Gönderen Konu: lpg de yağ yakma 2010 cıvıc  (Okunma sayısı 4281 defa)

CAGLAR28

  • İleti: 978
lpg de yağ yakma 2010 cıvıc
« : Eylül 04, 2011, 10:01:00 ÖÖ »
2010 arabamla bayram itibari ile 2000km yol yaptım bakım da geçti bu arada içindeki yağ ile 13 bin km yl yaptım ve arabanın yağ çeyrek durumda 4/1 yani bu kadar eksiltmesi normal mi .lpg de zorlayınca yakar deniyor ama bana biraz fazla gibi geldi.yağımı aldım yarın değiştirtcem ve sakin kullanarak deniyecem hep zorladığımdan böyle olduğu söyleniyor yağ ışığım yanmadı henüz ama çeyrek yağ var dün baktım yakındır yani.var mı new cıvıc te lpg de yağı bu kadar azalan başka ?



ysf55

  • İleti: 1598
Ynt: lpg de yağ yakma 2010 cıvıc
« Yanıtla #1 : Eylül 04, 2011, 10:12:47 ÖÖ »
10bin de yağ değişimi lazım aslında zaten gec kalmışsınız ve yüksek devirli arac sürüyorsunuz sanırım. normal kullanımda 10bin olan yağ değisimi bana göre sert kullanımlarda 7-8 binde değişmesi lazım. ayrıca o kadar yağ yakması ilginç üst kapak contasından veya başka bir yerden kacırmadığını kontrol ettir bence...

CAGLAR28

  • İleti: 978
Ynt: lpg de yağ yakma 2010 cıvıc
« Yanıtla #2 : Eylül 04, 2011, 10:21:14 ÖÖ »
motor konusunda çok tecrübem olmamakla beraber affınıza sığınarak eğer dediğiniz gibi üst kapak contasından kaçırsa motorda yağ olmaz mı etrafında ? ya da görünmez mi.bir de bi tanıdığın araba durduğu yere yağ akıtırdı öyle bi sorun da yok.

ysf55

  • İleti: 1598
Ynt: lpg de yağ yakma 2010 cıvıc
« Yanıtla #3 : Eylül 04, 2011, 10:25:11 ÖÖ »
evet görünür yanlardan atar zaten. yağ filtresindende kaçırabilir baktırmanız gerek servise. belkide motor yağ yakıyordur. bu arada aracınız kaçbinde ?

CAGLAR28

  • İleti: 978
Ynt: lpg de yağ yakma 2010 cıvıc
« Yanıtla #4 : Eylül 04, 2011, 10:28:46 ÖÖ »
araç şuan 22 binde.dün bi ustam vardı ona gösterdim motor yağ yakmış dedi.benim cevabım motor mu bitik oldu fakat lpg de çok zorladığımdan dolayı motora zarar gelmesin diye yakmış dedi kullandı baktı filan bi makineye bağladı sıkıntı görünmüyo araba yağ lambası bile yakmamış çeyrek yağ kaldığı halde dedi.ve yeni yağı yarın koyucaz normal kullan eksiltmez bile dedi bir de böyle deneyecem bakalım

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: lpg de yağ yakma 2010 cıvıc
« Yanıtla #5 : Eylül 04, 2011, 11:59:44 ÖÖ »

Bak şimdi motora 4 litre yağmı koydun mesela.... bunun 1 litresi görünür çubukda... sen de çubuğu çektin baktın yağa çok az değiyor falan...

bence km geçikliği + LPG + devirli kullanım ... senin araç 1 litre yağ eksiltmiş...

Bunu şöyle deneyip öğğrenebilirsin...

Aracın yağını değiştirirken, dolum yaptığın esnada önce 2 litre yağ koy... bekle çubuğu çek bak... sonra 1 litre daha koy yine bak çubukla... sonra ne kadar daha lazımsa 1 litremi 0,6 litremi  tam bilmiyorum...

Bir defasında şrfsz ustanın teki (aracı ilk aldım) benim yağ çubuğunu çekti oooo bunda yağ kalmamış dedi... gitti yeni bir bidon açtı ve motora yağ ilave etti... (hakketen yağ çubuğuna yağ değmiyordu) sonra ben yukarı çıktım 2 litre yağ parası ödedim (30 TL ! ve işçilik aldı şrfzlr).

Epeyce bir zaman sonra yine yağını kontrol ettiğimde o da çubuğa değmiyor.... hemen yetkili servise gittin... 550 gram yağ koydular yağ seviyesi normalleşti ve sade 7 lira ödedim... 

CAGLAR28

  • İleti: 978
Ynt: lpg de yağ yakma 2010 cıvıc
« Yanıtla #6 : Eylül 05, 2011, 10:07:59 ÖÖ »
haklısınız bu konuda bugün yağımı değiştirttim ve bir bir buçuk litre arası eksilme varmış çubuğa her zaman gelmez ona takılmayın rahat olun dedi on bin her türlü yapar ki siz 12bin yapmışınız bile dedi 15 de gider 17 18e kadar yolu var ama iki katını yapmayın hiçbi türlü ve lpg olduğundan 8bin civarı olunca değiştirmekte fayda var motor ömrü için dedi.

carousal

  • İleti: 1109
Ynt: lpg de yağ yakma 2010 cıvıc
« Yanıtla #7 : Eylül 05, 2011, 02:18:25 ÖS »
Arabaya yazık olmuş, yanlış anlamayı ama yağı bu kadar geç değiştirmek bana çok mantıksız geliyor. 2-3 bin km geç yağ değişimi yapılınca kar yaptık gözüyle bakılıyorsa bu çok yanlış bir tutum.

Eğer arabayı çok devirli kullanıyorsanız yağ değişimi 10.000 km altında olmalıdır, yağ değişimi motorun çevirdiği devir ile alakalı. 8 bin km'de bir yağ değişimi yapsanız çok sağlıklı olur,  öteki türlü aracın motoru her geçen gün kendi kredisini tüketir.
« Son Düzenleme: Eylül 05, 2011, 02:19:39 ÖS Gönderen: carousal »

CAGLAR28

  • İleti: 978
Ynt: lpg de yağ yakma 2010 cıvıc
« Yanıtla #8 : Eylül 05, 2011, 04:48:37 ÖS »
yazık olmuş derken :) henüz bişey yok olmaz da honda motoruna.tatil için daha km dolmamıştı tatilden sonra hallederim diye düşündüm ve cmt geldim bugün değiştim yani 2300km geçti bu kadarda birşey olacağını sanmıyorum ama.

maribal

  • İleti: 60
Ynt: lpg de yağ yakma 2010 cıvıc
« Yanıtla #9 : Eylül 05, 2011, 10:16:38 ÖS »
2001 vteclpg li aracım 10000 km 1 lt yağ eksiltiyor Lpgde yağ eksiltmesi normal bir durum kafana takma
yağ çubuğunda yağ seviyesi en alt kısma geldiğinde yarım litre yağ ekle en üst seviyeye çıktığını görürsün
sakın daha fazla yağ ekleme