Gönderen Konu: Temel drift Teknikleri  (Okunma sayısı 12362 defa)

L3v3nT

  • İleti: 1481
Temel drift Teknikleri
« : Mart 19, 2009, 02:01:03 ÖÖ »
Drift ilk olarak Japonya’nın dağlık coğrafyası ve bol virajlı yolları yep yeni bir motor sporları dalının doğmasını sağladı . Japonya’da 80 li yılların sonunda dağ yollarındaki virajları hızlı dönmeye çalışırken icat edilen ve büyük bir hızla tüm dünyayı sarmaya başlayan drift’ten bahsediyoruz.. Temelde otomobillerin virajları arkalarını kaydırarak dönmesinden oluşan bu spor , her ne kadar otomobillerin tur dereceleri düşse de ortaya çıkan görüntü büyük izleyici kitlelerini pistlere çekmeyi başarıyor.

Büyük bir direksiyon hakimiyeti ve denge isteyen drift için direksiyon yeteneğiniz yeterli olmayıp otomobilinizde de bazı özelliklerin bulunması gerekiyor . Drift otomobilleri arkadan itişli ve kilitli diferansiyele sahip , bu sayede otomobilin arkası kayarken kontrol altında tutulabiliyor. Bunun dışında otomobillerde büyük ebatlı jantlar ve lastiklerin bulunması da gerekmekte , aksi halde otomobilin yanal direnci yol tutuşunu olumsuz etkileyebilir ve lastiklerin janttan çıkmasına neden olabilir. Coil over ve eksi kamber ayarları ile otomobili drif’te hazırlamanız ve viraj içinde otomobilin yoldan çıkmasını engelleyecek kadar güçlü bir çekişi sağlamanız için de temel motor güçlendirmelerini yapmanız gerekmekte.

Umarım yardımcı olur;
Driftte puanlama nasıl oluyor?,D1 katılımlarında yan giderek nasıl birinci oluyorlar maksat çizgiyi önde bitirmek gibi düşünen arkadaşlarımız vardır,konu hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen arkadaşlar için drift box'a bir göz atmalarını istiyorum..Bu box araca bağlanıyor ve drift anında otomobilin yolla yaptığı açıyı,hızını,drift anında ortaya çıkan g kuvvetini hesaplıyor ve tüm bunların ortalamasını alarak ortaya bir skor çıkarıyor..İşte japon D1 Street Legal serisinde puanlamayı yapan alet bu.Bu sayede sürücünün yaptığı drift analiz ediliyor ve en yüksek puanı alan - ki Kazama-san bu işin üstadı - birinci oluyor..

TEMEL DRİFT TEKNİKLERİ

EL FRENİ ( E-Brake Drift)
Bu en temel tekniktir.Viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra el freni çekilir,arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir.

Viraja yaklaşırken vites heel and toe tekniği ile küçültülür.Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir.Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar.Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.Bu teknik el freni çekemeye benzetilebilir.
Not:Aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir.

GÜÇ İLE (Power Over)
Virajın merkezine yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır.Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir.

SAVURMA
Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir. Daha sonra oluşan sekme etkisi ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.Bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir.

DEBRİYAJ TOKATLAMAK
Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır.

LİMİT FREN (Braking)
Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.Kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir





L3v3nT

  • İleti: 1481
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #1 : Mart 19, 2009, 02:09:57 ÖÖ »
Ayrıca drift yapmak için aracın kamber ayarların da değişiklik yapmakda gerekir.

En basit şekli ile kamber ayarı , lastiğin yere bastığı açıyı değiştirmektir.
Yere tam dik açıyla basan lastik düz yolda maximum temas sağlar.Bu sayede en iyi hızlanma ve fren mesafesi elde edilir.Ancak negatif kamber ayarı sürüş dinamiğini değiştirecektir.
Negatif ayar demek lastiklerin iç basması anlamına gelir.İç kısımları yola temas eden lastikler düz yolda daha az tutuş sağlarken viraj içinde ağırlık merkezinin değişmesi ve aracın esnemesi ile daha çok tutuş sağlarlar.
Resimlerde negatif (-) ve pozitif (+) kamber açılarını görebilirsiniz.




 Standart araçlarda kamber açıları ile oynamak genellikle mümkün değildir.Sonradan değiştirilen amortisörler ve kamber düzeltme kolları (camber correction arm) ile bu ayarı yapmak mümkündür.Bir çok Coil-Over sisteminde camber plate bulunur.Bunları ayrıca alıp orjinal amortisöre monte etmekde mümkündür.Amortisör kulesinin üstüne takılırlar.Resimde göreceğiniz gibi vidalı ayar konumları bulunmaktadır.




 Tüm bunların driftle çok yakından alakası vardır.Unutmamak gerekirki drift için ön lastiklerde çok iyi , arka lastiklerde ise kötü bir yol tutuş gerekir.Tüm bu ayarlar aracın (arkadan kayması) Over Steer yapması için gereklidir.Viraj içi kontrolü ise ayrıca önemlidir.
 Günlük kullanılan araçlarda en uç kamber değeri -3 iken özel drift otomobillerinde bu değer -7 lere kadar çıkmaktadır.Unutmamak gerekirki hiç bir drift pilotu aracının düz gitmesini istememektedir.Bu yüzden drift otomobilleri ile günlük otomobillerin ayarları tamamı ile ters orantılıdır.



L3v3nT

  • İleti: 1481
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #2 : Mart 19, 2009, 02:14:18 ÖÖ »
Drift için arac illa arkadan itişli olcak diye de birşey yok kamber ayarları dogru yapılmış ve motorun da yetince gücü bulunduran önden çekişli araç da drift yapabilir, Ancak arkadan itişli araçlara göre daha zahmetli oldugu için, Drift araçların da %99 arkadan itişli olan tercih edilir. ;)

L3v3nT

  • İleti: 1481
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #3 : Mart 19, 2009, 02:16:20 ÖÖ »
Ayrıca yazmayı unutmuşum drift için kamber ayarları  ön lastikler negative, Arka lastikler positive olarak ayarlanır. ;)

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #4 : Mart 19, 2009, 02:25:38 ÖÖ »
Way Babacan Bu camber olayıı çok güzel bir nokta Eline sağlık....yani Camber olayını araca uygulamassak devrilme ihtimali de yüksek iiii kaydıramama oranı da yüksek yanii

L3v3nT

  • İleti: 1481
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #5 : Mart 19, 2009, 02:31:10 ÖÖ »
Way Babacan Bu camber olayıı çok güzel bir nokta Eline sağlık....yani Camber olayını araca uygulamassak devrilme ihtimali de yüksek iiii kaydıramama oranı da yüksek yanii

Aynen öle kamber ayarları olmadıgı zaman devrilme ihtimali çok yüksek oldugu gibi kaydırmanın sürekliliği açısından da çok önemlidir, Kamber ayarları sayesinde ön tekerler viraj içerisinde iyi tutuş saglarken arka tekerlekler hiç iyi tutuş saglamaz drift pilotlarının da ihtiyacı budur arka yol tutmasınki araç sürekli kaysın, Ön taraf yolu iyi tuttugu içinde kontrolü kaybetmiyor ;)

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #6 : Mart 19, 2009, 02:46:22 ÖÖ »
Ben yaz kış hep denerim  ilk denememde kendi aracımla Önden çekişli Renault 12 ile V şeklindeki bir viraja girdim el freni ile dışardan içeri doğru  çok süper aldım ama bir daha bu dengeyi sağlayamadım walla  arkadaşlarımın ağızı açık kaldı DRİFT çok zevkli bir spor, olsada SKYLINE veya Silvia ile Drift yapsak lastik de beleş olacak tmm sabah akşam drift wallaa

L3v3nT

  • İleti: 1481
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #7 : Mart 19, 2009, 02:56:45 ÖÖ »
Tabii birde pist lazım ;) Herkesin can güvenliği açısından ;)

06HKN10

  • Ziyaretçi
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #8 : Mart 19, 2009, 02:59:20 ÖÖ »
paylaşım için teşekkürLer

muratatay75

  • İleti: 513
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #9 : Mart 19, 2009, 03:57:10 ÖÖ »
paylaşım için teşekkürler harika eline sağlık

hilmi

  • İleti: 100
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #10 : Mart 19, 2009, 04:21:59 ÖÖ »
teşekkür ederim paylaşım için...

Cumhur

  • İleti: 987
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #11 : Mart 19, 2009, 08:17:18 ÖÖ »
Çok güzel bir bilgi :) ön çeker araçlar için arka lastiğe kutu kola şişesi koyup denemek lazım :D

Bu camberi belirttiğin iyi oldu abi :)

dewir

  • İleti: 1874
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #12 : Mart 19, 2009, 11:59:39 ÖÖ »
leventim bilgiler için teşekkür ediyorum yani sen bana diyorsunki o otomatik arasbanı al ve pistte gezdir başkada bişi yapma diyon he :(

L3v3nT

  • İleti: 1481
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #13 : Mart 19, 2009, 03:38:49 ÖS »
Barış abi sen sıkma canını drift yapmak istiyorum de yeter gerisini hallederiz ;) :d

Teşekkür ederim arkadaslar ;)

utqu

  • İleti: 814
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #14 : Mart 23, 2009, 10:28:15 ÖS »
bu detaylı bilgiler icin sağol sekerim ;D ayasın yollarıda tarif ettiğin doğa harikasına sahip kanka ben calısmalara baslıyorum ;) yalnız kafama bisey takıldı dönerken sinyal veriyormuyuz ;D  ;D
« Son Düzenleme: Mart 23, 2009, 10:30:18 ÖS Gönderen: utqu »

yalçınn

  • İleti: 3390
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #15 : Mart 23, 2009, 10:40:59 ÖS »
bu bilgiler süper oldu elinize sağlık

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #16 : Mart 24, 2009, 02:35:10 ÖÖ »
bu detaylı bilgiler icin sağol sekerim ;D ayasın yollarıda tarif ettiğin doğa harikasına sahip kanka ben calısmalara baslıyorum ;) yalnız kafama bisey takıldı dönerken sinyal veriyormuyuz ;D  ;D
Abicim komedyen gibisin walla >%6rol >%6rol >%6rol
« Son Düzenleme: Mart 24, 2009, 02:36:00 ÖÖ Gönderen: ForEnginePOWER »

L3v3nT

  • İleti: 1481
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #17 : Mart 24, 2009, 04:12:15 ÖÖ »
bu detaylı bilgiler icin sağol sekerim ;D ayasın yollarıda tarif ettiğin doğa harikasına sahip kanka ben calısmalara baslıyorum ;) yalnız kafama bisey takıldı dönerken sinyal veriyormuyuz ;D  ;D

Kanqa sinyal vercez tabii ama arka stoplarda geri vites lambasının da yandıgını görmessem olmaz :d :d :d :d Fakat düz gitcen :d :d :d :d :D

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #18 : Mart 24, 2009, 04:33:09 ÖÖ »
hımm öle bi denge yapacanki düz tutucan yani direksiyonu.....:))))

utqu

  • İleti: 814
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #19 : Mart 25, 2009, 12:08:01 ÖÖ »
bu detaylı bilgiler icin sağol sekerim ;D ayasın yollarıda tarif ettiğin doğa harikasına sahip kanka ben calısmalara baslıyorum ;) yalnız kafama bisey takıldı dönerken sinyal veriyormuyuz ;D  ;D

Kanqa sinyal vercez tabii ama arka stoplarda geri vites lambasının da yandıgını görmessem olmaz :d :d :d :d Fakat düz gitcen :d :d :d :d :D

hakkaten lan fena bi fikire benzemiyor.. önce ben bir düz yolda deneyim kanka aracın akibetini bildiririm sana :D :D

utqu

  • İleti: 814
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #20 : Mart 25, 2009, 12:08:46 ÖÖ »
bu detaylı bilgiler icin sağol sekerim ;D ayasın yollarıda tarif ettiğin doğa harikasına sahip kanka ben calısmalara baslıyorum ;) yalnız kafama bisey takıldı dönerken sinyal veriyormuyuz ;D  ;D
Abicim komedyen gibisin walla >%6rol >%6rol >%6rol

yalan dünya kardesim gülelim eğlenelim ;)

altunparmak

  • İleti: 2138
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #21 : Mart 25, 2009, 12:09:09 ÖÖ »
drift ha way koçum benimm.... ;)

utqu

  • İleti: 814
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #22 : Mart 25, 2009, 12:14:40 ÖÖ »
drift ha way koçum benimm.... ;)

sende dene kanka baya eğlenceli ;) ama bazı kosullar var ilerliyen etaplarda hem düz gitcen hem geri lambaların yancak felan filan işte.. dur ama ben biraz uğrasayım olursa sende denersin :D :D

L3v3nT

  • İleti: 1481
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #23 : Mart 25, 2009, 03:54:31 ÖÖ »
Ugrasın ugrasın bu dediğim olmassa drift yaptım die gelmein karsıma düz gideceksin geri vites lambası yanacak sinyal verip öyle yanlayacaksın zuhahaha :d :d :d

aydbjk

  • İleti: 1659
Ynt: Temel drift Teknikleri
« Yanıtla #24 : Nisan 02, 2009, 05:35:29 ÖS »
paylaşım için saol