Gönderen Konu: lpg ye geçiş ve sonrası  (Okunma sayısı 8054 defa)

kingpeace

  • İleti: 418
lpg ye geçiş ve sonrası
« : Mart 11, 2010, 04:44:27 ÖS »
arkadaşlar 99 1,6 ies OTOmatik aracıma atiker marga lpg kit ve yağlama sistemi taktırdım
çekiş te hissedilir bi düşme yok ki evim yokuşta bi fark görmedim lakin konuşmakiçin erken ilerleyen günlerdeki tecrübelerimi de sizlerle paylaşacağım



kingpeace

  • İleti: 418
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #1 : Mart 11, 2010, 04:55:45 ÖS »
BU ARADA motor arıza lambam yanmadı ki bu beni baya bi sevindirdi umarım kimsenind ebaşına gelmes

FZG

  • Ziyaretçi
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #2 : Mart 11, 2010, 05:39:06 ÖS »
adina ne mutlu, gule gule kullan..

outcry666

  • İleti: 200
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #3 : Mart 11, 2010, 05:54:42 ÖS »
BU ARADA motor arıza lambam yanmadı ki bu beni baya bi sevindirdi umarım kimsenind ebaşına gelmes
daha sonradan da yanabilir.bir 3-5 depo kullanmakta yarar var.
hayırlı olsun

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #4 : Mart 11, 2010, 08:15:21 ÖS »
99 ies in arıza lambasını yakmak buyuk marifet gerektirir.Hata aralığı çok geniş bir araç.kolay kolay yanmaz.Atikerin iyi olduğundan değil ies in hatayı kaldırma aralığının geniş olmasıyla alakalı.Sorunsuz kmler ,hayırlı olsun...

BU ARADA motor arıza lambam yanmadı ki bu beni baya bi sevindirdi umarım kimsenind ebaşına gelmes

kingpeace

  • İleti: 418
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #5 : Mart 12, 2010, 04:50:40 ÖS »
eyvallah arkadaşlar ALLAH olmayanlarada nasip etsin arabamın geniş bi arıza aralığının olması işime geldi o zmaan :D

outcry666

  • İleti: 200
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #6 : Mart 12, 2010, 04:58:03 ÖS »
değerleri de paylaşırsan seviniriz

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #7 : Mart 12, 2010, 06:10:45 ÖS »
Arıza lambasının yanmaması herşeyin yolunda gittiği anlamına gelmiyor ,kalibrasyonu hassas yapsınlar ne zengin ne fakir ;ideal olmalı.Selamlar...


eyvallah arkadaşlar ALLAH olmayanlarada nasip etsin arabamın geniş bi arıza aralığının olması işime geldi o zmaan :D

kingpeace

  • İleti: 418
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #8 : Mart 12, 2010, 08:44:45 ÖS »
değerler derken km/tl cinsindenmi yoksa kalibrasyonmu
ben henüz depoyu fullemedim fulleyip denicem o zaman tl olayını çözerizde diğer oranları bilmem nasıl öğrenirim :d

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #9 : Mart 14, 2010, 12:19:39 ÖÖ »
Onu öğrenmeniz zor :) Lpg programından ya da eobd cihazı ile bu değerler kontrol edilebilir.

değerler derken km/tl cinsindenmi yoksa kalibrasyonmu
ben henüz depoyu fullemedim fulleyip denicem o zaman tl olayını çözerizde diğer oranları bilmem nasıl öğrenirim :d

a-r-m

  • İleti: 333
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #10 : Mart 16, 2010, 10:05:36 ÖÖ »
ben iki senedir lpg kullanıyrm ve son 6 aydır hiç memnun deilim. araç qürültülü çalışmaya , performans düşmeye başladı. bu yüzden tüpün çok sağlıklı olduqunu düşünmüyorum.

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #11 : Mart 16, 2010, 05:32:13 ÖS »
Sistem ne marka?

ben iki senedir lpg kullanıyrm ve son 6 aydır hiç memnun deilim. araç qürültülü çalışmaya , performans düşmeye başladı. bu yüzden tüpün çok sağlıklı olduqunu düşünmüyorum.

a-r-m

  • İleti: 333
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #12 : Mart 17, 2010, 01:22:41 ÖS »
Sistem ne marka?

ben iki senedir lpg kullanıyrm ve son 6 aydır hiç memnun deilim. araç qürültülü çalışmaya , performans düşmeye başladı. bu yüzden tüpün çok sağlıklı olduqunu düşünmüyorum.
fema otogaz. iki sene önce 1.250 tl qibi bişe ödemiştim.

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #13 : Mart 17, 2010, 04:44:16 ÖS »
Yapılacak revizyonlar kısa vadeli çözüme kavuşturur ,malesef sorunsuz kullanacağınız bir cihaz değil.Masraf yapmamanızı tavsiye ederim,selamlar...

Sistem ne marka?

ben iki senedir lpg kullanıyrm ve son 6 aydır hiç memnun deilim. araç qürültülü çalışmaya , performans düşmeye başladı. bu yüzden tüpün çok sağlıklı olduqunu düşünmüyorum.
fema otogaz. iki sene önce 1.250 tl qibi bişe ödemiştim.

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #14 : Mart 17, 2010, 04:45:27 ÖS »
Memnuniyetsizliğiniz tamamen tercih edilen marka ile alakalı,genelleme yapmanız doğu değil,keşke daha kaliteli bir lpg sistemi kullansaydınız ,emin olun memnun kalırdınız.selamlar...

ben iki senedir lpg kullanıyrm ve son 6 aydır hiç memnun deilim. araç qürültülü çalışmaya , performans düşmeye başladı. bu yüzden tüpün çok sağlıklı olduqunu düşünmüyorum.

kingpeace

  • İleti: 418
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #15 : Nisan 06, 2010, 04:52:20 ÖS »
evet arkadaşlar ilk başıma gelen olaylar
ilk depo 75 tl benzinle karışık gidilen yol şehir içi dışı karışık 280 km
aracım otomatik kickdown larda gaz yememe ve vites geçmeme
yolda giderken durup dururken stop etme
gaz ayarı yaptırdıktan sonra aracıma ben dahil 5 kişi alıp boş olan depoma 20 tl lik lpg koyup 120 km yaptım lpg lt fiyat : 1,97
oda ortalama 166 krş iy bi rakam
lakin yine kickdownlarda gaz yememeye devam eden ve stop eden acımın lpg ecu sunu ve regulatörü değiştirildi ve enjektör
uçları genişletildi şu anda gaz yememe problemi yok
ama henüz ne kadar yaktığınıda bilmiyorum deneyip bildiririm
kişisel tavsiyem  atikerden uzak durun

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #16 : Nisan 06, 2010, 05:06:40 ÖS »
Markayı kötülemek istemem ama çok fazla şikayet var bu Atiker hakkında.
Vereceğiniz 300-400 tl fazla paraya çok daha güvenilir markalar taktırabilirsiniz.

Kingpeace umarım senin de başına önemli sorun çıkarmaz.

a-r-m

  • İleti: 333
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #17 : Nisan 06, 2010, 05:39:22 ÖS »
şimdi ki aklım olsa paraya kıyar qider landi renzo alır unuturdum. çok pişmanım!..

kingpeace

  • İleti: 418
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #18 : Nisan 07, 2010, 11:12:49 ÖÖ »
evet arkadaşlar umarım daha fazla sorun çıkarmaz aracımın 11 yaşında olduğunu dşünerek atiker aldım
aracınız 6 yaşından büyük değilse kesinlikle land yada zavoli kullanın

abga

  • İleti: 5573
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #19 : Nisan 07, 2010, 08:37:40 ÖS »
evet arkadaşlar ilk başıma gelen olaylar
ilk depo 75 tl benzinle karışık gidilen yol şehir içi dışı karışık 280 km
aracım otomatik kickdown larda gaz yememe ve vites geçmeme
yolda giderken durup dururken stop etme
gaz ayarı yaptırdıktan sonra aracıma ben dahil 5 kişi alıp boş olan depoma 20 tl lik lpg koyup 120 km yaptım lpg lt fiyat : 1,97
oda ortalama 166 krş iy bi rakam
lakin yine kickdownlarda gaz yememeye devam eden ve stop eden acımın lpg ecu sunu ve regulatörü değiştirildi ve enjektör
uçları genişletildi şu anda gaz yememe problemi yok
ama henüz ne kadar yaktığınıda bilmiyorum deneyip bildiririm
kişisel tavsiyem  atikerden uzak durun
cengizim sonuçlar kötü :(  hayırlısı olsun .

mali

  • İleti: 8034
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #20 : Nisan 07, 2010, 10:18:47 ÖS »
yağlama sistemini kaça taktılar?

kingpeace

  • İleti: 418
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #21 : Nisan 09, 2010, 05:16:33 ÖS »
ya o iş bedavaya geldi tanıdık olduğu için takanlar oda bizden olsun dediler ama satış fiyatı 80 tl olmadı gerek

mali

  • İleti: 8034
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #22 : Nisan 10, 2010, 03:49:42 ÖS »
nasıl bişey ?
işe yarıyormu?

kingpeace

  • İleti: 418
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #23 : Nisan 12, 2010, 11:41:39 ÖÖ »
yarayıp yaramadığını ilerleyen 100 000 lerde görecez
var oluş sebebi ise şu
pistonlar en üste dayandığı zaman yanma odasını yağlayamaz  bilindiği üzere sekmanlar piston kafasının ortasındadır
yanma odasının yağlanması yüzde 15 kadar motor yağı geri kalanı ise benzin sayesi,nde gerçekleşir diyelim
lpg de ,ise yağ olmadığı için ve yüksek ısı verdiği için yağlama yapmaz ve var olan motor yağında eksiltme yapmaya başlar
bunun için lpg li araçlar biraz yağ yakar derler doğrudur
zaman içinde yağlama sı yapılamayan yanma odası yüksek ısıdan ve sürtünmeden sebeb genişler
ve istemediğimiz bişey olan rektefiyeye kadar gider bu iş
yağlama ünitesi ise lpg ile birlikte bir miktar yağ zerk eder yanma odasına
hem siboblarn hem yanma odasının yağlanmasını sağlar
ve sürtünme etksini azaltır
sırf lpg nin zararlarından ötürü katkılı lpg ler çıktı piyasaya
ama onlarda lpg sisteminde tıkanmalara sebebiyet veriyor
karar sizin ister taktırın ister taktırmayın ama benim tanıdığım bi kaç insan enjektör tıkanmasından ötürü çok gitti lpg ciye
katkısız kullanın demişler e ozaman motoru nasıl koricaz
yağlama sistemi ile :d

integtant_83

  • İleti: 375
Ynt: lpg ye geçiş ve sonrası
« Yanıtla #24 : Nisan 12, 2010, 10:47:23 ÖS »
yarayıp yaramadığını ilerleyen 100 000 lerde görecez
var oluş sebebi ise şu
pistonlar en üste dayandığı zaman yanma odasını yağlayamaz  bilindiği üzere sekmanlar piston kafasının ortasındadır
yanma odasının yağlanması yüzde 15 kadar motor yağı geri kalanı ise benzin sayesi,nde gerçekleşir diyelim
lpg de ,ise yağ olmadığı için ve yüksek ısı verdiği için yağlama yapmaz ve var olan motor yağında eksiltme yapmaya başlar
bunun için lpg li araçlar biraz yağ yakar derler doğrudur
zaman içinde yağlama sı yapılamayan yanma odası yüksek ısıdan ve sürtünmeden sebeb genişler
ve istemediğimiz bişey olan rektefiyeye kadar gider bu iş
yağlama ünitesi ise lpg ile birlikte bir miktar yağ zerk eder yanma odasına
hem siboblarn hem yanma odasının yağlanmasını sağlar
ve sürtünme etksini azaltır
sırf lpg nin zararlarından ötürü katkılı lpg ler çıktı piyasaya
ama onlarda lpg sisteminde tıkanmalara sebebiyet veriyor
karar sizin ister taktırın ister taktırmayın ama benim tanıdığım bi kaç insan enjektör tıkanmasından ötürü çok gitti lpg ciye
katkısız kullanın demişler e ozaman motoru nasıl koricaz
yağlama sistemi ile :d
Çok güzel açıklamışsın. Bildiğim kadarıyla honda cıvıclere lpg tavsiye edilmemesinin sebebi aşırı ısıdan dolayı alümüinyum olan motor gövdesinin daha çabuk zarar görmesi (Çatlama v.s)