Daha önceki aracım olan rover 620Si'da, ki bildiğiniz gibi 2.0 litre Honda Accord'larda kullanılan motor vardır, LPG kullandım
Aracı aldığımızda 120.000 km'deydi.
Sattığımızda 240.000 km'de idi.
Yani 120.000 km LPG ile kullandık. ve bir sorun yaşamadık
LPG'nin çıkardığı ekstra masradlar,
1 adet benzin pompası (çıkma bulmuştum)
4 adet buji kablosu
1 adet distribütör (çıkma bulmuştum)
120.000 km'de sadece bunlar ekstradan değişti. Motorla ilgili başka hiç bir sorun yaşamamıştım.
Sadece arıza ışığı yanıyordu.
Şu anda Honda Accord 3,0 V6 kullanıyorum. Aldığımızda, yani LPG takıldığında 75.000 km'de idi, şu anda 165.000 km'de. LPG'nin çıkardığı ekstra bir masraf yok.
Arıza ışığı da hiç yanmadı
Yani eğer düzgün bir sistemi, becerikli bir ustaya taktırırsanız sorun yaşama ihtimaliniz az.
Düzgün ayar yapılırsa, yani az yakacağım diye ölümüne kızılmazsa, veya benzinle aynı performansı istiyorum, hatta daha performanslı istiyorum diye aşırı LPG gönderilmeye çalışılmazsa.
Bu yıllar boyunca ettiğim kar, herhalde araç fiyatlarına yaklaşmıştır.
Yani motor ölse bile, motoru ölü iken araç yatarken ölü fiyatına satsaydım bile kardaydım.
LPG taktırarak teknik olarak belki bir risk alıyoruz, ama cebimize katkısı bunu görmezden gelmemizi sağlıyor.
Allah hepimizi cellat gibi montaj yapan ustalardan korusun, en tehlikelisi onlar...