Gönderen Konu: 1.8 i nasıl bilirsiniz  (Okunma sayısı 12269 defa)

ilbilge_11

  • İleti: 73
1.8 i nasıl bilirsiniz
« : Temmuz 01, 2012, 08:51:52 ÖS »
slm ben aranıza yeni yeni katılmaya çalışıyorum aklımda birçok konu var ama ilk öncelikle amacım 2008  2010 arası bir civic sedan almak aklımdan geçen aslında 1.8 olan modelleri ama bazı sorularım v çekincelerim var bu motor sanırım daha üretilmiyor ve türkiyede pek yaygın değil neden bu motoru tavsiye edermisiniz neden otomatik vitesi kullanmak sıkıntılı olur mu yani 1.6 ların vitesiyle aynı mı bazı yerlerde alışması zor deniyorda şimdiden teşekkürler



BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #1 : Temmuz 01, 2012, 10:48:32 ÖS »
Civic orjinalinde 1.8 olarak tasarlanmistir, 1.6 olan motor 1.8 in oynanmisidir diye biliyorum. Yani 1.8 olan zaten sorunsuz olan 1.6 dan daha sounsuz olmalidir bence
Turkiyede az olmasinin nedeni 1.8 oldugu icin alirken de bnerkn de vergisinin yuksek olmasi, hatirliyorum 2007 yilinda biz elegance i 42bine mi ne almistik 1.8 sedanlar 55bin civariydi diye hatirliyorum o zamanlar
1.8 motor uretiliyor tabi yeni kasalar da orjinalinde 1.8 zaten, eski motorun birz daha iilestirilmisi...

ilbilge_11

  • İleti: 73
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #2 : Temmuz 01, 2012, 10:58:46 ÖS »
teşekkür ederim peki vites kullanımı nasıl biliyor  musunuz biraz alışması zor diyorlar yoksa aynı mı diğer 1.6 otomatiklerle

taraa76

  • taraa76
  • İleti: 75
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #3 : Temmuz 01, 2012, 11:20:28 ÖS »
otomatik derseniz 2farkli versiyonu var.birisi bilinen tam otomatik, digeride i shift denilen.ben i shift kullaniyorum ve cok memnunum.alismak hicte zor olmadi.mantigini cozerseniz cok zevkli oldugunu soyleyebilirim.avantaji yakit .duz vites mantigi ile calistigi icin tam otomatiklerden az yakiyor.ben lpg taktirdim.10 lt yakiyor .su sira lpg fiyati 2.05 civari.21 tl civari yakiyor 100km de.ben siddetle i shifti oneririm.vites konusunda cekinceniz olmasin

BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #4 : Temmuz 02, 2012, 11:10:38 ÖÖ »
Sedanlarda ishift olmamasi lazm, sadece klasik 5 ileri otomatik var diye biliyorum
Sanirsam alismasi zor denilen ishift, ona da alismasi max 1-2hafta surer diye dusunuyorum ben ama bildigim kadariyla sedanda yok zaten

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #5 : Temmuz 02, 2012, 11:24:28 ÖÖ »
2.el (fd6) civic sedan larda klasik 5 ileri otomatik şanzuman var (i-shift olmayan)
bu şanzumana alışması zor değil aksine çok kolaydır. :)
i-shift te kolaydır muhtemelen ancak aşağıda arkadaşların da belirttiği üzere civic sedanlarda zaten i-shift yok.

1.8 oluşu ise tork ve hp den dolayı ayrı bir avantaj. Sadece MTV de dezavantaj...



Grafink

  • İleti: 939
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #6 : Temmuz 02, 2012, 11:30:02 ÖÖ »
fd6 1.8 excecutive'i bilmem ama HB .18'i çok iyi bilirim, tavsiye ederim.

ilbilge_11

  • İleti: 73
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #7 : Temmuz 02, 2012, 06:27:19 ÖS »
cevap veren arkadaşlara cok teşekkür ederim aklımdaki soru ve cekinceler yok oldu diyebilirim

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #8 : Temmuz 02, 2012, 07:29:45 ÖS »
büyük hacim iyidir.sakin sürücüyseniz i shift tercih edin.agresif karakterliyseniz düz vites tercih edin.i shift zorlamaya pek gelmeyen bir vites.

mali_vet

  • İleti: 168
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #9 : Temmuz 02, 2012, 10:33:36 ÖS »
ben zorluyorum bi sorun yok :) elektiriğini kesiyo ve vitesini atıyo efendice :) ayrıca vitesi attıktan sonra motor aynı 1.8 140 bg gidiş aynı gidiş. ha aktarmada güc kaybı oluyosa onu bilemem onuda üstatlar söler ama bence yok.

dreamnej

  • İleti: 102
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #10 : Temmuz 08, 2012, 10:21:36 ÖS »
bizim erkek 15 günlük oldu, 1.8 premium exc. sedan
felaket atak bir araç
klima açıkmı kapalımı belli değil rampa vs dinlemiyor
motor sesi çok geliyor
yakıt 9,5 lt göremedik henüz 10 larda geziyor ( istanbul)
6 ileri şanzuman, S de 6000 devire kadar çıkıyor
hiç zorlamadan 190 bastım daha gideri çoktu ama yol bitti, birde yaşlanmışız bizim giderimiz kalmamış
frenler çok iyi
şöyle az km li takaslık bir tanede ben arıyorum. eğer yarın premium almazsam tabii ki :) ( 2.ci civic olacak yani yanlış anlaşılma olmasın)

CanberkColak

  • İleti: 102
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #11 : Temmuz 18, 2012, 06:40:23 ÖS »
Arabayı alırken bilmiyordum 1.8 olanının olduğunu şimdiki aklım olsaydı onu alırdım bu arada hala 0 km 1.8 araç var istanbulda 2010 model 55 bin istiyorlar.

ursus

  • İleti: 681
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #12 : Temmuz 18, 2012, 07:26:38 ÖS »
1.8 fd, fd6 ların kralıdır. pek tartışmaya gerek yok.

Cebeci

  • İleti: 7
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #13 : Temmuz 21, 2012, 10:26:21 ÖS »
Ben de i-shift şanzımanlı 1.8 HB var. Alalı 5 ay oldu.
Almadan önce yakıt tüketimi konusunda kafamı çok karıştırmışlardı ama 1.8'e göre çok iyi bir tüketimi var.
Bir depo benzinle (50 lt) şehir içi 550 - 600 km yol yapıyorum. Bu tüketimin bir kısmında klimalı kullanım da, yoğun trafik de oluyor. Uzun yolda deneme fırsatım olmadı ama tahminim en az 700 - 750 km arası yapacağıdır.
Performans bakımındansa kesinlikle tatmin edici. Çok seri ivmelenen bir araba.
I-shift için de çok fazla negatif yorum var ama söylendiği gibi bir durum yok. Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman olarak geçen bu tip şanzımanlı arabalarda hep olan bir kullanım söz konusu.
Bu tip şanzımandan triptironik vitesin tepkilerini beklememek gerekir ki böyle bir beklenti içindeyseniz de manuelin yakıt tüketim oranlarına ulaşmayı beklemeyeceksiniz.
Unutulmamalıdır ki bu şanzıman sistemi bize manuel yakıt tüketimini otomatik kullanımda sunuyor. Çok seri vites geçişleri istiyorsanız zaten otomatik vitese bile bakmamanız gerekir.
Sonuç olarak i-shift'in çok keyifli bir kullanım sunduğuna inanıyorum.
Bence 1.8 motorun performans açısından tartışılmasına gerek bile yok.


ursus

  • İleti: 681
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #14 : Temmuz 22, 2012, 06:26:09 ÖS »
Ben de i-shift şanzımanlı 1.8 HB var. Alalı 5 ay oldu.
Almadan önce yakıt tüketimi konusunda kafamı çok karıştırmışlardı ama 1.8'e göre çok iyi bir tüketimi var.
Bir depo benzinle (50 lt) şehir içi 550 - 600 km yol yapıyorum. Bu tüketimin bir kısmında klimalı kullanım da, yoğun trafik de oluyor. Uzun yolda deneme fırsatım olmadı ama tahminim en az 700 - 750 km arası yapacağıdır.
Performans bakımındansa kesinlikle tatmin edici. Çok seri ivmelenen bir araba.
I-shift için de çok fazla negatif yorum var ama söylendiği gibi bir durum yok. Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman olarak geçen bu tip şanzımanlı arabalarda hep olan bir kullanım söz konusu.
Bu tip şanzımandan triptironik vitesin tepkilerini beklememek gerekir ki böyle bir beklenti içindeyseniz de manuelin yakıt tüketim oranlarına ulaşmayı beklemeyeceksiniz.
Unutulmamalıdır ki bu şanzıman sistemi bize manuel yakıt tüketimini otomatik kullanımda sunuyor. Çok seri vites geçişleri istiyorsanız zaten otomatik vitese bile bakmamanız gerekir.
Sonuç olarak i-shift'in çok keyifli bir kullanım sunduğuna inanıyorum.
Bence 1.8 motorun performans açısından tartışılmasına gerek bile yok.




BMW 2.0 motor ile şehir içi 6-7 gibi rakamlar yakalıyor. artık motor üreticileri büyük hacimli motorlara şaşılacak biçimde az benzin tükettiriyorlar. büyük hacim demek kontrollü güç demektir. tabi bunu bizim idrak etmemiz için bi 5-10 yıl geçmesi gerekiyor. vergi tabelasına yansıması içinse bi 20 yıl falan belki.

ilbilge_11

  • İleti: 73
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #15 : Ağustos 05, 2012, 03:24:33 ÖS »
bu ilandaki araç veya emsal km dekileri almak mantıklımı yani km biraz yüksek bu eksi olabilir mi

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-orjinal-bakimli-civic-executive-94897316/detay

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #16 : Ağustos 05, 2012, 06:29:28 ÖS »
bu ilandaki araç veya emsal km dekileri almak mantıklımı yani km biraz yüksek bu eksi olabilir mi

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-orjinal-bakimli-civic-executive-94897316/detay

bence km düşük bile.
yılda 24 bin km yapıyor.
servis bakımları düzenli ise neden alınmasın.

değişen durumu iyi kontrol edilmeli.

ilbilge_11

  • İleti: 73
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #17 : Ağustos 06, 2012, 12:23:17 ÖÖ »
bu ilandaki araç veya emsal km dekileri almak mantıklımı yani km biraz yüksek bu eksi olabilir mi

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-orjinal-bakimli-civic-executive-94897316/detay

bence km düşük bile.
yılda 24 bin km yapıyor.
servis bakımları düzenli ise neden alınmasın.

değişen durumu iyi kontrol edilmeli.

hocam değişen derken yürüyen aksammı yoksa kasayla ilgili mi cvep içinde teşekkürler

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #18 : Ağustos 06, 2012, 02:43:23 ÖS »
bu ilandaki araç veya emsal km dekileri almak mantıklımı yani km biraz yüksek bu eksi olabilir mi

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-orjinal-bakimli-civic-executive-94897316/detay


bence km düşük bile.
yılda 24 bin km yapıyor.
servis bakımları düzenli ise neden alınmasın.

değişen durumu iyi kontrol edilmeli.

hocam değişen derken yürüyen aksammı yoksa kasayla ilgili mi cvep içinde teşekkürler


Kaporta aksamını kastediyorum.
Örneğin özellikle kaput ve ön sağ/sol çamurlulukların değişmemiş olması önemli.

ilbilge_11

  • İleti: 73
Ynt: 1.8 i nasıl bilirsiniz
« Yanıtla #19 : Ağustos 07, 2012, 12:00:33 ÖÖ »
teşekkürler