Gönderen Konu: Honda Civic HB 1.8 Prins VSI 2.0 LPG uygulaması  (Okunma sayısı 3427 defa)

fenomen1911

  • İleti: 34
Honda Civic HB 1.8 Prins VSI 2.0 LPG uygulaması
« : Temmuz 10, 2014, 02:22:47 ÖS »
Merhaba arkadaşlar.

Honda aracıma prins vsi 2.0 lpg sistemini taktırdım. Taktırırken  edindiğim tecrübeleri, performansını, yakıt değerlerini hepsini yazacağım. Yani lpg düşünen bir arkadaşın parça parça forumlarda gezerek edineceği tüm bilgiyi burada vereceğim.
.


Gelelim Montaja:

Bir lpg montajı nasıl olmalıdır diye google den günlerce araştırdım ve 2 unsur buldum.
1. unsur yukarıda bahsettiğimiz gibi iyi bir LPG kiti
2. Unsur ise işçilik

İşçilikten kasıt aslında Enjektörlerin emme monifolduna olabildiğince yakın montaj edilmesidir. Bu çok önemli bir detaydır. Çünkü enjektörden çıkan ve emme manifolduna giren hortum ne kadar kısa olursa aracın performansı o kadar harika olur. Sadece bu boruların değil, regületörden MAP'e; MAP'dende enjektörlere giden tek ve kalın borularda olabildiğince kısa tutulmalıdır. Bunu bilen biri olarak montaja giderseniz, ustaya her türlü müdahelede bulunursunuz. Benim gibi kıl bir müşteri iseniz montaj boyunca başlarında dikilir yaptığı her hareketi izleyip yanlışlara maydonoz gibi atlayabilirsiniz. Ben bu kadar bilgiyi araştırıp gitmeseydim bana bu kadar işçilik gerektiren bir montaj yapmayacaklarını kendi ağızları ile itiraf ettiler. Hatta ustalar bana daha önce bu işi mi yaptınız diye bile sordular. Sizde üşenmeyin araştırın yazdıklarımı kaale alın ve montaja o şekil gidin.


Özet:

LPG takılan araç  : Honda Civic HB 1.8 Sport Tam Otomatik
LPG Kiti             : Pirns VSI 2.0
LPG Takılan Yer   : Ümraniye Tepeüstü Üçel Otomotiv Lpg
LPG Fiyatı           : 2500 dü şu anda 2750 TL oldu.
LPG Öncesi yakıt  : km de 360-380 kuruş yaz ayında, 400-420 kuruş kış ayında
LPG Sonrası Yakıt:

ilk ölçüm: 72 TL ye 258 Km Şehir içi yol = km de 279 kuruş
ikinci ölçüm: 80 TL ye 276 km şehir içi yol  = km de 289 kuruş
üçüncü ölçüm : 40 TL ye 131 km şehir içi (paso dur kalk 60 km hız altı) yol = 305 kuruş

sanıyorum son gelen 8 kuruş zamdan sonra araç şehir içi yaz ayında net olarak 290 kuruş yakıyor diyebiliriz.

Gelelim Performansına, gerçekten hiç bir güç kaybı yaşamıyor araç. Bunun bir tek Prins'in yapabildiğini söyleyenler var. Bayırda yüklü çıktığımda oldu, benzine aldım tekrar LPG ye aldım gazı kökledim bıraktım kısacası fark hissetmedim. Gerçektende güzel bir sistem yapmış adamlar.


LPG taktırınca aracımdan dizel gibi ses geliyordu.
LPG takıldığında dizel gibi ses gelmesinin sebebi, LPG borularının klima borunlarına klipslenmesidir.
LPG yi takdırdığımda araç LPG ye geçince içeri tıpkı dizel motor gibi ses veriyordu, itiraz ettim kabul etmiyorum bu şekil bir sesi dedim ilk de enjektör sesi deseler de yediremediler. Bir araştırma yaptım hemen dedim klima borularına mı kliplediniz LPG borularını? evet dediler dedim sökün. Sökün başka şekilde motaj edin dedim, sağolsun arkadaşlar baya bir uğraştı ve MAP cihazını L tipi çelik bir parça yaparak motor civatasından uzatarak havaya astılar ve hiç bir LPG borusunu sağa sola klipsleme den sağlamca tutturmayı başardılar şimdi ise araç LPG ye geçince hiç hissetmiyorum bile. Eğer ki sizde LPG taktırdığınızda LPG ye geçince dizel gibi içeri tıkır tıkır ses alıyorsanız mutlaka düzelttirin. Bir çok arkadaş bu sorunla alakalı birçok siteye konu açmış.

Merak edip sorulacakları şimdiden cevaplayayım.

- Dolum yerini benzin kapağının oradan verdirdim. Muayeneden geçmiyor diye sıkanlar olmuş, yok öyle birşey gayette güzel geçtim. Sadece neden ordan verdirdiniz diye sordu görevli, yeni sistemlerin hepsi böyle kaldı ki fabrika çıkışlı Honda larında dolum yeri buradan dedim. Verilen cevap daha iyi olmuş tarzından bir vücut diliydi.

Ektra bilgi; xenon sisler ve farlar otomatik far yüksekli ayarı olmadığı sürece muayeneden geçmiyor.
bixenon merceğim var muayeneden geçer mi = hayır geçmez
Sadece sislerimde xenon var muayeneden geçer mi = hayır geçmez
xenon farım var ama mercek yok, otomatik fark yükseklik ayarım var = evet geçer



Aşağıda konu ile alakalı olarak resimler mevcuttur. Bir maşallahı esirgemeden sayfayı terk etmeyiniz. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.

Saygılarımla...

http://i.hizliresim.com/REEv0G.jpg
http://i.hizliresim.com/322V7O.jpg
http://i.hizliresim.com/6YY1zE.jpg
« Son Düzenleme: Temmuz 10, 2014, 05:31:42 ÖS Gönderen: ASVTEC19 »



BiTEC

  • İleti: 530
Ynt: Honda Civic HB 1.8 Prins VSI 2.0 LPG uygulaması
« Yanıtla #1 : Temmuz 10, 2014, 04:04:00 ÖS »
hayırlı olsun...

fcelik06

  • İleti: 52
Ynt: Honda Civic HB 1.8 Prins VSI 2.0 LPG uygulaması
« Yanıtla #2 : Temmuz 20, 2014, 06:55:19 ÖS »
Hayırlı olsun. Klima borusu ile ilgili verdiğiniz açıklayıcı bilgi için teşekkürler.

oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4107
Ynt: Honda Civic HB 1.8 Prins VSI 2.0 LPG uygulaması
« Yanıtla #3 : Temmuz 20, 2014, 07:29:47 ÖS »
hayırlı olsun,maşallah kazasız belasız,güzel montaj olmuş.

fenomen1911

  • İleti: 34
Ynt: Honda Civic HB 1.8 Prins VSI 2.0 LPG uygulaması
« Yanıtla #4 : Eylül 03, 2014, 04:10:41 ÖS »
hayırlı olsun,maşallah kazasız belasız,güzel montaj olmuş.
Hayırlı olsun. Klima borusu ile ilgili verdiğiniz açıklayıcı bilgi için teşekkürler.
hayırlı olsun...

Teşekkür ederim arkadaşlar.

türkay

  • İleti: 97
Ynt: Honda Civic HB 1.8 Prins VSI 2.0 LPG uygulaması
« Yanıtla #5 : Eylül 03, 2014, 04:53:57 ÖS »
Küçük bir bilgide ben vereyim arkadaşlar yeni edindiğim bir bilgi. Soğutma sistemine bağlanan hortum boylarının da oldukça kısa olması gerekiyor yoksa hava yaptırma olasılığı çok yüksekmiş.

Maalesef bizim ustalarımız işi olması gerektiği gibi değilde işine geldiği gibi yaptığından sonradan ceremesini çeken biz oluyoruz.

murat can

  • İleti: 9
Ynt: Honda Civic HB 1.8 Prins VSI 2.0 LPG uygulaması
« Yanıtla #6 : Eylül 04, 2014, 08:12:03 ÖS »
hayırlı olsun

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: Honda Civic HB 1.8 Prins VSI 2.0 LPG uygulaması
« Yanıtla #7 : Eylül 04, 2014, 08:22:58 ÖS »
Çok güzel montaj olmuş gerçekten darısı BRC'nin başına dediğiniz gibi BRC'de hortumlar 20 cm civarı.