Gönderen Konu: LPG  (Okunma sayısı 9425 defa)

berat.ekinci

  • İleti: 1
LPG
« : Temmuz 19, 2012, 07:46:03 ÖÖ »
Herkese merhabalar, arkadaşlar benim honda civic 1.6 2008 model aracım var. LPG taktırmayı düşünüyorum. taktıran varmı? Varsa hangi marka ve performansında bi düşüklük oluyormu?



kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: LPG
« Yanıtla #1 : Temmuz 19, 2012, 08:59:51 ÖÖ »

CAGLAR28

  • İleti: 978
Ynt: LPG
« Yanıtla #2 : Temmuz 19, 2012, 10:40:19 ÖÖ »
2010 cıvıc var 1525 km de iken lpg taktım alırken arabayı bu düşünceyle almıştım zaten.herhangi bir sıkıntı yok 32 binde şuan.dikkat edeceğiniz tek olay işçilik

salihkutbay

  • İleti: 1
Ynt: LPG
« Yanıtla #3 : Temmuz 20, 2012, 09:49:23 ÖÖ »
Bendede aynı araç var. KİTMTM taktırdım. Oda full italyan. 2 senedir kullanıyorum ve hiç bir sorun çekmedim. Muhteşem bir cihaz, Performansında hiçbir düşüklük görmedim. Yaz kış çok güzel performans gösteriyor.

ZAFER_37

  • İleti: 466
Ynt: LPG
« Yanıtla #4 : Temmuz 23, 2012, 08:59:29 ÖS »
kesinlikle BRC

propofol07

  • İleti: 117
Ynt: LPG
« Yanıtla #5 : Temmuz 24, 2012, 10:14:07 ÖS »
prins taktır hocam. memnun kalırsın...

Mesudum

  • Mesut D.
  • İleti: 115
Ynt: LPG
« Yanıtla #6 : Temmuz 25, 2012, 06:42:42 ÖÖ »
Yüksek hacimli (cc) motorlarda Prins
Yüksek performanslı motorlarda Teleflex GFI
Halk arabalarında BRC.

Yarın, servisler BRC ile çalışacaklarından, uzun vadeli rahatlık için BRC

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: LPG
« Yanıtla #7 : Temmuz 25, 2012, 03:33:53 ÖS »
Bilindiği üzere BRC; Z..... ve Tomasetto Achile şirketlerinden sonra Teleflex - GFI şirketini de satın almıştı,bu satın alma ile bu şirketin elinde bulunan Koltec, AG ve GFI markaları da BRC bünyesine katılmıştı.
2A Mühendislik yapılan anlaşma gereği GFI Kitlerinin Türkiye Distiribütörlüğünü üstlenmiştir.Çok yakında 2A Mühendislik güVencesi ve yaygın servis ağı ile GFİ Kitleri Türkiye'de yeni yüzü ile uygun fiyata tüketicilerin beğenisine sunulacaktır.Bilgilerinize...


Yüksek hacimli (cc) motorlarda Prins
Yüksek performanslı motorlarda Teleflex GFI
Halk arabalarında BRC.

Yarın, servisler BRC ile çalışacaklarından, uzun vadeli rahatlık için BRC

bestami_1

  • İleti: 200
Ynt: LPG
« Yanıtla #8 : Temmuz 25, 2012, 06:31:24 ÖS »
atikeri neyi varda burda konuşulmuyor yerli malı olduğundanmı emınımki atikerin ismi yabancı olsaydı burda konuşulup tartışılşırdı  

LPG Safefast Sıralı Otogaz Sistemleri - SAFEFAST 4 SİLİNDİR SÜPER OBDII  kiti konuşalım biraz varmı taktıran kullanan
« Son Düzenleme: Temmuz 25, 2012, 06:32:09 ÖS Gönderen: bestami_1 »

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: LPG
« Yanıtla #9 : Temmuz 25, 2012, 06:45:13 ÖS »
atikeri neyi varda burda konuşulmuyor yerli malı olduğundanmı emınımki atikerin ismi yabancı olsaydı burda konuşulup tartışılşırdı 

LPG Safefast Sıralı Otogaz Sistemleri - SAFEFAST 4 SİLİNDİR SÜPER OBDII  kiti konuşalım biraz varmı taktıran kullanan
Safefast kullanıyorum.gayette memnunum. Bu yabancı hayranlığını bende anlamış değilim. Bizim milletimzde bi yabancı hayranlığı var maalesef. Buda yüz yıldır genlerimizde işlenmş. Tanzimata kadar gider bu iş. Herkes yabncı malı alır , sonra çocuğunu işe sokmak için yerli bi fabrika arar. Her 6 bin dolar ithalat 1 işsiz türk demektir. Saygılarımla...

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: LPG
« Yanıtla #10 : Temmuz 25, 2012, 11:05:36 ÖS »
işçilik kit taktırın hepsinden önemlisi o.

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: LPG
« Yanıtla #11 : Temmuz 26, 2012, 10:21:19 ÖÖ »
atikeri neyi varda burda konuşulmuyor yerli malı olduğundanmı emınımki atikerin ismi yabancı olsaydı burda konuşulup tartışılşırdı  

LPG Safefast Sıralı Otogaz Sistemleri - SAFEFAST 4 SİLİNDİR SÜPER OBDII  kiti konuşalım biraz varmı taktıran kullanan
Safefast kullanıyorum.gayette memnunum. Bu yabancı hayranlığını bende anlamış değilim. Bizim milletimzde bi yabancı hayranlığı var maalesef. Buda yüz yıldır genlerimizde işlenmş. Tanzimata kadar gider bu iş. Herkes yabncı malı alır , sonra çocuğunu işe sokmak için yerli bi fabrika arar. Her 6 bin dolar ithalat 1 işsiz türk demektir. Saygılarımla...


merhabalar... her türlü düşünceye ve görüşe sınırsız saygı duyan bir forum takipçisiyim... daha önce de yine LPG ile ilgili bir başlıkta bu konuda yorum yapmış idim...

Değerli arkadaşım; "Bu yabancı hayranlığını bende anlamış değilim. Bizim milletimzde bi yabancı hayranlığı var maalesef" diyorsunuz ama JAPON arabasına biniyorsunuz...

yani bu forumu takip eden %99 luk kesim HONDA üretimi araçlara biniyor (sen ve ben de dahil) o yüzden yerli malı vs. konuları gerçekten bizi sadece oyalıyor.

bak mesela sen memnun sun o kitten, tamam sıkıntı yok, Allah da rahatını bozmasın...

ama; Başlarına gelen binbir çeşit sıkıntıdan, değişimden, tamirden, servise git gelden, yol ortasında stop etmekten, çok yakmaktan, enjektör çatırtısından, arıza lambasından   vs vs...  bunu üretenin Allah belasını versin diyerek aracından söktüren, düğmesini kapatıp benzinle binen hatta sırf bu beladan kurtulmak için aracını satan çok insan gördüm - duydum (bazende forum ve şikayet sitelerinden sızlanmalarını okudum)


ve yine bu forumda bir yerlerde yazdım... illede bir marka öneriyorsanız, bireysel memnuniyetten değil, toplumsal memnuniyetten bahsetmek gerekir diee....

tamam yerli malı, ama arkadaş bize de yazık ya.... ucuz etin yahnisi yavan olur demiş atalar... hakketen de doğru demişler...  
« Son Düzenleme: Temmuz 26, 2012, 10:23:31 ÖÖ Gönderen: kayaci26 »

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: LPG
« Yanıtla #12 : Temmuz 26, 2012, 11:33:23 ÖÖ »
Dostum aracım honda ama türkiye üretimi. Bu konuda tofaş reno nekadar yerli iise benim araçta okadar yerlidir. En azından türkiyede montajlajmış türk işçisi ekmek yemiş vergisi türkiyeye yatırılmış.maalesef  yerli malı diyebileceğimiz  tam bi markamız yok. Lpg kiti konusuna gelince bahsettiğiniz ssorunları yaşayan  yabancı kit takılı yüzlerce araç sahibini internette forumlarda bulabilirsiniz. Öyle olunca genlde montaja mana bulunur, yerli kitte sorun olunca kitin kendisine. Aradaki bin tl lik fark kaliteden çok ithal kitin gümrk vergisi olabilirmi acabaa. Biliyorsunuz ithalde gümrük vergisi % 40 civarıdır. saygılarımla...

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: LPG
« Yanıtla #13 : Temmuz 26, 2012, 06:20:54 ÖS »
ewet ithalde gümrük vergisi kavramı var... direk meslekle alakalı konu ama hangi üründen hangi oranda gümrük vergisi alındığına dair her yıl yayımlanan bir liste var... doğrudur kimisnde %40 kimisinden %5 . . .

hatta bu atikerin ürettim dediği kit enjektör vs ürünlerden de alınıyor gümrük vergisi çünkü yurt dışından hatta bir çok şeyi çin den ithal ediyor ! ! ! olmalı ki bu kadar çok ve sık arıza veriyor...

Ayrıca ES7 sanırım aracın ve Türkiye de üretilen el kadar parçası yok, paspasına kadar gümrük girişli, en küçük ampulü bile stanley marka (ışın yada farba değil) hatırlatırım....

ve ayrıca ES7 lerin direk gümrükten yürüyerek girenleri de var japon üretimli, japon etiketli,

 HB  kasalar TR de üretilmedi, Hiç bir Accord TR de üretilmedi... civic sedan 98 de montaja başladı biliyorsun
« Son Düzenleme: Temmuz 26, 2012, 06:22:06 ÖS Gönderen: kayaci26 »

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: LPG
« Yanıtla #14 : Temmuz 26, 2012, 09:54:49 ÖS »
Bu yazdiklarınızın çoğunu biliyorum. Zaten benim yazdıklarımdan farklı şeylerde değil. Ancak şunu anlamadım. Atiker yerli diye küçümserken atikerinde aslinda yabancı olduğuna geldiniz. Onu anlayamadım.  Diğerleri yüzde 100 yabancı iken en azından atiker yuzde 70 yerlidir. Ki bu bile bence tercih sebebi olmalıdır. Yerli sanayiyi desteklersek bu oran ilerde yüzde 100 yerli markaların çıkmasi demektir. Maalesef bu işler böyle başlıyor. Tofas ilk araçlar bugün honda gibi sadece montajken bugün yüzde 70-80 arası yerli üretim oranina çıkmıştır.aldığımız herşeyi ithal edersek yarın çocuklarımızın çalışacağı iş arar dururuz. İthaldeki kdv yi biliyorsunuz zorunlu tüketim maddelerinde %5 lüks tüketimde %40 tır. Lpg sistemlerinin zorunlu gıda maddesi olmayacağına göre %40 olması muhtemeldir.saygılarımla..
« Son Düzenleme: Temmuz 26, 2012, 09:56:50 ÖS Gönderen: teachers71 »

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: LPG
« Yanıtla #15 : Temmuz 26, 2012, 11:29:00 ÖS »
saygı bizden hocam...

ama ben o markayı küçümseme eğiliminde değilim... tek gayem sınıfında açık ara kalite olarak lider bir markanın kullanıcıları olarak daha kaliteli ürünleri kullanmamız gerekliliğine inancımdan dolayı bildiklerimi gördüklerimi duyduklarımı paylaşmaktır.

zira isteyen istediği kiti aracına monte ettiriyor... ama dedim ya LPG denilince kullanıcıların ciddi bir yüzdesi bööğğğk demiş, ya benzinliye devam etmiş ya da dizel e geçmiş falan.... elbette marka tek başına etken değil biliyorum, lakin bu kiti takanlarda mı hep sıkıntı, yani illede ustalık mı tek başına etken . . . İlle de kalite...

yaşınız ve sigara kullanımınız var mıdır bilmem ama, çoğu tütün kullanan arkadaş bile piyasadaki belli bir iki marka sigarayı (alabilme ya da alamama denklemi haricinde) KALİTE diye adlandırı biliyorsun (mlbr ve prlmnt) işte hocam o hesap ille de kalite...


10 yere yazdım . . . Aracımda tartarini kit var 6 yıl yaklaşık 70.000 km oldu... her 350 saatte filtrelerini değiştirirm başka da ne kalibrasyon ne de başka bir şey sıkıntım olmadı hamd olsun. ama bu sıkıntı çekmeyeceğim anlamına gelmiyor bunu da biliyorum...

düşüsene . . . zor zahmet senede bir 15 gun izin almışsın işverendne, çoluk çocuk valiz çanta ne varsa tıkmışsınz arabaya tutumuşsun Antalya nın yolunu... coorrrttttt arıza lambası yandı.... hadi bakalım servis bul da neresnden kaynklı öğren bakalım... hele bir de gece ise yola devam etsem mi? az sonra yağ lambası nı yakar mı ? hararet mi yükselecek ne olacak bilmiyorsun derken araç stop edip bi daha marş almıyor veee asfaltın ortasında kalmışsşın ne yapacaksın ?

Varsa benim gibi bir arkadaşın çağıracaksın gecenin ikisinde 250 km yol gidip sandıklıdan toplayacağız addamı ertesi gün eleman telefon edecek, abi ben geliyorum, sorun LPG sisteminde imiş... Söktürdüm bu bilmem neresini çok sevdiğimim kitini tüpünü  . . . . bi daha bunu takanın da yüzünü gözünü falan olayı...  (bu olay, ara, şahıs tammane gerçektir ki iki defa garantiden bilmem nereleri değişti ama dikiş tutmadı, sandıklıda söktürdü- tatilini yaptı geldi, araca lovato lpg taktırdı, iki yıldır da değnek gibi gidiyor, kalibrasyona dahi gitmedi)

Yok arkadaş hiç bir zaman üç otuz paraya kısılmadım, ben bu riski almadım, kimsenin de almasını istemem...
« Son Düzenleme: Temmuz 26, 2012, 11:31:49 ÖS Gönderen: kayaci26 »

onat arslan

  • İleti: 20
Ynt: LPG
« Yanıtla #16 : Temmuz 26, 2012, 11:33:04 ÖS »
benim bildiğim lpgyi en iyi taşıyan araç hondaymış ne taktırırsan taktır sorun çıkmıyormuş ama hangisi daha kaliteli hangisi performansta düşüş yapmaz bilemiyorum..

galantus

  • İleti: 822
Ynt: LPG
« Yanıtla #17 : Temmuz 27, 2012, 12:14:57 ÖÖ »
Bu yazdiklarınızın çoğunu biliyorum. Zaten benim yazdıklarımdan farklı şeylerde değil. Ancak şunu anlamadım. Atiker yerli diye küçümserken atikerinde aslinda yabancı olduğuna geldiniz. Onu anlayamadım.  Diğerleri yüzde 100 yabancı iken en azından atiker yuzde 70 yerlidir. Ki bu bile bence tercih sebebi olmalıdır. Yerli sanayiyi desteklersek bu oran ilerde yüzde 100 yerli markaların çıkmasi demektir. Maalesef bu işler böyle başlıyor. Tofas ilk araçlar bugün honda gibi sadece montajken bugün yüzde 70-80 arası yerli üretim oranina çıkmıştır.aldığımız herşeyi ithal edersek yarın çocuklarımızın çalışacağı iş arar dururuz. İthaldeki kdv yi biliyorsunuz zorunlu tüketim maddelerinde %5 lüks tüketimde %40 tır. Lpg sistemlerinin zorunlu gıda maddesi olmayacağına göre %40 olması muhtemeldir.saygılarımla..
  Arkadaşım öncelikle saygılar cok güzel bir konuya değinmişsiniz. Fakat kullandığınız lastik markasını merak ettim. Umarım sizinkide benimki gibi petlastır. İnşallah bizim araçların en büyük sorunu lastik sesini en aza indirgeyen michelin değildir.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: LPG
« Yanıtla #18 : Temmuz 27, 2012, 12:45:08 ÖÖ »
arkadaslar konu başka bir noktaya sapmış ama benim bu konudaki tavrım da şöyle, eğer bir malın yerli üretimi varsa ve ithal olanlardan geri kalmıyorsa öncelikli olarak yerli ürünü tercih etmeye çalışırım, ayrıca Türk malını bu kadar küçümsemeyin çok şükür 150 milyar dolara dayandı ihracatımız yeterli elbette değil... Atikere gelince bildiğim kadarıyla wentgaz diye bir ürünü daha var atikerin ve bunuda yurtdışına ihraç ediyorlar.. hemen şunuda eklemeliyim yerli bir üretici yeni bişey yapsa hepimiz önyargılı bakarız ama aynı şeyi yabancı yapsa hayran kalırız artık bu kafa yapısından da kurtulmamız gerek toplum olarak

Mesudum

  • Mesut D.
  • İleti: 115
Ynt: LPG
« Yanıtla #19 : Temmuz 27, 2012, 09:51:28 ÖÖ »
Bilindiği üzere BRC; Z..... ve Tomasetto Achile şirketlerinden sonra Teleflex - GFI şirketini de satın almıştı,bu satın alma ile bu şirketin elinde bulunan Koltec, AG ve GFI markaları da BRC bünyesine katılmıştı.
2A Mühendislik yapılan anlaşma gereği GFI Kitlerinin Türkiye Distiribütörlüğünü üstlenmiştir.Çok yakında 2A Mühendislik güVencesi ve yaygın servis ağı ile GFİ Kitleri Türkiye'de yeni yüzü ile uygun fiyata tüketicilerin beğenisine sunulacaktır.Bilgilerinize...
Honda BRC ile anlaşma yaptı.
BRC GFI markasını aldı.

Bundan sonra Honda servisleri, kit üzerinde BRC de yazsa, GFI da yazsa servis verecek mi?
Yoksa sadece montajı kendi yaptıkları ve sadece BRC marka yazan kitlere mi bakacaklar?

Bu Honda işinde ne kadar belirsizlik var yahu?

:)

CAGLAR28

  • İleti: 978
Ynt: LPG
« Yanıtla #20 : Temmuz 27, 2012, 11:17:46 ÖÖ »
yerli malı diyenler olmuş atikerde  4,5 yıl o eziyetleri çektikten sonra bir daha atikere tövbe tavsiye de etmiyorum hepsi aynı değil tabiki ama yaşadığımı ben bilirim.yüksek devirde benzine geçer neymiş bu m serisi değilmiş ona göre kullanacakmışım böyle bi açıklama var mı ya .çoğu zaman tekler sanki benzinin içine pislik kaçmış gibi sarsar.çok sıcak havalarda yazın 1000 km ve üzeri yapınca doğan şahin karbüratörlü havası verir araç bildiğin bayılır zaten 1,3 olan getz artık 150cc lik motora scooter a eşdeğer olur.habire ayarı kaçar ne ayardır anlayamadım yakıt da doğal olarak aşırı tüketir.şamandıra bi gaz almaz alınca da dengesiz alır kimi zaman 50 lriaya full kimi zaman 75 liraya tam boşken böyle birşey vardı.bundan sonra ben atikerin neyini kullanayaım yada tavsiye edeyim yerli malı atiker diyenlere duyurulur. daha birsürü olay var da yazmakla bitmez.

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: LPG
« Yanıtla #21 : Temmuz 27, 2012, 11:52:09 ÖÖ »
1 yıldır 15bin km yaklaştı. Ne arıza lambasi yandı. Nede ayarı kaçtı. Nede çekiş sorunu yaşıyorum. Bu dediğiniz sorunu yaşayan yüzlerce binlerce yabancı kit sahibi araç var. Ama yabancı olunca montaj , araç, hatta havadaki uçan kuş suçlu oluyorda yerli markada sorun olunca hemen kit suçlu oluyor. Buna dikkat çekiyorum. Ehil olmayan yerde beceriksiz bi ustanın taktığı ayarını beceremediği bir kit yuzünden bi markayı komple suçlamak haksızlık değilmi. Eğer atiker okadar kötüyse benim ve çevremdeki arkadaşlarin sorunsuz kullanmasını nasıl açıklayacaksınız.
Lastiğimi soran arkadaş biraz konu dışına çıkmadıkmı sencede. Sonra elbisemin yada evde kullandığım eşyaya kadar gider bu sorgulama. İsterseniz burada kalsın.
Sonuç olarak yerli üretimi desteklemezseniz çocuklarınızı çalışmaya italyaya gönderirsiniz. Alırlarsa tabiiii. Saygılarla..

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: LPG
« Yanıtla #22 : Temmuz 27, 2012, 06:41:41 ÖS »
4500 devirde neden benzine geçtiğini açıklayamayan usta(!) nın takacağı kitten okadar hayırgelir dicem ama ustalara okadarteknik detay zaten verilmez. Biraz meraklıysa gider araştırıp öğrenir. Ustalara montaj bilgisi verilir. Bu forumdada başka forumlarada yazdım. Detaylarını bulabilirsiniz. Lpg yakıt özelliklerinden dolayı  benzinden farklıdır. Düşük devirlerde tork üretir. Devir arttıkça lpg nin üreteceği tork düşer. Birde gazi ünv de yapılan tez çalışmasına göre ki şimdiye kadar lpg üzerine yapıan en detaylı ve teknik çalışmadır, lpg en oltimum değeri 2bin ile 3bin devir arasında vermektedir. Devir arttıkça lpg yakışı benzine göre artarak yükselmekte. 5bin devirden sonra yakıt neredeyse benzine eşit olacak şekilde yaklaşmakta velpg yatırım maliyetini karşılamamaktadır. Yani 5bin ve üstü devirde lpg yakmanızın zaten bi anlamı kalmadığı gibi aracınızı boşuna güçten düşürmektesiniz. Oyüzden yüksek devirde benzine geçmesi kitin dandikliğinden değildir. O yüzden yüksek devirde devasa artan lpg ihtiyacını karşılayacak bi pompa takmanın ekonomik anlamı yoktur. Olurmu olur. Lpg pompasını büyütürsünüz yüksek devirlerde aracın ihtiyaç duyacağı lpg ihtiyacını karşılatırsınız. Ama benzin maliyeti kadar lpg yakarsınz. Ayrıca yüksek devirlerde enerji değeri benzinden %20 düşük olan lpg yi pompalarsnız ve silindirlerde yakarsanız oluşacak devasa ısıyı soğutmak mümkün değildir. Yine o tez çalışmasında devir ısı diyagramında devir arttıkça motor ısısının  dramatik şekilde arttığını saptamışlarki bu  kullanıcı tecrübeleri ile örtüşen bi bulgu.
sonuç olarak yaşadığınız olumsuz tecrübe elbetteki üzücü. büyük ihtimal kötü montaj ve kötü ayar. Üstüne sorumsuz bir bayii bu üç unsur birleşince en pahalı kit bile başınıza bela açardı. Bi kaç sene önce uludağ yolunda son model bi bmw kaputu açmış kenara çekmiş bekliyordu. Burdan yola çıkarak bütün bmw ler için kötüdür demek mümkün müdür. Burda yapılan buna benziyor.
Saygılarımla...

3ddelisi

  • İleti: 203
Ynt: LPG
« Yanıtla #23 : Temmuz 27, 2012, 08:30:54 ÖS »
bu teknik bilgiler için teşekkürler ,devir konusuna dikkat ederim artık.

3ddelisi

  • İleti: 203
Ynt: LPG
« Yanıtla #24 : Temmuz 27, 2012, 08:33:57 ÖS »
Bilindiği üzere BRC; Z..... ve Tomasetto Achile şirketlerinden sonra Teleflex - GFI şirketini de satın almıştı,bu satın alma ile bu şirketin elinde bulunan Koltec, AG ve GFI markaları da BRC bünyesine katılmıştı.
2A Mühendislik yapılan anlaşma gereği GFI Kitlerinin Türkiye Distiribütörlüğünü üstlenmiştir.Çok yakında 2A Mühendislik güVencesi ve yaygın servis ağı ile GFİ Kitleri Türkiye'de yeni yüzü ile uygun fiyata tüketicilerin beğenisine sunulacaktır.Bilgilerinize...
Honda BRC ile anlaşma yaptı.
BRC GFI markasını aldı.

Bundan sonra Honda servisleri, kit üzerinde BRC de yazsa, GFI da yazsa servis verecek mi?
Yoksa sadece montajı kendi yaptıkları ve sadece BRC marka yazan kitlere mi bakacaklar?

Bu Honda işinde ne kadar belirsizlik var yahu?

:)

benim bildiğim artık aynı zamanda BRC servisi haline geldiler.