Gönderen Konu: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım  (Okunma sayısı 28327 defa)

crazydriver

  • İleti: 27
1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« : Ağustos 07, 2013, 10:13:12 ÖÖ »
arkadaşlar aracım 2000 model 1.6 İes manuel vites aracımın motoruna güç artırmak için neler yapabilirim. internette biraz araştırdım.
aracıma yapmayı düşündüklerim şunlar. farklı öneride bulunacak arkadaş var mı?

-- headers
-- düz boru
-- arka susturucu
--baskı balata
-- filtre kiti

yukarıda yazdıgım modifikasyon arabamın performansını artırırmı. araştırdıgıma göre baskı balatayı FCC marka öneriyorlar. 4-1 headersın alt devirlerde ölü kaldıgını söylüyorlar bu yüzden 4-2-1 headers dusunuyorum. düz boru kaç mm olmalıdır bunu bulamadım. filtre kitini simota koymayı düşünüyorum.

bu haliyle kaç beygir artar arabam hem alt devirlerde hem üst devirlerde çekişi farkettirecek kadar artar mı maksimum kaç bg kazanırım. yada bunlara ilave neler yapabilrim. bilgilerinizi ve tecrubelerini paylaşırsanız sevinirim.

Bu modifikasyonlar muayenede sorun yaratır mı.
« Son Düzenleme: Ağustos 07, 2013, 10:16:09 ÖÖ Gönderen: crazydriver »



kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #1 : Ağustos 07, 2013, 10:26:51 ÖÖ »
15hp civarı verir.

crazydriver

  • İleti: 27
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #2 : Ağustos 07, 2013, 10:30:46 ÖÖ »
15hp civarı verir.
peki. düz boru kaç mm olarak çeksem daha iyidir. birde İeslere  beyinlere müdahale edilebiliyor mu CHİP atılabiliyor mu?

ferit4834

  • Burak
  • İleti: 295
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #3 : Ağustos 07, 2013, 10:32:06 ÖÖ »
51 mm

ertunc_93modelci

  • İleti: 197
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #4 : Ağustos 08, 2013, 07:51:59 ÖS »
ieslere cip atılıyo benim vardı selde yandı 850 tl izmirde bi elektirkci arkadas aracılıgıyala yaptırmıstım gercekten cok fena oluyo ama :D

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #5 : Ağustos 18, 2013, 08:21:44 ÖÖ »
arkadaşlar aracım 2000 model 1.6 İes manuel vites aracımın motoruna güç artırmak için neler yapabilirim. internette biraz araştırdım.
aracıma yapmayı düşündüklerim şunlar. farklı öneride bulunacak arkadaş var mı?

-- headers
-- düz boru
-- arka susturucu
--baskı balata
-- filtre kiti

yukarıda yazdıgım modifikasyon arabamın performansını artırırmı. araştırdıgıma göre baskı balatayı FCC marka öneriyorlar. 4-1 headersın alt devirlerde ölü kaldıgını söylüyorlar bu yüzden 4-2-1 headers dusunuyorum. düz boru kaç mm olmalıdır bunu bulamadım. filtre kitini simota koymayı düşünüyorum.

bu haliyle kaç beygir artar arabam hem alt devirlerde hem üst devirlerde çekişi farkettirecek kadar artar mı maksimum kaç bg kazanırım. yada bunlara ilave neler yapabilrim. bilgilerinizi ve tecrubelerini paylaşırsanız sevinirim.

Bu modifikasyonlar muayenede sorun yaratır mı.


Aracinin Motor Kodu nedir? ona gore sana bir special yazayim :D

Antoni54

  • İleti: 1766
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #6 : Ağustos 19, 2013, 06:27:17 ÖS »
arkadaşlar aracım 2000 model 1.6 İes manuel vites aracımın motoruna güç artırmak için neler yapabilirim. internette biraz araştırdım.
aracıma yapmayı düşündüklerim şunlar. farklı öneride bulunacak arkadaş var mı?

-- headers
-- düz boru
-- arka susturucu
--baskı balata
-- filtre kiti

yukarıda yazdıgım modifikasyon arabamın performansını artırırmı. araştırdıgıma göre baskı balatayı FCC marka öneriyorlar. 4-1 headersın alt devirlerde ölü kaldıgını söylüyorlar bu yüzden 4-2-1 headers dusunuyorum. düz boru kaç mm olmalıdır bunu bulamadım. filtre kitini simota koymayı düşünüyorum.

bu haliyle kaç beygir artar arabam hem alt devirlerde hem üst devirlerde çekişi farkettirecek kadar artar mı maksimum kaç bg kazanırım. yada bunlara ilave neler yapabilrim. bilgilerinizi ve tecrubelerini paylaşırsanız sevinirim.

Bu modifikasyonlar muayenede sorun yaratır mı.

Aracın Bagajını Komple Boşalt Teneke Kalsın Atabildiğin Kadar Kiloları Dışarı At Aracı Hafiflet Birde Bu Dediklerini Yap Arabanı Tanıyamazsın :)

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #7 : Ağustos 19, 2013, 07:48:43 ÖS »
arkadaşlar aracım 2000 model 1.6 İes manuel vites aracımın motoruna güç artırmak için neler yapabilirim. internette biraz araştırdım.
aracıma yapmayı düşündüklerim şunlar. farklı öneride bulunacak arkadaş var mı?

-- headers
-- düz boru
-- arka susturucu
--baskı balata
-- filtre kiti

yukarıda yazdıgım modifikasyon arabamın performansını artırırmı. araştırdıgıma göre baskı balatayı FCC marka öneriyorlar. 4-1 headersın alt devirlerde ölü kaldıgını söylüyorlar bu yüzden 4-2-1 headers dusunuyorum. düz boru kaç mm olmalıdır bunu bulamadım. filtre kitini simota koymayı düşünüyorum.

bu haliyle kaç beygir artar arabam hem alt devirlerde hem üst devirlerde çekişi farkettirecek kadar artar mı maksimum kaç bg kazanırım. yada bunlara ilave neler yapabilrim. bilgilerinizi ve tecrubelerini paylaşırsanız sevinirim.

Bu modifikasyonlar muayenede sorun yaratır mı.

Aracın Bagajını Komple Boşalt Teneke Kalsın Atabildiğin Kadar Kiloları Dışarı At Aracı Hafiflet Birde Bu Dediklerini Yap Arabanı Tanıyamazsın :)
haklısın aslında bak... Bende bmw e23vardi komple soymustuk arabanın içini her şey çıkmıştı. Koltuklardan kapı pandizotlarina varana kadar... Inan araba yan yan yan gidiyodu :)

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #8 : Ağustos 19, 2013, 07:48:59 ÖS »
Ağırlık çok büyük etken...

Antoni54

  • İleti: 1766
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #9 : Ağustos 19, 2013, 07:49:41 ÖS »
:) denemesi bedava ne diyeyim :)

honda_2000

  • İleti: 23
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #10 : Ağustos 21, 2013, 08:47:43 ÖÖ »
Motoru değiştiremiyeceğine göre bişey istemez..kendisi zaten performanstır ies in...

looper2

  • İleti: 295
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #11 : Ağustos 21, 2013, 09:32:03 ÖÖ »
s.a arkadaşlar. bende bu hafta sonu  4-2-1 headers 51 lik düz boru peformans son susturucu yaptırdım. bariz değişme oldu. filitre zaten vardı. bunların dışında beyin işine girmeden ne yapılabilir ?

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #12 : Ağustos 21, 2013, 09:34:40 ÖÖ »
s.a arkadaşlar. bende bu hafta sonu  4-2-1 headers 51 lik düz boru peformans son susturucu yaptırdım. bariz değişme oldu. filitre zaten vardı. bunların dışında beyin işine girmeden ne yapılabilir ?
kapagi tasla... yada stage 1 egzantirik...

looper2

  • İleti: 295
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #13 : Ağustos 21, 2013, 09:39:37 ÖÖ »
ertunç93 kardeşim chip oluyo demişin ama ben hangi beyinciyle konuştuysam chip olmuyo yeni bir beyin alınıp yazılacak dediler

looper2

  • İleti: 295
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #14 : Ağustos 21, 2013, 09:45:41 ÖÖ »
egzantirikte beyin gerekiyor ama. veya en azından ben öyle biliyorum. taşlama dediğin nerde kime nasıl yaptyırırız maliyeti ne olur ? daha detaylı bilgi verirsen mahbule geçer kardeşim acemi adamız biz :)
s.a arkadaşlar. bende bu hafta sonu  4-2-1 headers 51 lik düz boru peformans son susturucu yaptırdım. bariz değişme oldu. filitre zaten vardı. bunların dışında beyin işine girmeden ne yapılabilir ?
kapagi tasla... yada stage 1 egzantirik...

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #15 : Ağustos 21, 2013, 09:53:43 ÖÖ »
sakın kapak falan taşlatmayın hararet sorunu oluşur, kapagı taşlayıp sıkıştırmayı arttırmak yerıne 11.5 cr yı elde edebılecegınız piston takın arabaya

aşagıdaki lınkten krank strokunuzu , kol uzunlugunuzu girip yüksek sıkıştırma elde edeceğiniz piston tipini secebilirsiniz

http://www.zealautowerks.com/dseries.html

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #16 : Ağustos 21, 2013, 09:56:54 ÖÖ »
sakın kapak falan taşlatmayın hararet sorunu oluşur, kapagı taşlayıp sıkıştırmayı arttırmak yerıne 11.5 cr yı elde edebılecegınız piston takın arabaya

aşagıdaki lınkten krank strokunuzu , kol uzunlugunuzu girip yüksek sıkıştırma elde edeceğiniz piston tipini secebilirsiniz

http://www.zealautowerks.com/dseries.html
ustat oyle diyor... onu dinle bence :) Tabi piston isine girmek gibi bir dusuncen varsa dedigi en dogrusu denon kardesin

looper2

  • İleti: 295
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #17 : Ağustos 21, 2013, 12:40:32 ÖS »
bu işlem sonucunda beyin gerekmeyecek demi denon usta. yüksek sıkıştırmaya pek bulaşmak istemiyorum şu an için hararetti radyatördü uğraşama :) benim aklımın yettiği vti gaz kelebeği yapılabilirmiş, port polish mi ne diyolar o zımbırtı, birde safc 2  mi vafc 2 mi neyse o varmış bu işlemin ne kadart faydası var nasıl yapacaz bunu?

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #18 : Ağustos 21, 2013, 01:02:19 ÖS »
bu işlem sonucunda beyin gerekmeyecek demi denon usta. yüksek sıkıştırmaya pek bulaşmak istemiyorum şu an için hararetti radyatördü uğraşama :) benim aklımın yettiği vti gaz kelebeği yapılabilirmiş, port polish mi ne diyolar o zımbırtı, birde safc 2  mi vafc 2 mi neyse o varmış bu işlemin ne kadart faydası var nasıl yapacaz bunu?
sıkıştırmayı piston ıle arttırırsan hararet sorunu olmaz kapağı taşlatırsan hararet sorunu olur , eger piston değişirse ignition ve airfuel map üzerinde ayar yapılması gerekecek buda standalone bır ecu gerektırecek dolayısıyla
« Son Düzenleme: Ağustos 21, 2013, 01:02:55 ÖS Gönderen: DENON »

looper2

  • İleti: 295
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #19 : Ağustos 21, 2013, 01:23:13 ÖS »
zaten beyin piston olayına girecek olursam hiç uğraşmam turboya dönerim. beyin gerektirmeden ufak dokunuşlar yapmak istiyorum zaten şu an bile yapılan işemlerle baya tatminkar oldu.bunun üzerine ufak dokunuşlar arıyorum. aslında bi 50 lil veya 60 lik nitroda 10 numara olur :)
sayın ustam bişey daha soracam. ince conta yaptığımızda bile beyin gerekiyo dediler aslı varmıdır ? bide yukarda dediğim gibi şu safc mı vafc mı neyse o nasıl bişey bilginiz varsa o konuda bi açıklama yaparmısın ?

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #20 : Ağustos 21, 2013, 01:49:52 ÖS »
zaten beyin piston olayına girecek olursam hiç uğraşmam turboya dönerim. beyin gerektirmeden ufak dokunuşlar yapmak istiyorum zaten şu an bile yapılan işemlerle baya tatminkar oldu.bunun üzerine ufak dokunuşlar arıyorum. aslında bi 50 lil veya 60 lik nitroda 10 numara olur :)
sayın ustam bişey daha soracam. ince conta yaptığımızda bile beyin gerekiyo dediler aslı varmıdır ? bide yukarda dediğim gibi şu safc mı vafc mı neyse o nasıl bişey bilginiz varsa o konuda bi açıklama yaparmısın ?
yook daha neler , ince conta beyın falan gerektirmez

safc a gelince : super air flow converter

hava yakıt oranını ayarlamaya yarar , map sensöründen ecu ya giden sinyali yanıltarak enjektör açık kalma zamanlarını %50 azaltır yada %50 uzatır , yanı benzını kısar yada acarsın

ama safc-vafc ve afc neo gıbı pıggy pack denen ünitelerin kötü tarafı şu : map sınyalını kandırarak yakıt ayarlaması yapıldıgı için orjınal beyındekı avans harıtanız kayar ( bu nedemektir) ?

benzını açtıgınızda ecu ateşleme avansını geri çeker yanı retard yapar

benzini kıstıgınızda avans verir

ancak aracınızda vuruntu sensörü yok ise motor vuruntusunu ecu tolare edemez ve motor kırma rıskınız olabılır

knock sensörü olan araçlarda motor vuruntuyu algıladıgı anda ateşleme avansını retard a ceker

looper2

  • İleti: 295
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #21 : Ağustos 21, 2013, 03:00:13 ÖS »
 o zaman şu aşamada gerek yok diye düşünüyorum. biraz daha realde dolaşıp bilgi sahibi olmak lazım. benim elimi kolumu bağlayan zaman işte. hem araştıramıyorum araştırsam bile günü birlik işler olması lazım arabayı bırakamıyorum. hafta sonu yoğun olduğu içinde herkeze nazın geçmiyo vs. yılan hikayesi gibi :) üsdad nos kitine ne diyosun ? 1000-1200 tl civarı kitleri mevcutmuş. anlık aşırı performasda motor kırma riskimiz varmı ? 0-400m kalkışlarda kullansak veya 0-1000m de falan ?

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #22 : Ağustos 21, 2013, 03:13:59 ÖS »
o zaman şu aşamada gerek yok diye düşünüyorum. biraz daha realde dolaşıp bilgi sahibi olmak lazım. benim elimi kolumu bağlayan zaman işte. hem araştıramıyorum araştırsam bile günü birlik işler olması lazım arabayı bırakamıyorum. hafta sonu yoğun olduğu içinde herkeze nazın geçmiyo vs. yılan hikayesi gibi :) üsdad nos kitine ne diyosun ? 1000-1200 tl civarı kitleri mevcutmuş. anlık aşırı performasda motor kırma riskimiz varmı ? 0-400m kalkışlarda kullansak veya 0-1000m de falan ?
kuru tip nos kiti için yazılım şart , ama ıslak tip için yazılıma gerek yok (kuru ne ? ıslak ne? diyeceksin)

kuru tip: direk emme manıfolduna nos tüpünden basılan

ıslak tip: benzin hattına bağlanarak benzin ile karışarak motora verilen

kuru tip kullanırken yazılım yapılmaz ise motor fakir karışımdan dolayı kırılır

ıslak tip benzin hattına baglı oldugu için yazılım yapılmasına gerek yok , motor kırma riski çok düşük

looper2

  • İleti: 295
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #23 : Ağustos 21, 2013, 03:26:59 ÖS »
oooo bu bilgi çok güsel oldu üsdadım. eline koluna yüreğine sağlık. zaman ayırıpta tecrübelerini paylaştığın ve yardımcı olduğun için çok tşkler. rabbim motorunun yağını eksilttirmesin tekerine taş değirmersin :)

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 1.6 İes motor performansı artırmak için yardım
« Yanıtla #24 : Ağustos 21, 2013, 03:42:02 ÖS »
oooo bu bilgi çok güsel oldu üsdadım. eline koluna yüreğine sağlık. zaman ayırıpta tecrübelerini paylaştığın ve yardımcı olduğun için çok tşkler. rabbim motorunun yağını eksilttirmesin tekerine taş değirmersin :)
estagfurullah sen saol kardeşim , ne bılıyosak paylaşırız ;)