Gönderen Konu: Lpg li motorda kompresor  (Okunma sayısı 2603 defa)

honda2002

  • İleti: 2664
Lpg li motorda kompresor
« : Haziran 09, 2012, 07:23:28 ÖS »
Normalde D de kullaniyorum aracimi. Gerekmedikce cok devir cevirmeyi de sevmem.
Ancak uzun rampa inislerinde manuel modda vitesi 2 ye kadar dusuruyorum
Motor haliyle 4500-5000 devirleri goruyor.
Frene basmayi hic sevmiyorum uzun sureli. Aliskanlik meselesi.

Bu durum lpgli olan motorun isisini artirip zararli olabilir mi?
Sonucta gaza basmadigimdan yakit tuketmiyor olmasi gerekiyor aracin.
Yakit yakmayinca motor isisi da cok artmaz herhalde.

Ne dersiniz ?



baron12

  • İleti: 920
Ynt: Lpg li motorda kompresor
« Yanıtla #1 : Haziran 09, 2012, 07:36:31 ÖS »
dedgnz sey motor freni onunda bir zararı olmaz lpg benzin farketmyr bildgm kadarıyla

legolas

  • İleti: 977
Ynt: Lpg li motorda kompresor
« Yanıtla #2 : Haziran 09, 2012, 10:32:08 ÖS »
motor kompresyonu ile rampa inerken araç yakıt yakmaz.... pistonlar sadece tekerlerden aldıkları tahrikle hareket eder...

ed35

  • İleti: 2070
Ynt: Lpg li motorda kompresor
« Yanıtla #3 : Haziran 09, 2012, 10:43:10 ÖS »
Böyle sürüşün zararı olmaz mı peki?

mertkan677

  • İleti: 770
Ynt: Lpg li motorda kompresor
« Yanıtla #4 : Haziran 09, 2012, 10:50:10 ÖS »
çok yüksek devirde olmazsa bence sorun olmaz max 4000 5000 olsun yani

ed35

  • İleti: 2070
Ynt: Lpg li motorda kompresor
« Yanıtla #5 : Haziran 09, 2012, 10:53:03 ÖS »
Şimdi birde önemli olan nokta ben D'de giderken bu hareketi direksiyondan mı yapacağım yoksa Sport sürüş modunda mı olacak?
Eski Accord'lar ile biraz farklı bizim F1 tip vitesler.

mertkan677

  • İleti: 770
Ynt: Lpg li motorda kompresor
« Yanıtla #6 : Haziran 09, 2012, 11:00:46 ÖS »
S ye alıp manuel modda yapmak gerekiyor yoksa D de iken pek komp.'a bindirmiyor frene daha fazla basmak gerekiyor.

ed35

  • İleti: 2070
Ynt: Lpg li motorda kompresor
« Yanıtla #7 : Haziran 09, 2012, 11:02:27 ÖS »
Anladım arkadaşım sağolasın,deneyelim bakalım :)

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Lpg li motorda kompresor
« Yanıtla #8 : Haziran 09, 2012, 11:13:16 ÖS »
çok yüksek devirde olmazsa bence sorun olmaz max 4000 5000 olsun yani

zaten hızına bağlı olarak belli vitesin altına inmene izin vermiyor şanzuman.
Genelde hep 2 de kalıyor. Bizim 2.4 lerde 1.vites çok kısa, 2.vites ise uzun.
Şu ana kadar manuel düşürdüğümde en fazla 5 bin devire kadar çıktığını gördüm.
Ancak rampa inişlerinde manule düşürmek çok işe yarıyor, frenle uğraşmıyorsun, araç çok daha kontrollü yavaşlıyor, güven veriyor. motor sesi de cabası :)



galantus

  • İleti: 822
Ynt: Lpg li motorda kompresor
« Yanıtla #9 : Haziran 11, 2012, 06:59:34 ÖS »
çok yüksek devirde olmazsa bence sorun olmaz max 4000 5000 olsun yani

zaten hızına bağlı olarak belli vitesin altına inmene izin vermiyor şanzuman.
Genelde hep 2 de kalıyor. Bizim 2.4 lerde 1.vites çok kısa, 2.vites ise uzun.
Şu ana kadar manuel düşürdüğümde en fazla 5 bin devire kadar çıktığını gördüm.
Ancak rampa inişlerinde manule düşürmek çok işe yarıyor, frenle uğraşmıyorsun, araç çok daha kontrollü yavaşlıyor, güven veriyor. motor sesi de cabası :)



usta kusura bakma ama öyle arabamı kullanılır yavv. Yokuş aşağı inerken fren yerine vitesmi kücültüyosun. Ama sonra tekrar vites büyütmek için azda olsa gaza basman gerek. Düşünsene yokuş aşağı uzun düzlük 5. vites iniyosun sonra bir viraj yavaşlamak için 2 ye kadar düşüyosun sonra yine bir düzlük tekrar 5 e cık. Bir yavaşlamak için sadece frene basmak yerine debriyaj plakası, baskı balata, şansıman hepsini kullanmak bence mantıklı değil. Bence bunlar az yada cok yakıtıda etkiler. Yokuş aşağı araba sabit 5. viteste sadece frene basıp yavaşlamak sonra ayağını sadece frenden cekip hılzanmakla bence asla aynı olmaz.  Hem arabada daha rahat bir şkelide ilerler.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Lpg li motorda kompresor
« Yanıtla #10 : Haziran 11, 2012, 07:36:12 ÖS »
çok yüksek devirde olmazsa bence sorun olmaz max 4000 5000 olsun yani

zaten hızına bağlı olarak belli vitesin altına inmene izin vermiyor şanzuman.
Genelde hep 2 de kalıyor. Bizim 2.4 lerde 1.vites çok kısa, 2.vites ise uzun.
Şu ana kadar manuel düşürdüğümde en fazla 5 bin devire kadar çıktığını gördüm.
Ancak rampa inişlerinde manule düşürmek çok işe yarıyor, frenle uğraşmıyorsun, araç çok daha kontrollü yavaşlıyor, güven veriyor. motor sesi de cabası :)



usta kusura bakma ama öyle arabamı kullanılır yavv. Yokuş aşağı inerken fren yerine vitesmi kücültüyosun. Ama sonra tekrar vites büyütmek için azda olsa gaza basman gerek. Düşünsene yokuş aşağı uzun düzlük 5. vites iniyosun sonra bir viraj yavaşlamak için 2 ye kadar düşüyosun sonra yine bir düzlük tekrar 5 e cık. Bir yavaşlamak için sadece frene basmak yerine debriyaj plakası, baskı balata, şansıman hepsini kullanmak bence mantıklı değil. Bence bunlar az yada cok yakıtıda etkiler. Yokuş aşağı araba sabit 5. viteste sadece frene basıp yavaşlamak sonra ayağını sadece frenden cekip hılzanmakla bence asla aynı olmaz.  Hem arabada daha rahat bir şkelide ilerler.

otomatik viteste problem değil araç zaten yukarı vites atıyor.
sen sadece manuel vites düşüyorsun.

ancak bir düşün uzun bir rampa aşağı yol var yaklaşık 1-1,5 km. Sen o rampa aşağı yolu sürekli frene basarak mı iniyorsun ?
Ya da o bilindik bolu dağı otoban rampa inişi var. Sürekli frene mi basıyorsun ?
Sürekli frene basmak balataları aşırı ısıtır ve bu da bir sonraki fren mesafeni uzatır.
Bunun da ötesinde sağ ayağımı yoruyor benim konforum da önemli.

Bunu sürekli yapmıyorum ne bileyim 30 dk lık sürüşte 1 ya da 2 kez.

Aracın şanzumanına zarar verir diyebilir miyiz ???

baron12

  • İleti: 920
Ynt: Lpg li motorda kompresor
« Yanıtla #11 : Haziran 11, 2012, 09:03:03 ÖS »
bence güvenlik acısından yakıtın hiç ve hiç önemi yok rampa inerken her zaman motor freni önde gelir vites küçülterek inilmesi tüm kesimin destekledii bir tekniktir frene sürekli yüklenmek balataların asırı ısınması fren mesafesinin uzaması hatta ve hatta tutmama gibi olumsuzluklaıda getırebilir
çok yüksek devirde olmazsa bence sorun olmaz max 4000 5000 olsun yani

zaten hızına bağlı olarak belli vitesin altına inmene izin vermiyor şanzuman.
Genelde hep 2 de kalıyor. Bizim 2.4 lerde 1.vites çok kısa, 2.vites ise uzun.
Şu ana kadar manuel düşürdüğümde en fazla 5 bin devire kadar çıktığını gördüm.
Ancak rampa inişlerinde manule düşürmek çok işe yarıyor, frenle uğraşmıyorsun, araç çok daha kontrollü yavaşlıyor, güven veriyor. motor sesi de cabası :)



usta kusura bakma ama öyle arabamı kullanılır yavv. Yokuş aşağı inerken fren yerine vitesmi kücültüyosun. Ama sonra tekrar vites büyütmek için azda olsa gaza basman gerek. Düşünsene yokuş aşağı uzun düzlük 5. vites iniyosun sonra bir viraj yavaşlamak için 2 ye kadar düşüyosun sonra yine bir düzlük tekrar 5 e cık. Bir yavaşlamak için sadece frene basmak yerine debriyaj plakası, baskı balata, şansıman hepsini kullanmak bence mantıklı değil. Bence bunlar az yada cok yakıtıda etkiler. Yokuş aşağı araba sabit 5. viteste sadece frene basıp yavaşlamak sonra ayağını sadece frenden cekip hılzanmakla bence asla aynı olmaz.  Hem arabada daha rahat bir şkelide ilerler.
« Son Düzenleme: Haziran 11, 2012, 09:03:30 ÖS Gönderen: baron12 »