motor sıcaklığını arttırıyorsun, yağın ne kadar kaliteli olsada sen her kesiciye girdiğinde pistonundan yatağına kadar bir sürü metali eritip aşındırıyorsun. ayrıca kayışa-zincire de zarar veriyorsun. şanzumanda bu durumdan etkileniyor. hem kesiciden önce bir redline devri var. sen redline devrini de geçip kesiciye giriyorsun. aracında turbo yok. stok bir araç. aracının maksimum beygir çizgisi 6.800 gibi bir rakama ayarlı. bu rakamdan sonra motorun verimliliği düşer. kesici sana sadece ses olarak zevk verir. bu anlık zevk için motorun ömründen ömür götürüyorsun. senin başın ağrımasa, senden sonra kullanacak olanın başı mutlaka ağrır. yaşın genç, hevesini gayet tabi anlıyorum. hiç yapma demiyorum. ama ayda yılda bir kere yap. motorda turbo olan araçlarda kesiciye girdiğin zaman egzozdan ateş attırır. bunun için yapıyor millet. gerçi egzozdan düşük devirde de ateş attığı oluyor. ama temel mantalite o yani. kesici deyince benim aklıma turbo geliyor.