Gönderen Konu: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.  (Okunma sayısı 7958 defa)

gazili3306

  • İleti: 36
Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« : Şubat 09, 2017, 10:26:25 ÖÖ »
Arkadaşlar öncelikle merhaba,
Başımdan geçeni kısaca özetleyeyim.
2 hafta önce mersinden kayseriye gittik. aracımda -3 yıldır kullanıyorum (civic 2002 model)- antifiriz hiç koymadım, hep su ilava ettik, açıkçası pek de bilmem antifirz nedir. Neyse, akşam vardık kayseri sabah erciyes dağına doğru yol aldık -20 km- yolda araç aniden söndü. bir iki denemde tekrar çalışmadı. Aradık tamirciyi çekici çağırıp getir buraya dedi, götürdük araç donmuş sen nasıl gittinfelan filan, 3 saat sıcak su ile buzları çözdü belki de motor inecek bir hafta burada kalacak felan dedi tabi ben kara kara düşünüyorum.
motor iyice ısındıktan sonra full mavi antifiriz koydu, boyle idare et arada kontrol et eksikse ilave edersin dedi, neyse normal devam ettik, 20 km gidiyorum 1 bardak eksilmiş su ekledim, bastım kayseriden mersine, yine baktım 1 bardak eksilmiş. mersinden iskenderuna yine aynı olay 1 bardak, bastım tamirciye durumu anlattım, bazı yerlerden kaçırıyor gazcıya götür dedi, götürdüm bir kaç dirsek, hortum yenilendi, tamirci demişti takip et su eksiliyor mu diye, 2-3 gündür takip ediyorum, anlayamadım suyun eksildiği lakin,  araç rolanti de çalışırken radyatör kapağında resmen baloncuklar çıkıyor, su fokurduyor kaynıyor, çakmak tuttu bir şey çıkmadı gazdan değil dedi usta, ilginç olan bir şey daha araca binmeden bakıyorum tahliye bidonunda normal su var, 5-10 km sonra tekrar bakıyorum, tahliye bidonundaki su artmiş ve orasıda kaynıyor yukarı doğru hava çıkıyor...

İşin özeti kafama takılan kısım, radyatördeki su niye eksiliyor, niye kaynıyor fokurduyor, tahliye bidonundan niye hava çıkıyor, orasıda niye kaynıyor? biraz karışık anlattım ama arkadaşlar böyle..-:))



vtec08

  • İleti: 552
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #1 : Şubat 09, 2017, 02:00:03 ÖS »
:) geçmiş olsun oncelikle.siz iyi bir tamirciye gidin kalorifer acik ve sicak konumda iken radyatör yani sogutma sisteminin havasini alsinlar.sistemde hava var.eger radyator suyunda yag karisimi yoksa motor sicakken bile huhar cikmiyorsa ve sabahlari tek masla çalışıyorsa aracin contasi yanik degildir.siz sadece havasini aldirin birde lpg ve sogutma sistem radyator borularinin patlak olup olnadigina baktirin kacak yoksa havayi aldirin araciniz duzelecektir.

cemilbaser

  • KİMYACI
  • İleti: 38
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #2 : Şubat 09, 2017, 05:09:02 ÖS »
ALINTI:
Araç sürekli su eksiltiyorsa, aracın eski yeni olması fark etmez, öncelikle hortumlardan yani dolaşım sisteminde kaçak ve damlatma varmı ona bakılır, daha sonra önemli olanda esas budur, motor conta yanığından söz edilebilir, yani conta yanmış ise motor bloğundaki su kanallarından motor yanma odalarına su kaçması ki bu ilerde sorun yaratır, bu sorunun tespiti için radyatör kapağı açılır, eğer ki dışarıya su buharı basınçla çıkmaya çalışıyorsa conta yanığı var demektir. Bunun tespiti için birçok tamircide ölçüm cihazı vardır. Böyle durumda hararet göstergesi kısa sürede yükselir, hararet yapmasada yüksek durur, risklidir. rölanti devri sorunuda tahminim rölanti bağlantılı bölüm adı şimdi aklıma gelmiyor, temizlik sonrası genellikle sorun çözülür.

http://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/24544-radyatorde-hava-oldugu-nasil-anlasilir-havasi-nasil-alinir/

cemilbaser

  • KİMYACI
  • İleti: 38
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #3 : Şubat 09, 2017, 05:17:47 ÖS »
Sistemde hava olmasıda kuvvetle muhtemel görünüyor.

gazili3306

  • İleti: 36
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #4 : Şubat 13, 2017, 11:07:07 ÖS »
ALINTI:
Araç sürekli su eksiltiyorsa, aracın eski yeni olması fark etmez, öncelikle hortumlardan yani dolaşım sisteminde kaçak ve damlatma varmı ona bakılır, daha sonra önemli olanda esas budur, motor conta yanığından söz edilebilir, yani conta yanmış ise motor bloğundaki su kanallarından motor yanma odalarına su kaçması ki bu ilerde sorun yaratır, bu sorunun tespiti için radyatör kapağı açılır, eğer ki dışarıya su buharı basınçla çıkmaya çalışıyorsa conta yanığı var demektir. Bunun tespiti için birçok tamircide ölçüm cihazı vardır. Böyle durumda hararet göstergesi kısa sürede yükselir, hararet yapmasada yüksek durur, risklidir. rölanti devri sorunuda tahminim rölanti bağlantılı bölüm adı şimdi aklıma gelmiyor, temizlik sonrası genellikle sorun çözülür.

http://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/24544-radyatorde-hava-oldugu-nasil-anlasilir-havasi-nasil-alinir/
Hocam sistem havası nasıl alınır bilgi verebiilr misniz? bir de şöyle bir durum ile karşılaşıyorum tahliye bidonunun %20 si dolu olduğunda yaklaşık 10 dk şehir içi yol yapıp tekrar bakıyorum tahliye bidonu ağzına kadar dolmuş oluyor ve tahliye bidonu içinde su kaynıyor, baloncuk çıkıyor, o sırada radyötör kapak kısmına binmeden önce doldurduğum su hiç kalmamış, ya dışarı dökülmüş yada bidonamı geçmiş bilmiyorum. tabi bu 10 dk sonunda araç fanının, radyatör peteklerinin olduğu yerler hep su olmuş oluyor, nerede çıkıyor onu da tam net bilemedik. ya radyatör kapağı ya da bidondaki az su çoğlalıp aşırı basınçla bidon kapağından kaçırıyor da olabilir.

ama en çok şaşırdığım kısım tahliye bidonundaki %20lik  su nasıl oluyorda 10 dk sonra baktığımda tahliye bidonunun ağzına kadar gelmiş oluyor. enterasan, tabi o sırada radyatör kapağını açıyorum hiç su felan kalmamiş oluyor hafif hava çıkıyor basınçtan dolayı oması lazım.
Son analiz ve denemelerim bu yönde arkadaşlar ne yapmamı önerirsiniz. tamirciye gidiyorum, tamirci su eksiltiyorsa o zaman getir jonta gitmiştir dedi ki su eksiltiyor galiba,

CihanKURT

  • İleti: 68
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #5 : Şubat 16, 2017, 03:53:36 ÖS »
Öncelikle geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın.
(Yanlış bilgi vermek istemem. Bildiğim kadarıla..)
Tahliye bidonundaki suyun motor çalıştıktan sonra yükselmesi normaldir. O tank aslında genleşme tankıdır. Tahliye tankı değil. Isınan su genleştiği için seviyesi yükselir ve motor soğutma devresindeki su fazlası bu depoya gönderilir, ihtiyaç olan su burdan karşılanır. Bu tank tamamen su doldurulmamalıdır. Tanktaki su seviyesi min-max çizgileri arasında kalmalıdır.
Diğer konularda arkadaşların dediği gibi anlattıklarınız sistemde hava olduğunu işaret ediyor. Öncelikle bu durumu çözün. Forumda çözüm yöntemleri mevcut.
Bunların haricinde kesinlikle antifriz kullanın. Kullanmamanız büyük hata olmuş.
Soğutma sisteminin havasını aldıktan emin olun. Sonrasında aynı baloncuk sorunu devam ediyorsa contadan şüphelenin derim. Conta yanması öyle çakmakla felan anlaşılmaz. Soğutma suyunuza yağ karışmışmı? Bujileri söktüğünüzde paslanma gözlemlediniz mi? Bu unsurları kontrol etmek lazım.
Tüm bunları anlatmanıza ustanız size direk conta değişimi diyorsa o ustaya tekrar gitmemenizi öneririm.
Ayrıca bu işlemleri yaparak biran evvel aksiyon alsanız iyi edersiniz. Aksi halde daha büyük zararlarla ve masraflarla karşılaşabilirsiniz
Selamlar.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

gazili3306

  • İleti: 36
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #6 : Şubat 17, 2017, 08:30:39 ÖS »
Teşekkür ediyorum hocam,

Şoyle bir durumla da karşılaştım hocam bugün,   5 te işten çıkınca bindim arabaya iş yeri ile ev arası 6km, 5-6 ışık var 10 dk geldim. motor artık eskisi gibi çalışmıyor sanki biraz fazla titremeye başladı, neyse eve geldim kaputu açtım, radyatör kapağınıda açtım su fışkırrttı ve aşırı şekilde duman-buhar  karışımı bir şey çıktı anlamadım. su çok kaynamış 3-5dk dumanbuhar karışımı bir hava sürekli çıkıyordu, sanki egsoz gibi, başka bir abiye sordum oda dedi conta yanmış diye, ustaya götürdüm su eksiltmesini kontrol et diyır edşyorum ama ole çok eksiltmiyor, 2-3 gün sonra 2 bardak su koyuyorum. diğer bir enterasanlık da tahliye bidonunu max seviye getiriyorum. radyatörü ağzına kadar dolduruyorum. 6 km gidiyorum iş yerine varınca 10 dk soğumasını bekleyip radyatörü açıyorum ağız kısmında hiç su kalmıyor. bunu bir kaç defa denedim hep aynı.

Hala ne yapacağımı bilmiyorum ne diyeceğimi bilmiyorum bilsem ki conta yanık hemen vereceğim yapsın adamlar ama ya değilse diye düşünüyorum o zaman diye düşünüyorum. anlayacağınız kafalar çok karışık arkadaşlar.

gazili3306

  • İleti: 36
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #7 : Şubat 17, 2017, 08:33:17 ÖS »
Bir diğer sıkıntıda arkadaşlar sabahlalrı araç ısınınca kaloriferi açıyorum, sıcak veriyor ama arada bazen 1dk soğuk üflüyor sonra tekrar sıcak üflüyor, bunu bazen tekrarlıyor. ki araça binmeden önce suyunu tamamladığım halde. burası da farklı bir konu tabi.

cemilbaser

  • KİMYACI
  • İleti: 38
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #8 : Şubat 18, 2017, 07:03:50 ÖÖ »
Gadasını aldığım,  arabayı bu şekilde problemi çözmeden sürekli kullanman büyük masraflara neden olur. Şimdi söylediğimi lütfen kontrol et. Eğer yağa su  karisiyorsa yağ seviyesi daha yüksek olacaktır

gazili3306

  • İleti: 36
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #9 : Şubat 21, 2017, 09:32:49 ÖÖ »
Gadasını aldığım,  arabayı bu şekilde problemi çözmeden sürekli kullanman büyük masraflara neden olur. Şimdi söylediğimi lütfen kontrol et. Eğer yağa su  karisiyorsa yağ seviyesi daha yüksek olacaktır
Abisi aynen dediğin gibi çıktı son zamanlarda yağa su karışmış, bir gün yolda giderken hareret yükseldi, neyse bekledik 10dk, su koyduk felan bi 2 km sonra eve geldik diğer gün sabah araç çalışmadı, yağa baktım çamur gibi bir hal almış oyle olunca aradım çekiciyi geldi sanayiye götürdük 2 gündür sanayide, masraf ortalama 1500 tl felan dediler bakalım inşallah iyi bir şey yaparlar eskisi gibi olur. Yani conta gitmiş.

Size de teşekkür ederim, baya bir şey öğrenmiş olduk..

gazili3306

  • İleti: 36
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #10 : Şubat 21, 2017, 09:40:55 ÖÖ »
Conta yanığı nasıl anlaşılır? Yaşadıklarımdan yola çıkarak ne gibi süreçten geçtim kısaca yazayım istedim, belki faydalı olur.

Şöyle ki;
Araç çekiçten düşüyor, motor biraz fazla titremeye başlıyor, kalorifer bazen soğuk üflüyor, başlangıçta az da olsa su eksiltiyor, kısa mesafelerde motor suyu aşırı ısınıyor, kısa mesafelerde tahliye bidonundan havacıklar ve buhar çıkıyor, başlangıçta benim yağda bir şey yoktu sonraları çamurlaştı, en önemli kısmı da suyu çok ısıtması buhar ve havacıklar çıkmasıydı galiba.
Bu gibi süreçlerden geçtim arkadaşlar bakalım şimdi tamircide araç hiç gitmiyorum tamircinin yanına, dedim araç bitince gelir alırım dedim, inşallah iyi yaparlar.

cemilbaser

  • KİMYACI
  • İleti: 38
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #11 : Şubat 21, 2017, 07:47:55 ÖS »
Geçmiş olsun tekrar.

gazili3306

  • İleti: 36
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #12 : Şubat 22, 2017, 04:58:10 ÖS »
Teşekkür ediyorum, bugun aldım arabayı 1100tl para ödedim, bakalım ileriye doğru inşallah sorun çıkmaz, biraz kullandım baya bir rahatlamış araba sanki..

CihanKURT

  • İleti: 68
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #13 : Şubat 24, 2017, 03:02:09 ÖÖ »
Geçmiş olsun.
Biraz kullanıp sonuçları bildirin
Selamlar


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

gazili3306

  • İleti: 36
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #14 : Mart 01, 2017, 02:25:30 ÖS »
Arkadaşları aracı kullanıyorum 2 haftadır bir sıkıntı yok çok şükür bayağı bir hafiflemiş arac, rahatlamış sanki.

988_honda

  • İleti: 231
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #15 : Mart 02, 2017, 08:31:35 ÖÖ »
Çok geçmiş olsun.merak ettiğim bir kaç soru var?aracınız kaç bin km de idi?bu conta yakma olayı neden kaynaklanıyor acaba aracı hor kullanmaktan mı?yoksa belirli bir kilometre sonra bu durum meydana geliyor mu her araçta.yağına suyuna dikkat edilen bir honda ortalama kac bin km de conta yakar?

gazili3306

  • İleti: 36
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #16 : Mart 02, 2017, 09:24:39 ÖÖ »
Hocam tamamen bilinsiz kullanmadan ve hor kullanmadan kaynaklanıyor, km ile pek ilgisi yok sanırım. 212 bin km  de benim ki dediğim gibi araç susuz kalmış benimki uzun sürede kullanınca ondan kaynaklandı. su devir daim yapmadığı için, öncesinde de ben zaten hor kullanıyordum yağ su pek ilgilenmiyordum açıkçası çok güveniyordum araca, tavsiyem araç suyunu yavaş yavaş antifirize döndürmeniz ve 10 binde yağ değiştirmeniz iyi olur. Antifirz yavaş yavaş dedim çünkü aniden hepsi antifrz olursa boruları çatlatıyor ya da çatlak yerleri hemen açıyor sızıntıya neden olur. ben öncesinde 5 yıl hiç antifirz kullanmadım, ve bakımları da 15-20 km arasında yaptırıyordu böyle bir şey ile karşılaşınca artık 8bin km yağ ve ayda antfiriz kontrol ediyorum.

988_honda

  • İleti: 231
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #17 : Mart 06, 2017, 01:21:41 ÖS »
teşekkür ederim.tekrardan geçmiş olsun.

yunus48

  • İleti: 331
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #18 : Mart 08, 2017, 06:05:54 ÖS »
Geçmiş olsun. Ustanız umarım orjinal conta kullanmıştır.

berkay8385@hotmail.com

  • brknasl
  • İleti: 7
Ynt: Conta da sıkıntı var mı? yok mu? bilemedik.
« Yanıtla #19 : Ağustos 23, 2017, 11:14:17 ÖÖ »
Arkadaslar servis tavsiyeniz olabilir mi isini iyi yapan guzel bir usta ariyorum