Gönderen Konu: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??  (Okunma sayısı 10702 defa)

cihan_ozgul

  • Cihan ÖZGÜL
  • İleti: 207
Arkadaşlar bagajdaki stepne yer kapladığı için depoya atmayı düşünüyorum. Bunun yerine 25 30tl arasındaki kompresör veya 10 15 tl ye satılan köpüklerden almayı düşünüyorum? aranızda bunlardan birini veya ikisini kullanan arkadaşlar varmı?
 25 30 tl lik kompresör ne kadar veril mi? + ve - leri nelerdir?

 köpük kullanımı ne kadar iş görür? kimyasal olduğu için kullandığımızda lastiğe zarar verir mi?

tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. bugünlerde ikisinden birisini almayı düşünüyorum.



Admiralty

  • İleti: 91
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #1 : Temmuz 24, 2013, 03:15:44 ÖS »
bende ikiside var ama kullanma amacı biraz farklı. kompresörle lastiği şişirirsin zaten bence bana göre olması lazım. köpük ise stepnenin yerine porhsede ilk standart sunuldu diye biliyorum belli çapa kadar deliği tıkayıp ilk lastik tamircisine kadar seni götürmesi için imal edilen bir ürün ki bunu lastiğe bastıktan sonra 80km hızı geçemezsin yoksa köpük tek bir yerde birikeceğinden (tıkadığı deliğin etrafında) merkez kaç kuvveti nedeniyle vibrasyon oluşuyor buda ön takımlara zarar veriyor(muş) allaha şükür kötü bir tecrübe yaşamadım kimseninde başına gelmez inşallah ama lastiğimin patladığı oldu zaten hava basıp inene kadarda lastikçiye varmıştık :)

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #2 : Temmuz 24, 2013, 03:16:34 ÖS »
o kompressörler top falan şişirmek için araba lastiğini şişirmesine akü de ömür de yetmez, az şişik bisiklet lastiğini bile binilebilir düzeyde şişirmesi 4-5 dakika sürüyor, araba lastiğini herhanlde 30-45 dakika arası sürer :)

köpük de küçük sorunlarda işe yarar, yarılan lastiğe çare olmaz, run-flat lastik yoksa stepneyi çıkarmamakta fayda var bence

yataylimit

  • İleti: 162
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #3 : Temmuz 24, 2013, 03:32:42 ÖS »
Ben de her ikisini taşıyorum. Kompresörü araba çalışır vaziyetteyken ve krikoyla kaldırılmış halde kullanırsanız faydalı olur bence.

mali

  • İleti: 8034
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #4 : Temmuz 24, 2013, 03:46:53 ÖS »
Bendede her ikisi mevcut ;)
kompresörü denedim işe yarıyor
petroldede üstünü tamamlıyorsun
birde bende ki kompresör en ucuzlarından :)

Ben de her ikisini taşıyorum. Kompresörü araba çalışır vaziyetteyken ve krikoyla kaldırılmış halde kullanırsanız faydalı olur bence.

hakko modelistlik

  • İleti: 394
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #5 : Temmuz 24, 2013, 03:48:41 ÖS »
her ikiside var köpüğü hiç kullanmadım kompresörü daha önceki aracımda 2 kere kullandım  şişirme işi uzun sürdüğü için araç çalışırken kullanıyom  10 dakika civarında lastikçiye götürecek kadar şişiriyo

hakko modelistlik

  • İleti: 394
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #6 : Temmuz 24, 2013, 03:50:59 ÖS »
 ufacık  kompresörün çıkardığı ses boyundan büyük  çok gıcık bir ses sanki belediye yolları kazıyo  >%6rol
kullanırken salağa yatıyom  >%6rol

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #7 : Temmuz 24, 2013, 05:10:12 ÖS »
bendede her ikisi var kompresörü top şişirmek için kullandım işe yarıyor :D

selamoglu38

  • ahmet hoca
  • İleti: 183
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #8 : Temmuz 24, 2013, 05:16:57 ÖS »
ikisi de var, ikisini de kullandım. kompresör kaliteli (pahalı) bişey değilse sadece top vs. şişirmeye yarıyor, lastik için kesinlikle güvenme. köpük ise kesinlikle işe yarıyor bizzat denedim sıfır yere yapışmış lastiğimi benzinliğe, lastikçiye gidebilecek kadar şişirdi (ayrıca kullanımı çok pratik), beni de lastiği de kurtardı, kesinlikle köpük derim yani.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #9 : Temmuz 24, 2013, 05:23:53 ÖS »
Dun lastigim 2 dk da janta indi koca bir vida girmisti
Kopugu calkalayip siboptan direk sıkıyorsun, lastık 2 dkka surmuyor yarım sısıyor,
Dogru petrol ıstasyonuna gıdıp ustune ılave hava basıyorsun ıslem tamam.

Kompresore buyukce delıklerde gene ıse yaramayacak cunku bassan gene ınecek az sonra :)
Kopuk 12-13 tl yanı arkadan stepneyı cıkartıp ugrasmana bıle gerek yok :)

becoca

  • __ByR@Mm__
  • İleti: 1334
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #10 : Temmuz 24, 2013, 06:10:36 ÖS »
Bence kompresör var. Tam inmiş lastikde denemedim. Ancak 1 dakika içinde 22 bardan 32 bara şişirdim. (Continental Marka) Aracın üstünde vermişlerdi. Kompresöt iyi birşey alınmalı. O 20 30 liralıklar tırt :)


teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #11 : Temmuz 24, 2013, 07:01:05 ÖS »
kompresör var.inanılmaz işe yarıyor. şimdiye kadar enaz 5-6 defa kullandım.ömrüm hayatım boyunca 1 defa lastik değiştirmek zorunda kaldım oda sipob yerinden çıkmış. onun dışında bakıyorum lastik inmiş.takıyorum.en azından 10 dakikada lastiği yarıısndan fazla şişiriyorum lastikçiye kadar gidyorum.arkadaş demiş buna akümü dayanır. pompayı çalıştırdığınız 10 dakika boyunca aracınızı çalıştırısanız bi sorun yaşamazsınız.tamir kitide aldım.henüz kullanmadım.ama o kitin lastiği çok az şişirdiğini söylüyorlar.ama araç hareket ettikçe lastiğin kendiliğinden şiştiğini söylüyorlar.yani ilk etapta çok az şişirmesinin çoğu kullanıcının güvensizlik duymasına sebep oluyormuş.
« Son Düzenleme: Temmuz 24, 2013, 07:01:55 ÖS Gönderen: teachers71 »

antalya_Fatih

  • İleti: 65
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #12 : Temmuz 24, 2013, 07:08:22 ÖS »
bende farklı zamanlarda her ikisinide kullandım. arkadaşlarla uzak bir yere gitmiştik arkadaşın aracının lastigi hava kaçırıyormuş ve inmiş. stepneyi takmayı düşündük zaman kaybı bende köpüğü denemeye iş çıktı dedim. arkadaşlar inanmadı hatta  deneyelim olmazsa öyle lastigi değiştiririz dedim ve köpüğü bastık gayet güzel şişirdi. sonra yakın petrolde havasını ayarladık. o gün bugündür lastik hiç hava kaçırmamış ve aracına 3 tane köpük alıp koydu. yine bir arkadaşın chavrolet cruze aracında orjjinalden stepne yok. stepne yerine bosch marka kompresör ve büyük köpük koymuşlar. lastik inmişti ve o kompresörle lastiği 3 dkk gibi zamanda 32 hava bastık. ikisininde arabada bulunması mantıklı...

Taylan_2009_CiViC

  • İleti: 5
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #13 : Temmuz 24, 2013, 11:11:13 ÖS »
 Bu köpük bıçak ile açılan 1 santimlik 3-4 delik varsa işe yarar mı? Hangi boyut arızalarda işe yarıyor sınırını belirtir misiniz?
« Son Düzenleme: Temmuz 24, 2013, 11:13:17 ÖS Gönderen: Taylan_2009_CiViC »

Admiralty

  • İleti: 91
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #14 : Temmuz 24, 2013, 11:15:22 ÖS »
köpüğü kullanmak için lastik havasını indirmek gerekmiyormu? araçla verilen köpük ve kompresörü ayrı birde metal şişelerde var markette benzinliklerde falan satılıyor onu deneyen varmı?

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #15 : Temmuz 25, 2013, 08:17:43 ÖÖ »
aküyü boşaltır evet, ürünlerin kullanım kılavuzlarına bakarsanız hepsi de motor kapalı kullanılacak şekilde tasarlanmışlardır, motor çalışırken araç daha fazla elektrik verdiği için cihaza zarar verme durumu var ve bu durumda cihaz garanti kapsamına girmiyor, kompressörle çok işim olmuyor ama araç içi süpürge kullandığım zaman motor açık veya kapalı arasında süpürgenin çalışmasında bile fark var, motor açıkken zangır zangır titriyor, kompressör de aynı şekil hemen hemen

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #16 : Temmuz 25, 2013, 10:46:59 ÖÖ »
aküyü boşaltır evet, ürünlerin kullanım kılavuzlarına bakarsanız hepsi de motor kapalı kullanılacak şekilde tasarlanmışlardır, motor çalışırken araç daha fazla elektrik verdiği için cihaza zarar verme durumu var ve bu durumda cihaz garanti kapsamına girmiyor, kompressörle çok işim olmuyor ama araç içi süpürge kullandığım zaman motor açık veya kapalı arasında süpürgenin çalışmasında bile fark var, motor açıkken zangır zangır titriyor, kompressör de aynı şekil hemen hemen
yıllardır kullandım. dediğiniz gibi bi sorunla karşılaşmadım. hatta ilk aldığım kompresörü kardeşime hediye edip kendime yenisini aldım.onuda kullandım. varsayalım cihaz garanti kapsamı dışına çıksın. eni konu 20-25 tl lik bişi. bozulsa nolur bozulmasa. bu sıcakta yada kışın en soğuk anında lastik değiştirmekten beni 3-5 defa kurtarsın yeter.(ki defalarca kurtardı zaten).
not. normal şartlarda araç çalışırken ve dururken aküden 12 volt gelir. aradaki fark yarım volt yada 1 voltu geçmez. aksi durumda ya akünüz zayıftır yada alternatörünüzde sıkıntı vardır. çalışma anınxa alternatörünüz 12 volttan çok fazla güç üretiyorsa o başlıbaşına ciddi bi sorun demektir. araç çalışma anında daha fazla amper üretir. amperin fazla olmasının elektrikli araçlara zararı yoktur. çünkü elektrikli araçlar çalışma anında ihtiyaç duydukları kadar amper çekerler. saygılarımla.

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #17 : Temmuz 25, 2013, 10:58:31 ÖÖ »
kompressör için demedim, kullandığım süpürge 250 TL :D ben kullanım kılavuzundaki ilgili uyarıyı iletiyorum, birşey olur illa ki demiyorum, ama bugüne kadar başınıza gelmemiş olması, gelmeyeceği anlamına gelmez, ben o konuda temkinliyim, siz daha rahatsınızdır, kişisel görüşler

2011 model sattığım aracımın öyle bir sıkıntısı yoktu, süpürgeyi taktığım bütün araçlarda motor açıkken kullandığımda dengesizlik oluyor, adamlar da uyarmışlar zaten motor açık 'sakın' kullanmayın diye, dediğim gibi ben kendim motor açık kullanmam, kullanmak isteyen kullansın

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #18 : Temmuz 25, 2013, 11:07:08 ÖÖ »
süpürgenin fazla akım (amper) çekmesi normaldir.bence süpürge üreticisi kendini garantiye almak için öyle uyarı yazmış olmalı. zira araç sağlığı ve akü sağlığı olarak bakıldığında araçtan akım çeken bütün cihazları araç çalışır vaziyette kullanmak iyidir diye biliyorum. ozaman enerji aküden değil alternatörden alınıyor.
selamlar.

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #19 : Temmuz 25, 2013, 11:14:00 ÖÖ »
bundan önceki araçladımdan biri megane dı. bigün  abimin aracının aküsü boşalmıştı.hiç tavsiye etmememe rağmen benim araçtan takviye vererek çalıştırdık. 3-4 ay sonra araç şöför camını kafasına göre açıp kapamaya başlamıştı. servise gittim.bilgisayara bağlandığında 3-4 ay önce araçta ciddi voltaj düşüşü yaşanmış.beynin cam kaldırma bölümü hasar almış dendi. olayı söylediğimde bu araçlardan takviye vermeyin.çok zorda kalırsanız aracınızı çalıştırın hatta devirini 3bin 4binlere getirip öyle takviye verin demişti.çalışır durumda aracın ürettiği amper fazla olacağından bu düşüş minimum seviyede olacaktır demişti.
« Son Düzenleme: Temmuz 25, 2013, 11:14:29 ÖÖ Gönderen: teachers71 »

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #20 : Temmuz 25, 2013, 11:25:50 ÖÖ »
o yüzden en güzeli köpük :)

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: Çakmaklıktan çalışan kompresör mü şişirme köpüğü mü??
« Yanıtla #21 : Temmuz 25, 2013, 11:51:14 ÖÖ »
ikisinin yeri ayrı. ikiside olmalı.:)