Gönderen Konu: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.  (Okunma sayısı 9654 defa)

alperen33

  • İleti: 9
LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« : Kasım 15, 2009, 09:18:34 ÖÖ »
merhaba; 2005 civic LS aracıma 5 ay önce mersinde atiker marka lpg kiti taktırdım. ilk bir ay sorun yoktu fakat daha sonra araç lpg iken ilk çalıştırmalar zorlaştı bazen 10-15 dk uğraşıyorum aracı çalıştırırken. Kiti taktırdığım serviste dahil 4 farklı yere gösterdim hepsi bilgisayarda programı kontrol ettikten sonra sorun olmadığını söyledi. Kiti taktırdığım servis taktırmadan önce arıza lambasınında söneceğine garanti vermesine rağmen ne lamba söndü nede taktığı ürünün arkasında durdu. Sorunu çözmesi için tekrar yanına gittim kelebekleri filan temizlediler tekrar ayar yaptılar ama ne sorun çözüldü nede arıza lambası söndü. Şuan benzinde kullanıyorum sorun yok, neyden olabilir yardım lütfen. Ustadan veya montajdan olabilirmi çünkü taktırdığım servisin işciliğini hiç beğenmemiştim acemice işi yapıyorlardı.



mehmets

  • İleti: 148
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #1 : Kasım 15, 2009, 09:30:46 ÖÖ »
madem sorun yaşamaya devam ediyorsunuz atikerin konyadaki merkezine e-mail gönderin.garantiniz devam ettiğine göre çözüm bulmak zorundalar.zaten hep öyle diyorlar.bağla bilgisayara sorun yok gönder adamı.kesinlikle ayarlarla ilgili bir sorun vardır.

alperen33

  • İleti: 9
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #2 : Kasım 15, 2009, 09:50:46 ÖÖ »
Mail gönderdim cevap bekliyorum şuan. Bayilerinide şikayet ettim, adam hem arızayı gideremiyor hemde 25 ytl tamir ücreti istiyor, montajıda kendisi yaptığı halde. Neyse parayı veriyoruz tamammı artık sorun kalmadı değilmi diyorum, al paranı git kardeşim diyor bide umursamaz tavırlarla kovar gibi terbiyesiz.

34GB4525

  • İleti: 1058
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #3 : Kasım 15, 2009, 09:55:06 ÖÖ »
Terbiyesiz oğlu terbiyesiz ona haddini bildirmek gerek şikayet et yasaklı kelime  :kavgaa
« Son Düzenleme: Kasım 15, 2009, 09:55:57 ÖÖ Gönderen: 34GB4525 »

biberbiber

  • İleti: 79
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #4 : Kasım 15, 2009, 10:30:18 ÖÖ »
hocam atikerin konya merkezine bizzat telefon et. mail yazıp bekleme boşuna. ve çok ciddi tavrını koy. ya sorunumuzu çözersiniz yada konuyu hem mahkemede hallederim hemde internette atiker kullanmayın diye site açar ömür boyu karşınızda olurum de. ve inan seni bu durumda kesinlikle desteklerim. onca para ver araç al lpg tak sonrada çile çek... sakın ha sakın bunların karşısında dik durmaya devam et.
 

cagatay08

  • İleti: 225
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #5 : Kasım 15, 2009, 10:40:34 ÖÖ »
hocam atikerin konya merkezine bizzat telefon et. mail yazıp bekleme boşuna. ve çok ciddi tavrını koy. ya sorunumuzu çözersiniz yada konuyu hem mahkemede hallederim hemde internette atiker kullanmayın diye site açar ömür boyu karşınızda olurum de. ve inan seni bu durumda kesinlikle desteklerim. onca para ver araç al lpg tak sonrada çile çek... sakın ha sakın bunların karşısında dik durmaya devam et.

 
mesela ben artık kesinlikle ama kesinlikle taktırmayı düşünmüyorum bu markayı, isterse beleş olsun. alıpta başımıza bela edeceğimize biraz fazla verip en iyisini taktırmakta fayda var...

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #6 : Kasım 15, 2009, 10:45:50 ÖÖ »
arkadasım hakkını mutlaka ara... herzaman söylenen bişey var lpg kitinden cok montaj önemli diye, benim aracımda tartarini var memnunum ancak elazığdaki atiker servisi toros oto gazı tanıyorum inanın baska sehirden gelmiş hatalı atiker tesisatını kendileri düzeltip ücret talep etmiyolar bizzat gördüm yani kendi montajları olmadığı halde markaya sahip cıkmak adına ve de insanlık adına müşteri memnuniyeti adına herşeyi yapıyolar kısacası her zaman en önemli şey montajı yapan yer!!! durumu atikere bildirin eminim bir çözüm bulacaklardır,, ancak kafama takılan su oldu sizin aracınızda sıralı sistem değil mi? nasil lpgde calıştırmaya calışıyosunuz?

34GB4525

  • İleti: 1058
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #7 : Kasım 15, 2009, 11:19:57 ÖÖ »
Bu arada bende atiker var sorunsuz arıza lamba ışı yaktı 3.000 km sonra ama bi sakıncası yokmuş bi ara uğrayıp söndürürüm diye düşünüyorum ve bana böyle bi tavır sergilerlerse yıkarım onların kafasına orayı sonuçta bunlar atiker bayii şikayet et yani

alperen33

  • İleti: 9
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #8 : Kasım 15, 2009, 04:08:25 ÖS »
Aracı en son stop ettiğimde lpg'de ise çalışırken zor çalışıyor fakat benzine alıp yani lpg'yi kapatıp stop edersem normal çalışıyor. Ben malatyada ikamet ediyorum şuan mersindeyim geçici bir süre kitide mersinde taktırdığım için burda çözerim diye düşündüm ama ne LPG kitini taktırdığım Güven otogaz ne marka ürünün arkasında duruyor. LPG taktıracaklar takdırmadan iyi araştırın mutlaka benim dilim yandı bir kere.  Ustalara filan da inanmayın adam ürünü takana kadar en iyisi o gibi davranıyor.

fzthgosm

  • İleti: 2226
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #9 : Kasım 15, 2009, 04:24:16 ÖS »
atikerin aslında yabancı olan kitlerden bir farkı yok asıl sorun bayilik verirken gerçek esnafları ve gerçekten insan olanları seçmemişler önne her gelene bayilk vermişler.bu formda başka bir başlıktada yazdım bu söylediklerimi her zaman söylerim.servis agını yaygın tutmak için bayileri seçerken seçici olmamışlar.içlerinde çok iyi usta,esnaf,insan olan var ama bunları tam tersi olan daha çok.bende 6-7 aydır kullanıyorum 15000 km oldu hala çok şükür bir sorunum yok ama ben bayisine taktırmadım kiti bir şekilde almayı başardım kendi ustama taktırdım garanti dışı ama çok şükür sorunum yok insallahta olmaz

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #10 : Kasım 15, 2009, 04:37:05 ÖS »
yani bilen arkadaslar daha iyi yorum yaparlar ama sanki sorun lpg de değilmiş gibi geldi...  aracın ateşleme sistemi ile ilgili olabilir mi acaba

hunace

  • İleti: 583
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #11 : Kasım 15, 2009, 07:04:39 ÖS »
Mail gönderdim cevap bekliyorum şuan. Bayilerinide şikayet ettim, adam hem arızayı gideremiyor hemde 25 ytl tamir ücreti istiyor, montajıda kendisi yaptığı halde. Neyse parayı veriyoruz tamammı artık sorun kalmadı değilmi diyorum, al paranı git kardeşim diyor bide umursamaz tavırlarla kovar gibi terbiyesiz.

kardesim ben de brc taktirdim. ariza ışığı hakkinda sorunlar yaşadım, en az 8-10 kez ustalarla arabaya baktik. her tekrar gelişimde adamlar çok machup oluyorlar, canla basla ilgilenip sorunu halletmeye çalişiyorlar. ama senin muhattap olduğun adam gerçekten hiç adap terbiye falan almamis. hem kötü iş yap hem de üstüne bi de tamir ücreti iste. pes doğrusu.

alperen33

  • İleti: 9
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #12 : Kasım 15, 2009, 07:19:56 ÖS »
İlk önce bende öyle olabilir diye düşündüm ama sorun ateşleme sisteminde olsa benzinde bıraktığımda yani lpg kapalı iken kontağı çevirmemle alıyor hemen lpg kapalı iken sorun yok yani.

fzthgosm

  • İleti: 2226
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #13 : Kasım 15, 2009, 09:39:48 ÖS »
sıralı sistem galiba.akşam veya arabayı stop ederken benzine alıp stop edersen sorun yok ama lpg de kapatıp tekrar çalıştırmak istersen sorun var diyorsun herhalde.dediklerinden anlaşılan o. o zaman sorun lpg de degilmiş gibi görünüyor çünkü zaten araba lpg ile çalışmıyor(eger sıralı sistemse) benzinle çalışıyor her zaman.

ERT

  • İleti: 1156
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #14 : Kasım 15, 2009, 09:43:26 ÖS »
gecmıs olsun cozersınız ınsallah

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #15 : Kasım 15, 2009, 10:30:05 ÖS »
hocam,atiker dediğiniz marka kurtlar vadisi ile ünlü olmuş bir atölye,ben konyada çalıştım ve yerlerinide merkezlerinide biliyorum,kullanılan malzeme o kadar iyi değil,ve kesinlikle tüm markalar aynı diye bişe olduğunu sanmayın,bu işlerin ustası italyanlar,kendi aracıma konyada kme marka taktırdım,takan servis o kadar kötü taktıki adanada nerdeyse tekrardan söktrüp taktırdım,şimdi bir problemim yok,benim tavsiyem eğer atiker bu işin üzerinde durupda size yardımcı olmazsa kesinlikle burada bu konuyu açalım ve atikere hayır diyelim,yok ürünlerinin arkasında dururlarsa o zamanda teşekür konusu açarız :)

fzthgosm

  • İleti: 2226
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #16 : Kasım 16, 2009, 11:23:48 ÖÖ »
hocam,atiker dediğiniz marka kurtlar vadisi ile ünlü olmuş bir atölye,ben konyada çalıştım ve yerlerinide merkezlerinide biliyorum,kullanılan malzeme o kadar iyi değil,ve kesinlikle tüm markalar aynı diye bişe olduğunu sanmayın,bu işlerin ustası italyanlar,kendi aracıma konyada kme marka taktırdım,takan servis o kadar kötü taktıki adanada nerdeyse tekrardan söktrüp taktırdım,şimdi bir problemim yok,benim tavsiyem eğer atiker bu işin üzerinde durupda size yardımcı olmazsa kesinlikle burada bu konuyu açalım ve atikere hayır diyelim,yok ürünlerinin arkasında dururlarsa o zamanda teşekür konusu açarız :)


o kadar kötülemeyin arkadaşlar atikeride.bende ürünlerinin arkasında durmadıklarını bayilerini sevmedigimi söylüyorum ama yazılım amerika enjektörler alman gerisi faso fiso zaten.anlayacagınız önemli parçalar zaten türkiyede üretilmiyor.burada asıl sorun bayilerin montaj hatası ve müşteriye olan saygısı

AL-BAYRAK

  • İleti: 3322
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #17 : Kasım 16, 2009, 01:32:57 ÖS »
 kesinlikle araç lpg de çalışmaz benzinde çalışır sıralı sistemde
sıralı sistem galiba.akşam veya arabayı stop ederken benzine alıp stop edersen sorun yok ama lpg de kapatıp tekrar çalıştırmak istersen sorun var diyorsun herhalde.dediklerinden anlaşılan o. o zaman sorun lpg de degilmiş gibi görünüyor çünkü zaten araba lpg ile çalışmıyor(eger sıralı sistemse) benzinle çalışıyor her zaman.

06FAT68

  • İleti: 2306
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #18 : Kasım 16, 2009, 05:24:54 ÖS »
ustam aracınızı lpgde stop etsenizde ilk çalıştırmada yine benzinde çalışacaktır bunu bilin.ayrıca ben ağrıda ikamet ediyorum benim tüpte garantili atiker ama sıralı değil.ustalardan o kadar çok şikayet varki her seferinde sallıyorlardı.bi tüp ayarı yapıyodum ya rolanti sorunu yaşıyodum yada arabam inanınki 100ü geçmiyodu.en son tüpün beynini değiştirttim garantiden kavga dövüş o da sonra ayar yaptı iyiydi sonra tekrar kontrole çağırdılar gittiğimde aracın tüp ayarını yaptılar ama o da ne araç 90ı geçmiyodu.en son izne gittim tüpü bir ayarlattım 95 civic ex olmasına rağmen inanın 215i gördüm çokta mutluyum.atiker marka olarak pek bilmem ama servis bayi verdiği esnaflar çok dandirik.2 arkadaş taktırdı burda izne gittiğinde kontrol ettirtiler adamlar canlı bomba üzerinde gitmişler.yazık günah malımızıda geçtik ailemiz canımız var üzerinde.bence gerekli her yere başvur

cancin

  • İleti: 125
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #19 : Kasım 17, 2009, 07:48:20 ÖS »
Aracınınıza bence montajda düzgün kalibrasyon yapılmamış ve 4-5 ay sonun da yanlış kalibrasyona bağlı olrak LTF değerleriniz bozulmuş, aracın kendi ecusu (beyni) restlenmeli yeniden ltf değerleri oluşmalı, 5 ay fakir karışımla çalıştıysa LTF değerleri + yönde bozulmuştur, bu sefer benzinde çalışırken boğuluyor araç...
aşagıda daha önceden yazdığım bilgiler vardı ....

.. Arıza lambasının sürekli yanması zengin yada fakir karışımla çalıştıgına işarettir , ve uzun süre böyle bindiysen arabaya Benzin yani araç ecu sundaki SFT (short fuel trim) ve LTF (Long fuel trim) ayarları sapıtmış zengin karışımla çalışıyorsa eksi değerlere , fakirle çalışıyorsa artı değerlere yükselmiştir.

Benim tavsiyem Benzin ecusunu resetlemek, sonra 40-50 km benzin le gezip Zavoli den anlayan bir ustaya güzel bir kalibrasyon yaptırmak.

Bildiğim kadarıyla ecu reset:  araç sıcak olacak radyötör fanı en az bir kere çalışacak ve sonra stop edilecek.. Akünün - (eksi)kutupbaşını çıkarıp 5 dk. beklenecek, akü kutupbaşını tekrar takıp hiçbir elektrikli aksamı, klimayı ,vb . çalıştırmadan araç olduğu yerde 5 dk rolantide çalışacak. Sensörlerden gelen bilgilere göre yeni kalibrasyon yapılmış oluyor. Ben ne olur ne olmaz diye 100 km de benzinle gezmiştim..

BİLGİ:(Brc nin sitesinden alıntı)

Enjeksiyon Süresi Teorisi:
Nihai yakıt enjeksiyon süresi şu üç adımın fonksiyonudur:

Temel enjeksiyon süresi
Çalışma şartları için düzeltmeler
Akü voltaj düzeltmesiTemel enjeksiyon süresi, motor yüklerine, hız ve yakıt düzeni FUEL TRIM) adı verilen düzeltme faktörüne dayalıdır. Çalışma şartları için süre düzeltmeleri aşağıda listelenen sensör bilgilerine göre yapılır. Bunlar değişen çalışma şartlarına dayanan temel enjeksiyon süresinin ayarlamalarıdır.

Motor Soğutma suyu sıcaklık Sensörü (ECT)
Gaz Kelebek Pozisyonu Sensörü
Emme Havası Sıcaklığı Sensörü (IAT)
Egzoz oksijen sensörü (O2S)
Akü voltaj düzeltmesi, nihai enjeksiyon süresini ayarlamaktadır.Temel Enjeksiyon Süresinin hesaplanması:
Motora ne kadar yakıt gönderileceğini belirlemede ilk adım, temel enjeksiyon süresinin hesaplanmasıdır. Temel enjeksiyon süresi aşağıdakilerin fonksiyonudur:

Motor Yükü (VAF, MAF, ya da MAP)
Motor devri (Ne)
Uzun Süreli yakıt düzeltme faktörü (Long Fuel Trim-LFT) düzeltme faktörüTemel enjeksiyon süresi, ideal hava/yakıt oranını sağlamak için gerekli gerçek enjeksiyon zamanında ECM tarafından hesaplanır. Olması gereken gerçek enjeksiyonun +/- %20’si içinde kaldığı sürece oksijen sensor bilgilerine dayalı olarak stoichiometrik hava/yakıt oranını düzenlenebilir.
Eğer zaruri düzeltme miktarı göreceli olarak küçük kalırsa, örneğin %10’dan küçük, ECM karışımı kolayca ayarlayabilir. O2S geri besleme düzeltmesi +-%20 limitine yaklaştıkça, ECM yakıt düzeltme yeteneği sınırlı hale gelir.
Yakıt düzenleme (Fuel trim) oksijen geri beslemesine dayalı enjeksiyon zamanı düzeltmesinin yüzdesini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Nihai enjeksiyon süresini etkileyen iki farklı yakıt düzenleme (trim) değeri vardır; uzun süreli yakıt düzenleme (Long Fuel trim-LFT) ve kısa yakıt düzenleme (Short fuel trim-SFT).
LFT temel enjeksiyon süresi hesaplamasının temelidir. Yakıt sisteminin ideal hava/yakıt oranına ne kadar yakın olarak başarıldığının göstergesidir.

Long FT, sistem dizaynının kontrolü dışındaki faktörlere cevap olarak göreceli olarak değişen (öğrenilen) bir değerdir. Örneğin, yakıt oksijen içeriği, motor aşınması, hava kaçakları, yakıt basıncındaki değişiklikler vb…

Short FT temel enjeksiyon zamanına bir eklemedir (ya da çıkarılır). Oksijen sensor bilgisi ECM’ye hava/yakıt dizaynına ne kadar yakın olduğunu söyler ve Short FT bu değerden her sapma için düzeltme yapar.
Short FT Nasıl Çalışır
Short FT oksijen sensorunun her devresiyle değişen yakıt dağıtımına geçici bir düzeltmedir. Normal koşullar altında, hızlı şekilde ideal değeri olan %0 düzeltme değeri civarında dalgalanır ve sadece kapalı döngü (Closed loop) operasyonu sırasında fonksiyoneldir.
Short FT, sadece Diagnostik Test Cihazında görülebilen, OBD-II data akışında bir parametredir. Normal alanı +-%20’dir, ama normal çalışma koşullarında, nadir olarak +-%10’un dışına çıkar.
Short FT O2S çıktısındaki değişikliklere anında tepki verir. Eğer temel enjeksiyon süre sonuçları zayıf bir hava/yakıt oranındaysa, Short FT yakıt ekleyerek ya da karışımı zenginleştirerek pozitif düzeltmelerle (+1%’den +20%’ye) cevap verir. Eğer temel enjeksiyon çok zenginse, Short FT bu sefer yakıtı azaltarak ya da karışımı zayıflatarak negatif düzeltmeler yapar (-1%’den -20%’ye).

Short FT +-%0’a yaklaşıyorsa, bu O2S için kayda değer bir düzeltme olmaksızın stoichiometriye çok yakın temel enjeksiyon hesaplaması olan nötral bir duruma işaret eder. Long FT Nasıl Çalışır:
Long FT OBD ve OBD II data akışlarında bir data parametresidir. Temel enjeksiyon süresi hesaplamasının parçası olduğu için daha kalıcı bir yakıt dağıtımı düzeltmesidir. Long FT, Short FT’ye cevap olarak, yavaş değişir. Normal alanı +-%20’dir, pozitif değerler zengin düzeltmeyi ve negatif değerlerde zayıf düzeltmeyi işaret eder.
Eğer Short FT çok uzun süre +-%10’dan kayda değer şekilde saparsa, Long FT, temel enjeksiyon süresini değiştirerek kayar. Temel enjeksiyon süresindeki bu kayma Short FT’yi yine +-%10 alanına getirmelidir.
Enjeksiyon süre hesaplamasını sadece kapalı döngüde (Closed Loop) etkileyen Short FT’den farklı olarak, Long FT düzeltme faktörü temel enjeksiyon süre hesaplamasını açık ve kapalı döngüde Closed Loop-Open Loop) etkiler. Çünkü Long FT volatil olmayan RAM’de (NVRAM) depolanır ve kontak kapatıldığında silinmez. Yakıt sistemi, ısınma hatta geniş-açık gaz durumları sırasında bile motor ve yakıt şartlarında varyansların düzeltilmesine çalışır.
OBD data akışlarında, Long FT Hedef A/F (Hava/Yakıt) olarak gösterilir. Data akışı olmayan motorlarda, Long FT, Öğrenilmiş Voltaj Geri Beslemesine (LVF –Learned Voltage Feedback) tekabül eder ve VF1 terminali kontrol konnektöründen erişilebilir.

asvtec

  • İleti: 578
Ynt: LPG' de ilk çalıştırmada zor çalışlıyor.
« Yanıtla #20 : Aralık 18, 2009, 10:52:24 ÖÖ »
merhaba; 2005 civic LS aracıma 5 ay önce mersinde atiker marka lpg kiti taktırdım. ilk bir ay sorun yoktu fakat daha sonra araç lpg iken ilk çalıştırmalar zorlaştı bazen 10-15 dk uğraşıyorum aracı çalıştırırken. Kiti taktırdığım serviste dahil 4 farklı yere gösterdim hepsi bilgisayarda programı kontrol ettikten sonra sorun olmadığını söyledi. Kiti taktırdığım servis taktırmadan önce arıza lambasınında söneceğine garanti vermesine rağmen ne lamba söndü nede taktığı ürünün arkasında durdu. Sorunu çözmesi için tekrar yanına gittim kelebekleri filan temizlediler tekrar ayar yaptılar ama ne sorun çözüldü nede arıza lambası söndü. Şuan benzinde kullanıyorum sorun yok, neyden olabilir yardım lütfen. Ustadan veya montajdan olabilirmi çünkü taktırdığım servisin işciliğini hiç beğenmemiştim acemice işi yapıyorlardı.

Aracınızı bu sorun tamamen düzelene kadar benzinde kullanınız,önceki mesajda belirtildiği gibi lft değeri olması gereken aralığa geldiğinde araç zaten düzelecektir.Düzeldikten sonra daha tecrübeli bir bayiye giderek lpg kalibrasyonu bastan yaptırın fakat bilgisayarı bağlayıp rolantide çakma bir program atıp sizi göndermesinler dikkat edin çünkü rolantide aracınız 2.8 msn lerde çalışyor fakar araç yolda 18.0 msn yelere kadar çıkar tektek bu milinsayilerin ayarlanması gerek ;bunları yaptırdıktan sonra sorununuz düzelecektir.selamlar...