Gönderen Konu: Lovato Sıralı Sistem  (Okunma sayısı 6208 defa)

Şampiyon

  • İleti: 48
Lovato Sıralı Sistem
« : Şubat 13, 2011, 09:56:51 ÖS »
1990 Honda Accord aracıma uzun araştırmalarım sonucu Lovato sıralı sistem lpg taktırdım.
Daha iki gün oldu şu ana kadar tespitlerim  ise ; gaza geçişi hissetmiyorum,enjektör sesi yok.
Araçta bir yığılma var ama benzinde de vardı düşük devirlerde benzinde yığılma yapıyor az bir şey gaza yüklendiğimde geçiyor.
Aynı durum gazda da var.
Bu konuyla ilgili bir önerisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

Ayrıca;
Daha önce aracımda karbüratörlü tip lpg sistemi vardı.Manuel gaza geçiş yaptığımda bir röle vasıtası ile benzin pompasının boş yere çalışmasını engelliyordum.
Lpg montajı yapanlara ısrarla bu sistemi yaptırmak istediğimde,"benzinden lpg ye geçerken aracın stop eder" denerek isteğim reddedildi.
Ben hala bie kesici-röle vb taktırmak taraftarıyım ancak geçişlerde böyle sorun yaşanıyorsa istemem tabi.
Bu işlemi yaptaran arkadaş var mı?
Varsa görüşlerini yaşadığı sorunları aktarırsa sevinirim.







ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: Lovato Sıralı Sistem
« Yanıtla #2 : Şubat 14, 2011, 08:13:45 ÖÖ »
Temel olarak benzin pompasının uyutulmasına karşıyım.Sebebi ise muhtemel bir role arızasında ; Araç lpgden benzine geçiş yaptığı anda şayet rolede bir aksilık meydana gelirse aracınız stop edebilir bu ise yüksek hızlarda meydana gelirse Allah muhafaza önemli sorunlara neden olabilir.

Servisinizin benzinden lpg ye geçişte sorun yaşarsınız demek istediği ; lpg sıralı gaz sistemlerinde benzinden gaza belli bir sıralama ile geçiş yapılır.Yani 4 benzin enjektörü aynı anda kapatılmaz,önce 2 lpg enjektörü devreye girer ve sonra benzin enjektörlerinin tamamı n elektiriği kesilir ve sonra diğer 2 lpg enjektörü devreye girer yani fasılalı bir geçiş yapılır.Normal role takıldığında benzin akışı birden kesileceği için araçta geçiş anında teklemeler meydana gelebilir.Peki ne yapılmalı ?

Benzin pompasının uyutulması için zamanlamalı roleler var ,bu roleler ile araç lpg ye geçtikten bir kaç dakika sonra benzin pompasının elektriği kesilir ve susar böylece geçiş anında sarsıntı yaşanmaz.
Fakat yıne de en doğrusu en az çeyrek depo benzin bulundurmak.Bilgilerinize...

Şampiyon

  • İleti: 48
Ynt: Lovato Sıralı Sistem
« Yanıtla #3 : Şubat 14, 2011, 11:22:51 ÖÖ »
Bu mesajı yazdıktan sonra daha detaylı bir araştırmaya girdiğimde sizin bahsettiğiniz gibi zamanlı röle olduğunu tespit ettim.
Geçişi ayarlamasanız dahi 4 dakika sonra benzin pompasını durdurup 20 dakikada bir çalıştırarak basıncı dengeliyormuş.
Daha önce röle kullandım en ufak bir sorun yaşamadım.Sıralı sistemde de kullanacağım.
İlginiz için teşekkürler.

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: Lovato Sıralı Sistem
« Yanıtla #4 : Şubat 14, 2011, 01:19:07 ÖS »
Rica ederim ,Selamlar...

Bu mesajı yazdıktan sonra daha detaylı bir araştırmaya girdiğimde sizin bahsettiğiniz gibi zamanlı röle olduğunu tespit ettim.
Geçişi ayarlamasanız dahi 4 dakika sonra benzin pompasını durdurup 20 dakikada bir çalıştırarak basıncı dengeliyormuş.
Daha önce röle kullandım en ufak bir sorun yaşamadım.Sıralı sistemde de kullanacağım.
İlginiz için teşekkürler.


Şampiyon

  • İleti: 48
Ynt: Lovato Sıralı Sistem
« Yanıtla #5 : Şubat 14, 2011, 10:57:48 ÖS »
Hocam arkadaşlara da bilgi olması açısından bazı durumları paylaşmakta fayda var diye düşünüyorum.
Benim en büyük korkum benzin miktarından,benzin gidiş borusu ile geri dönüş borusunun farkından kaynaklanacak pompa arızalarından,pompanın 20 yaşında olmasından (benim aracıma özgü tabi) kaynaklanacak benzin sistemi arızaları idi.

Bugün sıralı sistem kullanım klavuzunu incelediğimde bir bilgi ile karşılaştım ben bunu bilmiyordum mesela.
"Aracın benzin düzeninde meydana gelecek herhangi bir arıza sebebi ile çalışmaması durumunda,düğmeye basılı tutarak marşa bastığınızda araç lpg de çalışıyormuş"
Bu işleme 10 sefere kadar müsade ediyor,sonra beyni kilitliyormuş.
Tabiki işin en güzel yanı çeyrek depo benzin,pompa rölesi vb işlemler yapılması ama bu bilgide aklınızın bir kenarında olsun.Ben bugün öğrendim ve gerçekten sevindim.

Bu güzel bilgiyi paylaştıktan sonra bir de soru sorayım;
Bu 10 defa çalıştırabilirsiniz sınırlamasını kaldıramıyormuyuz yazılımla vb işlemle bilgisi olan var mı?

ASVTEC19

  • Moderator
  • *****
  • İleti: 420
Ynt: Lovato Sıralı Sistem
« Yanıtla #6 : Şubat 15, 2011, 05:28:47 ÖS »
Direkt lpg de çalıştırma acil durumlar için kullanılması gereken bir durumdur.Soğuk motorda direkt gazla aracı çalıştırmak motora zarar verecektir. Lpg ecüsüne baştan program yukldiğinizde direkt çalıştırmayı tekrardan kullanabilirsiniz.

Hocam arkadaşlara da bilgi olması açısından bazı durumları paylaşmakta fayda var diye düşünüyorum.
Benim en büyük korkum benzin miktarından,benzin gidiş borusu ile geri dönüş borusunun farkından kaynaklanacak pompa arızalarından,pompanın 20 yaşında olmasından (benim aracıma özgü tabi) kaynaklanacak benzin sistemi arızaları idi.

Bugün sıralı sistem kullanım klavuzunu incelediğimde bir bilgi ile karşılaştım ben bunu bilmiyordum mesela.
"Aracın benzin düzeninde meydana gelecek herhangi bir arıza sebebi ile çalışmaması durumunda,düğmeye basılı tutarak marşa bastığınızda araç lpg de çalışıyormuş"
Bu işleme 10 sefere kadar müsade ediyor,sonra beyni kilitliyormuş.
Tabiki işin en güzel yanı çeyrek depo benzin,pompa rölesi vb işlemler yapılması ama bu bilgide aklınızın bir kenarında olsun.Ben bugün öğrendim ve gerçekten sevindim.

Bu güzel bilgiyi paylaştıktan sonra bir de soru sorayım;
Bu 10 defa çalıştırabilirsiniz sınırlamasını kaldıramıyormuyuz yazılımla vb işlemle bilgisi olan var mı?