Gönderen Konu: lpg göstergesi sorunu  (Okunma sayısı 11631 defa)

alperdemir

  • İleti: 30
lpg göstergesi sorunu
« : Haziran 08, 2012, 04:39:49 ÖS »
arkadaşlar 55 lt simit depom var tartarini marka lpg.dün lpg göstergesi ötmeye başladı lpg bitti diye gittim depoyu fulledim 33 lt lpg aldı bugun lpg göstergesi yine ötmeye başladı lpg bitti diye lpg tankının üzerindeki göstergede full gösteriyor ama gösterge ötüyor lpg yok diye bulunduğum yerde ve yakınımda tartarini servisi de yok ne yapabilrim



odogru

  • İleti: 299
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #1 : Haziran 08, 2012, 07:58:07 ÖS »
simitlerin genel sorunudur bu...

GRKN51

  • İleti: 179
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #2 : Haziran 08, 2012, 08:00:14 ÖS »
sıradan bi lpg ustasına git , tartarini yoksa 55lik atiker şamandırası taksınlar , şamandıran arızalı yada bozuk..

alperdemir

  • İleti: 30
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #3 : Haziran 08, 2012, 10:17:24 ÖS »
şimdi şamandıra arızalı burda hemfikiriz ama lpg tankı göstergesi full gösterdiği halde neden kendi kendine lpg yokmuş gibi gösterip benzine alıyor bunu anlamış değilim böyle birşey yapmıyordu önceleri şimdi arada bir böyle yapmaya başladı

GRKN51

  • İleti: 179
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #4 : Haziran 08, 2012, 10:47:33 ÖS »
sistem ecusu şamandıra gazı bitirmiş gibi gösterdiğinden lpg yi algılayamaz depoyu boş görür ve normalde gazın bitip benzine geçmesi gibi olay tekerrür eder..

alperdemir

  • İleti: 30
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #5 : Haziran 08, 2012, 10:52:45 ÖS »
burda gösterdiğim atiker ustası da bu şamandıra senin simit depoya uyumlu değil hocam demişti senin depo 55 lt ama şamandıra hortumu kısa olduğu için depodaki bir miktar gazı araba hiç kullanamıyor bunun için depoda lpg yok gösterdiği halde en az 40 lt alması gerekirken 32-33 lt alıp depo doluyor demişti ama inanmamıştım pek sanırım doğru

GRKN51

  • İleti: 179
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #6 : Haziran 08, 2012, 11:27:23 ÖS »
aynen benim ve ustanın dediği gibi tek çözüm şamandıra ..

becoca

  • __ByR@Mm__
  • İleti: 1334
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #7 : Haziran 09, 2012, 08:47:45 ÖÖ »
Hocam şamandıranı yaptır. Şayet yaptıramıyorsan onunda kolayı var.

Ben her yakıtta km sıfırlarım. Sehir içi 300 götürüyor. (340 -350 yapar ancak ben beklemiyorum)

Sende 1 2 depo da deneyerek ne gittiğine bak. Km 0 layarak kalan yakıtı hesaplayabilirsin.

Şamandıranı yaptırma ihtimalin az olduğu için söyluyorum. Başka bir sorun doğurabilir mi onu da tam bilemiyorum.(Güvenli sınırdan fazla yakıt almak gibi. )

Bu sorunları araştırıp arızalı olarak kullanabilirsin.

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #8 : Haziran 09, 2012, 09:41:13 ÖÖ »
lpg tankının uzerinde kesici var onun kablolarını kontrol et.  eger o kablolarda temassızlık varsa tanktan motora giden lpg kesilecek depon dolu olsada  bosmuş gibi sinyal alacaksın. kolay gelsin...

legolas

  • İleti: 977
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #9 : Haziran 09, 2012, 10:42:26 ÖS »
map(basınç) sensörünüzü kontrol ettirin... focusumda aynısı başıma geldi, bu sensörün değişimi ile düzeldi. depo full dolu, göstergedeki tüm ışıklar yanıyordu. ancak sensör tanktaki basıncı algılamayınca tekrar benzine geçiyordu.

alperdemir

  • İleti: 30
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #10 : Haziran 10, 2012, 12:25:14 ÖÖ »
şimdilik 'd600 55 lt' lpg şamandrası istedik pazartesi gelecek dedi burdaki atiker servisi önce şamandrayı değiştireceğiz ayrıca burdan edindiğim bilgileri de ustayla paylaşıcam en azından lpg varken kendiliğinden benzine geçme sorunu düzelse iyi olacak yoksa muşta öğretmenim memlekete gideceğim yakında bana fazlaca yakıt masrafı çıkartacak

legolas

  • İleti: 977
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #11 : Haziran 10, 2012, 09:37:34 ÖS »
hocam map sensörünüzü mutlaka kontrol ettirin....

alperdemir

  • İleti: 30
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #12 : Haziran 11, 2012, 05:46:39 ÖS »
bugün usta aradı hocam şamandrayı yanlış göndermişler dedi biz d600 55lt h250 istedik adamlar h230 göndermişler.bugun yine istedik perşembeye gelmesini bekliyoruz dedi.ben haftasonu uzun yola gitcem dedim en olmadı şamandra gelmezse depoyla şamandrayı atiker yaparız sistem yine tartarini kalır yakıt ayarı falan hiçbir sorun olmaz sana agranti veriyorum dedi ama ben şamandra gelmezse sistemi elletmiycem böyle kalsın.İnşallah hallolur...

vdtyuksel

  • İleti: 243
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #13 : Haziran 11, 2012, 08:01:17 ÖS »
Benim aracında göstergesi hep full gösteriyor idi...
Önce şamdıra bozuk diye şamandırayı söktü baktı usta sağlam....
Sonra tankın üzerindeki manyetik bir sistem var, şamandıranın gösterdiği değeri okuyan ismini unuttum onu değiştirdi düzeldi....
Brc My 07 bendeki kit... 70 tl sıkışmış sadece anlayacağınız....

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #14 : Haziran 12, 2012, 09:03:22 ÖS »
tamam işte o benim dediğim kesici  dinleyen yokki arkadaş :)

alperdemir

  • İleti: 30
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #15 : Haziran 14, 2012, 11:45:33 ÖS »
arkadaşlar bugün yeni şamandra geldi ve map basınç sensörünün değişimiyle de lpg olduğu halde gazdan benzine geçme sorunu şimdilik halloldu gösterge sorunu da yeni şamandrayla halloldu.benim lpg tankının üzerindeki etikette yazan 'd600 55 lt h250' ama ilk takan lpg ustası tanka 'h200' yani 43 ltlik depoya uygun şamandra takmış aracın benden önceki sahibi de sanırım bilmiyordu bu durumu ya usta bişey bilmiyordu ya da çakalın tekiymiş...

GRKN51

  • İleti: 179
Ynt: lpg göstergesi sorunu
« Yanıtla #16 : Haziran 15, 2012, 12:31:00 ÖÖ »
usta çakaldır muhtemelen elindeki parçayı kullanmıştır ÇAKALLLLLLLLLL