Gönderen Konu: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ  (Okunma sayısı 207193 defa)

mehmet zengin

  • İleti: 583
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #275 : Ekim 22, 2013, 09:48:45 ÖS »
Merhabalar, 2013 model civic eco modeli aracım var. Ufak bir problemim var. Araç 1800-2000 devir arası 3-4-5 inci viteslerde ufak bir silkeIeme yapıyor. Bu silkemeyi belirttiğim devir aralığında ayağımı gazdan çekip tekrar gaza yüklenince yapıyor. Honda Bora'da araca ayar yapıldı ancak olmadı, mavi denizler BRC'de ayar yapıldı gene düzelmedi. Sıkıntının emme manifotuna giden hortumun kısa olmasından kaynaklandığını hortumun uzatılması gerektiği söylendi mavidenizler BRC tarafından. Ancak Honda Bora ise böyle birşeyin mümkün olmadığını lpg tankı basıncı ile ilgili bir ayarlama sonucu problemin giderileceğini belirttiler. Ustanın yoğunluğu nedeni yapılamadı. Birde Sizin yorumunuzu almak isterim. Cevabınız için şimdiden teşekkürler.
dogal sıkma canını.  O devir araliginda bazi kararsizliklar oluyor. Hatta bugun mercedes A200 olan arkadasimda ayni seyi söyledi.  Benim dusuncem sorun yoktur. Ama tabi bu herzaman olmuyor ve genelde surucu hissediyor. Yani can sıkıcı olmuyor. Sendede ole ise sorun yok.



ozzy_oasis

  • İleti: 58
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #276 : Ekim 22, 2013, 10:01:43 ÖS »
hergün gidip geldiğim toplamda 32 km lik yolda 5-6 defa yapıyor. iyice can sıkmaya başladı, sadece ben hissetsem sıkıntı bende diyecem ama eşim de hissediyor. Cumartesi günü 10,000km bakımı yapıldı bakımdan sonra silkeleme dahada hissedilmeye başladı. Bu hafta içinde tekrar Honda Bora'ya gideceğim. Bakalım ne olacak...

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #277 : Ekim 25, 2013, 09:56:39 ÖÖ »
Merhabalar, 2013 model civic eco modeli aracım var. Ufak bir problemim var. Araç 1800-2000 devir arası 3-4-5 inci viteslerde ufak bir silkeIeme yapıyor. Bu silkemeyi belirttiğim devir aralığında ayağımı gazdan çekip tekrar gaza yüklenince yapıyor. Honda Bora'da araca ayar yapıldı ancak olmadı, mavi denizler BRC'de ayar yapıldı gene düzelmedi. Sıkıntının emme manifotuna giden hortumun kısa olmasından kaynaklandığını hortumun uzatılması gerektiği söylendi mavidenizler BRC tarafından. Ancak Honda Bora ise böyle birşeyin mümkün olmadığını lpg tankı basıncı ile ilgili bir ayarlama sonucu problemin giderileceğini belirttiler. Ustanın yoğunluğu nedeni yapılamadı. Birde Sizin yorumunuzu almak isterim. Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

aracınızda kesinlikle böyle bir sorun yaşamamanız gerekmektedir en güçlü ihtimal ayarlarınızın  yada montajınızda bir eksiklik ,yanlışlık olması gibi gözüküyor .çok basit bir detay gözden kaçmış olabilir .başka bir servise uğramanızda fayda var .

ozzy_oasis

  • İleti: 58
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #278 : Ekim 28, 2013, 08:34:20 ÖÖ »
Merhabalar, 2013 model civic eco modeli aracım var. Ufak bir problemim var. Araç 1800-2000 devir arası 3-4-5 inci viteslerde ufak bir silkeIeme yapıyor. Bu silkemeyi belirttiğim devir aralığında ayağımı gazdan çekip tekrar gaza yüklenince yapıyor. Honda Bora'da araca ayar yapıldı ancak olmadı, mavi denizler BRC'de ayar yapıldı gene düzelmedi. Sıkıntının emme manifotuna giden hortumun kısa olmasından kaynaklandığını hortumun uzatılması gerektiği söylendi mavidenizler BRC tarafından. Ancak Honda Bora ise böyle birşeyin mümkün olmadığını lpg tankı basıncı ile ilgili bir ayarlama sonucu problemin giderileceğini belirttiler. Ustanın yoğunluğu nedeni yapılamadı. Birde Sizin yorumunuzu almak isterim. Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

aracınızda kesinlikle böyle bir sorun yaşamamanız gerekmektedir en güçlü ihtimal ayarlarınızın  yada montajınızda bir eksiklik ,yanlışlık olması gibi gözüküyor .çok basit bir detay gözden kaçmış olabilir .başka bir servise uğramanızda fayda var .

ozzy_oasis

  • İleti: 58
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #279 : Ekim 28, 2013, 08:38:57 ÖÖ »
Aracımı hem yetkili honda servisi boraya hemde mavi denizlere götürdüm. Mavi denizler emme manifoltunda bulunan hortumun kısa olduğunu belirtti. Bu bilgiyi de ankara honda efede montaj yapan lpg ustasından öğrendi. Tüm civic ecolarda varmış ama çoğu kullanıcı ya farkına varmıyor ya da anlamıyor demiş...

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #280 : Ekim 30, 2013, 08:35:12 ÖÖ »
Aracımı hem yetkili honda servisi boraya hemde mavi denizlere götürdüm. Mavi denizler emme manifoltunda bulunan hortumun kısa olduğunu belirtti. Bu bilgiyi de ankara honda efede montaj yapan lpg ustasından öğrendi. Tüm civic ecolarda varmış ama çoğu kullanıcı ya farkına varmıyor ya da anlamıyor demiş...

açıkçası hortum boylarının uzun olması dnseydi evet ihtimal var derdim fakat hortum boylarının kısa oluşundan dolayı böyle bir sorunun olması ihtimali bile çok tezat :(

ozzy_oasis

  • İleti: 58
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #281 : Ekim 30, 2013, 10:52:03 ÖÖ »
Aracımı hem yetkili honda servisi boraya hemde mavi denizlere götürdüm. Mavi denizler emme manifoltunda bulunan hortumun kısa olduğunu belirtti. Bu bilgiyi de ankara honda efede montaj yapan lpg ustasından öğrendi. Tüm civic ecolarda varmış ama çoğu kullanıcı ya farkına varmıyor ya da anlamıyor demiş...

açıkçası hortum boylarının uzun olması dnseydi evet ihtimal var derdim fakat hortum boylarının kısa oluşundan dolayı böyle bir sorunun olması ihtimali bile çok tezat :(
Aracımı hem yetkili honda servisi boraya hemde mavi denizlere götürdüm. Mavi denizler emme manifoltunda bulunan hortumun kısa olduğunu belirtti. Bu bilgiyi de ankara honda efede montaj yapan lpg ustasından öğrendi. Tüm civic ecolarda varmış ama çoğu kullanıcı ya farkına varmıyor ya da anlamıyor demiş...

açıkçası hortum boylarının uzun olması dnseydi evet ihtimal var derdim fakat hortum boylarının kısa oluşundan dolayı böyle bir sorunun olması ihtimali bile çok tezat :(
Enjektörlere giden hortum değil yalnız. Emme menifotunun  içine giden hortum dediler. Bende ne yapacağımı, kimi dinleyeceğimi şaşırdım açıkcası.

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #282 : Kasım 01, 2013, 07:39:44 ÖÖ »
Aracımı hem yetkili honda servisi boraya hemde mavi denizlere götürdüm. Mavi denizler emme manifoltunda bulunan hortumun kısa olduğunu belirtti. Bu bilgiyi de ankara honda efede montaj yapan lpg ustasından öğrendi. Tüm civic ecolarda varmış ama çoğu kullanıcı ya farkına varmıyor ya da anlamıyor demiş...

açıkçası hortum boylarının uzun olması dnseydi evet ihtimal var derdim fakat hortum boylarının kısa oluşundan dolayı böyle bir sorunun olması ihtimali bile çok tezat :(
Aracımı hem yetkili honda servisi boraya hemde mavi denizlere götürdüm. Mavi denizler emme manifoltunda bulunan hortumun kısa olduğunu belirtti. Bu bilgiyi de ankara honda efede montaj yapan lpg ustasından öğrendi. Tüm civic ecolarda varmış ama çoğu kullanıcı ya farkına varmıyor ya da anlamıyor demiş...

açıkçası hortum boylarının uzun olması dnseydi evet ihtimal var derdim fakat hortum boylarının kısa oluşundan dolayı böyle bir sorunun olması ihtimali bile çok tezat :(
Enjektörlere giden hortum değil yalnız. Emme menifotunun  içine giden hortum dediler. Bende ne yapacağımı, kimi dinleyeceğimi şaşırdım açıkcası.

araca kemik hortum uygulamasımı yapılmışta manifolta salınan hortum boylarının  kısa oluşu üzerinde durulmuş ? kemik hortum uygulaması yapılmasına gerek yok zaten sayısız honda cıvıc montajımızda böyle bir sorunla karşılaşmadık ayrıca bu güne kadarda bir cıvıc aracına kemik hortum uygulam ihtiyacı duymadık .bahsettikleri hortumun ne hortumu olduğunu daha net öğrenirseniz yine sizinle paylaşımda bulunurum .

selamlar

66fatih

  • 66fatih
  • İleti: 8
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #283 : Kasım 01, 2013, 10:35:45 ÖS »
merhaba arkadaşlar. bende 2005 civic ls manuel var ve brc marka lpg var. araç bir yıldır bende lpg ile ilgili hiç sorun yaşamadım. bugun sabah herşey normaldi akşam aracı çalıştırdım yola cıktım benzinden gaza geçerken araç teklemeye başladı gaz keski gaz yemedi durma noktasına geldi ve stop etti. sonra bu durumu iki kes daha tekrarladı. aracı benzine geçirdim hiçbir sorun yoktu kontrol amaçlı dolaştım biraz. sonra tekrar gaza geçtim sorun tekrarladı. bulunduğum bölgede lpg den anlayan hiçbir usta yok sizce sorun nedir. kendi imkanlarımla yapabileceklerim nelerdir yardımcı olabilecek var mı. şimdiden teşekkürler.

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #284 : Kasım 01, 2013, 11:29:17 ÖS »
merhaba arkadaşlar. bende 2005 civic ls manuel var ve brc marka lpg var. araç bir yıldır bende lpg ile ilgili hiç sorun yaşamadım. bugun sabah herşey normaldi akşam aracı çalıştırdım yola cıktım benzinden gaza geçerken araç teklemeye başladı gaz keski gaz yemedi durma noktasına geldi ve stop etti. sonra bu durumu iki kes daha tekrarladı. aracı benzine geçirdim hiçbir sorun yoktu kontrol amaçlı dolaştım biraz. sonra tekrar gaza geçtim sorun tekrarladı. bulunduğum bölgede lpg den anlayan hiçbir usta yok sizce sorun nedir. kendi imkanlarımla yapabileceklerim nelerdir yardımcı olabilecek var mı. şimdiden teşekkürler.

gaz bitmiş olabilir mi ?

66fatih

  • 66fatih
  • İleti: 8
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #285 : Kasım 02, 2013, 04:45:50 ÖÖ »
yok arkadaşım hem 3 ışık yanıyo hem daha 180-200 km yol gider araçtaki gazla

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #286 : Kasım 04, 2013, 08:22:04 ÖÖ »
yok arkadaşım hem 3 ışık yanıyo hem daha 180-200 km yol gider araçtaki gazla

bahsettiğiiz sorun basınç ile ilgili görünüyor ,enjektörlerinde yada kesici valflerine kötü yakıt gelmiş olma ihtimali var .regülatörünüz aşırı basınç üretiyorda olabilir .

yani bir çok ihtimal var en doğrusu en yakın lpg servisinin yolunu tutmanız olur .

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #287 : Kasım 06, 2013, 07:13:52 ÖÖ »
yok arkadaşım hem 3 ışık yanıyo hem daha 180-200 km yol gider araçtaki gazla

enjektör ve regülatörü kontrol ettirdinizmi sorun ne durumda ?

66fatih

  • 66fatih
  • İleti: 8
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #288 : Kasım 06, 2013, 07:09:39 ÖS »
arkadaşlar sorunu buldum, gece görememişim fakat sabah kaputu açıp baktığımda farkettim lpg filtresinin hortumu çıkmış, kelepçe nasıl bırakmış anlamadım. Sorduğum herkes regülatör sorunu dedi ama ucuz atlattım bi kelepçeyle... bu arada asvtec19 ustaya çok teşekkürler...

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #289 : Kasım 07, 2013, 10:08:17 ÖS »
Sönmez Ustam karbüratörlü civic 1.5 El aracım motor biraz ısındıktan sonra stop ettiğimde tekrar çalışmıyordu, en az 10 dk kadar beklemem gerekiyordu. Önceden motor ısındıktan sonra bu olay meydana gelirken son zamanlarda birkaç km yaptıktan sonra bile tekrar çalıştırmakta sıkıntı çekmeye başladım ve bulunduğum yerdeki LPG ustasına gösterdim. Usta sorunun LPG beyninde olduğunu söyledi ve bir parçasını değiştirip temizledi. Arabam tekrar çalışmakta sorun yaşamadı ama bu sefer de çok bariz bir şekilde çekişten düştü. Ustaya bunu söylediğimde gaz ayarını ellemediğini dolayısıyla yaptığı işlemin çekişle bir alakası olmadığını söyledi.

Gerçekten de beyinle çekiş gücü arasında bir alaka yok mu aydınlatırsanız sevinirim.

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #290 : Kasım 08, 2013, 07:57:01 ÖÖ »
Sönmez Ustam karbüratörlü civic 1.5 El aracım motor biraz ısındıktan sonra stop ettiğimde tekrar çalışmıyordu, en az 10 dk kadar beklemem gerekiyordu. Önceden motor ısındıktan sonra bu olay meydana gelirken son zamanlarda birkaç km yaptıktan sonra bile tekrar çalıştırmakta sıkıntı çekmeye başladım ve bulunduğum yerdeki LPG ustasına gösterdim. Usta sorunun LPG beyninde olduğunu söyledi ve bir parçasını değiştirip temizledi. Arabam tekrar çalışmakta sorun yaşamadı ama bu sefer de çok bariz bir şekilde çekişten düştü. Ustaya bunu söylediğimde gaz ayarını ellemediğini dolayısıyla yaptığı işlemin çekişle bir alakası olmadığını söyledi.

Gerçekten de beyinle çekiş gücü arasında bir alaka yok mu aydınlatırsanız sevinirim.


regülatör söküp temizlendikten sonra rolanti ayarı ve gaz ayarı da değişecektir .aracınıza yeniden iyi bir ustada ayar yaptıracak olursanız sorun düzelecektir .

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #291 : Kasım 08, 2013, 11:53:14 ÖÖ »
Sönmez Ustam karbüratörlü civic 1.5 El aracım motor biraz ısındıktan sonra stop ettiğimde tekrar çalışmıyordu, en az 10 dk kadar beklemem gerekiyordu. Önceden motor ısındıktan sonra bu olay meydana gelirken son zamanlarda birkaç km yaptıktan sonra bile tekrar çalıştırmakta sıkıntı çekmeye başladım ve bulunduğum yerdeki LPG ustasına gösterdim. Usta sorunun LPG beyninde olduğunu söyledi ve bir parçasını değiştirip temizledi. Arabam tekrar çalışmakta sorun yaşamadı ama bu sefer de çok bariz bir şekilde çekişten düştü. Ustaya bunu söylediğimde gaz ayarını ellemediğini dolayısıyla yaptığı işlemin çekişle bir alakası olmadığını söyledi.

Gerçekten de beyinle çekiş gücü arasında bir alaka yok mu aydınlatırsanız sevinirim.


regülatör söküp temizlendikten sonra rolanti ayarı ve gaz ayarı da değişecektir .aracınıza yeniden iyi bir ustada ayar yaptıracak olursanız sorun düzelecektir .

Çok teşekkürler. Bir konuda daha bilgi rica edeceğim. Karbüratörlü araçlar için ortalama regülatör ömrü nedir ve değişim yapılacağında tavsiye ettiğiniz marka nedir?

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #292 : Kasım 09, 2013, 09:03:53 ÖÖ »
Sönmez Ustam karbüratörlü civic 1.5 El aracım motor biraz ısındıktan sonra stop ettiğimde tekrar çalışmıyordu, en az 10 dk kadar beklemem gerekiyordu. Önceden motor ısındıktan sonra bu olay meydana gelirken son zamanlarda birkaç km yaptıktan sonra bile tekrar çalıştırmakta sıkıntı çekmeye başladım ve bulunduğum yerdeki LPG ustasına gösterdim. Usta sorunun LPG beyninde olduğunu söyledi ve bir parçasını değiştirip temizledi. Arabam tekrar çalışmakta sorun yaşamadı ama bu sefer de çok bariz bir şekilde çekişten düştü. Ustaya bunu söylediğimde gaz ayarını ellemediğini dolayısıyla yaptığı işlemin çekişle bir alakası olmadığını söyledi.

Gerçekten de beyinle çekiş gücü arasında bir alaka yok mu aydınlatırsanız sevinirim.


regülatör söküp temizlendikten sonra rolanti ayarı ve gaz ayarı da değişecektir .aracınıza yeniden iyi bir ustada ayar yaptıracak olursanız sorun düzelecektir .

Çok teşekkürler. Bir konuda daha bilgi rica edeceğim. Karbüratörlü araçlar için ortalama regülatör ömrü nedir ve değişim yapılacağında tavsiye ettiğiniz marka nedir?

rica ederim .

regülatör ömrü için çok kesin ömür vermek yanlış olur .ama şu bir aşikar ki 15 sene ve üstü hiç bakım ve ayar gerektirmeyen TARTARİNİ regülatörler var .

eğer yerli taktıracaksanız kesinlikle ve şiddetle aldesa tercih edin ,ama ithal ürün derseniz karbüratörlü sistemlerde tartışmasız en iyisi tartarini olur .

selamlar

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #293 : Kasım 09, 2013, 10:58:21 ÖÖ »
Çok teşekkürler ustam.

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #294 : Kasım 11, 2013, 09:17:36 ÖÖ »

opn21

  • OPN21
  • İleti: 76
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #295 : Kasım 11, 2013, 10:07:04 ÖÖ »
Sönmez Ustam s.a.
lpg kullanan honda araçların bir kısmında görülen depoda benzin olmasına rağmen
göstergenin düşmesi sorunu ile ilgili bir çözüm yada bilginiz varmıdır ?
Benzin ışığı sürekli yanmakta olup bu benim için sıkıntı teşkil etmektedir.
Yardımalrınız için teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #296 : Kasım 11, 2013, 05:43:43 ÖS »
Sönmez ustam yine bir sorum olacak. Regülatör temizlendikten sonra motor sıcakken tekrar çalışmakta zorlanma sorunu giderildi fakat bu sefer de motor ilk çalışmada çok zor çalışmaya başladı. Bilhassa sabah çok zor çalıştı. Buradaki ustaya söylediğimde bir elektrikçiye röle taktırmamı söyledi. İki senedir sorunsuz çalışan regülatör neden şimdi röleye ihtiyaç duyuyor? Sabahları ilk çalışmadaki sorunun yanısıra rölantide dalgalanma da baş gösterdi. Röle taktırınca bu problemler çözülür mü, yoksa en iyisi regülatörü değiştirmek mi?

ozzy_oasis

  • İleti: 58
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #297 : Kasım 12, 2013, 08:33:28 ÖÖ »
Aracımı hem yetkili honda servisi boraya hemde mavi denizlere götürdüm. Mavi denizler emme manifoltunda bulunan hortumun kısa olduğunu belirtti. Bu bilgiyi de ankara honda efede montaj yapan lpg ustasından öğrendi. Tüm civic ecolarda varmış ama çoğu kullanıcı ya farkına varmıyor ya da anlamıyor demiş...

açıkçası hortum boylarının uzun olması dnseydi evet ihtimal var derdim fakat hortum boylarının kısa oluşundan dolayı böyle bir sorunun olması ihtimali bile çok tezat :(
Aracımı hem yetkili honda servisi boraya hemde mavi denizlere götürdüm. Mavi denizler emme manifoltunda bulunan hortumun kısa olduğunu belirtti. Bu bilgiyi de ankara honda efede montaj yapan lpg ustasından öğrendi. Tüm civic ecolarda varmış ama çoğu kullanıcı ya farkına varmıyor ya da anlamıyor demiş...

açıkçası hortum boylarının uzun olması dnseydi evet ihtimal var derdim fakat hortum boylarının kısa oluşundan dolayı böyle bir sorunun olması ihtimali bile çok tezat :(
Enjektörlere giden hortum değil yalnız. Emme menifotunun  içine giden hortum dediler. Bende ne yapacağımı, kimi dinleyeceğimi şaşırdım açıkcası.

araca kemik hortum uygulamasımı yapılmışta manifolta salınan hortum boylarının  kısa oluşu üzerinde durulmuş ? kemik hortum uygulaması yapılmasına gerek yok zaten sayısız honda cıvıc montajımızda böyle bir sorunla karşılaşmadık ayrıca bu güne kadarda bir cıvıc aracına kemik hortum uygulam ihtiyacı duymadık .bahsettikleri hortumun ne hortumu olduğunu daha net öğrenirseniz yine sizinle paylaşımda bulunurum .

selamlar
Cevaplarınız için teşekkür ustam. Her gittigim yer farklı birşey söylüyor.  Benimde iyice kafam kafam karıştı. İş yoğunluğum nedeniylebbu türlü baktıramadım. Ams bi ara brc mavi denizlere bırakacağım aracı. Bakalım ne bulacaklar. Sorun çözülürse buradan nedenini paylaşırım. Bu sorunu yaşayan ve nedenini bulamayan arkadaşlara yardımım olur inşallah.

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #298 : Kasım 12, 2013, 08:45:44 ÖÖ »
Sönmez Ustam s.a.
lpg kullanan honda araçların bir kısmında görülen depoda benzin olmasına rağmen
göstergenin düşmesi sorunu ile ilgili bir çözüm yada bilginiz varmıdır ?
Benzin ışığı sürekli yanmakta olup bu benim için sıkıntı teşkil etmektedir.
Yardımalrınız için teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

A.S

malesef bu sorun henüz %100 çözülmüş bir problem değil ama yakın zamanda hondalara özel bir role üretilir .

sönmez yıldız

  • PRİNS SÖNMEZ USTA
  • İleti: 246
    • www.yildizotogaz.com.tr
Ynt: LPG SİSTEMLERİNE DAİR TÜM SORU VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
« Yanıtla #299 : Kasım 12, 2013, 08:47:44 ÖÖ »
Sönmez ustam yine bir sorum olacak. Regülatör temizlendikten sonra motor sıcakken tekrar çalışmakta zorlanma sorunu giderildi fakat bu sefer de motor ilk çalışmada çok zor çalışmaya başladı. Bilhassa sabah çok zor çalıştı. Buradaki ustaya söylediğimde bir elektrikçiye röle taktırmamı söyledi. İki senedir sorunsuz çalışan regülatör neden şimdi röleye ihtiyaç duyuyor? Sabahları ilk çalışmadaki sorunun yanısıra rölantide dalgalanma da baş gösterdi. Röle taktırınca bu problemler çözülür mü, yoksa en iyisi regülatörü değiştirmek mi?

güçlendirici 5 ayak role takılacak ama size tavsiyem kesinlikle taktırmayın gerçek anlamda bir yarar sağlamadığı gibi arıza durumunda araç lpg de hiç çalışmayacaktır .

size tavsiyem eğer araca binici iseniz en kısa sürde regülatörünüzü değiştirmeniz olur .

selamlar