Gönderen Konu: FD6 Subap Ayar Değerleri  (Okunma sayısı 32091 defa)

Armada

  • Cihan
  • İleti: 38
FD6 Subap Ayar Değerleri
« : Ağustos 28, 2013, 09:42:49 ÖÖ »
Selam dostlar,
Aracıma subap ayarı yaptıracağım, ancak hem google amcada, hemde forumda aratmama rağmen, bizim motorumuz için subap ayar değerlerini bulamadım.
Yardımcı olabilecek varsa, sevinirim.



aeyucesan

  • İleti: 17
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #1 : Ağustos 30, 2013, 01:09:41 ÖS »
subab ayarlarını yetkili servis dışında yaptırma derim...

Antoni54

  • İleti: 1766
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #2 : Ağustos 30, 2013, 01:21:43 ÖS »
Emme 18 Egsoz 23 Şeklinde Olmalıdır..

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #3 : Ağustos 30, 2013, 02:06:28 ÖS »
18 23 değerinde sentil olmadığından 20 25 olmalıdır

denizcan

  • İleti: 797
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #4 : Ağustos 30, 2013, 02:12:26 ÖS »
benim aracımda 33 binde yaptırmama gerek varmı acaba hocam bilginiz varmı ?

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #5 : Ağustos 30, 2013, 04:27:11 ÖS »
takip

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #6 : Ağustos 30, 2013, 10:10:30 ÖS »
benim aracımda 33 binde yaptırmama gerek varmı acaba hocam bilginiz varmı ?

Lpg yok ise gerek yok :) bir sonraki bakımda servise danışırsın

Armada

  • Cihan
  • İleti: 38
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #7 : Ağustos 31, 2013, 11:00:17 ÖÖ »
Emme 18 Egsoz 23 Şeklinde Olmalıdır..
18 23 değerinde sentil olmadığından 20 25 olmalıdır
Dostlar yardımlarınız için teşekkürler.
Sabah itibariyle subap ayarını 20 25 olarak yaptırmış bulunuyorum.
benim aracımda 33 binde yaptırmama gerek varmı acaba hocam bilginiz varmı ?
Dostum benim aracım 27000'de. Ancak LPG mevcut. Son zamanlarda aracım hem rölantide sarsıntılı çalışıyordu, hem de üst devirlerde isteksizlik oluşmuştu. LPG ayarımı kontrol ettirdiğimde sorun olmadığını görünce, subap ayarı tahmini yaptım.
Sabahki işlemde, subap ayarının gerçekten bozulmuş olduğunu gördük.

Şu anda aracım eski keyifli haline geri döndü. Rölantide aracın çalıştığını anlamak güç, çok sessizleşti. Performansı düzeldi.

Bu arada bir dip not olarak burada ileteyim; subap ayarından sonra bir kez daha gaz ayarı yaptırmak durumunda kaldım.

denizcan

  • İleti: 797
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #8 : Ağustos 31, 2013, 11:42:39 ÖÖ »
hocam o kadar fark ediyorsa bende yaptırayım bu işlemi.benim aracında bu aralar rolantide çalışırken titreşimi biraz arttı sanki.hangi serviste ne kadar ücret ödediniz acaba ?

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #9 : Ağustos 31, 2013, 03:45:31 ÖS »
servis 100binde yapıyor, eğer lpg yoksa tabi. ancak aracın normalden çok yakmaya başladıysa yahut çekişte düşüş vs varsa yaptırabilirsin. ben 100binde yaptırdım 10-11 yakan araç 8.5 yakmaya başladı, ki ben hiç ihtiyaç hissetmemiştim, zamanı geldi diye yapılmıştı.

EREN DUMAN

  • İleti: 13
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #10 : Eylül 01, 2013, 01:27:17 ÖÖ »
Vay canına 2010 modelli arabalara subab ayarımı yapılıyor.Yeni FB7 civicde subab ayarı istiyor mu?

Armada

  • Cihan
  • İleti: 38
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #11 : Eylül 01, 2013, 12:17:07 ÖS »
hocam o kadar fark ediyorsa bende yaptırayım bu işlemi.benim aracında bu aralar rolantide çalışırken titreşimi biraz arttı sanki.hangi serviste ne kadar ücret ödediniz acaba ?
Hocam aracınızı bir bilene dinletmekte fayda var. Buradan yaptırın ya da yaptırmayın demek ne kadar doğru olur bilemem.
Ancak şöyle ifade edeyim; sizin titreşim dediğiniz rölantiyi, ben sarsıntı olarak nitelendirdim. Aracımdaki duruma titreşim demem hafif kalırdı. Yakıt tüketimim artmıştı ve üst devirlerim isteksizdi.

Diğer taraftan aracımda bu kilometrede neden böyle bir durum oldu bilemiyorum. Üretimden itibaren gelen bir gevşeklik mi sözkonusu, yoksa aldığım yakıttan, kullanım tarzımdan mı kaynaklanıyor, şimdilik fikrim yok. Zaman gösterecek...

Üstadım bir de fiyat ve yer sormuşsunuz; Kadosan'da yaptırdım ayarı. Kendim otomotiv sektöründe bulunduğum için sanayi çevrem epey fazladır, doğru düzgün birşey vermedim, siftah attım desem yeridir.

denizcan

  • İleti: 797
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #12 : Eylül 01, 2013, 03:45:12 ÖS »
benim anlamadığım olay bu adamlar bu motorlardan triger kayışını çıkarmış yerine zincir kullanmış bujileri 100.000 km kadar dayanıklı yapmış ağır bakım istemeyen bir motor tasarlamışlarda bu subap ayarı neyin nesi ? çok merak ediyorum gerçekten.bu kadar kısa sürede subap ayarı istemesinin mantığı nedir ? peki ayar yapıldıktan sonra hersey normale dönüyormu kesin olarak ?

onur33

  • İleti: 139
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #13 : Eylül 01, 2013, 04:00:07 ÖS »
benim anlamadığım olay bu adamlar bu motorlardan triger kayışını çıkarmış yerine zincir kullanmış bujileri 100.000 km kadar dayanıklı yapmış ağır bakım istemeyen bir motor tasarlamışlarda bu subap ayarı neyin nesi ? çok merak ediyorum gerçekten.bu kadar kısa sürede subap ayarı istemesinin mantığı nedir ? peki ayar yapıldıktan sonra hersey normale dönüyormu kesin olarak ?
 
   dönüyor kardeşim emin ol. ben de geçen hafta yaptrdım subap ayar. yukarıdaki arkadaşın dediği tüm iyileşmeleri ben de yaşadm. performansı artt rölantide çalışması belli bile değil vs.

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #14 : Eylül 01, 2013, 04:37:18 ÖS »
benim anlamadığım olay bu adamlar bu motorlardan triger kayışını çıkarmış yerine zincir kullanmış bujileri 100.000 km kadar dayanıklı yapmış ağır bakım istemeyen bir motor tasarlamışlarda bu subap ayarı neyin nesi ? çok merak ediyorum gerçekten.bu kadar kısa sürede subap ayarı istemesinin mantığı nedir ? peki ayar yapıldıktan sonra hersey normale dönüyormu kesin olarak ?

i-vtec nedir ? :)

i-VTEC sisteminin en önemli özelliği ve diğer VTEC sistemlerinden farkı, supap zamanlamasının sürekli değişken olmasıdır. VTC (Variable Timing Control - Değişken Zamanlama Kontrolü), motorun çalışması sırasında emme ve egzoz supapları arasındaki supap bindirmesini ayarlayan/değiştiren bir mekanizmadır. VTC ile birlikte i-VTEC, VTEC sistemlerinin en büyük dezavantajı olan orta devir bandındaki güçsüzlüğü ortadan kaldırmıştır. i-VTEC, VTEC-E ve VTEC sistemlerinin bir kombinasyonunu kullanmaktadır. Bu kombinasyon, motorun 12 supapla ekonomi modunda ve 16 supapla güç modunda çalışabilmesini sağlamaktadır.
« Son Düzenleme: Eylül 01, 2013, 04:38:55 ÖS Gönderen: By_emre »

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #15 : Eylül 01, 2013, 06:01:25 ÖS »
Bu bilgiyi kim psylaşmışsa tamamen yanlış.12 subap ile hiç bi zaman çalışmıyor bu motor

denizcan

  • İleti: 797
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #16 : Eylül 01, 2013, 11:28:34 ÖS »
Bu bilgiyi kim psylaşmışsa tamamen yanlış.12 subap ile hiç bi zaman çalışmıyor bu motor
valla bende çok duydum düşük devirde 12 subapla ilerlediğini.sizin yanlışınız olmasın gayat mantıklı açıklama yapmış arkadas.

Armada

  • Cihan
  • İleti: 38
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #17 : Eylül 02, 2013, 12:12:10 ÖS »
benim anlamadığım olay bu adamlar bu motorlardan triger kayışını çıkarmış yerine zincir kullanmış bujileri 100.000 km kadar dayanıklı yapmış ağır bakım istemeyen bir motor tasarlamışlarda bu subap ayarı neyin nesi ? çok merak ediyorum gerçekten.bu kadar kısa sürede subap ayarı istemesinin mantığı nedir ?
Söylediklerinizde haklısınız, ancak atladığınız şey bence motor tasarlanırken 95 oktan ve üzeri yakıt için tasarlanmış. Biz ise tadilatla LPG kullanıyoruz. Belki de sorun bundan kaynaklanıyor.

Bu bilgiyi kim psylaşmışsa tamamen yanlış.12 subap ile hiç bi zaman çalışmıyor bu motor

Nasıl çalıştığı konusunda bir şey iddia edemem ancak; http://tr.wikipedia.org/wiki/VTEC#i-VTEC
İngilizce versiyonu da hemen hemen aynı bilgiyi içeriyor.

rajoca

  • İleti: 270
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #18 : Eylül 02, 2013, 12:26:52 ÖS »
aracıma 14000 km de prins yaglamalı sistem taktırdım şu an 35000km de sizce bende yaptırmalımıyım bu subap ayarını ?

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #19 : Eylül 02, 2013, 02:31:17 ÖS »
aracıma 14000 km de prins yaglamalı sistem taktırdım şu an 35000km de sizce bende yaptırmalımıyım bu subap ayarını ?
21.000 km Lpg ile kullanmışsınız normalde yaptırmanız gerekli fakat yağlamalı sistem olduğu için 10.000 km daha kullanabilirsiniz isterseniz yaptırın hem bozulma var mı yok mu ustaya sorarsınız bir sonraki ayarı 30.000 km aralıkla yaptırırsınız. Sibop ayarını yetkili servisde veya hondadan iyi anlayan birinde yaptırın yaptırdıkdan sonra lpg ustanıza giderek durumu anlatın tekrardan ayarınız yapılsın

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #20 : Eylül 02, 2013, 02:36:06 ÖS »
Motorun 12 supapla ekonomi modunda ve 16 supapla güç modunda çalışabilmesini sağlamaktadır. Gaz pedalına basmanıza göre ayarlıyor sistem , Vtec 2 ler içinse 3200-3300 devir bandında VTEC açılır. O devirlere kadar araç 12 valf ile çalışırken 3200 deviri aştıktan sonra araç 16 valf ile çalışmaya devam eder. Bizzat 5 vitesde denedim

tnrdnzekr

  • TNR
  • İleti: 1148
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #21 : Eylül 02, 2013, 02:56:30 ÖS »
Motorun 12 supapla ekonomi modunda ve 16 supapla güç modunda çalışabilmesini sağlamaktadır. Gaz pedalına basmanıza göre ayarlıyor sistem , Vtec 2 ler içinse 3200-3300 devir bandında VTEC açılır. O devirlere kadar araç 12 valf ile çalışırken 3200 deviri aştıktan sonra araç 16 valf ile çalışmaya devam eder. Bizzat 5 vitesde denedim
>=ok

onur33

  • İleti: 139
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #22 : Eylül 04, 2013, 06:11:39 ÖS »
Motorun 12 supapla ekonomi modunda ve 16 supapla güç modunda çalışabilmesini sağlamaktadır. Gaz pedalına basmanıza göre ayarlıyor sistem , Vtec 2 ler içinse 3200-3300 devir bandında VTEC açılır. O devirlere kadar araç 12 valf ile çalışırken 3200 deviri aştıktan sonra araç 16 valf ile çalışmaya devam eder. Bizzat 5 vitesde denedim
>=ok


   şimdi şöyle bişey var. bu vtec açılma olayı doğru olabilir. yukarıda arkadaşın dediği gibi benim araç da 3000-3500 devir bandında özellikle ani kalkışlarda bir ivmelenme oluyor. hatta o ivmelenme başlarken  hafif şekilde öne doğru atılma hamlesi oluyor sonra ivmelenmeye devam ediyor. yani bu olay defalarca yaşadım.
   bir gün dizel meganı olan arkadaş bindi kullandı o da hissetti dedi ki bu araçta turbo mu var? bahsettiğimiz devir bandından sonra motorun ciddi anlamda açlldığını hissediyorsun. 12 valf ekonomi modundan 16 valfe geçtiği mantklı gibi geldi bana. çünkü 3000 devirden önce zaten kabul edelim ki vtec ler gerçekten kağnı gibi :)
   ha şunu diyenler de olabilir max tork değerini yakalıyorsun ondan diye ama motorun max torku 4400 d/d olarak geçiyor fabrika verilerine göre

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #23 : Eylül 04, 2013, 06:56:49 ÖS »
Arkadaşlar 12 subap olayı tamamen efsane.olay vtec devreye girdiğinde subapların açık kalma zamanının uzaması.varsa aksini ispat eden bana teorik olarak açıklasın.internetten kopyala yapıştır ile değil.eğer yanlış biliyorsam bende öğrenmiş olurum saygılar

cagatay54

  • İleti: 1229
Ynt: FD6 Subap Ayar Değerleri
« Yanıtla #24 : Eylül 04, 2013, 06:57:24 ÖS »
3200 diyosunuz vtec açıyo ama bu 5500 neyin nesi oluyor ki ;)