Gönderen Konu: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.  (Okunma sayısı 18646 defa)

rad-R

  • İleti: 178
BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« : Aralık 29, 2009, 05:16:07 ÖS »
Selam arkadaşlar. son zamanlarda revaçta olan bu katkılar ile ilgili başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum. müşterim 98 prelude olan aracı için aldığı motor silk marka bor madenli katkıyı getirdi.  önce mobil 1 yağ ile yağ filtresini değiştirdik. katkının üzerinde yazan talimata göre araç ısındıktan sonra katkıyı kullandık. ve aracı çalıştırdım. 2. dk. kadan sonra aracın egzostundan yağ dumanı çıkmaya başladı  15 dakika içerisinde iş yerinde göz gözü görmez duruma gelmişti hemen aracı stop ettim.  aracın yağını ve yağ filtresini değiştirerek tekrar çalıştırdım. duman an be an azaldı  müşterime 2-3 gün aracı kullanıp gelmesini söyledim. 3 gün sonra geldiğinde  aracın yağ dumanı tam kesilmemişti ve araç yağ yakmaya başladı. müşterim motor silk i arayarak durumu izah etti  ve karşıdaki kişide şöyle bir cevap verdi  bu ürün yağ yakan araçların yağ yakmasını engelliyor. öyle birşey olması imkansız dedi.
şimdi diyelimki yanlış bir kullanım söz konusu(nasıl yanlış kullanılacaksa) <nohapy o kadar reklam yapılıyor. yok nasada üretildi yok yakıtı düşürüyor,uzay teknolojisi  işte motora zarar gelirse ödüyoruz diye anlatılıyor.  ama adamlar merak edipte ya arkadaş böyle birşey başımıza hiç gelmedi ama biz genede teknik ekibimizi gönderip inceleyelim demelerini beklerdim.
tabi müşterim bu durumda aracını satmaya karar verdi. alıcıda çıkıyor fakat ustasına götüren bu araç yağ yakıyor cevabı alıyor.  kimisi 500 tl masrafı var kimiside 1500 tl yi bulur diyor. e onlarda haklı. velhasıl kelam müşterim aracı yaptırmaya karar verdi. bende durum ile ilgili merak içerisindeyim.
aracı aldık kapağını söktük. çıkan sonuç şu.bu model preludelerin ısı yalıtımı olsun diye silindirleri teflon tarzı bir madde ile kaplı. bor madenli katkı bu bölgede zımpara tozu etkisi gösterip bu maddeyi kazımış ve sekmanların arasına doldurmuş böylece sekmanlar sıkışmış, neyseki bir tk. sekman ile araç kurtuldu.  ya katkıyı ben alıpta kullansaydım  müşteri ne kadarda anlayışlı olsa mahcubiyetten ölürdüm artık. sözde  o kadar araştırmalar sonucu üretilmiş bu katkı aspirin gibi lanse edilirken. nasılda silindirleri ekstra malzeme ile kaplanmış araçlar için uygun değildir diye bir ibare koymaz. veya bunu bilmez.



mali

  • İleti: 8034
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #1 : Aralık 29, 2009, 05:36:08 ÖS »
bilgilendirme için teşekkürler :)

Time-R

  • Ziyaretçi
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #2 : Aralık 29, 2009, 05:49:24 ÖS »
Saskinlikla okudum, cok kotu bir durum allah kimseyi bu duruma dusurmesin, bende bu tur katkilari asla kullanmadim, kullanmam 5/30w yeterde artar..

Bilgilendirme icin cok tesekkurler rad-R

ENG

  • İleti: 1856
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #3 : Aralık 29, 2009, 05:53:05 ÖS »
bu teflon yapı sadece preludelerde mi varmış araştırdın mı??

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #4 : Aralık 29, 2009, 06:30:15 ÖS »
bilgi için teşekkürler

rad-R

  • İleti: 178
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #5 : Aralık 29, 2009, 08:07:06 ÖS »
prelude harici hondalarda bu yapıya rastlamadım.
ama buradaki sıkıntı eğer yumuşak sayılacak dokuya zımpara etkisi yapıp bu kadar çabuk kazıma yapıyorsa  çelik eshaflı yapıda olsa uzun vadede aşındırır diye düşünüyorum.

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #6 : Aralık 29, 2009, 08:14:54 ÖS »
Hımmm,teşekkürler.

ENG

  • İleti: 1856
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #7 : Aralık 29, 2009, 08:16:36 ÖS »
eğer tüm moleküller çelik eshafa tutunamıyorsa olabilir usta.
prelude harici hondalarda bu yapıya rastlamadım.
ama buradaki sıkıntı eğer yumuşak sayılacak dokuya zımpara etkisi yapıp bu kadar çabuk kazıma yapıyorsa  çelik eshaflı yapıda olsa uzun vadede aşındırır diye düşünüyorum.

nadirgoktan

  • İleti: 1314
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #8 : Aralık 29, 2009, 08:26:53 ÖS »
Zaten + ları kesin olarak değil bence. kullananların çoğu sankiyle bitiriyor cümlesini.
çekişi arttı sanki
sesi azaldı sanki
yakıtı azaldı sanki vs. vs.

motora yağ depoya benzin. honda zaten öyle ek bişey istemez yem ve su yeter hocam hondaya sankii :P


bu arada büyük geçmiş olsun yinede ucuz yırtmışsınız.

rad-R

  • İleti: 178
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #9 : Aralık 29, 2009, 08:28:03 ÖS »
bu katkılar ile ilgili aralıklıda olsa gelen satış elemanlarından hiçbir zaman beni aydınlatacak bir bilgi alamadım.  yanma derecelerini sorduğumda ürüne kevlar muamelesi yapıp. >%Sakin usta bu nano teknoloji yanmaz falan diyen oldu <nohapy

ENG

  • İleti: 1856
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #10 : Aralık 29, 2009, 08:33:15 ÖS »
çağır usta görsünler preludeyi. nasıl yanıyormuş nano teknoloji

34 DF 9999

  • İleti: 1577
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #11 : Aralık 29, 2009, 08:45:24 ÖS »
abi bılgılendırme için sagol.demek ki motor yaptırmak istıyorsak bır kaşıntı falan basıp bizi yani parada çok varsa bu urunu kullanıp aynen ustamızın yanına gelıyoruz benim anladıgım kadarıyla... >%6rol >%6rol

sanli90

  • İleti: 1586
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #12 : Aralık 30, 2009, 08:28:11 ÖÖ »
Teşekkürler bilgilendirme için. Bende hiç kullanmadım kullanmayıda düşünmüyorum her benzin alışımda depoyu fulle dediğimde abi katkı katalımmı diyor direk hayır cevabını veriyorum 3 liraya 5 liraya satılan katkının hiç birşey yapmayacagını düşünüyorum aklım almıyor çünkü

TegB20VTec

  • İleti: 98
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #13 : Aralık 30, 2009, 09:33:16 ÖÖ »
Motor silkin katkısı bor asidinden oluşuyor, motor için çok sağlıklı değil bazı araçların kadehlerindede vuruntu sesine sebep oluyor bu asidik özeliğinden dolayı. NNT nin borunu deneyin 1000 km de 1/2 lt(500ml) yağ eksilten aracı, zaman içerisinde etki ederek 2500 km de 1/4(250ml) lt ye düşürdü. Denenmiştir. Bu ürünlerin sahteleride çıktı dikkatli olmak lazım.

ERT

  • İleti: 1155
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #14 : Aralık 30, 2009, 09:59:22 ÖÖ »
gecmıs olsun adam uzulmustur katkıdan motor zarar gormesı uzucu durum

alp55

  • İleti: 489
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #15 : Aralık 30, 2009, 10:11:08 ÖÖ »
ben aracımda ustamın tavsiyesiyle kendim nnt uyguladım hiçbir sorunum olmadığı gibi belirtilen özelliklerinde gerçek olup olmadığını da anlamış değilim açıkçası
bence bunlar boş rüyalar, paramızı harcıyacak yer arıyoruz

karakusak

  • İleti: 258
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #16 : Aralık 30, 2009, 12:51:19 ÖS »
valla bilgiler için tşkler usta arkadaşlar kafama giriodu öle bişey söz kousu olucaktı iyiki olmamış katkı konusundada bu araç ilk aracım hiç bilgim yok hep merak ettim işe yarıyomu die demekki yaramıomuş tşkler hepinize bilgiler için :D

rad-R

  • İleti: 178
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #17 : Aralık 30, 2009, 01:01:17 ÖS »
gerçi burada ben başımdan geçen bir olayı anlattım. işe yaramıyor derken. ben işe yarayıp yaramadığı açısından birşey diyemiyorum. ama firmanın sorun karşısında malın arkasında durmaması. ve üründeki bu aşındırıcı unsur beni rahatsız etti. birde araca ne faydası olduğu muallakta.

geniusman34

  • İleti: 158
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #18 : Aralık 30, 2009, 05:23:45 ÖS »
rad-R üzücü bir durum geçmiş olsun.paylaştığınız için de ayrıca teşekkürler.anladığım kadarıyla bu konuda bilgilisiniz aracın km'si 150.000'leri devirdikten sonra yağ viskoz arttırılmalı mı?

rad-R

  • İleti: 178
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #19 : Aralık 30, 2009, 05:27:10 ÖS »
rad-R üzücü bir durum geçmiş olsun.paylaştığınız için de ayrıca teşekkürler.anladığım kadarıyla bu konuda bilgilisiniz aracın km'si 150.000'leri devirdikten sonra yağ viskoz arttırılmalı mı?
kullanabiliyorsan aşınmış motorlarda 10/60 tavsiye ederim.

timucintt

  • İleti: 265
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #20 : Aralık 31, 2009, 06:30:26 ÖÖ »
teflon eritti vay be... bildiğim kadarıyla orijinal pistonların ve subabların üstünde teflon kaplaması var h22 lerde gereksiz ısınma yapmasın diye motor. Ya ayrıca bu ülkede malını üretip adam gibi tanıyan kim varki koca karı ilacı ürettikleri gibi koca karı yağları katkıları üreten çok var bu memleketde.... en basit örneği bir beyaz eşya dükkanına giriyorsun 3 4 satış temsilcisi bok varmış gibi ürünleri yağlaya ballandıra ballandıra anlatıyor ezberlemiş specificationlarını bilmişlik taslıyor...  daha geçenlerde arkadaşın arabasını yıkattık adam konuşmayı bilmiyor daha "abey kullandığımız şampuhhan ve çilalar nono tehhnoloji" dedi... bende hemen zıpladım nanonun ne olduğunu biliyormusun yada ne anlama geldiğini bu kadar kendinizden malınızdan eminsiniz dedim. bilmeden atıp tutup konuşuyorsun dedim kaldı mal gibi. ayrıca o bor madencisi arkadaşlarada burdan iç içten selamlaırmı gönderiyorum ;) anladın sen şeref abi :D :D  adam olsalar ar-ge den bir ekip gönderir motora bakar... ama motor bilgileri varmıki sormak lazım... :)

tasch

  • İleti: 47
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #21 : Şubat 07, 2010, 09:23:15 ÖS »
Değerli arkadaşım uyarın için teşekkürler.Ben bir önceki arabama aynısını uyguladım ve forumda yazan arkadaşın yazdığı gibi galibalardan öteye geçemedim.Aracım az bir miktar yağ yakıyordu oda azalmadı.Çok şükür bir problem yaşamadım.Lakin para tuzağı gibi düşünmeye başladım.....

nisay

  • İleti: 1040
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #22 : Şubat 08, 2010, 02:53:14 ÖS »
bilgi için teşekkürler, kulağımıza küpe oldu.

TsReAnNeCrE

  • İleti: 1417
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #23 : Şubat 09, 2010, 09:27:41 ÖÖ »
açıkçası bende NNT bor katkısı kullandım övgülere dayanarak ses azaldı doğrudur ama yakıt konusunda herhangi bir düşme yaşamadım yakasık 5 aydırda kullanıyorum acaba ilerisi için ne olur bilgisi olan arkadaşlardan paylaşım bekliyorum

yasansu

  • İleti: 221
Ynt: BOR MADENLİ KATKILAR İLE İLGİLİ. ÖNEMLİ.
« Yanıtla #24 : Şubat 09, 2010, 05:27:38 ÖS »
bende yağ yakan 93 corolla 1,6  motorlu arabama koydum.Yağ yakmayı bayağı kesti.Daha önce 2000 km de 1-1,5 lt yğ tüketen araba 0,4 lt kadar gerilerdi. yaklaşık 5000 km kullandıktan sonrada sattım.Sonraki sahibi ne yaptı bilmiyorum.(Satarken yağ yaktığını belirtmiştim.Bor koyduğumuda söylemiştim.)