Gönderen Konu: Uzun yolda hararet  (Okunma sayısı 43459 defa)

poyraz_41

  • VeLi AY
  • İleti: 105
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #25 : Ağustos 11, 2012, 09:02:13 ÖS »
poyraz kardeþim yeni aldýðýn kapaktan sonra devam ediyormu hala sorun seni takipteyim bende þuan herhangi bi sorun görünmüyor genleþme kabýndaki su max mýn arasýnda gerçi tam emin olmak için uzun yol yapmam lazým.
serrkan,
Kardes seni cok iyi anliyorum Allah kimseye kaza bela ariza vermesin araclarimiz japon oldugu icin cogu usta anlamiyor benden size tavsiye bilmediginiz ustaya guvenmeyin radar honda seref usta gibi ustalar lazim bizlere radar honda bana uzak olmasa ordan baska biyere gitmezdim. Serkan suana kadar hic genlesme kabina su atmadi normalde 15-20 dk sikistrsam atardi sanirim duzeldi tabi uzun yol yapamadim daha + uzulerk soyluyorum radyatorumde antfiriz yok 6 aydir. Sorunum cozuldukten sonra koymayi dusundum dun antfriz sormaya gttm litresine 15 tl dedi kiemizi antifirz arkadaslar sizce nasil antfrz kullanmaliyim + ne kadar antfrz almam gerekir saf su antfrz karisimi hazir mi oluyor yoksa ben mi hazirlayacagm tecrubesi olan uzunca aciklarsa sevinirim nasil kotulur ne kadar koyulur ??



hakan7960

  • İleti: 26
    • TAVŞANLI ÇEVRECİLER PLATFORMU
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #26 : Ağustos 13, 2012, 04:01:58 ÖS »
evet bugün japoncu ustaya gittim ısrarla radyatör kapağı değişcek dedi, orijinal kapak sadece mersin plaza akbayrakta var aramadığım servis kalmadı  yalnız anlamadığım iki parçadan bahsetti iki parçası 110 tl tek parçalı 78tl yarım kalan saçlarımda bu arada döküldü sinirden kapağın ikilisi teklisimi olur Allah aşkına bildiğin radyatör kapağı işte Allahını seven anlatsın şu ikinci parçayı nedir ne işe yarar gereklimidir 1 hafta önce 68tl idi şimdi 110 bilmem ne oldu öbür her neyse kalsın kapak verin dedim sadece bildiğin kapak işte o zaman 78 tl dedi arkadaş adam gibi bi radyatör kapağı bile alamıyoruz şase numarasından buldu gelen kapak yanlış eksik olmaz herhalde sabah 08 de oturdum şuan saat 10:45 anca kapak bulup siparişini verebildik hazır bulmuşken sizde alın bari bulunsun bi yerde fabrikasında bile yokmuş, Allah kaza bela arıza vermesin başka vallahi bıktım artık.
   Serkan kardeşim,önce sabırlı ol ve isabetli düşün.Aynı senin arabadaki belirtiler bende de vardı.Uzun yola çıkınca taşma kabını dolduruyor ve su motor kısmından eksildiği için hararet yapıyor.Kısa mesafe ve şehir içinde hararet çeyrek kalkıyordu.Ramazandan önce maramarise tatile gittim.500 km yolu gelene kadar akla karayı seçtim.Her 50 km de su takviyesi yaptım yanma tehlikesi geçire geçire.Afyona geldiğimde akşam oldu hava serinledi eve kadar 150 km tam gaz bastım ne olursa olsun artık dedim hararet yükselmedi.Ölürmüsün öldürürmüsün.
    Banada radyatör kapağıdır dediler 0,9 barmış 1,0 bar tak olur dediler onu bulamadım.Eve gelince istanbuldaki RADAR HONDA'da ki Şeref ustaya açtım telefonu 1,0 bar basınçtaki radyatör kapağını kullansam sorun çözülür mü dedim.Kısa bir süre çözülür ama riskli bir iş dedi.Çünkü, basıncı dışarıya vermeyince motorun basıncı artar daha sonra en zayıf yerinden devir daim borularından patlatır dedi.Bana mantıklı geldi dedikleri ve silindir kapağını söktürdüm meğer conta yanıkmış inceledim gördüm.Benden tavsiye kapağı söktür contayıo değiştirt kapa ve kurtul.Ben seni anlıyorum çünkü ben yaşadım aynı korkuları.Canın üzüleceğine paran üzülsün derim.

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #27 : Ağustos 13, 2012, 06:38:09 ÖS »
evet bugün japoncu ustaya gittim ısrarla radyatör kapağı değişcek dedi, orijinal kapak sadece mersin plaza akbayrakta var aramadığım servis kalmadı  yalnız anlamadığım iki parçadan bahsetti iki parçası 110 tl tek parçalı 78tl yarım kalan saçlarımda bu arada döküldü sinirden kapağın ikilisi teklisimi olur Allah aşkına bildiğin radyatör kapağı işte Allahını seven anlatsın şu ikinci parçayı nedir ne işe yarar gereklimidir 1 hafta önce 68tl idi şimdi 110 bilmem ne oldu öbür her neyse kalsın kapak verin dedim sadece bildiğin kapak işte o zaman 78 tl dedi arkadaş adam gibi bi radyatör kapağı bile alamıyoruz şase numarasından buldu gelen kapak yanlış eksik olmaz herhalde sabah 08 de oturdum şuan saat 10:45 anca kapak bulup siparişini verebildik hazır bulmuşken sizde alın bari bulunsun bi yerde fabrikasında bile yokmuş, Allah kaza bela arıza vermesin başka vallahi bıktım artık.
   Serkan kardeşim,önce sabırlı ol ve isabetli düşün.Aynı senin arabadaki belirtiler bende de vardı.Uzun yola çıkınca taşma kabını dolduruyor ve su motor kısmından eksildiği için hararet yapıyor.Kısa mesafe ve şehir içinde hararet çeyrek kalkıyordu.Ramazandan önce maramarise tatile gittim.500 km yolu gelene kadar akla karayı seçtim.Her 50 km de su takviyesi yaptım yanma tehlikesi geçire geçire.Afyona geldiğimde akşam oldu hava serinledi eve kadar 150 km tam gaz bastım ne olursa olsun artık dedim hararet yükselmedi.Ölürmüsün öldürürmüsün.
    Banada radyatör kapağıdır dediler 0,9 barmış 1,0 bar tak olur dediler onu bulamadım.Eve gelince istanbuldaki RADAR HONDA'da ki Şeref ustaya açtım telefonu 1,0 bar basınçtaki radyatör kapağını kullansam sorun çözülür mü dedim.Kısa bir süre çözülür ama riskli bir iş dedi.Çünkü, basıncı dışarıya vermeyince motorun basıncı artar daha sonra en zayıf yerinden devir daim borularından patlatır dedi.Bana mantıklı geldi dedikleri ve silindir kapağını söktürdüm meğer conta yanıkmış inceledim gördüm.Benden tavsiye kapağı söktür contayıo değiştirt kapa ve kurtul.Ben seni anlıyorum çünkü ben yaşadım aynı korkuları.Canın üzüleceğine paran üzülsün derim.
bilgi paylaşımın için teşekkür ederim hakan kardeş yalnız benim araba su eksiltmiyor yarın orijinal kapak geliyor kargoda 1,1 bar bakalım yarında onu deneyelim uzun yol yapmam lazım zaten kapaktan sonra başka seçenek yok jonta kalıyo son çare

poyraz_41

  • VeLi AY
  • İleti: 105
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #28 : Ağustos 14, 2012, 01:31:07 ÖÖ »
evet bugün japoncu ustaya gittim ısrarla radyatör kapağı değişcek dedi, orijinal kapak sadece mersin plaza akbayrakta var aramadığım servis kalmadı  yalnız anlamadığım iki parçadan bahsetti iki parçası 110 tl tek parçalı 78tl yarım kalan saçlarımda bu arada döküldü sinirden kapağın ikilisi teklisimi olur Allah aşkına bildiğin radyatör kapağı işte Allahını seven anlatsın şu ikinci parçayı nedir ne işe yarar gereklimidir 1 hafta önce 68tl idi şimdi 110 bilmem ne oldu öbür her neyse kalsın kapak verin dedim sadece bildiğin kapak işte o zaman 78 tl dedi arkadaş adam gibi bi radyatör kapağı bile alamıyoruz şase numarasından buldu gelen kapak yanlış eksik olmaz herhalde sabah 08 de oturdum şuan saat 10:45 anca kapak bulup siparişini verebildik hazır bulmuşken sizde alın bari bulunsun bi yerde fabrikasında bile yokmuş, Allah kaza bela arıza vermesin başka vallahi bıktım artık.
   Serkan kardeşim,önce sabırlı ol ve isabetli düşün.Aynı senin arabadaki belirtiler bende de vardı.Uzun yola çıkınca taşma kabını dolduruyor ve su motor kısmından eksildiği için hararet yapıyor.Kısa mesafe ve şehir içinde hararet çeyrek kalkıyordu.Ramazandan önce maramarise tatile gittim.500 km yolu gelene kadar akla karayı seçtim.Her 50 km de su takviyesi yaptım yanma tehlikesi geçire geçire.Afyona geldiğimde akşam oldu hava serinledi eve kadar 150 km tam gaz bastım ne olursa olsun artık dedim hararet yükselmedi.Ölürmüsün öldürürmüsün.
    Banada radyatör kapağıdır dediler 0,9 barmış 1,0 bar tak olur dediler onu bulamadım.Eve gelince istanbuldaki RADAR HONDA'da ki Şeref ustaya açtım telefonu 1,0 bar basınçtaki radyatör kapağını kullansam sorun çözülür mü dedim.Kısa bir süre çözülür ama riskli bir iş dedi.Çünkü, basıncı dışarıya vermeyince motorun basıncı artar daha sonra en zayıf yerinden devir daim borularından patlatır dedi.Bana mantıklı geldi dedikleri ve silindir kapağını söktürdüm meğer conta yanıkmış inceledim gördüm.Benden tavsiye kapağı söktür contayıo değiştirt kapa ve kurtul.Ben seni anlıyorum çünkü ben yaşadım aynı korkuları.Canın üzüleceğine paran üzülsün derim.

Hakan ,

Dediğin doğru barı yüksek kapak takınca illaki arac basıncı atamayınca en zayıf yerden patlak verecektir. Ama ben yıne basıncı aynı olan 1.1 barlık kapak aldım taktım suan sorun yok Allah a sukur, Eski kapagımın contaları gtmıs yenı kapagın contasını  gorunce barız anlıyosun ztn kapaktan kaynaklandıgını ..

capon

  • İleti: 53
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #29 : Ağustos 18, 2012, 05:34:53 ÖS »
Öncelikle geçmiş olsun. Hocam bu hararet sorununu bende yaşadım. Benim hikaye LPG montajındaki ustanın işgüzarlığından başlıyor. Usta bozuntusu arkadaş radyatöre bağlantısı olan LPG'nin su geçen bir borusunu yer yokmuş gibi motoru tutan ayaklarda saplamaların üzerine bırakmış. Araç VTEC 2 2005. Bu saplamalar yukarı doğru bakıyor ve uçları sivri şekilde. Zaman içerisinde o hortum oraya vura vura deforme olmuş ve bir gün trafikte giderken birden hararetin yükseldiğini gördüm. Allahtan göstergelere hep bakan bir sürücüyüm. Hemen çektim sağa dedim ne harareti bu? Kesin LPG yüzünden vs derken bahsi geçen boruyu farkettim. İyi ki sanayiye yakındım 500-600 metre falan su ekleyip hemen sanayiye soktum aracı boruyu değiştirdim ve kullanmaya başladım. Bu arada küçük bir not; eğer aracınız LPG'ye geç geçiyorsa bazen yine su durumunu kontrol edin. Kaçak olabilir su çok azalmış olabilir.
Bu süreçte aracın bazen dengesizleşmesi rolantideki titremelerinin artması haricinde çok fazla bir problemle karşılaşmadım. Taki bir senenin dolmasına yakın ikinci kez hararetin yükselmesine kadar. Sonrasında ise radyatör kapağı ve termostat değişimi oldu bu müdaheleler şehir içi sakin kullanımda derdime çare olmuş gibi görünüyorlardı. Ve asıl problem ilk hararetten bu yana ne zaman aracı sıkıştırsam yüksek devir çevirsem hararetin yükselmesi olayıydı. Ve bunun tek sebebi ise contada oluşan iki adet saç kılı kadar çizik !!! Yüksek devirlerde motordaki basınç artıyor ve skıştırılamayan su bağlantıların en zayıf olduğu noktalardan (LPG) su kaçırıyor. Conta değiştirdik sorun çözüldü. Arkadaşların dedikleri doğru. Eğer diğer küçük müdahelelere rağmen sorun çözülmüyorsa tedavi kesinlikle conta değişiminde.

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #30 : Ağustos 19, 2012, 07:57:31 ÖÖ »
dün orijinal radyatör kapağım nihayet geldi dünden beri genleşme kabında en ufak bi oynama yok bugün zorlucam motoru bakalım 2cm yükseldiğini görim istikamet sanayi bölgesi conta değişimi olucak sanırım şuan max ile mın arasında ama forumlardaki yorumlara bakarsak conta ağır basmaya başladı aynı sorunlar harareti kırmızıda gördüm az da olsa mutlaka bişiler olmuştur hayılısı bakalım herkese kazasız belasız hayırlı BAYRAMLAR inşaallah.

poyraz_41

  • VeLi AY
  • İleti: 105
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #31 : Ağustos 20, 2012, 02:49:48 ÖS »
dün orijinal radyatör kapağım nihayet geldi dünden beri genleşme kabında en ufak bi oynama yok bugün zorlucam motoru bakalım 2cm yükseldiğini görim istikamet sanayi bölgesi conta değişimi olucak sanırım şuan max ile mın arasında ama forumlardaki yorumlara bakarsak conta ağır basmaya başladı aynı sorunlar harareti kırmızıda gördüm az da olsa mutlaka bişiler olmuştur hayılısı bakalım herkese kazasız belasız hayırlı BAYRAMLAR inşaallah.

Serkan ,

Bende harareti kırmızıda gördüm ama kapağı değiştirdikten sonra hiç bi sıkıntım kalmadı 2 kez gebzeden 4 levente gittim geldim çok şükür bişey yok ..

metinh

  • İleti: 166
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #32 : Ağustos 20, 2012, 06:43:56 ÖS »
dün orijinal radyatör kapağım nihayet geldi dünden beri genleşme kabında en ufak bi oynama yok bugün zorlucam motoru bakalım 2cm yükseldiğini görim istikamet sanayi bölgesi conta değişimi olucak sanırım şuan max ile mın arasında ama forumlardaki yorumlara bakarsak conta ağır basmaya başladı aynı sorunlar harareti kırmızıda gördüm az da olsa mutlaka bişiler olmuştur hayılısı bakalım herkese kazasız belasız hayırlı BAYRAMLAR inşaallah.
  Selamlar Serkan bey genleşme kabında illaki motorun sıcaklık soğukluk durumuna göre artma veya azaltma olur, mühim olan fokur fokur suyu kaynatmaması aracın hararet yapmaması, sıkıntı olmaz umarım düzelmiştir. Sıkıntı çıkınca biraz daha titiz davranıyoruz o yüzden çok ince eleyip sık dokuyoruz.

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #33 : Ağustos 24, 2012, 12:50:17 ÖÖ »
arkadaşlar motor soğukken radyatör kapağı açık aracı çalıştırdığımızda biraz gaz verdiğimizde radyatörden su fışkırması contanın yandığının bi işaretimidir yoksa normalmidir. ben denedim gaza bastığımda su fışkırıyor

doan

  • İleti: 1605
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #34 : Ağustos 24, 2012, 12:59:02 ÖÖ »
bildiğim kadarıyla conta yanık malesef :(

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #35 : Ağustos 24, 2012, 01:08:29 ÖÖ »
bildiğim kadarıyla conta yanık malesef :(
bize desene yine sanayinin yolu göründü bu araba beni şaşırtmaya devam ediyor hayırlısı bakalım daha neler görücez ki ben bu kelimeyi daha öncede bi iki defa daha yazmıştım bu honda benim üçüncü aracım en çok zararı bu araçta yaptım 1 sene sona nasip olursa servis işine başlıcam o zamana kadar dökülüp parçalanmasa bari ..

galantus

  • İleti: 822
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #36 : Ağustos 24, 2012, 09:26:34 ÖÖ »
bildiğim kadarıyla conta yanık malesef :(
bize desene yine sanayinin yolu göründü bu araba beni şaşırtmaya devam ediyor hayırlısı bakalım daha neler görücez ki ben bu kelimeyi daha öncede bi iki defa daha yazmıştım bu honda benim üçüncü aracım en çok zararı bu araçta yaptım 1 sene sona nasip olursa servis işine başlıcam o zamana kadar dökülüp parçalanmasa bari ..
dostum radyatörü gösterdinmi hiç. Bence radyatörünü bir şişlet cok fazla bişey tutmaz. Çok faydalı olur.

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #37 : Ağustos 24, 2012, 10:19:10 ÖÖ »
bildiğim kadarıyla conta yanık malesef :(
bize desene yine sanayinin yolu göründü bu araba beni şaşırtmaya devam ediyor hayırlısı bakalım daha neler görücez ki ben bu kelimeyi daha öncede bi iki defa daha yazmıştım bu honda benim üçüncü aracım en çok zararı bu araçta yaptım 1 sene sona nasip olursa servis işine başlıcam o zamana kadar dökülüp parçalanmasa bari ..
dostum radyatörü gösterdinmi hiç. Bence radyatörünü bir şişlet cok fazla bişey tutmaz. Çok faydalı olur.
galantus şimdi ustanın yanından geliyorum bu araçta bişi yok diyor istersem açarım contayı değiştiririm dedi sonuçta bedava yapılmıyo ama yazık orijinalliğini bozmayalım dedi conta sorunu yok diyor bu araçta radyatör kapağı açıkken gaza bastım su attı dedim onu geç dedi başka bişi varmı yok uzun yola çıkıcam tekrar yaparsa radyatörü söküp duruma göre şişleriz dedi. bende milletin ağzıyla gittim ustaya radyatör kapağı açıkken su atması conta yanık işaretiymiş bende denedim kapağı açtım gaza bastım suyu dışarı attı galantus dostum sende bi denermisin su atacak mı?

civicci35

  • İleti: 498
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #38 : Ağustos 24, 2012, 12:47:01 ÖS »
bildiğim kadarıyla conta yanık malesef :(
bize desene yine sanayinin yolu göründü bu araba beni şaşırtmaya devam ediyor hayırlısı bakalım daha neler görücez ki ben bu kelimeyi daha öncede bi iki defa daha yazmıştım bu honda benim üçüncü aracım en çok zararı bu araçta yaptım 1 sene sona nasip olursa servis işine başlıcam o zamana kadar dökülüp parçalanmasa bari ..
dostum radyatörü gösterdinmi hiç. Bence radyatörünü bir şişlet cok fazla bişey tutmaz. Çok faydalı olur.
öncelikle hararet sorunu yaşayan herkeze geçmiş olsun.bende aynı dertleri yaşadım fan müşürü termostat conta değişimi yapıldı radyatörü şişlettim fakat yaklaşık bir yıl sonra tekrar nüks etti ozaman radyatörü değiştirdim.Tavsiyem şişletmekle uğraşmayın direk değiştirin yan sanayi 150 tl radyatör aldım şuan sorun yok ayrıca tüm bu işlemler için yaklaşık 1000tl civarı bir para gitti bilgi amaçlı yazmak istedim.conta değişiminden kapak taşlatmadan korkmayın güzel bir işçilikle araç gayet diri bir şekil alıyor.usta önemli iyi forumlar...

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #39 : Ağustos 24, 2012, 12:56:06 ÖS »
bildiğim kadarıyla conta yanık malesef :(
bize desene yine sanayinin yolu göründü bu araba beni şaşırtmaya devam ediyor hayırlısı bakalım daha neler görücez ki ben bu kelimeyi daha öncede bi iki defa daha yazmıştım bu honda benim üçüncü aracım en çok zararı bu araçta yaptım 1 sene sona nasip olursa servis işine başlıcam o zamana kadar dökülüp parçalanmasa bari ..
dostum radyatörü gösterdinmi hiç. Bence radyatörünü bir şişlet cok fazla bişey tutmaz. Çok faydalı olur.
öncelikle hararet sorunu yaşayan herkeze geçmiş olsun.bende aynı dertleri yaşadım fan müşürü termostat conta değişimi yapıldı radyatörü şişlettim fakat yaklaşık bir yıl sonra tekrar nüks etti ozaman radyatörü değiştirdim.Tavsiyem şişletmekle uğraşmayın direk değiştirin yan sanayi 150 tl radyatör aldım şuan sorun yok ayrıca tüm bu işlemler için yaklaşık 1000tl civarı bir para gitti bilgi amaçlı yazmak istedim.conta değişiminden kapak taşlatmadan korkmayın güzel bir işçilikle araç gayet diri bir şekil alıyor.usta önemli iyi forumlar...
önerin için saol arkadaşım orijinal radyatör 950tl civarı yan sanayi sorun çıkarmayacak kadar kaliteliyse 150tl çok güzel fiyat keşke oijinal parçaları da yan sanayi kadar ucuz olsa zaten ustamda şişlemeden yada çıkma parçadan yana diil yan sanayi takarız bişi olmaz diyor zaten iki seçeneğim var şu anda ya conta yada radyatör geri kalan değişti zaten conta yanığı hiçbir belirti yok şuan da.

kubilay.71

  • İleti: 17
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #40 : Ağustos 26, 2012, 03:06:58 ÖÖ »
kardeş conta yakıp  yakmadığını yağ çubuğunu çekerek suyla yağın birbirine karışıp karışmadığından anlayabilirsin yağda su görürsen anlaki contan yanık hararet işine gelince şeref usta bununla ilgili birşey anlatmıştı tüple alakalı olabilir ne alaka demeyin birde benzindeyken araç sıkıştırın hararet yapmazsa soluğu şeref ustada alabirsiniz çözüm onda cem de sorunu bulamayıp şeref ustayı aradıklarını biliyorum yorum sizin

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #41 : Ağustos 26, 2012, 06:58:56 ÖS »
aslında şuan
kardeş conta yakıp  yakmadığını yağ çubuğunu çekerek suyla yağın birbirine karışıp karışmadığından anlayabilirsin yağda su görürsen anlaki contan yanık hararet işine gelince şeref usta bununla ilgili birşey anlatmıştı tüple alakalı olabilir ne alaka demeyin birde benzindeyken araç sıkıştırın hararet yapmazsa soluğu şeref ustada alabirsiniz çözüm onda cem de sorunu bulamayıp şeref ustayı aradıklarını biliyorum yorum sizin

aslında termostat değişimii fan müşürü değişimi, radyatör kapağı değişiminden sonra araçta hiç bi şi yok ben sadece bi sohbette arkadaşlar radyatör kapağı açıkken gaz verirken dışarı su atıyorsa canta yanıktır dediler ona mimlendim denedim gas verdim suyu dışarı attı sadece gas vermede ama bu konuda ustalarda ikiye bölünde kimi normaldir diyor kimi conta yanıktır ama sadece aracı görmeden söylenen tahminler yağ çubundada hiç bişi yok temiz suyuda hergün bakıyorum normal azalmada yok sadece denemek için uzun yol yapmam lazım

poyraz_41

  • VeLi AY
  • İleti: 105
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #42 : Ağustos 27, 2012, 08:59:58 ÖS »
Serkan abi ,

1 haftadır siteye bakamadım yeni gördüm yazılarını. Abi, aynı sorundan bende muzdariptim seninde bildiğin gibi. Baştan anlatayım uzun uzun daha net olsun.

Aracımı alalı 6 ay oldu. Yakıt benzin olunca malum arabaya binmeye korkar olmuştum 4 ay şehiriçi benzinde kullandım. Gezmek isteyipte gezememek çok zoruma gitti açıkçası sonra lpg ye karar verdim. Araştırdım soruşturdum. Brc düşünürken kendimi romanoda buldum. Brcyle aynı fiyat 1600 Tl ye taktırdım. Herneyse lpg takıldıktan 1 ay sonra senelik iznime çıktım memlekete Bolu ya gittim ilk uzun yolum buydu Kocaeli - Bolu. Bolu tünelinde arabanın harareti oynamaya basladı ve birden tavan yaptı mecbur tünel çıkışına kadar devam etttim ve tünel bitiminde sağa çekerek soğutmaya çalıştım . Dönüştede 2 kere aynısını yaptı. Mola vere vere geldim. Mola verdiğimiz bi yerde dikkatimi çeken şey Arabanın harareti normal seviyedeyken genleşme kabında suyun fokurdamasıydı ilk aklıma gelen hararet gostergesının doğru gostermediği oldu. Eve geldikten sonra sanayide japon arabalarından sözde anlayan şahıslara gittim . 2 si conta yanık diğeri radyatörün tıkalı dedi. Radyatörü değiştirmeyi      düşündüm servsten orjınal fiyatını sordum 970 Tl 3 servisi aradım aynı fiyatı verdiler bana cok geldıği için  yan sanayi takmayı düşündüm gttm parcacıya orda da kendını usta zanneden biriyle karşılastım. Gel bi bakalım dedi açtım kaputu çalıştır dedi çalıştırdım radyatör kapağını açtı gaz verdi araba su attı ve conta yanık dedi sonra baska bir ustaya gösterdim kesinlikle conta yanık değil devir daim yapmıyo olabilir dedi herkes farklı farklı konuştuğu için kimseye güvenemedim . Sonra Yetkili Servise gitmeyi düşünürken Radar Honda Şeref ustanın  namını duydum. Sağolsun kişilik olarakta mükemmel bi insan daha yüz yüze görüşemedik, hiç bi çıkarı olmadığı halde bana yardım edebildi. Aradım kendisine sıkıntımı söyledim zaman ayırdığı için sağolsun. sorduğum sorulardan biride Radyatör kapağı açıkken gez verildiğinde su atmasıydı normal o dedi :) Peki nasıl anlarım contanın yanık olduğunu dedim senin anlıycağın bi kaç yontem var dedi . Serkan sende dene bunu radyatör kapağını aç arabayı çalıştır radyatör suyunu sürekli tamamla taşacak seviyede kalsın hep araç fan açana kadar hafif gaz ver motor sıcaklığı fan açma derecesine geldiğinde gaz vermeyi kes ve su eksikse tekrar tamamla ve gözlemle bakalım hava kabarcığı geliyor mu küçük küçük hava kabarcığı cıkıyosa normaldir ama büyük flop flop die sürekli hava kabarcığı çıkıyorsa üzgünüm conta gidik . Ben denedim küçük küçük çıktı oda su ısındığından kaynaklanan fiziksel bi durum. Contamın yanık olmadığından emin oldum. İlk işim radyatör kapağıydı ve sonuç sevindirici :) İyiki varsın şeref usta diyorum. Adam telefonda çözdü bu olayı Usta diye geçinenlerse önündeki araçtan bile bişey anlamadı. Normalde şehiriçi yarım saat sıkıştırsam genleşme kabında su fokurdardı . 3 kez gebzeden  istanbula gittim geldim en ufak birşey yok :)) Ustayım diye geçinen o insanlara aracı bıraksaydım contayı değiştireceklerdi ve yine olmayacaktı sonra radyatör kapağınıda değiştirceklerdi bi kapağı bana nelere  maal ediceklerdi siz siz olun uzak durun şimdi tek adam tanıyorum Şeref usta Baana braz uzak gebzede olduğum için ama sıkıntım olursa gideceğim adres belli Radar Honda Sakın reklam olarak algılamayın Şeref ustayı tanımıyorum  Yüzünü bile görmedim ama bu işi biliyor Honda doktoru diyorum onun için. Serkan uzun  oldu biraz :) ama açık ve net oldu  benimkide bu şekilde çözüldü.

poyraz_41

  • VeLi AY
  • İleti: 105
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #43 : Ağustos 27, 2012, 09:06:59 ÖS »
bildiğim kadarıyla conta yanık malesef :(
bize desene yine sanayinin yolu göründü bu araba beni şaşırtmaya devam ediyor hayırlısı bakalım daha neler görücez ki ben bu kelimeyi daha öncede bi iki defa daha yazmıştım bu honda benim üçüncü aracım en çok zararı bu araçta yaptım 1 sene sona nasip olursa servis işine başlıcam o zamana kadar dökülüp parçalanmasa bari ..
dostum radyatörü gösterdinmi hiç. Bence radyatörünü bir şişlet cok fazla bişey tutmaz. Çok faydalı olur.
öncelikle hararet sorunu yaşayan herkeze geçmiş olsun.bende aynı dertleri yaşadım fan müşürü termostat conta değişimi yapıldı radyatörü şişlettim fakat yaklaşık bir yıl sonra tekrar nüks etti ozaman radyatörü değiştirdim.Tavsiyem şişletmekle uğraşmayın direk değiştirin yan sanayi 150 tl radyatör aldım şuan sorun yok ayrıca tüm bu işlemler için yaklaşık 1000tl civarı bir para gitti bilgi amaçlı yazmak istedim.conta değişiminden kapak taşlatmadan korkmayın güzel bir işçilikle araç gayet diri bir şekil alıyor.usta önemli iyi forumlar...

Beyler Radyatörünüz plastik aksamlıysa şişlenmiyor üzgünüm.

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #44 : Ağustos 27, 2012, 09:42:14 ÖS »
Serkan abi ,

1 haftadır siteye bakamadım yeni gördüm yazılarını. Abi, aynı sorundan bende muzdariptim seninde bildiğin gibi. Baştan anlatayım uzun uzun daha net olsun.

Aracımı alalı 6 ay oldu. Yakıt benzin olunca malum arabaya binmeye korkar olmuştum 4 ay şehiriçi benzinde kullandım. Gezmek isteyipte gezememek çok zoruma gitti açıkçası sonra lpg ye karar verdim. Araştırdım soruşturdum. Brc düşünürken kendimi romanoda buldum. Brcyle aynı fiyat 1600 Tl ye taktırdım. Herneyse lpg takıldıktan 1 ay sonra senelik iznime çıktım memlekete Bolu ya gittim ilk uzun yolum buydu Kocaeli - Bolu. Bolu tünelinde arabanın harareti oynamaya basladı ve birden tavan yaptı mecbur tünel çıkışına kadar devam etttim ve tünel bitiminde sağa çekerek soğutmaya çalıştım . Dönüştede 2 kere aynısını yaptı. Mola vere vere geldim. Mola verdiğimiz bi yerde dikkatimi çeken şey Arabanın harareti normal seviyedeyken genleşme kabında suyun fokurdamasıydı ilk aklıma gelen hararet gostergesının doğru gostermediği oldu. Eve geldikten sonra sanayide japon arabalarından sözde anlayan şahıslara gittim . 2 si conta yanık diğeri radyatörün tıkalı dedi. Radyatörü değiştirmeyi      düşündüm servsten orjınal fiyatını sordum 970 Tl 3 servisi aradım aynı fiyatı verdiler bana cok geldıği için  yan sanayi takmayı düşündüm gttm parcacıya orda da kendını usta zanneden biriyle karşılastım. Gel bi bakalım dedi açtım kaputu çalıştır dedi çalıştırdım radyatör kapağını açtı gaz verdi araba su attı ve conta yanık dedi sonra baska bir ustaya gösterdim kesinlikle conta yanık değil devir daim yapmıyo olabilir dedi herkes farklı farklı konuştuğu için kimseye güvenemedim . Sonra Yetkili Servise gitmeyi düşünürken Radar Honda Şeref ustanın  namını duydum. Sağolsun kişilik olarakta mükemmel bi insan daha yüz yüze görüşemedik, hiç bi çıkarı olmadığı halde bana yardım edebildi. Aradım kendisine sıkıntımı söyledim zaman ayırdığı için sağolsun. sorduğum sorulardan biride Radyatör kapağı açıkken gez verildiğinde su atmasıydı normal o dedi :) Peki nasıl anlarım contanın yanık olduğunu dedim senin anlıycağın bi kaç yontem var dedi . Serkan sende dene bunu radyatör kapağını aç arabayı çalıştır radyatör suyunu sürekli tamamla taşacak seviyede kalsın hep araç fan açana kadar hafif gaz ver motor sıcaklığı fan açma derecesine geldiğinde gaz vermeyi kes ve su eksikse tekrar tamamla ve gözlemle bakalım hava kabarcığı geliyor mu küçük küçük hava kabarcığı cıkıyosa normaldir ama büyük flop flop die sürekli hava kabarcığı çıkıyorsa üzgünüm conta gidik . Ben denedim küçük küçük çıktı oda su ısındığından kaynaklanan fiziksel bi durum. Contamın yanık olmadığından emin oldum. İlk işim radyatör kapağıydı ve sonuç sevindirici :) İyiki varsın şeref usta diyorum. Adam telefonda çözdü bu olayı Usta diye geçinenlerse önündeki araçtan bile bişey anlamadı. Normalde şehiriçi yarım saat sıkıştırsam genleşme kabında su fokurdardı . 3 kez gebzeden  istanbula gittim geldim en ufak birşey yok :)) Ustayım diye geçinen o insanlara aracı bıraksaydım contayı değiştireceklerdi ve yine olmayacaktı sonra radyatör kapağınıda değiştirceklerdi bi kapağı bana nelere  maal ediceklerdi siz siz olun uzak durun şimdi tek adam tanıyorum Şeref usta Baana braz uzak gebzede olduğum için ama sıkıntım olursa gideceğim adres belli Radar Honda Sakın reklam olarak algılamayın Şeref ustayı tanımıyorum  Yüzünü bile görmedim ama bu işi biliyor Honda doktoru diyorum onun için. Serkan uzun  oldu biraz :) ama açık ve net oldu  benimkide bu şekilde çözüldü.
poyraz kardeşim teşekkür ederim üşenmeden uzun uzun yazmışsın güzel bi paylaşım olmuş, seninle sorunlarımız tıpa tıp aynı radyatör kapağı değiştikten sonra şuan için diyorum her hangi bi sorun yok, yazdığın deneyimi yarın ilk fırsatta denicem termostat değiştirirken antifriz de değişti yenilendi serviste fan müşürüde değişti ama düzce dönüşünde hararet yeniden yükseldi bu sefer kırmızıya tam yanaşmadı ayrıca genleşme kabıda tam taşmaya yakınken eve vardım 1 hafta sonrada orijinal radyatör kapağım geldi aslında kapak değişimden sonra şuan hiç bir sorun ve genleşme kabında taşma yada eksilme yok sanırım termostadı ve fan müşürünü boşuna değiştirdik radyatör kapağı gibi görünüyor problem şuanda, şeref usta benimde dikkatimi çekti keşke bana yakın olsaydı aslında biizm sorunumuz araçlan diil helal süt emmiş usta bulamamakta şeref usta gibi usta olsa sorunda olmucak kısa yoldan başımız ağrımadan halledicez yarın kabarcık testi yapim saol kardeşim bilgi paylaşın için

metinh

  • İleti: 166
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #45 : Eylül 19, 2012, 11:17:17 ÖÖ »
Selamlar Serkan hararet motoru sıkıştırınca yine yapıyormu yapıyorsa işi çok iyi bilen bir ustaya baktırmanda yarar var bir arkadaşımın iki defa contasını değiştirdiler çözüm bulamadılar, sübaplar arasında ufak bir kılcal çatlaktan dolayı motor sıkışınca hararet yapabileceğini öğrendik, umarım böyle birşey yoktur, radyatör kapağı açıkken gaza basınca su fışkırtması devirdayımın sağlam olduğunun işaretidir, radyatör kapağı basıncı yenemez erken açarsa su genleşme kabına dolar, anlattığına göre sorun çözülmüş olsa gerek,

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #46 : Eylül 20, 2012, 08:48:45 ÖÖ »
düzcede tanınmış mazda ustasına götürdüm aracı radyatör kapağını açtı araç rolantide bi müddet çalıştıktan sonra baloncuk yaptı peşinden ikinci ardından üçüncü yani hava kaçırdığı belli oluyordu ben hiç dikkat etmemiştim bu baloncuklar belli aralıklarla devam etti birazdan taşıcak dedi ve taştı radyatör, conta yanık hava kaçırıyor dedi emin olmak için bazen az da olsa lpg den de hava basabiliyormuş radyatöre çakmak yakıp kontrol ettiler gaz kaçağı varmı diye ilginç bi yöntem conta değişceği için arada triger kayışınıda değiştirdim yağı suyu triger seti conta 900 tl ye mal oldu araç bir haftadır sanayide parçalar orijinal olduğu için bu kadar beklendi ben bi radyatör kapağını bulmak için bi hafta bekledim normal orijinal parça bulmak çok zor bugün aracımı teslim alıyorum hayırlısıyla motorun da içinide görmüş olduk bu arada 

metinh

  • İleti: 166
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #47 : Eylül 20, 2012, 09:37:48 ÖÖ »
düzcede tanınmış mazda ustasına götürdüm aracı radyatör kapağını açtı araç rolantide bi müddet çalıştıktan sonra baloncuk yaptı peşinden ikinci ardından üçüncü yani hava kaçırdığı belli oluyordu ben hiç dikkat etmemiştim bu baloncuklar belli aralıklarla devam etti birazdan taşıcak dedi ve taştı radyatör, conta yanık hava kaçırıyor dedi emin olmak için bazen az da olsa lpg den de hava basabiliyormuş radyatöre çakmak yakıp kontrol ettiler gaz kaçağı varmı diye ilginç bi yöntem conta değişceği için arada triger kayışınıda değiştirdim yağı suyu triger seti conta 900 tl ye mal oldu araç bir haftadır sanayide parçalar orijinal olduğu için bu kadar beklendi ben bi radyatör kapağını bulmak için bi hafta bekledim normal orijinal parça bulmak çok zor bugün aracımı teslim alıyorum hayırlısıyla motorun da içinide görmüş olduk bu arada 

Geçmiş olsun umarım düzelir çok farklı nedenler var daha önceki aracımda yukarda bahsettiğinize benzer      durum başıma gelmişti çok dikkat etmek ve ustanın işi çok iyi bilmesi lazım genleşme kabına hava kabarcığı ve su kaçağı oluyordu conta yanık dediler conta değişimi için aracı tamirciye götürdüm araç yapıldı toplandı ama nafile o kaçak contadan değilmiş lpg beynindeki diyaframdan gaz kaçağı varmış onuda orda öğrenmiş olduk gereksiz yere conta değişti lpg diyaframındaki kaçak aldattı bizi lpg beyni değişince kaçak kesildi. Ama çok önemli bir durum aracın hava yapmasına hararet yapmaya ve birçok arızaya sebep olabiliyor, motor suzuz kalıp yağ yakma hatta yatak sarma problemi olabiliyor Allah kimsenin başına vermesin, enjeksiyonlu sistemlerde diyafram nasıl bilmiyorum ama aracı benzinde ve lpg de ayrı ayrı test etmekte yarar var  selamlar

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #48 : Eylül 20, 2012, 11:28:11 ÖÖ »
düzcede tanınmış mazda ustasına götürdüm aracı radyatör kapağını açtı araç rolantide bi müddet çalıştıktan sonra baloncuk yaptı peşinden ikinci ardından üçüncü yani hava kaçırdığı belli oluyordu ben hiç dikkat etmemiştim bu baloncuklar belli aralıklarla devam etti birazdan taşıcak dedi ve taştı radyatör, conta yanık hava kaçırıyor dedi emin olmak için bazen az da olsa lpg den de hava basabiliyormuş radyatöre çakmak yakıp kontrol ettiler gaz kaçağı varmı diye ilginç bi yöntem conta değişceği için arada triger kayışınıda değiştirdim yağı suyu triger seti conta 900 tl ye mal oldu araç bir haftadır sanayide parçalar orijinal olduğu için bu kadar beklendi ben bi radyatör kapağını bulmak için bi hafta bekledim normal orijinal parça bulmak çok zor bugün aracımı teslim alıyorum hayırlısıyla motorun da içinide görmüş olduk bu arada 

Geçmiş olsun umarım düzelir çok farklı nedenler var daha önceki aracımda yukarda bahsettiğinize benzer      durum başıma gelmişti çok dikkat etmek ve ustanın işi çok iyi bilmesi lazım genleşme kabına hava kabarcığı ve su kaçağı oluyordu conta yanık dediler conta değişimi için aracı tamirciye götürdüm araç yapıldı toplandı ama nafile o kaçak contadan değilmiş lpg beynindeki diyaframdan gaz kaçağı varmış onuda orda öğrenmiş olduk gereksiz yere conta değişti lpg diyaframındaki kaçak aldattı bizi lpg beyni değişince kaçak kesildi. Ama çok önemli bir durum aracın hava yapmasına hararet yapmaya ve birçok arızaya sebep olabiliyor, motor suzuz kalıp yağ yakma hatta yatak sarma problemi olabiliyor Allah kimsenin başına vermesin, enjeksiyonlu sistemlerde diyafram nasıl bilmiyorum ama aracı benzinde ve lpg de ayrı ayrı test etmekte yarar var  selamlar
metin benim araçtada senin kinin aynısı şüpheye düştüler çakmak testini genleşme kabında yaptılar zaten özellikle gaz kaçağı varmı diye azda olsa böyle arızalar olabiliyormuş benim ustanın yanında lpg ustadı vardı birkaç bayiliğini yapan usta beaber baktılar ondan sonra conta yanık dediler değişim yapıldı aracı teslim aldım hissedilir biçimde performans artışı var haftaya tekrar kontrole gidicem hayırlısıyla

metinh

  • İleti: 166
Ynt: Uzun yolda hararet
« Yanıtla #49 : Eylül 20, 2012, 01:19:05 ÖS »
Geçmiş olsun Serkan bey düzeldiğine sevindim benim daha önceki aracım brodway de olmuştu kimsenin başına gelmez umarım.