TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: crazydriver - Ağustos 07, 2013, 10:13:12 ÖÖ
-
arkadaşlar aracım 2000 model 1.6 İes manuel vites aracımın motoruna güç artırmak için neler yapabilirim. internette biraz araştırdım.
aracıma yapmayı düşündüklerim şunlar. farklı öneride bulunacak arkadaş var mı?
-- headers
-- düz boru
-- arka susturucu
--baskı balata
-- filtre kiti
yukarıda yazdıgım modifikasyon arabamın performansını artırırmı. araştırdıgıma göre baskı balatayı FCC marka öneriyorlar. 4-1 headersın alt devirlerde ölü kaldıgını söylüyorlar bu yüzden 4-2-1 headers dusunuyorum. düz boru kaç mm olmalıdır bunu bulamadım. filtre kitini simota koymayı düşünüyorum.
bu haliyle kaç beygir artar arabam hem alt devirlerde hem üst devirlerde çekişi farkettirecek kadar artar mı maksimum kaç bg kazanırım. yada bunlara ilave neler yapabilrim. bilgilerinizi ve tecrubelerini paylaşırsanız sevinirim.
Bu modifikasyonlar muayenede sorun yaratır mı.
-
15hp civarı verir.
-
15hp civarı verir.
peki. düz boru kaç mm olarak çeksem daha iyidir. birde İeslere beyinlere müdahale edilebiliyor mu CHİP atılabiliyor mu?
-
51 mm
-
ieslere cip atılıyo benim vardı selde yandı 850 tl izmirde bi elektirkci arkadas aracılıgıyala yaptırmıstım gercekten cok fena oluyo ama :D
-
arkadaşlar aracım 2000 model 1.6 İes manuel vites aracımın motoruna güç artırmak için neler yapabilirim. internette biraz araştırdım.
aracıma yapmayı düşündüklerim şunlar. farklı öneride bulunacak arkadaş var mı?
-- headers
-- düz boru
-- arka susturucu
--baskı balata
-- filtre kiti
yukarıda yazdıgım modifikasyon arabamın performansını artırırmı. araştırdıgıma göre baskı balatayı FCC marka öneriyorlar. 4-1 headersın alt devirlerde ölü kaldıgını söylüyorlar bu yüzden 4-2-1 headers dusunuyorum. düz boru kaç mm olmalıdır bunu bulamadım. filtre kitini simota koymayı düşünüyorum.
bu haliyle kaç beygir artar arabam hem alt devirlerde hem üst devirlerde çekişi farkettirecek kadar artar mı maksimum kaç bg kazanırım. yada bunlara ilave neler yapabilrim. bilgilerinizi ve tecrubelerini paylaşırsanız sevinirim.
Bu modifikasyonlar muayenede sorun yaratır mı.
Aracinin Motor Kodu nedir? ona gore sana bir special yazayim :D
-
arkadaşlar aracım 2000 model 1.6 İes manuel vites aracımın motoruna güç artırmak için neler yapabilirim. internette biraz araştırdım.
aracıma yapmayı düşündüklerim şunlar. farklı öneride bulunacak arkadaş var mı?
-- headers
-- düz boru
-- arka susturucu
--baskı balata
-- filtre kiti
yukarıda yazdıgım modifikasyon arabamın performansını artırırmı. araştırdıgıma göre baskı balatayı FCC marka öneriyorlar. 4-1 headersın alt devirlerde ölü kaldıgını söylüyorlar bu yüzden 4-2-1 headers dusunuyorum. düz boru kaç mm olmalıdır bunu bulamadım. filtre kitini simota koymayı düşünüyorum.
bu haliyle kaç beygir artar arabam hem alt devirlerde hem üst devirlerde çekişi farkettirecek kadar artar mı maksimum kaç bg kazanırım. yada bunlara ilave neler yapabilrim. bilgilerinizi ve tecrubelerini paylaşırsanız sevinirim.
Bu modifikasyonlar muayenede sorun yaratır mı.
Aracın Bagajını Komple Boşalt Teneke Kalsın Atabildiğin Kadar Kiloları Dışarı At Aracı Hafiflet Birde Bu Dediklerini Yap Arabanı Tanıyamazsın :)
-
arkadaşlar aracım 2000 model 1.6 İes manuel vites aracımın motoruna güç artırmak için neler yapabilirim. internette biraz araştırdım.
aracıma yapmayı düşündüklerim şunlar. farklı öneride bulunacak arkadaş var mı?
-- headers
-- düz boru
-- arka susturucu
--baskı balata
-- filtre kiti
yukarıda yazdıgım modifikasyon arabamın performansını artırırmı. araştırdıgıma göre baskı balatayı FCC marka öneriyorlar. 4-1 headersın alt devirlerde ölü kaldıgını söylüyorlar bu yüzden 4-2-1 headers dusunuyorum. düz boru kaç mm olmalıdır bunu bulamadım. filtre kitini simota koymayı düşünüyorum.
bu haliyle kaç beygir artar arabam hem alt devirlerde hem üst devirlerde çekişi farkettirecek kadar artar mı maksimum kaç bg kazanırım. yada bunlara ilave neler yapabilrim. bilgilerinizi ve tecrubelerini paylaşırsanız sevinirim.
Bu modifikasyonlar muayenede sorun yaratır mı.
Aracın Bagajını Komple Boşalt Teneke Kalsın Atabildiğin Kadar Kiloları Dışarı At Aracı Hafiflet Birde Bu Dediklerini Yap Arabanı Tanıyamazsın :)
haklısın aslında bak... Bende bmw e23vardi komple soymustuk arabanın içini her şey çıkmıştı. Koltuklardan kapı pandizotlarina varana kadar... Inan araba yan yan yan gidiyodu :)
-
Ağırlık çok büyük etken...
-
:) denemesi bedava ne diyeyim :)
-
Motoru değiştiremiyeceğine göre bişey istemez..kendisi zaten performanstır ies in...
-
s.a arkadaşlar. bende bu hafta sonu 4-2-1 headers 51 lik düz boru peformans son susturucu yaptırdım. bariz değişme oldu. filitre zaten vardı. bunların dışında beyin işine girmeden ne yapılabilir ?
-
s.a arkadaşlar. bende bu hafta sonu 4-2-1 headers 51 lik düz boru peformans son susturucu yaptırdım. bariz değişme oldu. filitre zaten vardı. bunların dışında beyin işine girmeden ne yapılabilir ?
kapagi tasla... yada stage 1 egzantirik...
-
ertunç93 kardeşim chip oluyo demişin ama ben hangi beyinciyle konuştuysam chip olmuyo yeni bir beyin alınıp yazılacak dediler
-
egzantirikte beyin gerekiyor ama. veya en azından ben öyle biliyorum. taşlama dediğin nerde kime nasıl yaptyırırız maliyeti ne olur ? daha detaylı bilgi verirsen mahbule geçer kardeşim acemi adamız biz :)
s.a arkadaşlar. bende bu hafta sonu 4-2-1 headers 51 lik düz boru peformans son susturucu yaptırdım. bariz değişme oldu. filitre zaten vardı. bunların dışında beyin işine girmeden ne yapılabilir ?
kapagi tasla... yada stage 1 egzantirik...
-
sakın kapak falan taşlatmayın hararet sorunu oluşur, kapagı taşlayıp sıkıştırmayı arttırmak yerıne 11.5 cr yı elde edebılecegınız piston takın arabaya
aşagıdaki lınkten krank strokunuzu , kol uzunlugunuzu girip yüksek sıkıştırma elde edeceğiniz piston tipini secebilirsiniz
http://www.zealautowerks.com/dseries.html
-
sakın kapak falan taşlatmayın hararet sorunu oluşur, kapagı taşlayıp sıkıştırmayı arttırmak yerıne 11.5 cr yı elde edebılecegınız piston takın arabaya
aşagıdaki lınkten krank strokunuzu , kol uzunlugunuzu girip yüksek sıkıştırma elde edeceğiniz piston tipini secebilirsiniz
http://www.zealautowerks.com/dseries.html
ustat oyle diyor... onu dinle bence :) Tabi piston isine girmek gibi bir dusuncen varsa dedigi en dogrusu denon kardesin
-
bu işlem sonucunda beyin gerekmeyecek demi denon usta. yüksek sıkıştırmaya pek bulaşmak istemiyorum şu an için hararetti radyatördü uğraşama :) benim aklımın yettiği vti gaz kelebeği yapılabilirmiş, port polish mi ne diyolar o zımbırtı, birde safc 2 mi vafc 2 mi neyse o varmış bu işlemin ne kadart faydası var nasıl yapacaz bunu?
-
bu işlem sonucunda beyin gerekmeyecek demi denon usta. yüksek sıkıştırmaya pek bulaşmak istemiyorum şu an için hararetti radyatördü uğraşama :) benim aklımın yettiği vti gaz kelebeği yapılabilirmiş, port polish mi ne diyolar o zımbırtı, birde safc 2 mi vafc 2 mi neyse o varmış bu işlemin ne kadart faydası var nasıl yapacaz bunu?
sıkıştırmayı piston ıle arttırırsan hararet sorunu olmaz kapağı taşlatırsan hararet sorunu olur , eger piston değişirse ignition ve airfuel map üzerinde ayar yapılması gerekecek buda standalone bır ecu gerektırecek dolayısıyla
-
zaten beyin piston olayına girecek olursam hiç uğraşmam turboya dönerim. beyin gerektirmeden ufak dokunuşlar yapmak istiyorum zaten şu an bile yapılan işemlerle baya tatminkar oldu.bunun üzerine ufak dokunuşlar arıyorum. aslında bi 50 lil veya 60 lik nitroda 10 numara olur :)
sayın ustam bişey daha soracam. ince conta yaptığımızda bile beyin gerekiyo dediler aslı varmıdır ? bide yukarda dediğim gibi şu safc mı vafc mı neyse o nasıl bişey bilginiz varsa o konuda bi açıklama yaparmısın ?
-
zaten beyin piston olayına girecek olursam hiç uğraşmam turboya dönerim. beyin gerektirmeden ufak dokunuşlar yapmak istiyorum zaten şu an bile yapılan işemlerle baya tatminkar oldu.bunun üzerine ufak dokunuşlar arıyorum. aslında bi 50 lil veya 60 lik nitroda 10 numara olur :)
sayın ustam bişey daha soracam. ince conta yaptığımızda bile beyin gerekiyo dediler aslı varmıdır ? bide yukarda dediğim gibi şu safc mı vafc mı neyse o nasıl bişey bilginiz varsa o konuda bi açıklama yaparmısın ?
yook daha neler , ince conta beyın falan gerektirmez
safc a gelince : super air flow converter
hava yakıt oranını ayarlamaya yarar , map sensöründen ecu ya giden sinyali yanıltarak enjektör açık kalma zamanlarını %50 azaltır yada %50 uzatır , yanı benzını kısar yada acarsın
ama safc-vafc ve afc neo gıbı pıggy pack denen ünitelerin kötü tarafı şu : map sınyalını kandırarak yakıt ayarlaması yapıldıgı için orjınal beyındekı avans harıtanız kayar ( bu nedemektir) ?
benzını açtıgınızda ecu ateşleme avansını geri çeker yanı retard yapar
benzini kıstıgınızda avans verir
ancak aracınızda vuruntu sensörü yok ise motor vuruntusunu ecu tolare edemez ve motor kırma rıskınız olabılır
knock sensörü olan araçlarda motor vuruntuyu algıladıgı anda ateşleme avansını retard a ceker
-
o zaman şu aşamada gerek yok diye düşünüyorum. biraz daha realde dolaşıp bilgi sahibi olmak lazım. benim elimi kolumu bağlayan zaman işte. hem araştıramıyorum araştırsam bile günü birlik işler olması lazım arabayı bırakamıyorum. hafta sonu yoğun olduğu içinde herkeze nazın geçmiyo vs. yılan hikayesi gibi :) üsdad nos kitine ne diyosun ? 1000-1200 tl civarı kitleri mevcutmuş. anlık aşırı performasda motor kırma riskimiz varmı ? 0-400m kalkışlarda kullansak veya 0-1000m de falan ?
-
o zaman şu aşamada gerek yok diye düşünüyorum. biraz daha realde dolaşıp bilgi sahibi olmak lazım. benim elimi kolumu bağlayan zaman işte. hem araştıramıyorum araştırsam bile günü birlik işler olması lazım arabayı bırakamıyorum. hafta sonu yoğun olduğu içinde herkeze nazın geçmiyo vs. yılan hikayesi gibi :) üsdad nos kitine ne diyosun ? 1000-1200 tl civarı kitleri mevcutmuş. anlık aşırı performasda motor kırma riskimiz varmı ? 0-400m kalkışlarda kullansak veya 0-1000m de falan ?
kuru tip nos kiti için yazılım şart , ama ıslak tip için yazılıma gerek yok (kuru ne ? ıslak ne? diyeceksin)
kuru tip: direk emme manıfolduna nos tüpünden basılan
ıslak tip: benzin hattına bağlanarak benzin ile karışarak motora verilen
kuru tip kullanırken yazılım yapılmaz ise motor fakir karışımdan dolayı kırılır
ıslak tip benzin hattına baglı oldugu için yazılım yapılmasına gerek yok , motor kırma riski çok düşük
-
oooo bu bilgi çok güsel oldu üsdadım. eline koluna yüreğine sağlık. zaman ayırıpta tecrübelerini paylaştığın ve yardımcı olduğun için çok tşkler. rabbim motorunun yağını eksilttirmesin tekerine taş değirmersin :)
-
oooo bu bilgi çok güsel oldu üsdadım. eline koluna yüreğine sağlık. zaman ayırıpta tecrübelerini paylaştığın ve yardımcı olduğun için çok tşkler. rabbim motorunun yağını eksilttirmesin tekerine taş değirmersin :)
estagfurullah sen saol kardeşim , ne bılıyosak paylaşırız ;)
-
Denon , abi sen hangi sehirdesin tanişmak isterim.
-
Bursadayim kardesim ama bu haftasonu akhisarda draglarda olucam baska musait bizaman mutlaka gorusur muhabbet ederiz
-
Bursadayim kardesim ama bu haftasonu akhisarda draglarda olucam baska musait bizaman mutlaka gorusur muhabbet ederiz
bekliyorum abi.
-
s.a günaydın arkadaşlar. sayın denon ustam. bu gaz kelebeği hakkında ne diyosun. maliyeti ne olur karımız ne olur ? dün sormayı unutmuşum
-
s.a günaydın arkadaşlar. sayın denon ustam. bu gaz kelebeği hakkında ne diyosun. maliyeti ne olur karımız ne olur ? dün sormayı unutmuşum
vtı yada ıntegra gaz kelebegı verımlı olur fakat emme manıfold boğazınında kelebege göre büyütülmesi şart , yoksa 62mm kelebekten giren hava 54mm boğazda verımlı olmaz
-
tamam bu şekilde yaptık diyelim yakıtta illaki bi artış olur herlde. hisseddirecek şekilde de farkeder kanımca ?
-
biraz yağ eksiltme durumumuz var ince conta atıyım diyorum açmışken subab yaş şapka vs. diyalarya performans için onlarda atalım diyorum gaz kelebeğide yapalım diyorum. karımız ne olur acaba ?
-
tamam bu şekilde yaptık diyelim yakıtta illaki bi artış olur herlde. hisseddirecek şekilde de farkeder kanımca ?
yakıtta artış olmaz , bu işlemdeki amaç zaten aracı zengin karışımdan fakire doğru çekmek , o da şu demek :
şu anda mevcut kullanılan yakıt ıle 11 hava molekülüne 1 yakıt molekülü karışıyor ise
bu işlemden sonra 12 yada 12.5 hava molekülüne 1 yakıt karışacak
dolayısıyla kullanılan yakıt aynı ama içeri sokulan hava mıktarı cogalacak araç hem aynı yakacak hemde performans kazanacak
-
biraz yağ eksiltme durumumuz var ince conta atıyım diyorum açmışken subab yaş şapka vs. diyalarya performans için onlarda atalım diyorum gaz kelebeğide yapalım diyorum. karımız ne olur acaba ?
yag eksıltme varsa segman yenılemesi gerekır (eger gömleklerde aşırı bir ovalleşme yok ise)
-
bu arada kulagıma gelıyor benı motor ustası sananlar varmış :D ben motor ustası değilim , cnc ve cad&cam programcısıyım
-
hım aşağılarında sökülmesi şart diyosun yani usdam. artık bi başına varalımda işin içerden civcivmi çıkar kuşmu çıkar görelim. :)
-
yine yolundasın bakıyorum fatıhhhhh
-
he ya dostum ne yapam. ama var ya 10 numara ses 10 numara performans oldu. bunun üzerine ne yapabilirim ona bakıyorum. sen ne yaptın vti işini ?
-
rotrex supercharger emme manifolduna port poliş geniş kelebek,üst kapaga ince conta,segman,benzin regülatörü,sıfır ateşleme bobini,header,açık hava filitresi son olarak yazılım 20 25 hp rahat
-
üsdadim benzin regilatörünün nasıl bi katkısı var onu anlamadım. sonuçta tüpte kullanıyoruz. bide bu saydıklarının hepsiylemi 20-25 hp yoksa sadece yazılımlamı 20-25 hp elde diyoruz ?
-
arkadaşlar 0 beyin ve dereli egzantiriği nerden alabilirim ? ebaydan falan baktım ama ies için bulamadım :(
-
Forum adminlerinden ;
Tarantino nickli Mehmet Çetin yardımcı olabilir diye düşünüyorum.
0535 2793533
0554 5364484
-
saolasın dostum öğle arası hemen arıoyorum. inş derdimize derman olurda şu arabayı biran önce yürütürüz :)) kötü doğanları yürütüyolar zoruma gidiyor arkadaş :))
-
Rica ederim. Yardımcı olacağından emin olabilirsin. Önceki aracı vardı. 1.4 tek kapı atmosferik 185 HP güç almıştı. >=ok
-
hay maşallah :)) bide turbo yapaymış akıllara zarar :))
-
Merak ettiysen konusu :)
http://www.teamhondaturkey.com/forum/fotograflar/34_ac_1130_dunden_bugune_ve_devami-t37444.0.html
-
dalgaya aldığımdan falan değil yanlış anlama dostum gerçekten hayret ettim :)
-
Merak ettiysen konusu :)
http://www.teamhondaturkey.com/forum/fotograflar/34_ac_1130_dunden_bugune_ve_devami-t37444.0.html
attığın linki inceledim inanamadım harbiden helal olsun :)
-
gerçekten sözün bittiği yer :) erkut abiylede konuşunca atmosferikten soğuyorum arkadaş hemen turboyu sokuyo kafama :)
-
ies lere beyine chip olmuyor deniyordu.chiple nasıl bir degisiklik ve hp kazanımı oluyor ve nerde nasıl yapılır
-
evt chiplenemiyor. yeniden beyin alıp yazılım yapılması gerekiyor ama atmosferik arabalarda nasıl bir hp artışı oluyor onu bilmiyorum. turbo araçlarda bi chiple en az +20 hp alındığını biliyorum.
denon usdam tayyarı alınca d serisiyle pek ilgenmiyor artık :)) duy sesimizin denon usda nerelerdesin :)