Gönderen Konu: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası  (Okunma sayısı 47294 defa)

chnamei

  • Ziyaretçi
İyi günler. Siteyi internetten görünce bayağı araştırdım.çok hoş bilgiler var..keşke zaman olsa da sitenin bütün forumları ve yazılanları okuyabilsem..Neyse. Benim 2003 model honda cıvıc aracım var. Araca 2 yıl önce LPG taktırdım. Zavolli marka.. İşin aslı,,lpg olayı benim için çok iyi oldu. yakıt konusunda çok tasarruflu. Bu arada aracın çekişiyle ilgili hiç bir problem yaşamadım. Ama aracın motor arıza lambası sürekli yanık duruyor. Bunu Hem lpg takdırdığım servis ile, hemde honda servisiyle görüştüm ama bir türlü bu motor arıza lambası problemini ortadan kaldıramadım. Bayağı bir uğraştıktan sonra bu işe bir son verdim ve bir daha araştırma yapmadım. Ama aracıma her bindiğimde de yanan lambayı gördükçe sinirleniyom. Bu konu hakkında bana yardımcı olursanız sevinirim. Saygılar



ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #1 : Şubat 24, 2009, 08:17:23 ÖS »
brc de böyle bir problem yok bazı markalar bu problemle birlikte anılıyor bazılarıysa çözmüş.

vw.bora

  • İleti: 192
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #2 : Şubat 25, 2009, 04:26:41 ÖS »
acaba araç benzinden lpg ye kaç derece de geçiyor benim 35 derecede geçiyordu arıza lambası yanıyordu 45 dereceye ayarlattırdım arıza lamba ışığını söndürttürdüm şimdilik bir sorun yok allaha şükür araç 2003 honda crv

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #3 : Şubat 26, 2009, 12:36:26 ÖS »
lambanın yanması takılan lpg markası ile alakalı deil takan ustaya baglı.yanık olması bir çok arabada görülen bir durum hiç kafana takma öyle bin

integtant_83

  • İleti: 375
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #4 : Ağustos 14, 2009, 04:39:13 ÖS »
maalesef aracıma tüp taktırmak durumundayım! benzin zamlarından sonra gaz pedalına parmağımla basar oldum: ) acaba aracı satarken tuplu olması degerını ne kadar dusurur sizce?

cancin

  • İleti: 125
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #5 : Ağustos 14, 2009, 10:54:26 ÖS »
Lpg li olması değer düşürmez bence , en fazla lpg maliyetini ekleyemezsin fiyata olur biter.. Arıza lambasının sürekli yanması zengin yada fakir karışımla çalıştıgına işarettir , ve uzun süre böyle bindiysen arabaya Benzin yani araç ecu sundaki SFT (short fuel trim) ve LTF (Long fuel trim) ayarları sapıtmış zengin karışımla çalışıyorsa eksi değerlere , fakirle çalışıyorsa artı değerlere yükselmiştir.

Benim tavsiyem Benzin ecusunu resetlemek, sonra 40-50 km benzin le gezip Zavoli den anlayan bir ustaya güzel bir kalibrasyon yaptırmak.

Bildiğim kadarıyla ecu reset:  araç sıcak olacak radyötör fanı en az bir kere çalışacak ve sonra stop edilecek.. Akünün - (eksi)kutupbaşını çıkarıp 5 dk. beklenecek, akü kutupbaşını tekrar takıp hiçbir elektrikli aksamı, klimayı ,vb . çalıştırmadan araç olduğu yerde 5 dk rolantide çalışacak. Sensörlerden gelen bilgilere göre yeni kalibrasyon yapılmış oluyor. Ben ne olur ne olmaz diye 100 km de benzinle gezmiştim..

BİLGİ:(Brc nin sitesinden alıntı)

Enjeksiyon Süresi Teorisi:
Nihai yakıt enjeksiyon süresi şu üç adımın fonksiyonudur:

Temel enjeksiyon süresi
Çalışma şartları için düzeltmeler
Akü voltaj düzeltmesiTemel enjeksiyon süresi, motor yüklerine, hız ve yakıt düzeni FUEL TRIM) adı verilen düzeltme faktörüne dayalıdır. Çalışma şartları için süre düzeltmeleri aşağıda listelenen sensör bilgilerine göre yapılır. Bunlar değişen çalışma şartlarına dayanan temel enjeksiyon süresinin ayarlamalarıdır.

Motor Soğutma suyu sıcaklık Sensörü (ECT)
Gaz Kelebek Pozisyonu Sensörü
Emme Havası Sıcaklığı Sensörü (IAT)
Egzoz oksijen sensörü (O2S)
Akü voltaj düzeltmesi, nihai enjeksiyon süresini ayarlamaktadır.Temel Enjeksiyon Süresinin hesaplanması:
Motora ne kadar yakıt gönderileceğini belirlemede ilk adım, temel enjeksiyon süresinin hesaplanmasıdır. Temel enjeksiyon süresi aşağıdakilerin fonksiyonudur:

Motor Yükü (VAF, MAF, ya da MAP)
Motor devri (Ne)
Uzun Süreli yakıt düzeltme faktörü (Long Fuel Trim-LFT) düzeltme faktörüTemel enjeksiyon süresi, ideal hava/yakıt oranını sağlamak için gerekli gerçek enjeksiyon zamanında ECM tarafından hesaplanır. Olması gereken gerçek enjeksiyonun +/- %20’si içinde kaldığı sürece oksijen sensor bilgilerine dayalı olarak stoichiometrik hava/yakıt oranını düzenlenebilir.
Eğer zaruri düzeltme miktarı göreceli olarak küçük kalırsa, örneğin %10’dan küçük, ECM karışımı kolayca ayarlayabilir. O2S geri besleme düzeltmesi +-%20 limitine yaklaştıkça, ECM yakıt düzeltme yeteneği sınırlı hale gelir.
Yakıt düzenleme (Fuel trim) oksijen geri beslemesine dayalı enjeksiyon zamanı düzeltmesinin yüzdesini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Nihai enjeksiyon süresini etkileyen iki farklı yakıt düzenleme (trim) değeri vardır; uzun süreli yakıt düzenleme (Long Fuel trim-LFT) ve kısa yakıt düzenleme (Short fuel trim-SFT).
LFT temel enjeksiyon süresi hesaplamasının temelidir. Yakıt sisteminin ideal hava/yakıt oranına ne kadar yakın olarak başarıldığının göstergesidir.

Long FT, sistem dizaynının kontrolü dışındaki faktörlere cevap olarak göreceli olarak değişen (öğrenilen) bir değerdir. Örneğin, yakıt oksijen içeriği, motor aşınması, hava kaçakları, yakıt basıncındaki değişiklikler vb…

Short FT temel enjeksiyon zamanına bir eklemedir (ya da çıkarılır). Oksijen sensor bilgisi ECM’ye hava/yakıt dizaynına ne kadar yakın olduğunu söyler ve Short FT bu değerden her sapma için düzeltme yapar.
Short FT Nasıl Çalışır
Short FT oksijen sensorunun her devresiyle değişen yakıt dağıtımına geçici bir düzeltmedir. Normal koşullar altında, hızlı şekilde ideal değeri olan %0 düzeltme değeri civarında dalgalanır ve sadece kapalı döngü (Closed loop) operasyonu sırasında fonksiyoneldir.
Short FT, sadece Diagnostik Test Cihazında görülebilen, OBD-II data akışında bir parametredir. Normal alanı +-%20’dir, ama normal çalışma koşullarında, nadir olarak +-%10’un dışına çıkar.
Short FT O2S çıktısındaki değişikliklere anında tepki verir. Eğer temel enjeksiyon süre sonuçları zayıf bir hava/yakıt oranındaysa, Short FT yakıt ekleyerek ya da karışımı zenginleştirerek pozitif düzeltmelerle (+1%’den +20%’ye) cevap verir. Eğer temel enjeksiyon çok zenginse, Short FT bu sefer yakıtı azaltarak ya da karışımı zayıflatarak negatif düzeltmeler yapar (-1%’den -20%’ye).

Short FT +-%0’a yaklaşıyorsa, bu O2S için kayda değer bir düzeltme olmaksızın stoichiometriye çok yakın temel enjeksiyon hesaplaması olan nötral bir duruma işaret eder. Long FT Nasıl Çalışır:
Long FT OBD ve OBD II data akışlarında bir data parametresidir. Temel enjeksiyon süresi hesaplamasının parçası olduğu için daha kalıcı bir yakıt dağıtımı düzeltmesidir. Long FT, Short FT’ye cevap olarak, yavaş değişir. Normal alanı +-%20’dir, pozitif değerler zengin düzeltmeyi ve negatif değerlerde zayıf düzeltmeyi işaret eder.
Eğer Short FT çok uzun süre +-%10’dan kayda değer şekilde saparsa, Long FT, temel enjeksiyon süresini değiştirerek kayar. Temel enjeksiyon süresindeki bu kayma Short FT’yi yine +-%10 alanına getirmelidir.
Enjeksiyon süre hesaplamasını sadece kapalı döngüde (Closed Loop) etkileyen Short FT’den farklı olarak, Long FT düzeltme faktörü temel enjeksiyon süre hesaplamasını açık ve kapalı döngüde Closed Loop-Open Loop) etkiler. Çünkü Long FT volatil olmayan RAM’de (NVRAM) depolanır ve kontak kapatıldığında silinmez. Yakıt sistemi, ısınma hatta geniş-açık gaz durumları sırasında bile motor ve yakıt şartlarında varyansların düzeltilmesine çalışır.
OBD data akışlarında, Long FT Hedef A/F (Hava/Yakıt) olarak gösterilir. Data akışı olmayan motorlarda, Long FT, Öğrenilmiş Voltaj Geri Beslemesine (LVF –Learned Voltage Feedback) tekabül eder ve VF1 terminali kontrol konnektöründen erişilebilir.

integtant_83

  • İleti: 375
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #6 : Ağustos 15, 2009, 02:54:07 ÖS »
cancin arkadaşım zahmet etmişsin bilgiler için çok teşekkür ederim. Senin aracında hangi marka kit takılı? Ayrıca yakıt (lpg) giderlerini yazar mısın ?

hakanmirac

  • İleti: 8
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #7 : Ağustos 23, 2009, 03:45:57 ÖS »
arkadaşlar arıza lambasının yanması tamamen ustanın yaptığı ayarla alakalı bişey bence.benzin tüketim değeri ile lpg tüketim değeri tutmayınca beyin bunu arıza olarak algılıyo ve lambayı yakıyor.aynı sorun bende vardı ince bi ayar yaptırdım izmir polaris lpg de (zavoli) söndü ve yanmıyor şükür bi haftadır.

cancin

  • İleti: 125
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #8 : Ağustos 23, 2009, 09:55:19 ÖS »
cancin arkadaşım zahmet etmişsin bilgiler için çok teşekkür ederim. Senin aracında hangi marka kit takılı? Ayrıca yakıt (lpg) giderlerini yazar mısın ?

Kit: Landi   (landirenzo değil fakat kardeş şirketler arçelik-beko gibi)
Enjektör tipi : Matrix

Ş.Arası : 7,5-8,0 Lt lpg / 100 km
Ş.içi : 9-11 Lt lpg/100 km    Araç otomatik

hondaski

  • İleti: 167
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #9 : Kasım 03, 2009, 07:51:40 ÖS »
cancin arkadaşım zahmet etmişsin bilgiler için çok teşekkür ederim. Senin aracında hangi marka kit takılı? Ayrıca yakıt (lpg) giderlerini yazar mısın ?
Kit: Landi   (landirenzo değil fakat kardeş şirketler arçelik-beko gibi)
Enjektör tipi : Matrix

Ş.Arası : 7,5-8,0 Lt lpg / 100 km
Ş.içi : 9-11 Lt lpg/100 km    Araç otomatik


23 agustosda benzin 3.28 mis ve benim tupsuz civic 100km de 18 tl yakiyordu sizinkide 14 tl
kendime soruyorum simdi 100km de 4 tl  1000km 40tl 10000 de 400tl degermi diyorum. Sizce degermi????
yani senede 400 tl fazla yakacak

hondaduman

  • İleti: 299
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #10 : Kasım 10, 2009, 02:32:31 ÖS »
tüplü araçlarda yanan arıza lambasının sebebi oksijen sensörü bu lpgnin kaliteli veya kalitesiz oluşundan kaynaklanmıyor bu sensöe benzin değerlerine göre üretilmiştir lpgli araçlarda çıkan gazın değeri farklı olduğundan bir müddet sonra arıza lambasını yakar tabi bu hemen olucak diye bişey yok bazı araçlarda 1sene içerisinde meydana gelir bazı araçlarda 3 4 yıl içerisinde senin kiside muhtemelen oksijen sensörü arıza lambasını söndürsen bile tekrar yanacaktır sıfıryla değiştirirsen birsüre söner ama ilerleyen zamanlarda tekrar yanacaktır

albaysali

  • İleti: 123
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #11 : Kasım 10, 2009, 05:39:49 ÖS »
bugün 4000 km sonra bende de yandı  :emo gittim söndürttüm fakir çıktı geçen sefer zengin çıkmıştı gerçi sabah havalimanı yolunda baya seri kullandım .

cancin

  • İleti: 125
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #12 : Kasım 10, 2009, 06:26:03 ÖS »
cancin arkadaşım zahmet etmişsin bilgiler için çok teşekkür ederim. Senin aracında hangi marka kit takılı? Ayrıca yakıt (lpg) giderlerini yazar mısın ?
Kit: Landi   (landirenzo değil fakat kardeş şirketler arçelik-beko gibi)
Enjektör tipi : Matrix

Ş.Arası : 7,5-8,0 Lt lpg / 100 km
Ş.içi : 9-11 Lt lpg/100 km    Araç otomatik


23 agustosda benzin 3.28 mis ve benim tupsuz civic 100km de 18 tl yakiyordu sizinkide 14 tl
kendime soruyorum simdi 100km de 4 tl  1000km 40tl 10000 de 400tl degermi diyorum. Sizce degermi????
yani senede 400 tl fazla yakacak


sizin 100 km de 18 tl için 5,5 litre/100 km tüketimiz olsun,  Ben o kadar dikkatli kullansam %20 fazlası aracım  6,6 litre lpg/100 km yakar..

6,6* 1,78 = 11,8 tl / 100km

fark 100km de 6,2 tl /100km

yılda 20000 km yapıyorum 20000/100 *  6,2 tl =  1240 tl cepte

aracı en az 100000 km kullanmayı düşünüyorum, al satçı değilim.. 1240 * 5 = 6200 tl

200 tl lpg bakımlarına gitse 6000 tl cepte ... aracı satarken piyasanın altına versemde üzülmem, fiyat ucuz diye anında satılır , başka vuruğu çıkıgı kazası olmadığı durumda..


mali

  • İleti: 8034
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #13 : Kasım 11, 2009, 04:10:08 ÖÖ »
arkadaşım hesap ortada zaten yaptığın km fazlaysa lpg taktırmakta fayda var.


arıza lambası konusunda takılan marka veya kullanılan gaz fark etmez
eski arabama lpgyi ben taktırdım takan ustanın işi bitince arıza lambası yandı
diğer daha genç bir usta vardı o an orda yoktu onun ayarını o yapıyormuş
onu bekledik geldi elektrik bağlantı yerlerini söktü tekrar bağladı lamba söndü
arabaya 3 seneden fazla bindim 2,5 sene lpg de kullandım yanmadı
iş ustada bitiyor ama bağlantı yani elektrikle ilgili
bence iyi lpg montaj yapan bir yere göster fazla bi para almadan hallederler
hondaduman arkadaşımız zamanla yanar dediğine göre bir bildiği vardır
sonuçta usta olan o :)

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #14 : Kasım 11, 2009, 12:05:27 ÖS »
cancin arkadaşım zahmet etmişsin bilgiler için çok teşekkür ederim. Senin aracında hangi marka kit takılı? Ayrıca yakıt (lpg) giderlerini yazar mısın ?
Kit: Landi   (landirenzo değil fakat kardeş şirketler arçelik-beko gibi)
Enjektör tipi : Matrix

Ş.Arası : 7,5-8,0 Lt lpg / 100 km
Ş.içi : 9-11 Lt lpg/100 km    Araç otomatik


23 agustosda benzin 3.28 mis ve benim tupsuz civic 100km de 18 tl yakiyordu sizinkide 14 tl
kendime soruyorum simdi 100km de 4 tl  1000km 40tl 10000 de 400tl degermi diyorum. Sizce degermi????
yani senede 400 tl fazla yakacak


 degmez kardeş o zaman sen taktırma.

mali

  • İleti: 8034
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #15 : Kasım 11, 2009, 03:18:33 ÖS »
cancin arkadaşım zahmet etmişsin bilgiler için çok teşekkür ederim. Senin aracında hangi marka kit takılı? Ayrıca yakıt (lpg) giderlerini yazar mısın ?
Kit: Landi   (landirenzo değil fakat kardeş şirketler arçelik-beko gibi)
Enjektör tipi : Matrix

Ş.Arası : 7,5-8,0 Lt lpg / 100 km
Ş.içi : 9-11 Lt lpg/100 km    Araç otomatik


23 agustosda benzin 3.28 mis ve benim tupsuz civic 100km de 18 tl yakiyordu sizinkide 14 tl
kendime soruyorum simdi 100km de 4 tl  1000km 40tl 10000 de 400tl degermi diyorum. Sizce degermi????
yani senede 400 tl fazla yakacak


 degmez kardeş o zaman sen taktırma.

bence hesap hatası var hata yoksa bencede taktırma

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #16 : Kasım 12, 2009, 10:20:59 ÖÖ »
cancin arkadaşım zahmet etmişsin bilgiler için çok teşekkür ederim. Senin aracında hangi marka kit takılı? Ayrıca yakıt (lpg) giderlerini yazar mısın ?
Kit: Landi   (landirenzo değil fakat kardeş şirketler arçelik-beko gibi)
Enjektör tipi : Matrix

Ş.Arası : 7,5-8,0 Lt lpg / 100 km
Ş.içi : 9-11 Lt lpg/100 km    Araç otomatik


23 agustosda benzin 3.28 mis ve benim tupsuz civic 100km de 18 tl yakiyordu sizinkide 14 tl
kendime soruyorum simdi 100km de 4 tl  1000km 40tl 10000 de 400tl degermi diyorum. Sizce degermi????
yani senede 400 tl fazla yakacak


 degmez kardeş o zaman sen taktırma.

bence hesap hatası var hata yoksa bencede taktırma

 hata yoksada taktrmasın.herkes lpg taktırırsa lpg fiyatları uçar.en iyisi lpg den memnun olanlar lpg taktırmak isteyenlere engel olsun ki lpg li araba sayısı az olsun

cancin

  • İleti: 125
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #17 : Kasım 13, 2009, 10:54:51 ÖS »
Azınlık olalım , herkesin arabası lpg li olursa nasıl bizim araçlar en az yakan olacak, herkes az yakacak...

Lpg ye karşı olanlar taktırmasınlar.. Aracın kilometre sayacı da hızla artıyor hemide..  :) :)

UB

  • İleti: 168
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #18 : Kasım 14, 2009, 12:58:43 ÖS »
Ufak hesap için taktırıp bir sürü sorunla uğraşma riskini alabileceğini unutma.Çok km. yapıyorsan taktır!
Yoksa forumlara bakarsan lpg 'den şikayeti olmayanda olduğu gibi şikayetlerin sayısı da azımsanmayacak kadar var.

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #19 : Kasım 14, 2009, 04:23:24 ÖS »
Azınlık olalım , herkesin arabası lpg li olursa nasıl bizim araçlar en az yakan olacak, herkes az yakacak...

Lpg ye karşı olanlar taktırmasınlar.. Aracın kilometre sayacı da hızla artıyor hemide..  :) :)


gerçekten km ler alıp başını gidiyor kar yerine zarar mı ediyoruz neci.az yakıyor diye habire aabaya biniyoruz benzine verdigimiz kadar para veriyoruz ama benzinle yapacagımız km nin yaklaşık yüzde 40 ı fazla yapıyoruz. gerçi her türlü performnsı korkmadan deniyorum ya gerisi ne olursa olsun

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #20 : Kasım 14, 2009, 06:33:44 ÖS »
zavoli markası ile 25bin km 2008 civice bindim arıza ışığı falan yanmadı, montajı çok kaliteli yaptılar, sıkıntı montaj ile ilgilidir.

escapade

  • İleti: 287
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #21 : Kasım 14, 2009, 07:05:17 ÖS »
benim araçta brc my07 var.1 sene önce taktırmıştım.Arıza lambası sürekli yanıyor ne kadar ayar yapırdıysam olmadı.Sitede katkılı otogaz konusunu okudukan sonra gittim lukoilden totalgaz aldım 50 km kadar sonra lamba söndü.200 km yapmışım halen yanmadı .merakla bekliyorum bakalım ne olacak

mali

  • İleti: 8034
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #22 : Kasım 14, 2009, 09:11:20 ÖS »
zavoli markası ile 25bin km 2008 civice bindim arıza ışığı falan yanmadı, montajı çok kaliteli yaptılar, sıkıntı montaj ile ilgilidir.

hayılı olsun :)

marka ddan ziyade iş kaliteli montajda bitiyor
kaliteli marka kaliteli montaj yapıyor tabiki
ama benim paliomda voltran vardı takıldığında yandı usta elektrikle ilgili bişey yaptı sorun halloldu
voltrandan memnun değildim ama usta sağlamdı

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #23 : Kasım 14, 2009, 11:28:03 ÖS »
benim araçta brc my07 var.1 sene önce taktırmıştım.Arıza lambası sürekli yanıyor ne kadar ayar yapırdıysam olmadı.Sitede katkılı otogaz konusunu okudukan sonra gittim lukoilden totalgaz aldım 50 km kadar sonra lamba söndü.200 km yapmışım halen yanmadı .merakla bekliyorum bakalım ne olacak

 aynı sıkıntıyı bende yaşadım aygazdan aldıgımda arıza lambası yanıyordu şimdi almıyorum 20 günü geçti hala yanmadı çok şükür

hibo

  • İleti: 292
Ynt: honda cıvıc lerde Lpg'den dolayı yanan motor arıza lambası
« Yanıtla #24 : Aralık 07, 2009, 10:40:31 ÖS »
slm arkadaşlar...bu lamba olayı ile ilgili bir iki soruda ben sormak istiyorum...aracım 2008 civic hb...17500 kmde iken lpg takıldı...şu an araç 20500 kmde...lpg takıldıktan yaklaşık bi 50 km kadar sonra beklenen motor arıza lambası yandı...ama birkaç depo lpg harcayıp ilk lpg ayarı yaptırana kadar öyle bindim(ustamın demesiyle tabi)...daha sonra yine yaklaşık19000 km gibi ilk lpg ayarları yapıldı,ve lamba söndü...ancak şimdide şöyle bir durum ortaya çıktı...lamba,bazı gazları kullandığımda sürekli yanıyo,bazılarında ise kafasına göre misal 40 km sönüyo,50 km yanıyo,karışık takılıyo yani:)test edebildiğim kadarıyla bulunduğum yerdeki pogaz ile lamba sürekli yandı...ipragaz veya totalgaz da ise lamba bikaçgün yanıyo,bikaç gün sönüyor...üstelik kullanım tarzımda aynı(arabayı sıkıştırmasamda böyle durum)...bugün ustamla tekrar görüştüm,tekrar bir ayar daha yapıp tamamen söndürebiliriz ama bu seferde yakıt tüketimin yaklaşık %25 kadar artabilir dedi!onun yerine bu şekilde binmemi,bir zaman sonra bu oksijen sensörü,lpg atıklarıyla ilgili değerleri normal kabul edip lambayı yakmamaya başlıcaktır dedi...yani sorum şu ki lambanın tamamen sönmesi,bana dahada artan bi yakıt tüketimine mi mal olur?yada herşey yolunda ama aracım fazlamı hassas,yani kullanılan lpg yakıtını mı seçiyor(doğru kalitede yakıtı bulunca hepten sönecekmi yani) acaba?...yoksa tamamen bağımsız,acaba ustammı sallıyor?:)...aracımda 1.8 i-vtec motor mevcut,aynı motoru kullanıp lamba olayını nihayetlendirebilmiş olan varmı acaba aramızda?şimdiden verilecek cevaplar için teşekkür ederim...saygılar...