Gönderen Konu: kalibrasyondan sonra arıza lambam sönmüştü ama yine yanmaya başladı  (Okunma sayısı 4848 defa)

serkan ss

  • İleti: 447
geçen hafta kalibrasyondan geçirdim aracı enjöktördeki memeler ufak dedi usta matkap ile deliklerini 2,9 sanırım ebtında açtı hortumların sırası ters takmışlar dedi onuda halletti aracın performansı müthiş derece de ve fark edilir biçimde arttı lpg mimgas marka ama enjektörler daha sonradan farklı marka takılmış arıza lambam benzinde sönüyordu lpg de yanıyordu ayardan sonra lpg de kendi kendine söndü sonraki günlerde tekrar yanmaya başladı bu sefer acaba zengin karışımdan dolayımı yanıyordur, memelerin açılması normal mi? matkapla?



serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: kalibrasyondan sonra arıza lambam sönmüştü ama yine yanmaya başladı
« Yanıtla #1 : Aralık 30, 2010, 10:54:40 ÖÖ »
aracın lpg kiti mimgas değişen enjektörün markası valtek bu iki ürün uyumlu çalışırmı acaba? lpg ile ilgili forumlara bakıyorum okumadığım sayfa kalmadı bana kalırsa en iyisi söküp atmak ama hazır takılmış sökmekte işime gelmiyor, şu iyi bu kötü bu ondan daha iyi  o daha sesli bu daha hızlıı işin içinden çıkılmıyor, düzcede ne honda servisi var nede adam gibi lpg ustası onun için burdan aldığım bilgiler doğrultusunda hareket ediyorum. iyi forumlar herkese

ed35

  • İleti: 2070
Ynt: kalibrasyondan sonra arıza lambam sönmüştü ama yine yanmaya başladı
« Yanıtla #2 : Aralık 30, 2010, 10:58:51 ÖÖ »
Hocam mimgas hiç duyulmamış bir lpg,böyle güzelim araçlara niye böyle sistemler takarlar ki...Bence düzgün bi kit olsaydı böyle problemler olmazdi diye düşünüyorum,bende Landi Renzo var çok çok memnunum.

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: kalibrasyondan sonra arıza lambam sönmüştü ama yine yanmaya başladı
« Yanıtla #3 : Aralık 30, 2010, 11:19:09 ÖÖ »
Hocam mimgas hiç duyulmamış bir lpg,böyle güzelim araçlara niye böyle sistemler takarlar ki...Bence düzgün bi kit olsaydı böyle problemler olmazdi diye düşünüyorum,bende Landi Renzo var çok çok memnunum.
izmitte fabrikası yarı türk yarı italyanmış sökmekte işime gelmiyor forum sitelerinde % 98 i brc öneriyor honda için konu bu diil gerçi ama insan içine düşdükçe öğreniyor bugüne kadar ne enjektörden  nede kalibrasyondan nede filtreden haberimiz vardı burdan öğreniyoruz forum sitelerinin faydalarını, kit kaliteli olunca bilgisayarda arızalarıda tespit edip söylüyor marka çooook önemli lpg işinde mimgasdan şikayetçi diilimde yapılan işlemlerde bi yanlışlık varmı yada araca ilerde zarar verirmi onu öğrenmek istedim lpg de benzindeymiş gibi gidiyor.

concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
geçen hafta kalibrasyondan geçirdim aracı enjöktördeki memeler ufak dedi usta matkap ile deliklerini 2,9 sanırım ebtında açtı hortumların sırası ters takmışlar dedi onuda halletti aracın performansı müthiş derece de ve fark edilir biçimde arttı lpg mimgas marka ama enjektörler daha sonradan farklı marka takılmış arıza lambam benzinde sönüyordu lpg de yanıyordu ayardan sonra lpg de kendi kendine söndü sonraki günlerde tekrar yanmaya başladı bu sefer acaba zengin karışımdan dolayımı yanıyordur, memelerin açılması normal mi? matkapla?

Memelerin matkapla delinmesi tam Türk işi. Düzgün markalarda aracın silindir başına düşen beygir gücüne göre doğru enjektör seçilir ve kullanılır. Şu anda sisteminizin iyi durumda olmadığını söyleyebilirim.

Size bir markanın enjektör seçimi kriterini yolluyorum.

http://www.akislpg.com/Groups/Default.aspx?LanguageID=1&GroupID=3&ContentID=32

23korg23

  • İleti: 2477
geçen hafta kalibrasyondan geçirdim aracı enjöktördeki memeler ufak dedi usta matkap ile deliklerini 2,9 sanırım ebtında açtı hortumların sırası ters takmışlar dedi onuda halletti aracın performansı müthiş derece de ve fark edilir biçimde arttı lpg mimgas marka ama enjektörler daha sonradan farklı marka takılmış arıza lambam benzinde sönüyordu lpg de yanıyordu ayardan sonra lpg de kendi kendine söndü sonraki günlerde tekrar yanmaya başladı bu sefer acaba zengin karışımdan dolayımı yanıyordur, memelerin açılması normal mi? matkapla?

Memelerin matkapla delinmesi tam Türk işi. Düzgün markalarda aracın silindir başına düşen beygir gücüne göre doğru enjektör seçilir ve kullanılır. Şu anda sisteminizin iyi durumda olmadığını söyleyebilirim.

Size bir markanın enjektör seçimi kriterini yolluyorum.

http://www.akislpg.com/Groups/Default.aspx?LanguageID=1&GroupID=3&ContentID=32

hocam sizin enjektör seçimi dediğiniz farklı bir olay zaten o tip enkektörlerde nozul yani meme yoktur.. bu arkadasın durumu farklı ve sanıyorum arkadas derdini tam anlatamamış.. hortumların yanlış bağlanması olsaydı şimdiye kadar çoktan sorun çıkarırdı sanıyorum hortum dediğiniz regülatör map sensörü gibi bişey olabilir... memenin genişlemesi mümkün ama 2.9 luk meme çok çok fazla benim arac 1.6 ies ve ben öğrendiğim kadarıyla en fazla 2.2 takmak gerekiyormuş ama 2-3 tane ustaya sordum biri dedi 2.5 luk biri dedi 2.8 lik biri dedi 2.0 olmalı bende başka bir arkadasın tavsiyesi ile 1.8 lik nozul aldım ve değiştirdim sonra tekrar kalibrasyon yaptım.. konuyu acan arkadastan ricam meme çapını ve regülatör basıncını tam öğrenip buraya yazması ona göre bi şeyler önerilebilir ayrıca arac hangi arac kaç beygir?

concrete

  • İleti: 47
    • AKIŞ LPG SİSTEMLERİ
Aslında ben de o amaçla yazmıştım. Nozulla falan uğraşmak zorunda kalmak hoş değil. Kritere göre enjektör seçilir ve takılırsa, delik çapı, nozul tipi konularını konuşmaya gerek kalmıyor. Başta marka seçerken bu araştırmaları yapmak lazım.

Hortumlardaki hata, enjektörlere giden hortumların birbirlerine göre çok farklı boylarda olması olabilir. Böyle olunca lpg tekrar sıvılaşıp aracı düzensizleştirebiliyor.

serkan ss

  • İleti: 447
geçen hafta kalibrasyondan geçirdim aracı enjöktördeki memeler ufak dedi usta matkap ile deliklerini 2,9 sanırım ebtında açtı hortumların sırası ters takmışlar dedi onuda halletti aracın performansı müthiş derece de ve fark edilir biçimde arttı lpg mimgas marka ama enjektörler daha sonradan farklı marka takılmış arıza lambam benzinde sönüyordu lpg de yanıyordu ayardan sonra lpg de kendi kendine söndü sonraki günlerde tekrar yanmaya başladı bu sefer acaba zengin karışımdan dolayımı yanıyordur, memelerin açılması normal mi? matkapla?

Memelerin matkapla delinmesi tam Türk işi. Düzgün markalarda aracın silindir başına düşen beygir gücüne göre doğru enjektör seçilir ve kullanılır. Şu anda sisteminizin iyi durumda olmadığını söyleyebilirim.

Size bir markanın enjektör seçimi kriterini yolluyorum.

http://www.akislpg.com/Groups/Default.aspx?LanguageID=1&GroupID=3&ContentID=32

hocam sizin enjektör seçimi dediğiniz farklı bir olay zaten o tip enkektörlerde nozul yani meme yoktur.. bu arkadasın durumu farklı ve sanıyorum arkadas derdini tam anlatamamış.. hortumların yanlış bağlanması olsaydı şimdiye kadar çoktan sorun çıkarırdı sanıyorum hortum dediğiniz regülatör map sensörü gibi bişey olabilir... memenin genişlemesi mümkün ama 2.9 luk meme çok çok fazla benim arac 1.6 ies ve ben öğrendiğim kadarıyla en fazla 2.2 takmak gerekiyormuş ama 2-3 tane ustaya sordum biri dedi 2.5 luk biri dedi 2.8 lik biri dedi 2.0 olmalı bende başka bir arkadasın tavsiyesi ile 1.8 lik nozul aldım ve değiştirdim sonra tekrar kalibrasyon yaptım.. konuyu acan arkadastan ricam meme çapını ve regülatör basıncını tam öğrenip buraya yazması ona göre bi şeyler önerilebilir ayrıca arac hangi arac kaç beygir?
malum bu işlemden sonra km de 340 tl yakmaya başladı araç 110 beygir otomatik delik açılan pirinçten sanırım matkapla memenin arkasını genişletti 4 adet hortum var enjöktörde sanırım sıralamasını yanlış yapmışlar bugün tekrar gittim gazı kesti regülatörden yarın adapazarına gidicem bakalım kmde ne yakıcak.

23korg23

  • İleti: 2477
arkadasım eger nozul çapı büyürse enjektör süresini kısaltmak için regülatör basıncını düşürecek o zamanda yüksek devirlerde sorun çıkacaktır. en mantıklı olanı küçük nozul (1.7 -1.8) ve yüksek regülatör (1.2 bar) basıncı ile kalibrasyon yapmak.. şunu hemen eklemeliyim bazı ustalar dikkat etmiyor ama siz önlem alabilirsiniz.. şu şekilde yapın aracı ya 300-400 km kadar benzinde kullandıktan sonra kalibrasyon yaptırın yada akü kutup başını söküp 15-20 dakika yada sabaha kadar bekleyin sonra aracı benzinde kullanarak gidip kalibrasyon yaptırın ve mümkünse 2 kez üst üste kalibrasyon yaptırın. zaten 2 de  map menüsündeki verilerin değiştiğini görürsünüz değişmiyorsa da sorun değil demekki ilk seferde en iyi ayarı yapmıştır program ve otomatik kalibrasyondan sonra yolda ayar yapın .eşitli devirlerde benzin enjektör milisaniyeleri hem benzinde hem lpg de aynı veya yakın ise sorunsuz kullanırsınız lpgyi hemde ileride hiç bir sorunda çıkarmaz ama yolda ayar olmayınca ileride sorun çıkabilir.

serkan ss

  • İleti: 447
arkadasım eger nozul çapı büyürse enjektör süresini kısaltmak için regülatör basıncını düşürecek o zamanda yüksek devirlerde sorun çıkacaktır. en mantıklı olanı küçük nozul (1.7 -1.8) ve yüksek regülatör (1.2 bar) basıncı ile kalibrasyon yapmak.. şunu hemen eklemeliyim bazı ustalar dikkat etmiyor ama siz önlem alabilirsiniz.. şu şekilde yapın aracı ya 300-400 km kadar benzinde kullandıktan sonra kalibrasyon yaptırın yada akü kutup başını söküp 15-20 dakika yada sabaha kadar bekleyin sonra aracı benzinde kullanarak gidip kalibrasyon yaptırın ve mümkünse 2 kez üst üste kalibrasyon yaptırın. zaten 2 de  map menüsündeki verilerin değiştiğini görürsünüz değişmiyorsa da sorun değil demekki ilk seferde en iyi ayarı yapmıştır program ve otomatik kalibrasyondan sonra yolda ayar yapın .eşitli devirlerde benzin enjektör milisaniyeleri hem benzinde hem lpg de aynı veya yakın ise sorunsuz kullanırsınız lpgyi hemde ileride hiç bir sorunda çıkarmaz ama yolda ayar olmayınca ileride sorun çıkabilir.
Aynen dediğin gibi arkadaşım araç hızlanınca yüksek süratte benzine geçiş yapıyor lpgye aldım tekrar uzun yol gittim bitmemiş yani 2 3 kez tekrarladım lpg tam bitene kadar düzcede lpg ustalarıyla başımız dertte işin ehli yok sen bu işten bayağı uzmanlaşmışsın işlem gören mememidir neyse artık orijinali alsam otomatik 2003 kaç lık olması gerekiyor 4 tane hortumla enjektör arasındaki parça,, şu an araç yine fazla yakmaya başladı olmassa lpg yi söküp atıcam bu kadar eziyete değmez o kadar soğudum lpg illetinden.

serkan ss

  • İleti: 447
regülatörden çok kıstı dediğin gibi dengesini bozdu iyice memeyi açtı işten anlamadığım halde huylanmıştım zaten mantığa aykırı bi işlem.

23korg23

  • İleti: 2477
size kendi yaptığımı anlatayım fikir verir.. aracım 1.6 ies.. biliyosunuz 120 beygir.. üzerinde 2.5 luk nozul vardı ve regülatör basıncı 1 bardı.. yüksek hızlarda arada bir tekleme oluyodu ama sadece 1 kez.. şuanda ben nozulları söktüm ve 1.8 lik nozul taktım sonra regülatör basıncını 1.2 bar yapıp bilgisayarla kalibrasyon yaptım.. daha yol ayarı yapamadım onu da yapcam inşaallah.. kötü komşu insanı ev sahibi yaparmış bizde bu gidişle lpgci olcaz :))

bu arada benim arac için en fazla 2.2 olmalı diye öğrendim.. sizin arac içinde en fazla 2.0 olmalı diye düşünüyorum ama 1.8 de olur.. bu arada ben uzman falan değilim arkadasım söylediklerimi kesin doğru diye kabul etme bende arastırıp öğreniyorum.. bir faydamız olabilirse ne mutlu.. bence al bir kablo ve program kendin giriş bu işe o kadar da zor değil
« Son Düzenleme: Ocak 08, 2011, 07:46:33 ÖS Gönderen: 23korg23 »