TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: beratelik - Temmuz 29, 2012, 10:42:52 ÖS
-
Merhaba arkadaşlar. 2005 vtec ls (atiker tüplü) aracımı 1.5 yıldır sorunsuz kullanıyorum.2 hafta önce samsundan istanbula yolculuk yaptım. aracım istanbula girdikten sonra köprü civarlarında hararet yaptı. yorgunluktan göstergeyi fark etmemişim. ancak kaputtan buhar çıkınca fark ettim. hemen durdum, arabayı sağa çektim. soğumasını bekledim, kaputu açtım. radyatör kapağına gelen su borusu çıkmış ve bütün su boşalmış,sonra su ekledim devam ettim.(not: araçla 7 saat boyunca 2 defa mola verdim. gündüz yolculuğu idi. hava çok sıcaktı.klima sonuna kadar açıktı. aracı biraz zorladım. uzun süre 180'le gittim otobanda hemde gazda)
sonra 3 gün çok az istanbulda kullandım.Sıkıntı olmadı. ardından samsuna döndüm. samsuna dönerken de hararete hep baktım. yükselmeye başladığı anda durdum. baktım ki yedek su tankından su köpürüyor ve boşalıyor. kapağı açıp bütün yol boyunca 2 defa su ekledim ve samsuna vardım aracı servise götürdüm. radyatör kapağı patlamış dediler. onu değiştiler ve teslim ettiler. Sonra eskişehire yola çıktım samsundan.sivrihisara kadar sorunsuz geldim. yine gündüzdü hava çok sıcaktı.sivrihisarda gösterge yine yükselmeye başladı. sonra durdum. soğuduktan sonra klimayı sıcağa alıp camı açtım devam ettim. sıkıntı olmadı. sonra eskişehirde servise girdim tekrar. uzun yolda hararet yapıyor dedim. uzun süreli iş bir sürü kontrol yapmamız gerekiyo dediler. sonra 2 gün içinde bana döndüler. ilk olarak su ve klima radyatörleri hava geçiş perdeleri kapanmış dediler. bunların değişmesi lazım dediler. 2 bin lira civarında fiyat çıkardılar.Bunları değiştikten sonra da teste çıkıp bakmamız lazım dediler. Ben de pahalı olduğu için ve kesin çözüm olacağına emin olmadığım için şimdilik müdahele ettirmedim. Bu arada son dipnot: bu sorunlardan da önce klima sıkıntım hep vardı. Yani uzun yolda rüzgraın etkisiyle soğuk üflüyordu ancak şehir içi trafikte klima soğuk üflemiyordu. Bununla da alakalı mı yoksa tamamen gazla mı alakalı sorun bilemiyorum. insan böyle olunca arabadan da soğuyo açıkçası...
Tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum.
biraz uzun oldu kusura bakmayın.
teşekkürler.
-
öncelikle geçmiş olsun aracı 1.5 yıldır kullandığınızı sölemişsiniz bu bakımdan aracı çok iyi tanıyor olmanız lazım. daha önce böyle bir problem olmadığını sölemişsiniz o zaman bir anda uluşacak hataları göz önünde bulundurmak lazım. lpg ile bir alakası olduğunu sanmıyorum klima ile de alakası yok bence aracınızın devir daimi ile ilgili bir sorun olabilir daha önce gittiğiniz yetkili servise gidin veya iyi bir usta özel serviste baktırın 2bin tlde a bir para değil sorun mutlaka çözülecektir aracınızdan hemen soğumuyın bence bende hareret sorunu yaşadım iyi bir usta ile hemen çözdürdüm olayı sizde öle yapın tekrar geçmiş olsun
-
slm radyatör kapağınız arızalıdır büyük bir ihtimalle aynı sorunla karşılaştım kapağın içi kırılıyor kaynamadan dolayı suyu tutamadığı için tahliye kabına geri boşaltıyor orasıda dolup taşıyor araba susuz kaldığı için hararet yapıyor.
-
Hondalarda bu kronik sanirim. Etrafimda da cogaldi hararet sorunu yasayan kisiler..
Radyator kapagi onemli bir etken, suyun azalmasina neden olabilir.
Su hortumlarinda kacak olabilir. Sogutma sistemini kontrol ettirin bence.
Gecmis olsun..
-
hocam aynı problem bende de var 4.vıtes 5 bın dewirde 5 dakıka gıtsem dırek hararet yukselmeye baslıyor..bugun sanayıye goturdum aracı ilk olarak radyator dedıler gıttım temızlettım ardından termostat dedıler gıttım termostat aldım radyator bılmem neyı dedı gittim onu aldım ustune 80 lıra ıscılık parası aldılar yeterkı sorun hallolsun dedım cebımdekı son kurusuda verırım dedım ama eve geldm kontrol surusu yapmaya karar verdım samsun ankara yolunda dedığım gıbı 4. Vıtes 4-5 bın devır ustunde 5 dakıka yol almadan gosterge yukselmeye basladı sonıc yıne husran hersey bosa gıttı..daha kötusu aracın sıkıntısı hal olmadı lutfen bırılerı yardımcı olsun beylerr!!
-
Merhaba arkadaþlar. 2005 vtec ls (atiker tüplü) aracýmý 1.5 yýldýr sorunsuz kullanýyorum.2 hafta önce samsundan istanbula yolculuk yaptým. aracým istanbula girdikten sonra köprü civarlarýnda hararet yaptý. yorgunluktan göstergeyi fark etmemiþim. ancak kaputtan buhar çýkýnca fark ettim. hemen durdum, arabayý saða çektim. soðumasýný bekledim, kaputu açtým. radyatör kapaðýna gelen su borusu çýkmýþ ve bütün su boþalmýþ,sonra su ekledim devam ettim.(not: araçla 7 saat boyunca 2 defa mola verdim. gündüz yolculuðu idi. hava çok sýcaktý.klima sonuna kadar açýktý. aracý biraz zorladým. uzun süre 180'le gittim otobanda hemde gazda)
sonra 3 gün çok az istanbulda kullandým.Sýkýntý olmadý. ardýndan samsuna döndüm. samsuna dönerken de hararete hep baktým. yükselmeye baþladýðý anda durdum. baktým ki yedek su tankýndan su köpürüyor ve boþalýyor. kapaðý açýp bütün yol boyunca 2 defa su ekledim ve samsuna vardým aracý servise götürdüm. radyatör kapaðý patlamýþ dediler. onu deðiþtiler ve teslim ettiler. Sonra eskiþehire yola çýktým samsundan.sivrihisara kadar sorunsuz geldim. yine gündüzdü hava çok sýcaktý.sivrihisarda gösterge yine yükselmeye baþladý. sonra durdum. soðuduktan sonra klimayý sýcaða alýp camý açtým devam ettim. sýkýntý olmadý. sonra eskiþehirde servise girdim tekrar. uzun yolda hararet yapýyor dedim. uzun süreli iþ bir sürü kontrol yapmamýz gerekiyo dediler. sonra 2 gün içinde bana döndüler. ilk olarak su ve klima radyatörleri hava geçiþ perdeleri kapanmýþ dediler. bunlarýn deðiþmesi lazým dediler. 2 bin lira civarýnda fiyat çýkardýlar.Bunlarý deðiþtikten sonra da teste çýkýp bakmamýz lazým dediler. Ben de pahalý olduðu için ve kesin çözüm olacaðýna emin olmadýðým için þimdilik müdahele ettirmedim. Bu arada son dipnot: bu sorunlardan da önce klima sýkýntým hep vardý. Yani uzun yolda rüzgraýn etkisiyle soðuk üflüyordu ancak þehir içi trafikte klima soðuk üflemiyordu. Bununla da alakalý mý yoksa tamamen gazla mý alakalý sorun bilemiyorum. insan böyle olunca arabadan da soðuyo açýkçasý...
Tecrübeli arkadaþlarýn yorumlarýný bekliyorum.
biraz uzun oldu kusura bakmayýn.
teþekkürler.
Arkadaslar ayni sorundan bende muzdaribim.Kocaeli -Bolu arasi 1 kere hararet yapti o gunden sonra surekli araci sikistirdgmda genlesme kabina su atiyor anlayan birini bulamadim ne yapicam bilmiyorum inanin kara kara dusunmeye basladim biri conta yakmssin diyor biri bska bisey soyluyor kesin bsy demiyolar guvenip yaptramyrm napicz biz arkadaslar
-
merhaba arkadaşlar aynı sorun bndede vardı ve çözdüm bnm aracımda uzun yolda 140 km süratlarda giderken kalkıyor kaloriferi acınca hemen düşüyordu ilk olarak termostadı söktürdüm işe yaramadı sonra motor radyatörünü degiştirdim bu süreçte suda eksiltiyordu sebebi aracı yordugum için su rahat dolaşım yapamayıp horum baglantılarından terlme olarak dışarı atıyordu ( şehir içinde hiç bir sıkıntım yoktu uzun yolda bu sıkıntıyı yaşatıyordu sadece radyatörü değiştirdim derdim bitti temizletmeye ugraşmayın yenisi çözüm arkadaşlar herkese iyi forumlar...
-
bencede conta yakmış gibi büyük ihtimal bu anlatılanlara göre
-
merhaba arkadaşlar aynı sorun bndede vardı ve çözdüm bnm aracımda uzun yolda 140 km süratlarda giderken kalkıyor kaloriferi acınca hemen düşüyordu ilk olarak termostadı söktürdüm işe yaramadı sonra motor radyatörünü degiştirdim bu süreçte suda eksiltiyordu sebebi aracı yordugum için su rahat dolaşım yapamayıp horum baglantılarından terlme olarak dışarı atıyordu ( şehir içinde hiç bir sıkıntım yoktu uzun yolda bu sıkıntıyı yaşatıyordu sadece radyatörü değiştirdim derdim bitti temizletmeye ugraşmayın yenisi çözüm arkadaşlar herkese iyi forumlar...
Özkan aracın marka ve modeli neydi orjinal radyatör mü yan sanayi mi taktırttın fiyatı nedir ? Ben 2005 civign orjnal radyatörünü sordum 937 tl dediler 3 yetkili servisten fiyat aldım ..
-
araban conta yakmıstır kapagı acıp baktırman lazım kardes sıcak havada cok zorlamak iyi deil araba zaten şişio sıcakta
-
aynı sorun bende de var şuan cem servisteyim termostat ve fan müşürleri değişiyor bakalım hayırlısı
-
düzceden istanbula yeni geldim tam boğaza yaklaşırken dur kalklarda hararet tavan yaptı hemen durdum emniyet şeridinde bi müddet bekledim baktım inmiyor sürdüm aracı giderken düşüyor hararet ama durunca tavan yapıyor genleşme kabından da su atıyordu ufakta kaynama vardı fanlar çalışıyordu şuan istanbul cemdeyim ilk olarak termeostat ve fan müşürleri değişecek dedi radyatör kapağı sağlam dedi bunlarda olmassa conta olayı var inşaallah termostat ve müşürle kurtarırız şuan ki verilen fiyat 400 tl araç serviste hala yarım saati varmış
-
arkadaşlar şimdide istanbuldan düzceye geldim termostat fan müşürü değişti durduğum yerde haaret yine yükseldi ama bu sefer tavan diil sadece yarımdan biraz daha fazla ayrıca genleşme kabı tekrar dolmuş,, usta tekrar yaparsa conta değişcek dedi conta yanan araçta ne haller olur nasıl anlaşılır radyatör kapağı sağlam demişti oda mı arızalı acep şimdiki hararet yükselmesi klima açık 150 160 la geldim durmadan hararetin yükselmesi yada bu sıcak havalarda genleşme kabına su atması normal mi arkadaşlar.
-
conta yakmıssa aracın motoru yapılacak arkadas masrafıda sökülünce belli olur sadece conta deişimi ile de kurtulabilirsin ama cok zayıf bi ihtimal
-
conta yakmıssa aracın motoru yapılacak arkadas masrafıda sökülünce belli olur sadece conta deişimi ile de kurtulabilirsin ama cok zayıf bi ihtimal
conta yakmış bi araçta görülen hiçbir belirti yok her şey normal bu hararet olayı sadece uzun yolda oluyor ayda bi sefer istanbula gidiyorum genleşme kabına su neden dolar bu sorunu bulmam lazım servise bakarsak motoru komple yenilecekler çözümü bulmaktan ziyade ne kadar parça değiştirip kakalarsak onun hesabını yapıyorlar bu araçtan belam eksik olmuyor en iyisi aracı satmak kökten çözüm yakın bi zamanda ilan verebilirim 3000tl den fazla masraf yaptım artık benden pes
-
conta yakmıssa aracın motoru yapılacak arkadas masrafıda sökülünce belli olur sadece conta deişimi ile de kurtulabilirsin ama cok zayıf bi ihtimal
conta yakmış bi araçta görülen hiçbir belirti yok her şey normal bu hararet olayı sadece uzun yolda oluyor ayda bi sefer istanbula gidiyorum genleşme kabına su neden dolar bu sorunu bulmam lazım servise bakarsak motoru komple yenilecekler çözümü bulmaktan ziyade ne kadar parça değiştirip kakalarsak onun hesabını yapıyorlar bu araçtan belam eksik olmuyor en iyisi aracı satmak kökten çözüm yakın bi zamanda ilan verebilirim 3000tl den fazla masraf yaptım artık benden pes
Serkan ,
Kardeşim az sakin ol . Aynı sıkıntı bendede vardı araç hararet göstergesi gayet normal 90 derecedeyken aracı sıkıstırdıgımda genlesme kabına su atıyor. Tahmın edıyorum kı aynı sıkıntıyı yasıyoruz arac genlesme kabından sureklı su attıgı ıcın radyatorde su azalıyor ve halıyle arac hararet yapıyor dün radyatör kapağımı değiştirdim suanlık hersey normal ama tam emın olmak ıcın aracı baya bı sıkıstırıcam en kısa zamanda sende bı radyatör kapağını degıstırıp deneyebılırmısın ama sakın denemeden conta falan degıstırtmeye kalkma sakııın!!! Banada 3 usta contan yanık dedı ama hıcbır belırtısı yok sadece genlesme kabına su atıyor hararet normal sevıyelerde olsa bıle yapıyordu dun yan sanayı radyator kapagı aldım 10 Tl denıyorum suanlık sonucu bıldırırım sende kapagını degıstır sımdılık eger sorun kapaktansa servısten orjınalını alacagım.
-
conta yakmıssa aracın motoru yapılacak arkadas masrafıda sökülünce belli olur sadece conta deişimi ile de kurtulabilirsin ama cok zayıf bi ihtimal
conta yakmış bi araçta görülen hiçbir belirti yok her şey normal bu hararet olayı sadece uzun yolda oluyor ayda bi sefer istanbula gidiyorum genleşme kabına su neden dolar bu sorunu bulmam lazım servise bakarsak motoru komple yenilecekler çözümü bulmaktan ziyade ne kadar parça değiştirip kakalarsak onun hesabını yapıyorlar bu araçtan belam eksik olmuyor en iyisi aracı satmak kökten çözüm yakın bi zamanda ilan verebilirim 3000tl den fazla masraf yaptım artık benden pes
Serkan ,
Kardeşim az sakin ol . Aynı sıkıntı bendede vardı araç hararet göstergesi gayet normal 90 derecedeyken aracı sıkıstırdıgımda genlesme kabına su atıyor. Tahmın edıyorum kı aynı sıkıntıyı yasıyoruz arac genlesme kabından sureklı su attıgı ıcın radyatorde su azalıyor ve halıyle arac hararet yapıyor dün radyatör kapağımı değiştirdim suanlık hersey normal ama tam emın olmak ıcın aracı baya bı sıkıstırıcam en kısa zamanda sende bı radyatör kapağını degıstırıp deneyebılırmısın ama sakın denemeden conta falan degıstırtmeye kalkma sakııın!!! Banada 3 usta contan yanık dedı ama hıcbır belırtısı yok sadece genlesme kabına su atıyor hararet normal sevıyelerde olsa bıle yapıyordu dun yan sanayı radyator kapagı aldım 10 Tl denıyorum suanlık sonucu bıldırırım sende kapagını degıstır sımdılık eger sorun kapaktansa servısten orjınalını alacagım.
honda cam deki usta bu kapakta bişi yok dedi ama ben hala kapaktan şüpheleniyorum hondacı usta iyi bilir gibisinden adama inandık termosla müşürü değiştirdiler 400 tl para aldılar yok yere bugün normal bi ustaya gösterdim düzcede bu arabada bişi yok diyor conta falan sağlam dedi egzostan az bi su damlacıkları geldi ondan şüphelendim oda olur normal dedi dediğin gibi dostum bide kapakları değiştirip denemek lazım yalnız hiçbi serviste kapak yok mersin honda da bulmuştum onuda alamadım kaldı öle kapak mutlaka orijinal öneriyorlar orijinali bulup denicem dostum sanırım buda bi kronik sorun ve ben bu bitmeyen kronik sorunlardan bıktım usandım daha önceki sorunlarda da yazmıştım bakalım daha neler görücez diye artık paşam bişi görmek istemiyorum inan acaip soğudum araçtan hondanın en büyük özelliği motorunun sağlam olmasıydı insana diğer araçlada olmayan bi güven duygusunu vermesiydi şimdi belki benim şansım bilmiyorum başka sorun çıkacak diye bekliyorum ki mutlaka bişi çıkıyor parçaları inceleye inceleye motor ustası oldum gitti, bu arızalar sebebiyle şuan belki tam binilcek kıvamına getirdim aracı ama bende bittim benden bu kadar diyorum yine dostum en kısa zamanda satmayı düşünüyorum hayırlısıyla istanbulda bana verdiği o korku yetti zaten tam köprünün başında ömrümdem 3 4 sene birden yaşlandım desem yeridir..
-
Aynı sorun burda bir arkadaşımın başında var aramaya çekinir oldum, arabadan oda çok sıkıldı öncelikli iş bencede ucuz olan yöntem, radyatör kapağı orjinalini takıp denemek, kapak motor sıkışınca basıncı atmak için mutlaka antfirzli suyun bir kısmını bidona aktaracak ama aşırı kaçırıyorsa ilk başta bakılması gereken radyatör kapağı olması lazım, burdaki arkadaşım çok yerini değiştirdi soğutma sisteminde ne varsa hepsini yeniledi ama nafile düzen tutmadı, problem devam ediyor, farklı bir çözüm olarak şunu diyebilirim, eğerki üst kapak açtırmak gerekirse sübapların olduğu kısımda kaçak olup olmadığı veya çatlak olup olmadığının kontrol edilmesini tavsiye edebilirim umarım gerek kalmaz orjinal bir kapakla problemi çözersin selamlar
-
Arkadaşlar herkese merhaba.Bendede 2000 model euro civic var.alalı 6 ay oldu.Arabayı kışın aldığım için bu sene temmuz ayına kadar bir sorun olmamıştı.Temmuz ayında marmarise tatile gittim.Yolda bir sefer hararet yükseldi su takviyesi ile tatil yerine ulaştım.Tatil dönüşü yolculu kabus oldu.Her 50 km de hararet yükseldi su takviyesi gerekti.500 km de 10 kez durdum takviye yaptım.Eve 150 km kalınca akşam oldu Afyona ulaştım.Akşam olup hava serinleyince ne olursa olsun diyerek gazladım.Hararet hiç kalkmadı.Enteresan bir durum çıktı ortaya.Radyatör kapağını marmariste değiştirdim yine çare olmadı.Eve gelince sanayide tanıdık bir ustaya gösterdim motoru az ısıttıktan sonra radyatör kapağını açtı baktı hafiften kaynama ve kabarcıklar var contanın yanık olduğunu tespit etti.Buarada 15 gün şehir içi bindim yine hararet yükselmedi.Kafama takıldığı için üst kapağı söktürdüm conta gerçekten yanıkmış 2. piston kaçırıyormuş.100 tl ye tek çelik conta aldık hondanın orijinal kullandığı contadan taktık.Silindir kapağı taşlandı 70/80 liraydı herhalde.Motoru toparladık çalıştırdık motor harika olmuş eski sesi gitmiş düzenli bir çalışma gelmiş.
Ben derim ki diğer alternatiflerle uğraşmaktan üst kapak contasını değiştirin.Yanık olsada yanık olduğunu belli etmiyor bir bakıyorsun hararet yapıyor bir bakıyorsun hararet aşağıda şaştım bu işe.Şimdi araba çok iyi herhangi bir sorun yok.Bu arada triger kayışınıda değiştirdim,motor yağı,yağ filtreside değişti toplamda 350 lira parça parası 300 lirada ustalık verdim kısa yoldan halletmiş oldum şükürler olsun.
-
hararet yükseldiğinde fan açıyor mu? açmıyorsa fan motoru kömürleri bitmiş olabilir.
-
poyraz kardeşim yeni aldığın kapaktan sonra devam ediyormu hala sorun seni takipteyim bende şuan herhangi bi sorun görünmüyor genleşme kabındaki su max mın arasında gerçi tam emin olmak için uzun yol yapmam lazım.
-
sat o arabayı sat
-
evet bugün japoncu ustaya gittim ısrarla radyatör kapağı değişcek dedi, orijinal kapak sadece mersin plaza akbayrakta var aramadığım servis kalmadı yalnız anlamadığım iki parçadan bahsetti iki parçası 110 tl tek parçalı 78tl yarım kalan saçlarımda bu arada döküldü sinirden kapağın ikilisi teklisimi olur Allah aşkına bildiğin radyatör kapağı işte Allahını seven anlatsın şu ikinci parçayı nedir ne işe yarar gereklimidir 1 hafta önce 68tl idi şimdi 110 bilmem ne oldu öbür her neyse kalsın kapak verin dedim sadece bildiğin kapak işte o zaman 78 tl dedi arkadaş adam gibi bi radyatör kapağı bile alamıyoruz şase numarasından buldu gelen kapak yanlış eksik olmaz herhalde sabah 08 de oturdum şuan saat 10:45 anca kapak bulup siparişini verebildik hazır bulmuşken sizde alın bari bulunsun bi yerde fabrikasında bile yokmuş, Allah kaza bela arıza vermesin başka vallahi bıktım artık.
-
evet bugün japoncu ustaya gittim ısrarla radyatör kapağı değişcek dedi, orijinal kapak sadece mersin plaza akbayrakta var aramadığım servis kalmadı yalnız anlamadığım iki parçadan bahsetti iki parçası 110 tl tek parçalı 78tl yarım kalan saçlarımda bu arada döküldü sinirden kapağın ikilisi teklisimi olur Allah aşkına bildiğin radyatör kapağı işte Allahını seven anlatsın şu ikinci parçayı nedir ne işe yarar gereklimidir 1 hafta önce 68tl idi şimdi 110 bilmem ne oldu öbür her neyse kalsın kapak verin dedim sadece bildiğin kapak işte o zaman 78 tl dedi arkadaş adam gibi bi radyatör kapağı bile alamıyoruz şase numarasından buldu gelen kapak yanlış eksik olmaz herhalde sabah 08 de oturdum şuan saat 10:45 anca kapak bulup siparişini verebildik hazır bulmuşken sizde alın bari bulunsun bi yerde fabrikasında bile yokmuş, Allah kaza bela arıza vermesin başka vallahi bıktım artık.
Ben bir parça sordum taaa japonyadan gemiyle geldi.Küçücük bir şey fiyatı 7 liramı neydi. 2 ay bekledim. Allah sabır versin. Ama bencede satmayın aracınızı o kadar uğraştınız masraf ettiniz.
-
evet bugün japoncu ustaya gittim ısrarla radyatör kapağı değişcek dedi, orijinal kapak sadece mersin plaza akbayrakta var aramadığım servis kalmadı yalnız anlamadığım iki parçadan bahsetti iki parçası 110 tl tek parçalı 78tl yarım kalan saçlarımda bu arada döküldü sinirden kapağın ikilisi teklisimi olur Allah aşkına bildiğin radyatör kapağı işte Allahını seven anlatsın şu ikinci parçayı nedir ne işe yarar gereklimidir 1 hafta önce 68tl idi şimdi 110 bilmem ne oldu öbür her neyse kalsın kapak verin dedim sadece bildiğin kapak işte o zaman 78 tl dedi arkadaş adam gibi bi radyatör kapağı bile alamıyoruz şase numarasından buldu gelen kapak yanlış eksik olmaz herhalde sabah 08 de oturdum şuan saat 10:45 anca kapak bulup siparişini verebildik hazır bulmuşken sizde alın bari bulunsun bi yerde fabrikasında bile yokmuş, Allah kaza bela arıza vermesin başka vallahi bıktım artık.
serkan kardeş,
psikolojini anlıyorum; haklısın, ama sabır bu mübarek günlerde , sabır..
Klimalı araçlarda 2 radyatör vardır, birisi bildiğimiz motor soğutan radyatör
diğeri ise sadece klimalı araçlarda olur ve sadece klimanın soğutmasını sağlar
büyük olasılıkla size bahsettikleri o iki kapaktan birisi motor radyatörünün kapağı, diğeri ise klima radyatörünün kapağıdır
aracınız klimalı olsa bile sizin ikinci radyatör kapağına ihtiyacınız yoktur sanıyorum(klimada sorun yoksa tabii)
ihtiyacınız olan asıl motor soğutucu radyatörün kapağıdır; normalde servisin bunu size açıklaması lazım
ama servistekilerin çoğusu cahil cühela
neyse hayırlısı bakalım , şu kapak bir gelsin, inşallah sorun çözülür, bende o ustaya bir tebrik mesajı atarım
-
poyraz kardeþim yeni aldýðýn kapaktan sonra devam ediyormu hala sorun seni takipteyim bende þuan herhangi bi sorun görünmüyor genleþme kabýndaki su max mýn arasýnda gerçi tam emin olmak için uzun yol yapmam lazým.
serrkan,
Kardes seni cok iyi anliyorum Allah kimseye kaza bela ariza vermesin araclarimiz japon oldugu icin cogu usta anlamiyor benden size tavsiye bilmediginiz ustaya guvenmeyin radar honda seref usta gibi ustalar lazim bizlere radar honda bana uzak olmasa ordan baska biyere gitmezdim. Serkan suana kadar hic genlesme kabina su atmadi normalde 15-20 dk sikistrsam atardi sanirim duzeldi tabi uzun yol yapamadim daha + uzulerk soyluyorum radyatorumde antfiriz yok 6 aydir. Sorunum cozuldukten sonra koymayi dusundum dun antfriz sormaya gttm litresine 15 tl dedi kiemizi antifirz arkadaslar sizce nasil antfrz kullanmaliyim + ne kadar antfrz almam gerekir saf su antfrz karisimi hazir mi oluyor yoksa ben mi hazirlayacagm tecrubesi olan uzunca aciklarsa sevinirim nasil kotulur ne kadar koyulur ??
-
evet bugün japoncu ustaya gittim ısrarla radyatör kapağı değişcek dedi, orijinal kapak sadece mersin plaza akbayrakta var aramadığım servis kalmadı yalnız anlamadığım iki parçadan bahsetti iki parçası 110 tl tek parçalı 78tl yarım kalan saçlarımda bu arada döküldü sinirden kapağın ikilisi teklisimi olur Allah aşkına bildiğin radyatör kapağı işte Allahını seven anlatsın şu ikinci parçayı nedir ne işe yarar gereklimidir 1 hafta önce 68tl idi şimdi 110 bilmem ne oldu öbür her neyse kalsın kapak verin dedim sadece bildiğin kapak işte o zaman 78 tl dedi arkadaş adam gibi bi radyatör kapağı bile alamıyoruz şase numarasından buldu gelen kapak yanlış eksik olmaz herhalde sabah 08 de oturdum şuan saat 10:45 anca kapak bulup siparişini verebildik hazır bulmuşken sizde alın bari bulunsun bi yerde fabrikasında bile yokmuş, Allah kaza bela arıza vermesin başka vallahi bıktım artık.
Serkan kardeşim,önce sabırlı ol ve isabetli düşün.Aynı senin arabadaki belirtiler bende de vardı.Uzun yola çıkınca taşma kabını dolduruyor ve su motor kısmından eksildiği için hararet yapıyor.Kısa mesafe ve şehir içinde hararet çeyrek kalkıyordu.Ramazandan önce maramarise tatile gittim.500 km yolu gelene kadar akla karayı seçtim.Her 50 km de su takviyesi yaptım yanma tehlikesi geçire geçire.Afyona geldiğimde akşam oldu hava serinledi eve kadar 150 km tam gaz bastım ne olursa olsun artık dedim hararet yükselmedi.Ölürmüsün öldürürmüsün.
Banada radyatör kapağıdır dediler 0,9 barmış 1,0 bar tak olur dediler onu bulamadım.Eve gelince istanbuldaki RADAR HONDA'da ki Şeref ustaya açtım telefonu 1,0 bar basınçtaki radyatör kapağını kullansam sorun çözülür mü dedim.Kısa bir süre çözülür ama riskli bir iş dedi.Çünkü, basıncı dışarıya vermeyince motorun basıncı artar daha sonra en zayıf yerinden devir daim borularından patlatır dedi.Bana mantıklı geldi dedikleri ve silindir kapağını söktürdüm meğer conta yanıkmış inceledim gördüm.Benden tavsiye kapağı söktür contayıo değiştirt kapa ve kurtul.Ben seni anlıyorum çünkü ben yaşadım aynı korkuları.Canın üzüleceğine paran üzülsün derim.
-
evet bugün japoncu ustaya gittim ısrarla radyatör kapağı değişcek dedi, orijinal kapak sadece mersin plaza akbayrakta var aramadığım servis kalmadı yalnız anlamadığım iki parçadan bahsetti iki parçası 110 tl tek parçalı 78tl yarım kalan saçlarımda bu arada döküldü sinirden kapağın ikilisi teklisimi olur Allah aşkına bildiğin radyatör kapağı işte Allahını seven anlatsın şu ikinci parçayı nedir ne işe yarar gereklimidir 1 hafta önce 68tl idi şimdi 110 bilmem ne oldu öbür her neyse kalsın kapak verin dedim sadece bildiğin kapak işte o zaman 78 tl dedi arkadaş adam gibi bi radyatör kapağı bile alamıyoruz şase numarasından buldu gelen kapak yanlış eksik olmaz herhalde sabah 08 de oturdum şuan saat 10:45 anca kapak bulup siparişini verebildik hazır bulmuşken sizde alın bari bulunsun bi yerde fabrikasında bile yokmuş, Allah kaza bela arıza vermesin başka vallahi bıktım artık.
Serkan kardeşim,önce sabırlı ol ve isabetli düşün.Aynı senin arabadaki belirtiler bende de vardı.Uzun yola çıkınca taşma kabını dolduruyor ve su motor kısmından eksildiği için hararet yapıyor.Kısa mesafe ve şehir içinde hararet çeyrek kalkıyordu.Ramazandan önce maramarise tatile gittim.500 km yolu gelene kadar akla karayı seçtim.Her 50 km de su takviyesi yaptım yanma tehlikesi geçire geçire.Afyona geldiğimde akşam oldu hava serinledi eve kadar 150 km tam gaz bastım ne olursa olsun artık dedim hararet yükselmedi.Ölürmüsün öldürürmüsün.
Banada radyatör kapağıdır dediler 0,9 barmış 1,0 bar tak olur dediler onu bulamadım.Eve gelince istanbuldaki RADAR HONDA'da ki Şeref ustaya açtım telefonu 1,0 bar basınçtaki radyatör kapağını kullansam sorun çözülür mü dedim.Kısa bir süre çözülür ama riskli bir iş dedi.Çünkü, basıncı dışarıya vermeyince motorun basıncı artar daha sonra en zayıf yerinden devir daim borularından patlatır dedi.Bana mantıklı geldi dedikleri ve silindir kapağını söktürdüm meğer conta yanıkmış inceledim gördüm.Benden tavsiye kapağı söktür contayıo değiştirt kapa ve kurtul.Ben seni anlıyorum çünkü ben yaşadım aynı korkuları.Canın üzüleceğine paran üzülsün derim.
bilgi paylaşımın için teşekkür ederim hakan kardeş yalnız benim araba su eksiltmiyor yarın orijinal kapak geliyor kargoda 1,1 bar bakalım yarında onu deneyelim uzun yol yapmam lazım zaten kapaktan sonra başka seçenek yok jonta kalıyo son çare
-
evet bugün japoncu ustaya gittim ısrarla radyatör kapağı değişcek dedi, orijinal kapak sadece mersin plaza akbayrakta var aramadığım servis kalmadı yalnız anlamadığım iki parçadan bahsetti iki parçası 110 tl tek parçalı 78tl yarım kalan saçlarımda bu arada döküldü sinirden kapağın ikilisi teklisimi olur Allah aşkına bildiğin radyatör kapağı işte Allahını seven anlatsın şu ikinci parçayı nedir ne işe yarar gereklimidir 1 hafta önce 68tl idi şimdi 110 bilmem ne oldu öbür her neyse kalsın kapak verin dedim sadece bildiğin kapak işte o zaman 78 tl dedi arkadaş adam gibi bi radyatör kapağı bile alamıyoruz şase numarasından buldu gelen kapak yanlış eksik olmaz herhalde sabah 08 de oturdum şuan saat 10:45 anca kapak bulup siparişini verebildik hazır bulmuşken sizde alın bari bulunsun bi yerde fabrikasında bile yokmuş, Allah kaza bela arıza vermesin başka vallahi bıktım artık.
Serkan kardeşim,önce sabırlı ol ve isabetli düşün.Aynı senin arabadaki belirtiler bende de vardı.Uzun yola çıkınca taşma kabını dolduruyor ve su motor kısmından eksildiği için hararet yapıyor.Kısa mesafe ve şehir içinde hararet çeyrek kalkıyordu.Ramazandan önce maramarise tatile gittim.500 km yolu gelene kadar akla karayı seçtim.Her 50 km de su takviyesi yaptım yanma tehlikesi geçire geçire.Afyona geldiğimde akşam oldu hava serinledi eve kadar 150 km tam gaz bastım ne olursa olsun artık dedim hararet yükselmedi.Ölürmüsün öldürürmüsün.
Banada radyatör kapağıdır dediler 0,9 barmış 1,0 bar tak olur dediler onu bulamadım.Eve gelince istanbuldaki RADAR HONDA'da ki Şeref ustaya açtım telefonu 1,0 bar basınçtaki radyatör kapağını kullansam sorun çözülür mü dedim.Kısa bir süre çözülür ama riskli bir iş dedi.Çünkü, basıncı dışarıya vermeyince motorun basıncı artar daha sonra en zayıf yerinden devir daim borularından patlatır dedi.Bana mantıklı geldi dedikleri ve silindir kapağını söktürdüm meğer conta yanıkmış inceledim gördüm.Benden tavsiye kapağı söktür contayıo değiştirt kapa ve kurtul.Ben seni anlıyorum çünkü ben yaşadım aynı korkuları.Canın üzüleceğine paran üzülsün derim.
Hakan ,
Dediğin doğru barı yüksek kapak takınca illaki arac basıncı atamayınca en zayıf yerden patlak verecektir. Ama ben yıne basıncı aynı olan 1.1 barlık kapak aldım taktım suan sorun yok Allah a sukur, Eski kapagımın contaları gtmıs yenı kapagın contasını gorunce barız anlıyosun ztn kapaktan kaynaklandıgını ..
-
Öncelikle geçmiş olsun. Hocam bu hararet sorununu bende yaşadım. Benim hikaye LPG montajındaki ustanın işgüzarlığından başlıyor. Usta bozuntusu arkadaş radyatöre bağlantısı olan LPG'nin su geçen bir borusunu yer yokmuş gibi motoru tutan ayaklarda saplamaların üzerine bırakmış. Araç VTEC 2 2005. Bu saplamalar yukarı doğru bakıyor ve uçları sivri şekilde. Zaman içerisinde o hortum oraya vura vura deforme olmuş ve bir gün trafikte giderken birden hararetin yükseldiğini gördüm. Allahtan göstergelere hep bakan bir sürücüyüm. Hemen çektim sağa dedim ne harareti bu? Kesin LPG yüzünden vs derken bahsi geçen boruyu farkettim. İyi ki sanayiye yakındım 500-600 metre falan su ekleyip hemen sanayiye soktum aracı boruyu değiştirdim ve kullanmaya başladım. Bu arada küçük bir not; eğer aracınız LPG'ye geç geçiyorsa bazen yine su durumunu kontrol edin. Kaçak olabilir su çok azalmış olabilir.
Bu süreçte aracın bazen dengesizleşmesi rolantideki titremelerinin artması haricinde çok fazla bir problemle karşılaşmadım. Taki bir senenin dolmasına yakın ikinci kez hararetin yükselmesine kadar. Sonrasında ise radyatör kapağı ve termostat değişimi oldu bu müdaheleler şehir içi sakin kullanımda derdime çare olmuş gibi görünüyorlardı. Ve asıl problem ilk hararetten bu yana ne zaman aracı sıkıştırsam yüksek devir çevirsem hararetin yükselmesi olayıydı. Ve bunun tek sebebi ise contada oluşan iki adet saç kılı kadar çizik !!! Yüksek devirlerde motordaki basınç artıyor ve skıştırılamayan su bağlantıların en zayıf olduğu noktalardan (LPG) su kaçırıyor. Conta değiştirdik sorun çözüldü. Arkadaşların dedikleri doğru. Eğer diğer küçük müdahelelere rağmen sorun çözülmüyorsa tedavi kesinlikle conta değişiminde.
-
dün orijinal radyatör kapağım nihayet geldi dünden beri genleşme kabında en ufak bi oynama yok bugün zorlucam motoru bakalım 2cm yükseldiğini görim istikamet sanayi bölgesi conta değişimi olucak sanırım şuan max ile mın arasında ama forumlardaki yorumlara bakarsak conta ağır basmaya başladı aynı sorunlar harareti kırmızıda gördüm az da olsa mutlaka bişiler olmuştur hayılısı bakalım herkese kazasız belasız hayırlı BAYRAMLAR inşaallah.
-
dün orijinal radyatör kapağım nihayet geldi dünden beri genleşme kabında en ufak bi oynama yok bugün zorlucam motoru bakalım 2cm yükseldiğini görim istikamet sanayi bölgesi conta değişimi olucak sanırım şuan max ile mın arasında ama forumlardaki yorumlara bakarsak conta ağır basmaya başladı aynı sorunlar harareti kırmızıda gördüm az da olsa mutlaka bişiler olmuştur hayılısı bakalım herkese kazasız belasız hayırlı BAYRAMLAR inşaallah.
Serkan ,
Bende harareti kırmızıda gördüm ama kapağı değiştirdikten sonra hiç bi sıkıntım kalmadı 2 kez gebzeden 4 levente gittim geldim çok şükür bişey yok ..
-
dün orijinal radyatör kapağım nihayet geldi dünden beri genleşme kabında en ufak bi oynama yok bugün zorlucam motoru bakalım 2cm yükseldiğini görim istikamet sanayi bölgesi conta değişimi olucak sanırım şuan max ile mın arasında ama forumlardaki yorumlara bakarsak conta ağır basmaya başladı aynı sorunlar harareti kırmızıda gördüm az da olsa mutlaka bişiler olmuştur hayılısı bakalım herkese kazasız belasız hayırlı BAYRAMLAR inşaallah.
Selamlar Serkan bey genleşme kabında illaki motorun sıcaklık soğukluk durumuna göre artma veya azaltma olur, mühim olan fokur fokur suyu kaynatmaması aracın hararet yapmaması, sıkıntı olmaz umarım düzelmiştir. Sıkıntı çıkınca biraz daha titiz davranıyoruz o yüzden çok ince eleyip sık dokuyoruz.
-
arkadaşlar motor soğukken radyatör kapağı açık aracı çalıştırdığımızda biraz gaz verdiğimizde radyatörden su fışkırması contanın yandığının bi işaretimidir yoksa normalmidir. ben denedim gaza bastığımda su fışkırıyor
-
bildiğim kadarıyla conta yanık malesef :(
-
bildiğim kadarıyla conta yanık malesef :(
bize desene yine sanayinin yolu göründü bu araba beni şaşırtmaya devam ediyor hayırlısı bakalım daha neler görücez ki ben bu kelimeyi daha öncede bi iki defa daha yazmıştım bu honda benim üçüncü aracım en çok zararı bu araçta yaptım 1 sene sona nasip olursa servis işine başlıcam o zamana kadar dökülüp parçalanmasa bari ..
-
bildiğim kadarıyla conta yanık malesef :(
bize desene yine sanayinin yolu göründü bu araba beni şaşırtmaya devam ediyor hayırlısı bakalım daha neler görücez ki ben bu kelimeyi daha öncede bi iki defa daha yazmıştım bu honda benim üçüncü aracım en çok zararı bu araçta yaptım 1 sene sona nasip olursa servis işine başlıcam o zamana kadar dökülüp parçalanmasa bari ..
dostum radyatörü gösterdinmi hiç. Bence radyatörünü bir şişlet cok fazla bişey tutmaz. Çok faydalı olur.
-
bildiğim kadarıyla conta yanık malesef :(
bize desene yine sanayinin yolu göründü bu araba beni şaşırtmaya devam ediyor hayırlısı bakalım daha neler görücez ki ben bu kelimeyi daha öncede bi iki defa daha yazmıştım bu honda benim üçüncü aracım en çok zararı bu araçta yaptım 1 sene sona nasip olursa servis işine başlıcam o zamana kadar dökülüp parçalanmasa bari ..
dostum radyatörü gösterdinmi hiç. Bence radyatörünü bir şişlet cok fazla bişey tutmaz. Çok faydalı olur.
galantus şimdi ustanın yanından geliyorum bu araçta bişi yok diyor istersem açarım contayı değiştiririm dedi sonuçta bedava yapılmıyo ama yazık orijinalliğini bozmayalım dedi conta sorunu yok diyor bu araçta radyatör kapağı açıkken gaza bastım su attı dedim onu geç dedi başka bişi varmı yok uzun yola çıkıcam tekrar yaparsa radyatörü söküp duruma göre şişleriz dedi. bende milletin ağzıyla gittim ustaya radyatör kapağı açıkken su atması conta yanık işaretiymiş bende denedim kapağı açtım gaza bastım suyu dışarı attı galantus dostum sende bi denermisin su atacak mı?
-
bildiğim kadarıyla conta yanık malesef :(
bize desene yine sanayinin yolu göründü bu araba beni şaşırtmaya devam ediyor hayırlısı bakalım daha neler görücez ki ben bu kelimeyi daha öncede bi iki defa daha yazmıştım bu honda benim üçüncü aracım en çok zararı bu araçta yaptım 1 sene sona nasip olursa servis işine başlıcam o zamana kadar dökülüp parçalanmasa bari ..
dostum radyatörü gösterdinmi hiç. Bence radyatörünü bir şişlet cok fazla bişey tutmaz. Çok faydalı olur.
öncelikle hararet sorunu yaşayan herkeze geçmiş olsun.bende aynı dertleri yaşadım fan müşürü termostat conta değişimi yapıldı radyatörü şişlettim fakat yaklaşık bir yıl sonra tekrar nüks etti ozaman radyatörü değiştirdim.Tavsiyem şişletmekle uğraşmayın direk değiştirin yan sanayi 150 tl radyatör aldım şuan sorun yok ayrıca tüm bu işlemler için yaklaşık 1000tl civarı bir para gitti bilgi amaçlı yazmak istedim.conta değişiminden kapak taşlatmadan korkmayın güzel bir işçilikle araç gayet diri bir şekil alıyor.usta önemli iyi forumlar...
-
bildiğim kadarıyla conta yanık malesef :(
bize desene yine sanayinin yolu göründü bu araba beni şaşırtmaya devam ediyor hayırlısı bakalım daha neler görücez ki ben bu kelimeyi daha öncede bi iki defa daha yazmıştım bu honda benim üçüncü aracım en çok zararı bu araçta yaptım 1 sene sona nasip olursa servis işine başlıcam o zamana kadar dökülüp parçalanmasa bari ..
dostum radyatörü gösterdinmi hiç. Bence radyatörünü bir şişlet cok fazla bişey tutmaz. Çok faydalı olur.
öncelikle hararet sorunu yaşayan herkeze geçmiş olsun.bende aynı dertleri yaşadım fan müşürü termostat conta değişimi yapıldı radyatörü şişlettim fakat yaklaşık bir yıl sonra tekrar nüks etti ozaman radyatörü değiştirdim.Tavsiyem şişletmekle uğraşmayın direk değiştirin yan sanayi 150 tl radyatör aldım şuan sorun yok ayrıca tüm bu işlemler için yaklaşık 1000tl civarı bir para gitti bilgi amaçlı yazmak istedim.conta değişiminden kapak taşlatmadan korkmayın güzel bir işçilikle araç gayet diri bir şekil alıyor.usta önemli iyi forumlar...
önerin için saol arkadaşım orijinal radyatör 950tl civarı yan sanayi sorun çıkarmayacak kadar kaliteliyse 150tl çok güzel fiyat keşke oijinal parçaları da yan sanayi kadar ucuz olsa zaten ustamda şişlemeden yada çıkma parçadan yana diil yan sanayi takarız bişi olmaz diyor zaten iki seçeneğim var şu anda ya conta yada radyatör geri kalan değişti zaten conta yanığı hiçbir belirti yok şuan da.
-
kardeş conta yakıp yakmadığını yağ çubuğunu çekerek suyla yağın birbirine karışıp karışmadığından anlayabilirsin yağda su görürsen anlaki contan yanık hararet işine gelince şeref usta bununla ilgili birşey anlatmıştı tüple alakalı olabilir ne alaka demeyin birde benzindeyken araç sıkıştırın hararet yapmazsa soluğu şeref ustada alabirsiniz çözüm onda cem de sorunu bulamayıp şeref ustayı aradıklarını biliyorum yorum sizin
-
aslında şuan
kardeş conta yakıp yakmadığını yağ çubuğunu çekerek suyla yağın birbirine karışıp karışmadığından anlayabilirsin yağda su görürsen anlaki contan yanık hararet işine gelince şeref usta bununla ilgili birşey anlatmıştı tüple alakalı olabilir ne alaka demeyin birde benzindeyken araç sıkıştırın hararet yapmazsa soluğu şeref ustada alabirsiniz çözüm onda cem de sorunu bulamayıp şeref ustayı aradıklarını biliyorum yorum sizin
aslında termostat değişimii fan müşürü değişimi, radyatör kapağı değişiminden sonra araçta hiç bi şi yok ben sadece bi sohbette arkadaşlar radyatör kapağı açıkken gaz verirken dışarı su atıyorsa canta yanıktır dediler ona mimlendim denedim gas verdim suyu dışarı attı sadece gas vermede ama bu konuda ustalarda ikiye bölünde kimi normaldir diyor kimi conta yanıktır ama sadece aracı görmeden söylenen tahminler yağ çubundada hiç bişi yok temiz suyuda hergün bakıyorum normal azalmada yok sadece denemek için uzun yol yapmam lazım
-
Serkan abi ,
1 haftadır siteye bakamadım yeni gördüm yazılarını. Abi, aynı sorundan bende muzdariptim seninde bildiğin gibi. Baştan anlatayım uzun uzun daha net olsun.
Aracımı alalı 6 ay oldu. Yakıt benzin olunca malum arabaya binmeye korkar olmuştum 4 ay şehiriçi benzinde kullandım. Gezmek isteyipte gezememek çok zoruma gitti açıkçası sonra lpg ye karar verdim. Araştırdım soruşturdum. Brc düşünürken kendimi romanoda buldum. Brcyle aynı fiyat 1600 Tl ye taktırdım. Herneyse lpg takıldıktan 1 ay sonra senelik iznime çıktım memlekete Bolu ya gittim ilk uzun yolum buydu Kocaeli - Bolu. Bolu tünelinde arabanın harareti oynamaya basladı ve birden tavan yaptı mecbur tünel çıkışına kadar devam etttim ve tünel bitiminde sağa çekerek soğutmaya çalıştım . Dönüştede 2 kere aynısını yaptı. Mola vere vere geldim. Mola verdiğimiz bi yerde dikkatimi çeken şey Arabanın harareti normal seviyedeyken genleşme kabında suyun fokurdamasıydı ilk aklıma gelen hararet gostergesının doğru gostermediği oldu. Eve geldikten sonra sanayide japon arabalarından sözde anlayan şahıslara gittim . 2 si conta yanık diğeri radyatörün tıkalı dedi. Radyatörü değiştirmeyi düşündüm servsten orjınal fiyatını sordum 970 Tl 3 servisi aradım aynı fiyatı verdiler bana cok geldıği için yan sanayi takmayı düşündüm gttm parcacıya orda da kendını usta zanneden biriyle karşılastım. Gel bi bakalım dedi açtım kaputu çalıştır dedi çalıştırdım radyatör kapağını açtı gaz verdi araba su attı ve conta yanık dedi sonra baska bir ustaya gösterdim kesinlikle conta yanık değil devir daim yapmıyo olabilir dedi herkes farklı farklı konuştuğu için kimseye güvenemedim . Sonra Yetkili Servise gitmeyi düşünürken Radar Honda Şeref ustanın namını duydum. Sağolsun kişilik olarakta mükemmel bi insan daha yüz yüze görüşemedik, hiç bi çıkarı olmadığı halde bana yardım edebildi. Aradım kendisine sıkıntımı söyledim zaman ayırdığı için sağolsun. sorduğum sorulardan biride Radyatör kapağı açıkken gez verildiğinde su atmasıydı normal o dedi :) Peki nasıl anlarım contanın yanık olduğunu dedim senin anlıycağın bi kaç yontem var dedi . Serkan sende dene bunu radyatör kapağını aç arabayı çalıştır radyatör suyunu sürekli tamamla taşacak seviyede kalsın hep araç fan açana kadar hafif gaz ver motor sıcaklığı fan açma derecesine geldiğinde gaz vermeyi kes ve su eksikse tekrar tamamla ve gözlemle bakalım hava kabarcığı geliyor mu küçük küçük hava kabarcığı cıkıyosa normaldir ama büyük flop flop die sürekli hava kabarcığı çıkıyorsa üzgünüm conta gidik . Ben denedim küçük küçük çıktı oda su ısındığından kaynaklanan fiziksel bi durum. Contamın yanık olmadığından emin oldum. İlk işim radyatör kapağıydı ve sonuç sevindirici :) İyiki varsın şeref usta diyorum. Adam telefonda çözdü bu olayı Usta diye geçinenlerse önündeki araçtan bile bişey anlamadı. Normalde şehiriçi yarım saat sıkıştırsam genleşme kabında su fokurdardı . 3 kez gebzeden istanbula gittim geldim en ufak birşey yok :)) Ustayım diye geçinen o insanlara aracı bıraksaydım contayı değiştireceklerdi ve yine olmayacaktı sonra radyatör kapağınıda değiştirceklerdi bi kapağı bana nelere maal ediceklerdi siz siz olun uzak durun şimdi tek adam tanıyorum Şeref usta Baana braz uzak gebzede olduğum için ama sıkıntım olursa gideceğim adres belli Radar Honda Sakın reklam olarak algılamayın Şeref ustayı tanımıyorum Yüzünü bile görmedim ama bu işi biliyor Honda doktoru diyorum onun için. Serkan uzun oldu biraz :) ama açık ve net oldu benimkide bu şekilde çözüldü.
-
bildiğim kadarıyla conta yanık malesef :(
bize desene yine sanayinin yolu göründü bu araba beni şaşırtmaya devam ediyor hayırlısı bakalım daha neler görücez ki ben bu kelimeyi daha öncede bi iki defa daha yazmıştım bu honda benim üçüncü aracım en çok zararı bu araçta yaptım 1 sene sona nasip olursa servis işine başlıcam o zamana kadar dökülüp parçalanmasa bari ..
dostum radyatörü gösterdinmi hiç. Bence radyatörünü bir şişlet cok fazla bişey tutmaz. Çok faydalı olur.
öncelikle hararet sorunu yaşayan herkeze geçmiş olsun.bende aynı dertleri yaşadım fan müşürü termostat conta değişimi yapıldı radyatörü şişlettim fakat yaklaşık bir yıl sonra tekrar nüks etti ozaman radyatörü değiştirdim.Tavsiyem şişletmekle uğraşmayın direk değiştirin yan sanayi 150 tl radyatör aldım şuan sorun yok ayrıca tüm bu işlemler için yaklaşık 1000tl civarı bir para gitti bilgi amaçlı yazmak istedim.conta değişiminden kapak taşlatmadan korkmayın güzel bir işçilikle araç gayet diri bir şekil alıyor.usta önemli iyi forumlar...
Beyler Radyatörünüz plastik aksamlıysa şişlenmiyor üzgünüm.
-
Serkan abi ,
1 haftadır siteye bakamadım yeni gördüm yazılarını. Abi, aynı sorundan bende muzdariptim seninde bildiğin gibi. Baştan anlatayım uzun uzun daha net olsun.
Aracımı alalı 6 ay oldu. Yakıt benzin olunca malum arabaya binmeye korkar olmuştum 4 ay şehiriçi benzinde kullandım. Gezmek isteyipte gezememek çok zoruma gitti açıkçası sonra lpg ye karar verdim. Araştırdım soruşturdum. Brc düşünürken kendimi romanoda buldum. Brcyle aynı fiyat 1600 Tl ye taktırdım. Herneyse lpg takıldıktan 1 ay sonra senelik iznime çıktım memlekete Bolu ya gittim ilk uzun yolum buydu Kocaeli - Bolu. Bolu tünelinde arabanın harareti oynamaya basladı ve birden tavan yaptı mecbur tünel çıkışına kadar devam etttim ve tünel bitiminde sağa çekerek soğutmaya çalıştım . Dönüştede 2 kere aynısını yaptı. Mola vere vere geldim. Mola verdiğimiz bi yerde dikkatimi çeken şey Arabanın harareti normal seviyedeyken genleşme kabında suyun fokurdamasıydı ilk aklıma gelen hararet gostergesının doğru gostermediği oldu. Eve geldikten sonra sanayide japon arabalarından sözde anlayan şahıslara gittim . 2 si conta yanık diğeri radyatörün tıkalı dedi. Radyatörü değiştirmeyi düşündüm servsten orjınal fiyatını sordum 970 Tl 3 servisi aradım aynı fiyatı verdiler bana cok geldıği için yan sanayi takmayı düşündüm gttm parcacıya orda da kendını usta zanneden biriyle karşılastım. Gel bi bakalım dedi açtım kaputu çalıştır dedi çalıştırdım radyatör kapağını açtı gaz verdi araba su attı ve conta yanık dedi sonra baska bir ustaya gösterdim kesinlikle conta yanık değil devir daim yapmıyo olabilir dedi herkes farklı farklı konuştuğu için kimseye güvenemedim . Sonra Yetkili Servise gitmeyi düşünürken Radar Honda Şeref ustanın namını duydum. Sağolsun kişilik olarakta mükemmel bi insan daha yüz yüze görüşemedik, hiç bi çıkarı olmadığı halde bana yardım edebildi. Aradım kendisine sıkıntımı söyledim zaman ayırdığı için sağolsun. sorduğum sorulardan biride Radyatör kapağı açıkken gez verildiğinde su atmasıydı normal o dedi :) Peki nasıl anlarım contanın yanık olduğunu dedim senin anlıycağın bi kaç yontem var dedi . Serkan sende dene bunu radyatör kapağını aç arabayı çalıştır radyatör suyunu sürekli tamamla taşacak seviyede kalsın hep araç fan açana kadar hafif gaz ver motor sıcaklığı fan açma derecesine geldiğinde gaz vermeyi kes ve su eksikse tekrar tamamla ve gözlemle bakalım hava kabarcığı geliyor mu küçük küçük hava kabarcığı cıkıyosa normaldir ama büyük flop flop die sürekli hava kabarcığı çıkıyorsa üzgünüm conta gidik . Ben denedim küçük küçük çıktı oda su ısındığından kaynaklanan fiziksel bi durum. Contamın yanık olmadığından emin oldum. İlk işim radyatör kapağıydı ve sonuç sevindirici :) İyiki varsın şeref usta diyorum. Adam telefonda çözdü bu olayı Usta diye geçinenlerse önündeki araçtan bile bişey anlamadı. Normalde şehiriçi yarım saat sıkıştırsam genleşme kabında su fokurdardı . 3 kez gebzeden istanbula gittim geldim en ufak birşey yok :)) Ustayım diye geçinen o insanlara aracı bıraksaydım contayı değiştireceklerdi ve yine olmayacaktı sonra radyatör kapağınıda değiştirceklerdi bi kapağı bana nelere maal ediceklerdi siz siz olun uzak durun şimdi tek adam tanıyorum Şeref usta Baana braz uzak gebzede olduğum için ama sıkıntım olursa gideceğim adres belli Radar Honda Sakın reklam olarak algılamayın Şeref ustayı tanımıyorum Yüzünü bile görmedim ama bu işi biliyor Honda doktoru diyorum onun için. Serkan uzun oldu biraz :) ama açık ve net oldu benimkide bu şekilde çözüldü.
poyraz kardeşim teşekkür ederim üşenmeden uzun uzun yazmışsın güzel bi paylaşım olmuş, seninle sorunlarımız tıpa tıp aynı radyatör kapağı değiştikten sonra şuan için diyorum her hangi bi sorun yok, yazdığın deneyimi yarın ilk fırsatta denicem termostat değiştirirken antifriz de değişti yenilendi serviste fan müşürüde değişti ama düzce dönüşünde hararet yeniden yükseldi bu sefer kırmızıya tam yanaşmadı ayrıca genleşme kabıda tam taşmaya yakınken eve vardım 1 hafta sonrada orijinal radyatör kapağım geldi aslında kapak değişimden sonra şuan hiç bir sorun ve genleşme kabında taşma yada eksilme yok sanırım termostadı ve fan müşürünü boşuna değiştirdik radyatör kapağı gibi görünüyor problem şuanda, şeref usta benimde dikkatimi çekti keşke bana yakın olsaydı aslında biizm sorunumuz araçlan diil helal süt emmiş usta bulamamakta şeref usta gibi usta olsa sorunda olmucak kısa yoldan başımız ağrımadan halledicez yarın kabarcık testi yapim saol kardeşim bilgi paylaşın için
-
Selamlar Serkan hararet motoru sıkıştırınca yine yapıyormu yapıyorsa işi çok iyi bilen bir ustaya baktırmanda yarar var bir arkadaşımın iki defa contasını değiştirdiler çözüm bulamadılar, sübaplar arasında ufak bir kılcal çatlaktan dolayı motor sıkışınca hararet yapabileceğini öğrendik, umarım böyle birşey yoktur, radyatör kapağı açıkken gaza basınca su fışkırtması devirdayımın sağlam olduğunun işaretidir, radyatör kapağı basıncı yenemez erken açarsa su genleşme kabına dolar, anlattığına göre sorun çözülmüş olsa gerek,
-
düzcede tanınmış mazda ustasına götürdüm aracı radyatör kapağını açtı araç rolantide bi müddet çalıştıktan sonra baloncuk yaptı peşinden ikinci ardından üçüncü yani hava kaçırdığı belli oluyordu ben hiç dikkat etmemiştim bu baloncuklar belli aralıklarla devam etti birazdan taşıcak dedi ve taştı radyatör, conta yanık hava kaçırıyor dedi emin olmak için bazen az da olsa lpg den de hava basabiliyormuş radyatöre çakmak yakıp kontrol ettiler gaz kaçağı varmı diye ilginç bi yöntem conta değişceği için arada triger kayışınıda değiştirdim yağı suyu triger seti conta 900 tl ye mal oldu araç bir haftadır sanayide parçalar orijinal olduğu için bu kadar beklendi ben bi radyatör kapağını bulmak için bi hafta bekledim normal orijinal parça bulmak çok zor bugün aracımı teslim alıyorum hayırlısıyla motorun da içinide görmüş olduk bu arada
-
düzcede tanınmış mazda ustasına götürdüm aracı radyatör kapağını açtı araç rolantide bi müddet çalıştıktan sonra baloncuk yaptı peşinden ikinci ardından üçüncü yani hava kaçırdığı belli oluyordu ben hiç dikkat etmemiştim bu baloncuklar belli aralıklarla devam etti birazdan taşıcak dedi ve taştı radyatör, conta yanık hava kaçırıyor dedi emin olmak için bazen az da olsa lpg den de hava basabiliyormuş radyatöre çakmak yakıp kontrol ettiler gaz kaçağı varmı diye ilginç bi yöntem conta değişceği için arada triger kayışınıda değiştirdim yağı suyu triger seti conta 900 tl ye mal oldu araç bir haftadır sanayide parçalar orijinal olduğu için bu kadar beklendi ben bi radyatör kapağını bulmak için bi hafta bekledim normal orijinal parça bulmak çok zor bugün aracımı teslim alıyorum hayırlısıyla motorun da içinide görmüş olduk bu arada
Geçmiş olsun umarım düzelir çok farklı nedenler var daha önceki aracımda yukarda bahsettiğinize benzer durum başıma gelmişti çok dikkat etmek ve ustanın işi çok iyi bilmesi lazım genleşme kabına hava kabarcığı ve su kaçağı oluyordu conta yanık dediler conta değişimi için aracı tamirciye götürdüm araç yapıldı toplandı ama nafile o kaçak contadan değilmiş lpg beynindeki diyaframdan gaz kaçağı varmış onuda orda öğrenmiş olduk gereksiz yere conta değişti lpg diyaframındaki kaçak aldattı bizi lpg beyni değişince kaçak kesildi. Ama çok önemli bir durum aracın hava yapmasına hararet yapmaya ve birçok arızaya sebep olabiliyor, motor suzuz kalıp yağ yakma hatta yatak sarma problemi olabiliyor Allah kimsenin başına vermesin, enjeksiyonlu sistemlerde diyafram nasıl bilmiyorum ama aracı benzinde ve lpg de ayrı ayrı test etmekte yarar var selamlar
-
düzcede tanınmış mazda ustasına götürdüm aracı radyatör kapağını açtı araç rolantide bi müddet çalıştıktan sonra baloncuk yaptı peşinden ikinci ardından üçüncü yani hava kaçırdığı belli oluyordu ben hiç dikkat etmemiştim bu baloncuklar belli aralıklarla devam etti birazdan taşıcak dedi ve taştı radyatör, conta yanık hava kaçırıyor dedi emin olmak için bazen az da olsa lpg den de hava basabiliyormuş radyatöre çakmak yakıp kontrol ettiler gaz kaçağı varmı diye ilginç bi yöntem conta değişceği için arada triger kayışınıda değiştirdim yağı suyu triger seti conta 900 tl ye mal oldu araç bir haftadır sanayide parçalar orijinal olduğu için bu kadar beklendi ben bi radyatör kapağını bulmak için bi hafta bekledim normal orijinal parça bulmak çok zor bugün aracımı teslim alıyorum hayırlısıyla motorun da içinide görmüş olduk bu arada
Geçmiş olsun umarım düzelir çok farklı nedenler var daha önceki aracımda yukarda bahsettiğinize benzer durum başıma gelmişti çok dikkat etmek ve ustanın işi çok iyi bilmesi lazım genleşme kabına hava kabarcığı ve su kaçağı oluyordu conta yanık dediler conta değişimi için aracı tamirciye götürdüm araç yapıldı toplandı ama nafile o kaçak contadan değilmiş lpg beynindeki diyaframdan gaz kaçağı varmış onuda orda öğrenmiş olduk gereksiz yere conta değişti lpg diyaframındaki kaçak aldattı bizi lpg beyni değişince kaçak kesildi. Ama çok önemli bir durum aracın hava yapmasına hararet yapmaya ve birçok arızaya sebep olabiliyor, motor suzuz kalıp yağ yakma hatta yatak sarma problemi olabiliyor Allah kimsenin başına vermesin, enjeksiyonlu sistemlerde diyafram nasıl bilmiyorum ama aracı benzinde ve lpg de ayrı ayrı test etmekte yarar var selamlar
metin benim araçtada senin kinin aynısı şüpheye düştüler çakmak testini genleşme kabında yaptılar zaten özellikle gaz kaçağı varmı diye azda olsa böyle arızalar olabiliyormuş benim ustanın yanında lpg ustadı vardı birkaç bayiliğini yapan usta beaber baktılar ondan sonra conta yanık dediler değişim yapıldı aracı teslim aldım hissedilir biçimde performans artışı var haftaya tekrar kontrole gidicem hayırlısıyla
-
Geçmiş olsun Serkan bey düzeldiğine sevindim benim daha önceki aracım brodway de olmuştu kimsenin başına gelmez umarım.
-
herkese merhaba.. benim de başımda bir bela var. aslında sorun honda dan anlayan olmaması varsa da bize rasgelmiyor sanırım. 3 yıl önce vtec 2006 aldım. aldıktan bir iki gün sonra otobanda ömrümü yedi otobanda. yavuz sultan selim köprüsünü geçerken. neyse 3-4 tamirci sorduk hareret kimikapak, kimi müşür filan. 2 defa conta değişti kapkalar müşürler en az 2 şer defa. artık motor bakıyoz komple ve kabuslar tabi sandık motor filan işi gücü bıraktım. üzerinde düşüne düşüne bir gün yokuş yukarı çıkarken yine hareret yaptı aracı durdurdum gaz verdim hareret düştü. demekki suyu çevirremiyor su pompası. zorla ustaya pompayı değiştirtim. 2 yıldır kullanıyordum pompa imiş. ancak bayram öncesi 1 hafta önce sıcaklık 40 ları gorunce hareret yine yükselmeye başladı. motora devir verince düzeliyor. ancak sorun sanırım yüksek sıckalık motor blokuna birşey yapıyor catlak filan su haznesine yanmış gaz kaçıyoır sanırım o da suyu genleşme tankına ve su azalıyor herhalde. ..inşallah böyle değildir. görecez. benden once sahibi bu rezilliği çektiği için satmış olmalı anlayan da yok hırpalana hırpalana motor da oluyor sanırım. istanbul bu hareret sorunu anlayan ustanız varsa önerebilir misiniz. arızasını biz bulmaya çalışmasak da bir insan evladı şakkadanak dese şurdan diye. uzun oldu kusura bakmayın. insan araç hareret yapıp bayramdda evde otorunca tğm hafta gereçketen stresli zor oluyor.