat ettim vermiycem cıkmacılara 200-300 lira gaz kelebegine. EBAY dan aldıgım potansiyometre gelsin bakıcaz  duruma   

23korg23

  • İleti: 2477
hocam daha dün yaptırdım adaptasyonu ve adam gözümün önünde yaptı yetkili servis değil ama çok etkili bir servis dediğim yer.. hondanın kendi cihazıyla ve laptop ile yapıyor zaten program yönlendiriyor ustayı usta da o vidadan ayarlıyor.. program alt eşiği üst eşiği falan gösteriyor yazılı olarak uyarıyor ayrıcada şerit şeklinde de ( seritin rengi değişiyor devir yükseldikçe ileri düştükçe geri şeklinde)  uyarı veriyor... ustanın dediğine göre adaptasyonu kendisi zamanla yapıyormuş ama uzun sürer dedi
« Son Düzenleme: Aralık 27, 2012, 08:33:50 ÖS Gönderen: 23korg23 »

23korg23

  • İleti: 2477


anlaşılacağı üzere resmi servis manuelinden aldım göründüğü kadarıyla nasıl yapılacağıda sol tarafta anlatılmış...
« Son Düzenleme: Aralık 27, 2012, 08:42:03 ÖS Gönderen: 23korg23 »

gecetilkisi

  • İleti: 1998
anladığım kadarı ile o vida ile ayar yapmadan önce gaz kelebeğinin altındaki soket çıkartılıyor zaten o parça çıkınca devir ilk basta inip çıksada sonra sabit bir konumda kalıyor bendeki 2000 de kalıyor Ayarı o fişi çekip yapmam gerekiyor sanırım.

gecetilkisi

  • İleti: 1998
parça geldi rolanti az indi kesiklik bitti, ancak rolanti için gaz kelebegini tekrardan inceleyip kutup başını sökerek adaptasyon yapmayı düşünüyorum

bakidemir

  • İleti: 9
Merhaba arkadasim cok guzel paylasim yapmissin ama bazi resimler gozukmuyor ama senin soylemek istediklerini yaptim ayni sorun bendede var araba rolantide aptsl calisiyor kara duman atiyor bogaz kelebeyini komle soktuk baska bi hondadan aldik taktik sensorlerini deyistirdik bujiler sentesi beyini orjinal ariza tespit makinasina bagladik arizalar silindi aracta ariza goxukmuyor ama yine rolanti aptal yakit cigg 2000  3000 arasi karistiriyor tekliyor arabayi goturmediyim usta kalmadi enson ibreti alem olsun diye yakicam bunu bana bi yardim  arac 99 1.6 ies

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Bende de devam ediyo zaten iesler de var bu sorun sanirim bizim ariza rolanti motorunda pek takmiyorum artik arada bir yapiyo  1000 de degil 1200 de sabit duruyo ama  sendedalgalanma varsa baska sikinti var

bakidemir

  • İleti: 9
Arkadasimdada ies var hicbir sikinti yok onun bogaz kelebeyini komle sokup benim arabaya taktik mevcut sensorleriyle yine ayni sentesi normal sibob ayari 15 20 disbiritorude taktik yine ayni 3000 devire kadar karistiriyor cig yakiyor rolanyide dalgalaniyor arabayi surmeye kalktinmi sehir icinde dusuk devirde titriyor artik kafayi yemek uzereyiz gitmedimiz usta kalmadi beyini tamirciye gondermeyi dusunuyorum bi baksin bakalim (senin problemini bogazkelebeyinin pozisyonunu ayarlayan bir vida var map sensorunun sol altinda onu bi dene istersen)

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Denedim olmadi zamanla kendi ayarliyor felan dediler oyle kaldi sen motoru kompresyon testine soksana bakalim sonuc ne cikcak

bakidemir

  • İleti: 9
Komprasyona sokmadik ama aracin cekisi yururu iyi onada bakariz artik hersey denendi

bakidemir

  • İleti: 9
En sonunda cozduk arabaya yarim motor yaptik ama oldu siboblar deyisti kapak taslandi orjinal kapak contasi takildi arac suan tabanca sadece tps sensoru deyismesi lazim onuda biyerden temin edicez artik varsa bilen yardimci olsun

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ebay dan al cikmacilar 250 diyo

gecetilkisi

  • İleti: 1998
supap ayarı sonrası rolanti sorunu tamamen bitti.

Carismatiq

  • Mustafa
  • İleti: 2887
supap ayarı sonrası rolanti sorunu tamamen bitti.

Hadi hayırlı olsun :)

23korg23

  • İleti: 2477
Sn bakidemir subap ayari 15-20 degil.. emme 20 egzoz 25 olacak