Sevgili Honda Severler Sizlere Hondam’ın Yetkili Servisinde Başımda Geçen Olayları Anlatacağım ;
Süreç biraz uzun olabilir Şimdiden Kusura Bakmayın Lütfen ;
Eylül 2017 ,
Servis Hava yastığı değişim ile ilgili aradı ve gelin şöför hava yastığı motoru değişimi yapalım dediler. Ok dedim ve servise gittim,Dedim ki ben bu araç ile kaza yaptım daha önce hiçbir hava yastığı açılmadı,diğerlerini de kontrol edin. Yok dediler hasar tespit ücretimiz 200 liradır verirseniz diğerlerine bakarız arızalı ise değiştiririz dediler(ücretli) dedim ki saçmalıksınız yapmayın . 2 saat sonra aracımı aldım.
Ekim 2017
Aracın 50.000 bakımı geldi ,gittim servise bakım fiyatı alacağım sadece filtreler ve yağ için 980 tl fiyat istediler. Dedim hangi parçaları kullanıyorsunuz; söyledikleri parçaları piyasadan kontrol ettim ucuz parçalar ,yok dedim yapmayın dışarıdan kaliteli parçaları alıp kendi tamircime yaptırdım. Sadece 180 liraya. Tamircimin yaptığı kontrollerde ; şanzıman yağını ve motor kulağını değişim vakti gelmiş git parçaları al burada değiştirelim dedi bende dedim ki yok ben kazıklanayım ;gittim yetkili servise 580 lira kulak için 220 lirada şanzıman yağına bayıldım geldim. Geldiğimde bir baktım ki aracın direksiyon kutusundan tık tık diye bir ses geliyor, servis deki usta ile kontrole çıktık adam evet ama kronik bu bizim işçilik ile alakalı değil dedi attı üzerinden hemen . amk tamam dedim mecburen …
Kasım Başı 2017
İstanbul Üsküdar Bölgesinde yaşanan dolu felaketinden benim Hondam da nasibini aldı tabi,
2012 honda civic aracımda yaklaşık 120 adet dolu göçüğü oluştu bunu ile ilgili de ,İstanbul da aracımı sökecek ise yetkili servis söksün diye Altunizade deki Ayışığı Honda dan randevu aldım.(Haziran 2017)
Bıraktım aracı aradan 1 hafta geçti Cuma günü aradım servisi bitti mi diye ;yok dediler kaskodan onay bekliyoruz. Bu nasıl exper amk 1 haftadır servise mi uğramıyor diye kasko firmamı aradım;Raporu onayladıklarını experin hafta ortası servise gittiğini söylediler. Tabi aradım servis danışmanını dedim nasıl bir edit:kural dışı kelime) geçmedir bu çocuk mu kandırıyorsunuz !!! onlar da atlamışız hemen başlıyoruz önümüzdeki hafta aracınızı teslim edeceğiz dediler.
Kasım 2 hafta sonu
Aracımı teslim almaya gittim ;aracın göçüklerinden 3-5 tanesi hala duruyor, dedim ki teslim almam,
Hem kaskomdan bir dünya para alacaksınız hem de göçük düzeltmek için uğraşmayacaksınız, yapın dedim bıraktım aracı çıktım.
Kasım 3. Hafta
Aracın ön sağ kapındaki göçükleri düzeltmek için uğraşırlarken kapı camını kırmışlar, servisten usta aradı ve ustaca konuşmaya başladı ;
Camınız sıkışmış bizde göçüğe müdahele ederken camınız kastı ve patladı. Merak etmeyin elimizde cam var hemen değiştireceğiz dedi. Tamam Dedim hatadır geçmiş olsun.. Bunu üzerine adam demez mi ki kaskonuza yansıtacağız bunu diye,Tabi ben deliye döndüm, Hem orijinal camımı kırıp dandirik camı bana kakalayacaksın birde parasını benden alacaksın öyle mi.Zükerler Adamı Kaskoyu aradım ,Honda Merkezi aradım filan neyse bunlar bir şekilde kendi üzerlerinden yaptılar.
Kasım 4. Hafta
Aracı teslim almaya gitiim,araç çamur içinde yatıyor, dedim ki böyle iş olmaz filan ,dediler ki yıkamada geçici bir sorun var halledeceğiz, aracın içine bir baktım aracın içinde cam kırıkları, dedim ki detaylı temizleyin,yok mok dediler. Ben de Honda Merkeze mail attım Hemen ;Çoluk cocuk var bu arabada ,camınızı emanet ediyoruz , siz ne kadar düşüncesiz insanlarsınız ki bunları bize söyletiyorsunuz diye onlarda Ayışığını aramışlar temizleyin diye .
ay ışığı bana döndü aracınız temizledik gelin alın dediler.
Aralık 1 hafta
Gittim aracı almaya yıkamanın oraya doğru, bilen bilir ayışığını yıkaması servise giriğinde aşağı doğru yürürsün ileride sağ tarafta kalır;
Benim araç orada ,aman ya rabbim araçlara resmen yıkamacılar dayanıklılık testi uyguluyorlar ama her türlü eziyet var , kapılar çarpılıyor,araçlar dan dun diye kullanılıyor, otomatik şanzımanlı arabamdan çıkan o ses (geri vitesten d’ye alınca 1-2 sn beklemenzi lazım yoksa takk diye bir ses gelir),
Hahhh dedim şanzımanı aldı eline oynayacak şimdi. Baktım araba hala sağlam, dedim bu araba ölmez neyse yüreğim daha fazlasına dayanamadı ve servis danışmanının yanına gittim,dedim aracı alayım,neyse yıkama yağlama filan derken aracım geldi;
O da n e? Hondanın kırdığı camın üzerine uyguladığı cam filmi kalkmış,aracın sağ davlumbazı sarkmış ve arabamın tamponunun sağ tarafı yerinden çıkmış. Böyle olmaz amk ne biçim servissiniz adam gibi araç teslim edemiyorsunuz dedim,
bir usta geldi elinde vida pulu ile sıkıştırdı ikisini de ,götürdüler aracı cam filmini de hallettiler,sonra dediler buyurun. Aldım aracı ve kaçarcasına bastım gaza fakat çilem daha bitmemiş. Sunnroof döşemesi açık ve kapanmıyor,neyse dedim yola çıktım eve gideyim bakarım ben dedim ve eve gittim,aracı incelemeye koyuldum ki evet oturtamamışlar yerine ve sunroof döşemesi kapanmıyor. Aradım hondayı tekrar getirim dediler.
Bende dedim ki kardeşim bu aracı 2 aydır size götürüp getiriyoruz, fakat biz çalışan insanlarız , babamızın çifliği değil ki, Hooppp Honda aradı Patron Arabam hazırmış ben 1-2 saat erken çıkayım,
Hoopp Patron benim araç yine hazırmış..
Hmmmm Benim araç bu sefer hazırmış… şirkette alay konusu oldum yaaa inanmazsınız…
Ben Çok şükür, çocuğumun hastalığı için bu kadar izin almadım arabam için herhalde 10 kere almışımdır.
Aralık 3.hafta
Aracı bir kere daha götürdüm dedim yapın ,siz sokak arası tamirhanesi değilsiniz amk. Gözünüz kapalı söküp takarsınız günde 10 tane söküyorsunuz filan dedim ama adamlar gerçekten gözleri kapalı çalışıyorlarmış herhalde olmuyor yani…. Neyse ertesi gün oldu çağırdılar gelin alın diye ben gidemedim haliyle bir Honda için işimizden olacağız….
Akşam iş çıkışı arabam kapımın önünde ve biz Hondacılar araçlarına eve girerken çıkarken göz ucu ile selamlayan insanlarız; Eve girerken kapının önündeki arabaya baktım ,Dedim ki Bir daha bir şey olur ise yakacağım bu arabayı fakat olan yine olmuş;
Arabamın sol arka kapı ile çamurluğun birleştiği yer bir yere sürtülmüş.. Ağlayacağım inanın sinirimden. Eve gittim hemen ve düşünmeye başladım herhalde dedim sitede çarptılar ,aradım site yönetimini dedim kontrol edin kayıtları kimmiş bu o.ç ….
Fakat Kayıtlarda benim araca en yakın park 1-2 m yanına imkanı yok sizin analayacağınız.
Ocak 2017
Honda mı genel bir göz kontrolünden geçirdim de ;
Artık sunroof’um kapanıyor fakat takkk diye olsun ,bu sese de alışırım.
Emniyet kemerinin olduğu sutün komple tornavida ile çizilmiş gibi….
Tavanı sökerken iç aydınlatmayı metal tornavida ile söktükleri o kadar belli ki bütün plastik aksam çizik içinde
Aracın kırılan camının iç tarafındaki metal göçmüş ve yırtılmış….
Uzun lafın kısası diyeceğim ama içim soğumuyor arkadaşlar, Biz bu araçları severek binerken bir yetkili servisin bu kadar sorumsuzca davranabilmesi,ve malının her zaman ki arkasında durmayan bir üretim Devi Honda ….
Galiba gözümüzde büyüttüğümüz kadar iyi değilsinz…
Size Tavsiyem Servise Hele de Yetkili Honda Servisi Ayışına Aracınızı bırakacaksanız;
Aracınızın Detaylı videosunu çekin. İyice ve son defa o güzel aracınıza bakın inanın bir daha aynı şekilde bulamayacaksınız aracınızı.
Yada en iyisi araç arıza mı yaptı satın hemen, ama sakın altunizdeye götürmeyin….