merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım, bikaç ay önce herzaman hayalini kurduğum 2010 model 1.4 civic hb aldım araç 80 bin kmde şuan 60 binde lpg takıılmış.
benim sorunum araç ilk kalkışlarda40 - 50 metre gittikten sonra 1 den 2 ye geçeceği esnada hafif zorlanmayla karşılaşırsa (yani yol hafif rampa yada bir iki yolcum varsa )2. vitese geçemiyor ve şanzıman ukatılımı verip vitesi manuele yada boşa atıyor. durdurup stop edip tekrar çalıştırdığımda uyarı gidiyor ve sorunsuz yoluma devam ediyorum, uyarı vereceğini anladığımda vitesi manuel olarak 2 ye atıyorum ve 2 ye geçtikten sonra tekrar otomatiğe alıyorum, yani sizin anlayacağınız yoğun trafikte ve aşırı ısınmada vermesi gereken arıza ukatılımını araç soğukken ilk kalkışta 1. vitesten 2 ye geçmekte zorlandığı için veriyor.
ayrıca bu sorunla ilk karşılaştığımda aracı ada honda özel servise ya götürdüm friksiyon katsayısı 610 dediler baskı balata bitmemiş ancak sertleşmiş kavrulmuş değişmesi gerek dediler daha sonra ikiler hondaya götürdüm orda friksiyon katsayısı 460 çıktı baskı balata değişimine gerek yok kalibrasyonla düzelir dediler ve kalibrasyon yaptılar, aracın sürüşü ve vites geçişleri daha iyi oldu ancak arıza ukatılımı sorunu hala devam ediyor. (bu arada heriki servise de çok teşekkür ederim sorunum çözülmedi ama müşteri memnuniyetine önem veren güleryüzlü ve ilgili firmalar)
bu sorunu nasıl ortadan kaldırabilirim baskı balata değişimi yaparsam çözülür mü yada istanbul için i shift konusunda uzman bir servis tavsiyesinde bulunur musunuz. gereksiz yere baskı balataya 2000 tl para verip değiştirdikten sonra sorunun çözülmemesinden korkuyorum,
bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim teşekkürler.